Gå til innhold

VIF - Stabæk Treningskamp i Sandvika, 22 februar 2014 - 12:00

Daigo nr 10
 Del

Anbefalte innlegg

Kampen spilles på Sandvika Stadion, Lørdag klokken 12:00.

Blir MEGET spennende og se om den spanske spissen kommer på prøvespill eller om en annen ukjent spiss er med i troppen. Blir også første anledning til og se Adu i aksjon mot relativt god motstand.

Nikolaisen så jeg ikke på trening idag, så jeg antar at han er sendt tilbake, eller så var jeg bare blind..

Jeg håper hvertfall på en start 11er som ligner denne her ->

abGqiyAaj6.jpg

Forslag?

Gleder meg :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper hvertfall på en start 11er som ligner denne her ->

abGqiyAaj6.jpg

Forslag?

Synes det der ser bra ut. Det jeg er usikker på, i og med at jeg har null peiling på hvordan Adu er, er om Thorsby blir rett mann eller om det passer bedre med en som går mer fremover.

Hvem er denne spanjolen?

Han som Ingo snakket om i sin seneste bønn om flere magiske tiere, en som imponerte IAO i en kamp for noen dager siden. Tror ikke du kan be om å få noe navn på åpent forum, det kan bli upopulært å lekke for mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spanjolen spiller seriekamper for sitt lag hver helg og selvsagt helt uaktuell for treningskamp på Kadda på lørdag. Hvis dere vil se ham i blaa drakt, vet dere hva som trengs. Jeg har fått tre nye givere denne uka, to har doblet sine bidra og jeg gjør det samme i morra. De som har god råd oppfordres til å gjøre det samme - men BARE de som har råd. Vi vil ikke at noen skal ta penger de selv sårt trenger og gi dem bort til Stabæk. Men kjenner du folk som strør om seg med tiere, kan du jo gi dem et tips :-)

Er det lov å spørre om hvor mye som mangler, (da for kun denne overgangen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vif skriver på sine hjemmesider:

Dette er Stabæk
Vålerenga møter Stabæk på lørdag. Les mer om motstanderen her.
nicolai-naess-stabaek_1m39az98n660d1p4c5

Vålerenga møter nyopprykkede Stabæk på Sandvika stadion (Kadettangen) kl. 12.00 på lørdag. Kampen sendes direkte på dittOslo.no og TV2 Sumo. Inngang kr 50,- for voksne. Gratis inngang for barn og unge tom 16 år.

Årets fjerde kamp

Kampen mot Stabæk er årets fjerde treningskamp for Vålerenga. Simon Larsen sikret 1-0-seier mot Bærum da VIF-gutta innledet kampsesongen for tre uker siden, før det ble 1-3 tap mot japanske Shonan Bellmare i Tyrkia. Mathias Blårud scoret Vålerengas mål.

Vålerenga spilte deretter uavgjort 1-1 mot det ungarske toppserielaget Diosgyor etter scoring av André Muri.

Variabel Stabæk-vinter

Stabæk har spilt seks treningskamper tidligere i vinter. Første kamp var mot Moss på Melløs kunstgress og endte med 3-1-seier til Bærumslaget. Franck Boli, Stian Sortevik og Morten Thorsby scoret målene.

Uka etter ble det 1-3-tap mot Bærum på Sandvika stadion. Fredrik Brustad scoret Stabæks mål. Neste motstander var Ull/Kisa på Jessheim stadion. Nok en gang ble det 1-3-tap i en kamp der Jon Inge Høiland scoret bortelagets mål.

Også årets første kamp mot en Tippeliga-motstander endte med tap. Sarpsborg 08 ble for sterke i Østfoldhallen og vant 1-0 etter scoring av Bojan Zajic.

Opptur mot Hønefoss

Etter tre strake tap, ble kampen mot Hønefoss en opptur for de blåstripete. Stabæk vant hele 7-2 på Kadettangen. Magnus Nikolaisen, Morten Thorsby, Michael Stephens (2), Stian Sortevik og Franck Boli (2) scoret Bærumslagets mål.

En ny seier fulgte deretter mot Lars Bohinens Sandefjord på Nadderud. Luc Kassi og Nicolai Næss scoret målene i 2-0-seieren.

Sist helg ble det 1-2-tap mot Lillestrøm i LSK-hallen. Prøvespiller Serigne fra Senegal scoret Stabæks mål.

Tidligere VIF-spiller

Nicolai Næss er den eneste spilleren med Vålerenga-bakgrunn i Stabæk-troppen. Forsvarsspilleren kom til klubben i fjor vinter og var med på å rykke opp til Tippeligaen med Bærumslaget. Totalt var han på banen i 21 seriekamper.

Næss kom til Vålerenga fra Klemetsrud som juniorspiller og fikk med seg åtte offisielle a-lagskamper i Vålerenga-trøya.

Overgangsvindu

Stabæk har hentet hjem Jon Inge Høiland fra Rosenborg før come back-sesongen i Tippeligaen. I tillegg har Craig Henderson kommet fra svenske Mjällby og Emil Dahle kommet fra HamKam. Siste spiller inn er Enock Kofi Adu som kommer på lån fra belgiske Club Brugge.

Fra troppen som rykket opp til Tippeligaen er seks spillere borte. Herman Stengel har gått til Vålerenga, innleide Chuma Anene til Ull/Kisa, Adnan Haidar til tyrkiske 1461 Trabzon og Mads Stokkelien til New York Cosmos. I tillegg har Bjarte Haugsdal og Erik Benjaminsen forlatt Nadderud.

Klubben har også fått ny trener etter at Petter Belsvik forsvant til Fram Larvik. Bob Bradley har tidligere trent landslagene til USA og Egypt og har signert en toårskontrakt med Stabæk.

Seier og tap sist

Sist gang lagene møttes i serien var i 2012. Stabæk vant 2-1 i den utsatte 16. mai-kampen på Ullevaal. Vegar Eggen Hedenstad og Christer Kleiven scoret for Stabæk, før Håvard Nielsen reduserte for Vålerenga.

På Nadderud stadion en måned senere slo Vålerenga tilbake og vant 3-1. Simon Larsen sendte Vålerenga i føringa tidlig i kampen før innbytter Marcus Pedersen doblet ledelsen etter halvspilt andreomgang. Fredrik Brustad reduserte for Stabæk før Pedersen fastsatte sluttresultatet til 3-1 kvarteret før full tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er troppen:

Mande Sayouba

Eirik HaugstadVille Jalasto

Nicolay Næss

Timmi Johansen

Anders Trondsen

Adu

Luc Kassi

Emil Dahle

Franck Boli

Craig Henderson

Sondre Johansen

Morten Thorsby

Stian Sortevik

Fredrik Brustad

Magnus Nikolaisen

Matt Pickens

Jonathan Rasheed

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Troppen til Vålerengen.

Gudmund Taksdal Kongshavn, Marcus Engebretsen, Niklas Gunnarsson, André Muri, Simon Larsen, Daniel Fredheim Holm, Sivert Heltne Nilsen, Vidar Ørn Kjartansson, Morten Berre, Herman Stengel, Joachim Thomassen, Ghayas Zahid, Christian Grindheim, Alexander Mathisen, Diego Calvo, Nicolai Høgh, Kamran Ali Iqbal, Matias Blårud, Fitim Kastrati og Moussa Njie.

Billetter 50-.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk kamp imorgen folkens! Kommer til og bli den mest spennende kampen så langt i år!

12:00 på Kadettangen, billettpris 50. Jo flere jo bedre!

La oss slå VIF både på banen og tribunen! :)

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

VIF - Stabæk Treningskamp i Sandvika, 22 februar 2014 - 12:00
  • Opprett ny...