Gå til innhold

VIF - Stabæk Treningskamp i Sandvika, 22 februar 2014 - 12:00

Daigo nr 10
 Del

Anbefalte innlegg

Hadde også forventet litt mer av Adu, men skjønner at det tar litt tid før han finner seg helt til rette.

Føler også at vi ikke tør å utfordre på kant, blir mye støttepasninger som ender opp med en feilpasning og kontring imot, dette er det mye som kan forbedres på mener nå jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIF toppet laget etter pause og da så egentlig Stabæk ut som et Adecco-lag - overrasket over nivåforskjellen etter pause.. Fredheim Holm koser seg alltid mot Stabæk gitt!

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er altså et forventet bunnlag, forstår ikke hvorfor alle forventer at vi skal spille jevnt med middels tippeligalag.

Å havne på en heldig 14. plass for deretter å klare kvalikken er helt klart godt nok for kommende sesong!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. omgang er vi faktisk bedre enn VIF, noe som hadde vært fullstendig utenkelig selv rett før kampstart. Det må vi virkelig ta med oss. Jeg antar at Reka ga VIF en real ørevarmer i pausen og de gikk ut med litt høyere initiativ i 2. omgang og det gjør at de får mer kontroll.

Adus var bra i 1. omgang, mens 2. omgang var uinspirert, innsatsen laber og kroppspråk som VP Gunnarsson i en dårlig kamp. 2. målet til VIF skyldes Adu, ikke Næss, som virkelig prøver å rette opp mens Adu ser på. 3-1-målet til VIF er lekkert (fotballmessig sett). Jeg tror og håper at Adu bare er litt rusten.

3-1 til VIF er litt i overkant i forhold til spill og sjanser synes jeg. Jeg er imidlertiv svært positivt overrasket. Det mannskapet vi stilte med nå så vel ikke mange for seg starte i en slik kamp etter fjorårssesongen. Jeg liker at vi kriger om ball, presser høyt, spesielt i 1. omgang, vi klarer å holde ballen i mange trekk i laget, det er bra med bevegelse rundt egen ballfører, og vi er såpass tøffe at vi gir bort frispark på egen 16meter og straffe. De 3 siste sesongene ville spillerne par flyttet seg.

Det er selvsagt fremdeles mye å jobbe med, men vi har tatt 7-milssteg på få uker siden pinlige 1-3 mot Bærum. Det som kan bli vesentlig bedre er å skape mer effektive/raske overganger og variere litt mer mellom korte og lange framspill, for i 2. omgang var VIF alltid i defensiv balanse.når vi kom framover på banen.

Det jeg ser av Næss+Jalasto nå synes jeg er langt mer solid enn hva vi fikk til på stopperplass i fjor.

VIF er et meget sterkt lag som underpresterte i fjor, og som vi i beste fall kan håpe på 1 poeng mot i 2014.

Alt i alt: Jeg liker det jeg ser på banen. Håpet om Tippeligaspill i 2015 er tent.

Pinlig innsats på tribunen fra våre fans, men jeg skal ikke klage for mye når jeg ikke møtte fram selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også forventet litt mer av Adu, men skjønner at det tar litt tid før han finner seg helt til rette.

Føler også at vi ikke tør å utfordre på kant, blir mye støttepasninger som ender opp med en feilpasning og kontring imot, dette er det mye som kan forbedres på mener nå jeg!

Adu viste at han er en klassespiller i dag, men litt skuffet over den defansive jobben hans og gjennombruddspasninger. Ellers ballsøkende og spillbar hele tiden og registrerte vel et balltap av han etter 90 min. Sortevik hadde minst 10 på 45 min.

Boli jobber hardere og var nære ved å putte to ganger til i kampen, haugsdal gjør en god kamp. Godkjent på henderson og luc.

I andre enden har vi Dahle/Brustad som ikke får til noenting, ikke framover eller bakover og var sammen den kollektive kollapsen i 2. omgang den store skuffelsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bradley er krystallklar når det gjelder ræva innsats:

"- For å være helt ærlig virket det som vi spilte med 7-8 spillere fra start i 2. omgang. Og ikke 11."

Men hva brukte du pausen til Bradley?

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes noe forsvant på høyresiden da Henderson gikk ut.

Tipper forresten at Klanen kommer til å ha et av sine evigvarende vendettaer mot Sayouba etter den litt klønete bodychargen mot spissen til VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skremmende at hele lager kollapser hver gang motstanderen skrur opp tempoet to hakk.. Virker som om de mister troen på seg selv og gir opp.

Noe annet som er skremmende er at under 10 stk fra SS møter opp på treningskamp mot VIF i Sandvika i deilig påskevær..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første omgang var deilig å se fra tribunen. Bare synd med rot de siste 10 min. Ble ekstra begejstret over venstresiden, mener de fikk til mye. (Kanskje fordi jeg satt 2 m unna.)

2 omg var et stort gjesp fra vår side, mye rot og feilpasninger.

På tribunen var Isko boys gode de første 20 min av kampen. Utrolig gøy med slik stemning også på treningskaper. Det var bluss, og fyrverkeri av forskjellige slag, bare dumt de er en gjeng fittetryner.

Kjør på videre. -Spill som i 1 omg i 90 min så tar vi mange poeng i år!

Endret av Mikkel
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinlig innsats på tribunen fra våre fans, men jeg skal ikke klage for mye når jeg ikke møtte fram selv.

Det som er pinlig er vel at ikke flere møtte. Vi var 6-7 stk fra Stabæk support. Så still opp på kamp før du begynner å klage.

Det er ikke så ulikt hvordan det skal fungere på banen. Hver og en må bestemme seg for å faktisk prioritere klubben. I tillegg kunne det kanskje vært mer pre-match hype fra både klubben, SS og "lokalavisa".

3 av oss måtte være på NSA-seminaret denne helgen, men det er mange igjen som fint kan snakke sammen og høre om man kunne tenke seg en tur på kamp. Inntrykket jeg får er at mange sitter hver for seg og lurer på om de skal dra, og ender med å bli hjemme fordi de ikke kjenner seg særlig gira på å dra for sin egen del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sto mutters alene med pensjonister på venstre side av tribunen, glissent og da jeg ropte til Calvo at han var en jævla fitte fikk jeg stygge blikk og kommentarer, "ja, da var vi i gang igjen".. Koste meg i hvertfall i 45 minutter, men flaut å være i såpass mindretall når vi nesten er på hjemmebane..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er pinlig er vel at ikke flere møtte. Vi var 6-7 stk fra Stabæk support. Så still opp på kamp før du begynner å klage.

Vi er altså fullstendig enige om du leser linja du siterte. Men dette kan sikkert ikke gjentas for ofte: Vi må

1: Få flere på match

2: Få mer liv ut av de som stiller.

Om det faktisk bare var 6-7 SS på hjemmematch (Sandvika er og blir STB-land) mot Enga en måned før seriestart har vi virkelig en lang vei å gå.

Credz selvsagt til de som stiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende dårlig oppmøte da. Vi var i alle fall 7 $$ere på Brøndby-SFK kampen i LSK hallen som var samtidig. På damesiden er det desverre blitt sånn at vi ikke skal kommunisere via forumet, jeg håper det ikke blir slik på herresiden også, for slik jeg har opplevd det fører det over hode ikke noe som helst possitivt med seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at det var dårlig oppmøte fra vår side, får håpe det blir litt ordnings på det til sesongstart.. Når det gjelder Ikaros/Isko må det jo nesten legges til at de var på vei til hockey-match i Tønsberg, så treningskampen var bare et beleilig stopp på veien. Var ikke mange andre enga-folk der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende dårlig oppmøte da. Vi var i alle fall 7 $$ere på Brøndby-SFK kampen i LSK hallen som var samtidig. På damesiden er det desverre blitt sånn at vi ikke skal kommunisere via forumet, jeg håper det ikke blir slik på herresiden også, for slik jeg har opplevd det fører det over hode ikke noe som helst possitivt med seg.

Det ble lagt ut en event på facebook, så da må du bare få deg det Marius :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble lagt ut en event på facebook, så da må du bare få deg det Marius :D

Nå er dette egentlig feil forum men hvor har du det fra at det ikke skal kommuniseres noe via forumet på damesiden?

Hvis du tenker på Brøndy kampen så ble den nevnt i forkant og også diskutert litt i etterkant i treningskamper tråden.

At aktiviteten ikke er på topp der i øyeblikket er en annen sak.

Ellers vil jeg som SAU anbefale deg å lage en facebook profil. Den kan godt være anonym og du trenger ikke bruke den aktivt.

Stabæk fotball, Stabæk fotball kvinner og Stabæk support publiserer mye informasjon og eventer her. Spesiellet Stabæk fotball kvinner vil bli enda mer aktiv i år. Det er flere tusen personer som følger disse sidene og det er da også naturlig at mye kommuniseres her siden det når så mange. Lik det eller ei men slik fungerer det altså i 2014.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blander man sammen oppmøtet på chixas kamp mot LSK med oppmøtet på guttas kamp mot VIF. To kamper som dessverre gikk helt samtidig. Kanskje noen kan flytte postene dit de hører hjemme? I så fall kan vel bare denne posten slettes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi som ikke stilte på kadda mot Enga får gå i oss sjæl og finne ut at vi prioriterer feil. Klubben er nr. 1.

EOD.

Når dette er sagt synes jeg kamper bør markedsføres mye hardere. Jeg savner tekstmeldinger, selv om det er jævla gammaldachs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

VIF - Stabæk Treningskamp i Sandvika, 22 februar 2014 - 12:00
  • Opprett ny...