Posse 21 070 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Fin sak i Budstikka. Men jeg stusser på følgende: Stabæk Support på FaceBook skriver følgende: "Stabæks hovedsponsor Sparebank 1 applauderer tiltaket og matcher vennegjengens bidrag, slik at trener Bob nå har 152 000,- ut av det blaa." Mens Sparebank1 sier følgende til Budstikka: "Da Budstikka var i kontakt med banken onsdag ettermiddag hadde de ikke tatt stilling til saken. - Vi har sett at dette har blitt meldt i sosiale medier, men vi må først få en formell henvendelse om dette. Hvis det kommer, vil vi selvsagt vurdere det, sier Christian Brosstad i Sparebank 1." Har noen solgt skinnet for tidlig? Hvis jeg skal tippe har en toppsjef bestemt seg for å støtte dette uten at det har blitt informert om videre. Det løser seg nok. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Ble brått stille fra styret her inne, kom med klare svar på hvorfor dere mener dette er det riktige å gjøre samt beløpet det evt er snakk om. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Ble brått stille fra styret her inne, kom med klare svar på hvorfor dere mener dette er det riktige å gjøre samt beløpet det evt er snakk om. Helt enig, tallet må frem nå. Hvilken beløp har styret i tankene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Ble brått stille fra styret her inne, kom med klare svar på hvorfor dere mener dette er det riktige å gjøre samt beløpet det evt er snakk om. Ikke alle som har så mye fri Jeg regner med styreleder GSK kan komme med info så snart han er pålogga. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaatthjerte 223 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 ENIG Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Som de av dere som kan lese har sett så har vi ikke satt et tall på hvor mye dette skal være. Det vi derimot har sagt er at vi har penger, sammen med en grei buffer til å være en organisasjon på vår størrelse. Grunnen til at vi ikke har gått ut med et tall er fordi vi strengt tatt ikke har et slikt klart. Jeg har forestilt meg at vi kan si en plass mellom 100' og 200', andre har fåreslått at vi skal matche det Sparebank1 og Vennegjengen har stilt opp med. Her kan man gjerne komme med forslag. Mitt poeng har vært at vi bør ta den prinsippielle diskusjonen først, og deretter rote oss inn i detaljene. Jeg vet at dette ikke er svar klart nok for optimistene som Slum, men det er hva det er. Hanse og @Ringo gjør her helt riktig, hva skal premissene være, hvilke krav skal vi stille? Eller skal vi ikke stille noen krav? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 26. Februar 2014 (endret) Del Skrevet 26. Februar 2014 (endret) Det er årsmøtet som bestemmer hva som skal vedtas. Ergo kan styret legge frem forslag,- og det kan komme forslag fra salen. For eksempel kan man vedta å gi tilsvarende beløp som guttene på ståfeltets første rad og Sparebank 1, for deretter å sende stafettpinnen videre til andre aktuelle givere. Ellers så kan man gå inn med noe mer og lage seg en fin liten avtale om eierskap i en nærmere bestemt spiller. Endret 26. Februar 2014 av Potter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Jeg var mot forrige gang, og er for nå. Først og fremst fordi årsregnskapet for 2013 var bra. Og jeg tror at nå er riktig tidspunkt til å "investere" i en spiller. Mulig vi ikke får tilbake pengene - men satser på at vi får det igjen i form av gode stunder på Nadderud og bortebane. Jeg kommer og jeg stemmer for. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 796 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Det er årsmøtet som bestemmer hva som skal vedtas. Ergo kan styret legge frem forslag,- og det kan komme forslag fra salen. For eksempel kan man vedta å gi tilsvarende beløp som guttene på ståfeltets første rad og Sparebank 1, for deretter å sende stafettpinnen videre til andre aktuelle givere. Ellers så kan man gå inn med noe mer og lage seg en fin liten avtale om eierskap i en nærmere bestemt spiller. Som skrevet her tidligere så haster det og vi har ikke tid til å vente på et ekstraordinært årsmøte. Noen her er for mens andre er imot, men det er synd om det hele skal veltes pga regelrytteri. Jeg er selv skeptisk, men vil ikke ha noe problemer med å godta et flertall. Uansett: Vi må gå inn i dette uten den innstilling om at vi kan tjene penger på dette. Vi må anta at dette blir tapte penger, men som kan styrke Stabæk sportslig. Eventuell avkastning får i så fall bli en hyggelig bonus om den tid kommer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Årsregnskapet for 2013 så bra ut på grunn av en stor variabel, Grasrotandelen. Lurer på hvordan årsregnskapet for 2020 ser ut om vi fortsetter å kaste penger ut av vinduet. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Jeg er klar over at innkallingsfristen ikke kan overholdes, men av hensyn til et eventuelt vedtaks legitimitet så synes jeg at vi forøvrig skal forholdes oss som om at det er et ekstraordinært årsmøte. Det er mye riktigere å forankre dette i et ekstraordinært årsmøte som ikke har overholdt innkallingsfristen, enn at det vedtas av styret alene. Medlemsmøtet/det ekstraordinære årsmøtet kan således komme med forslag til vedtak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 469 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Forslag til beløp: Hva med å bruke grasrotandelen til dette? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Vel, noen tanker. Vi bør kanskje først og fremst ha en form for handlingsregel? Hvor stor andel av kontantbeholdningen kan vi benytte på denne typen støtte til klubben? Skal det være et absolutt tak per sesong? Har vi det, kan vi jo kanskje også gi styret handlefrihet til å fatte beslutninger uten å gå veien om et ekstraordinært årsmøte? Generelt synes jeg vi bør bruke penger på utdanningskompensasjon og overgangsvederlag og ikke på lønn. Det å skulle bidra til å lønne en kortidskontrakt for en etablert spiller synes jeg absolutt ikke vi skal bidra til. F.eks en 1 års kontrakt til Stephens. Som en tommelfingerregel bør supporternes midler brukes på langsiktige løsninger. Det betyr at vi bør kreve en viss kontraktslengde. Dette kan kanskje settes sammen med spillerens alder. Jo yngre, jo lengre kontrakt og kanskje et absolutt tak på alder. F.eks. 25 år. @ringo 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fanatico 395 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Det er mulig Bob og IA har sett noe ingen andre har sett, men hvorfor signerte vi Craig Henderson? Hvorfor brukte vi ikke disse pengene på en spiss? Hvorfor ansetter vi en mediesjef og hva er arbeidsoppgavene hennes? Ikke meningen å henge ut mediesjefen vår, men jeg er bare nysgjerrig.. Var det fordi vi trodde CNN, Fox News og andre amerikanske tv-kanaler kom til å bygge nytt hovedkvarter på Nadderud etter Bob signeringen? Poenget er at vi en uke strør om oss med penger, så sitter vi neste uken med skjegget i postkassa og mangler penger til det vi virkelig trenger. Så må hardtarbeidene ultras og supporterklubben fram med sparepengene sine.. Begynner å bli lei. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 2014 Ettersom det var jeg som lanserte dette forslaget for styret så får jeg vel også komme med noen tanker om bakgrunnen for det. 1. Hvorfor skal vi i Stabæk Support hyle om at klubben må lære seg å drive i balanse om vi ikke greier det selv. Naturligvis kan vi budsjettere med underskudd i noen (mange) magre år, men prinsippet om at vi bør drive i balanse er viktig for meg. Vi greide å ha supporterklubb på starten av 2000-tallet også, vi greide å ha tifoarrangementer og vi greide å synge bra, tilogmed tidvis bedre enn i dag. Med langt mindre penger. Jeg mener supporterklubben har godt av å ikke nødvendigvis ha en enorm økonomisk hvilepute på konto. Det sporer til å tenke nytt, til gjenbruk, til dugnad og til økt innsats på mange områder. 2. Gjennom å drive i balanse, eller med et lite underskudd i noen magre år, sitter vi slik jeg ser det på en voldsom pengebinge som bare ligger der å forrenter seg. Jeg greier ikke helt å se behovet for det. Naturligvis skal vi ha en trygghet i noen hundre tusen på konto. Men nå har vi 700 eller deromkring. Det er nesten så jeg synes det er pinlig mye for en supporterklubb. 3. Den Magiske Tieren; her tror jeg potensialet er uttømt, og jeg er redd enda mer pushing på dette kan virke mot sin hensikt. Den jevne Stabæksupporter har bidratt utrolig mye. Nå trenger vi også initiativ som monner! Initiativ fra vennegjenger og bank er fantastisk. Her mener jeg Stabæk Support, med vår økonomi, kan og bør være med. 4. Jeg tror det blir avgjørende å styrke stallen om vi skal greie å beholde plassen. Om vi beholder plassen, tror jeg det blir enklere å beholde den til neste år. Ihvertfall enklere enn å begynne på nytt i 1 div. Stabæk jobber kontinuerlig med å snu skuta økonomisk, men faktum er at pr idag så virker det ikke som de greier å hente Stephens pluss en spiss uten eksterne bidrag. Jeg synes som dere skjønner SS er i en posisjon til å kunne bidra her. 5. Dobbeltkommunikasjon, dårlig økonomistyring, nå må det være siste gang vi bidrar osv. Ja, jeg er enig. Men det er en annen debatt. Det viktige for meg er at jeg tror Stabæk rykker ned med dagens mannskap, men jeg tror vi holder oss med Stephens og en spiss. Og jeg tror ikke Stabæk får alt dette på plass uten hjelp. 6. Beløp: Jeg ville foreslått 100 eller 150, men kommer til å stemme ja til alle forslag inntil 200. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 796 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Forslag til beløp: Hva med å bruke grasrotandelen til dette? Nope. Vi må bruke egenkapital og ikke driftsmidler til dette. Da må vi i så fall sette opp et helt nytt budsjett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Lurer på hvordan årsregnskapet for 2020 ser ut om vi fortsetter å kaste penger ut av vinduet. Lurer på hvordan årsregnskapet for 2020 ser ut om vi rykker ned og ikke kommer opp igjen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 2014 Noen innspill til: 1: Jeg foreslår at vi samtidig får rett til 1 eller 2 " ta med en venn gratis" på ståfeltet per sesongkort på ståtribunen UTELUKKENDE for å verve medlemmer/rekruttere stående syngede som styret i SS fullt ut disponerer selv. 2: Regnskapsmessig bør hele investeringen kostnadsføres på 2014 (og føres i balansen til 1 krone) på grunn av den høye risikoen for at det ikke blir verken gevinst eller penger tilbake. Styret for 2015 skal slippe å måtte ta et slikt tap på sine skuldre. Egentlig gledet jeg meg til å spille Adecco i 2013. Det ble ikke som i 2005. Selv med mest seire ble det ganske trist. Derfor MÅ vi holde klubben i Tippeligaen om vi skal klare å rekruttere flere fans igjen. Det er nå vi har sjansen til å sette et lag for 2015. STB har de aktuelle spillerne klare, men mangler noen hundretusener. Da får vi faen meg bidra sånn som situasjonen er blitt. Det er levert sunne budsjetter, og de legger ikke opp til noe over 10. plass i Tippeligaen. Samtidig klages det over dobbeltkommunikasjon i form av at noen entusiastisk finner lys i tunnelen og drar fram spillere vi ikke har penger til, men som kan gi oss sportslig suksess, om folk vil bidra. Det er ikke ikke dobbeltkommunikasjon. Det henger fullstendig på greip. Vi har sunne budsjetter, og de er nå sprengt. Skal vi ha noe bedre (slik mange av oss har SKREKET om på forumet og andre steder) MÅ vi skaffe frisk kapital. Fort. Det er en måned til seriestart. Det hjelper ikke å hente spillere i september med 15 poeng opp til sikker plass. Det er nå det gjelder. Vi skulle alle ønske at virkeligheten var annerledes. Det er den ikke. Det er opp til deg og meg om vi vil ha et lag med potensiell mulighet til noe mer enn å kjempe mot nedrykk. 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daigo nr 10 1 654 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Jobber dessverre til 21.30, men håper dette går igjennom. Klubben trenger hjelp! Disse pengene kan være forskjell på og beholde plassen og kanskje overraske / rykke ned. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 469 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Forslag til beløp: Hva med å bruke grasrotandelen til dette? Nope. Vi må bruke egenkapital og ikke driftsmidler til dette. Da må vi i så fall sette opp et helt nytt budsjett Var beløpet jeg tenkte på Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Forslag til beløp: Hva med å bruke grasrotandelen til dette? Nope. Vi må bruke egenkapital og ikke driftsmidler til dette. Da må vi i så fall sette opp et helt nytt budsjett Var beløpet jeg tenkte på God ide, SS matcher vennegjengen og SB1, det blir 228'! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 556 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Forslag til beløp: Hva med å bruke grasrotandelen til dette? Nope. Vi må bruke egenkapital og ikke driftsmidler til dette. Da må vi i så fall sette opp et helt nytt budsjett Var beløpet jeg tenkte på God ide, SS matcher vennegjengen og SB1, det blir 228'! Tror SAU mente beløp tilsvarende Grasrotandelen. (?) Tallet for Grasrotandelen 2013 til Stabæk Support var: 108.748,23 kroner fra 87 spillere. https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen#search=990060193 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 26. Februar 2014 Del Skrevet 26. Februar 2014 Forslag til beløp: Hva med å bruke grasrotandelen til dette? Nope. Vi må bruke egenkapital og ikke driftsmidler til dette. Da må vi i så fall sette opp et helt nytt budsjett Var beløpet jeg tenkte på God ide, SS matcher vennegjengen og SB1, det blir 228'! Tror SAU mente beløp tilsvarende Grasrotandelen. (?) Tallet for Grasrotandelen 2013 til Stabæk Support var: 108.748,23 kroner fra 87 spillere. https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen#search=990060193 My bad! Men da er mitt forslag å matche vennegjengen:-) Det er egentlig for mye, men flertallet bestemmer. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 2. Mars 2014 Del Skrevet 2. Mars 2014 Onkel Blaa åpner for oss i morra så vi kan ha dette møtet. Dørene åpner 1700. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 3. Mars 2014 Del Skrevet 3. Mars 2014 Onkel Blaa åpner for oss i morra så vi kan ha dette møtet. Dørene åpner 1700. Er det noen grunn til at dette ikke har blitt annonsert på FaceBook? Kanskje det blir lettere for gjennomslag om færrest mulig møter opp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hantro76 316 Del Skrevet 3. Mars 2014 Del Skrevet 3. Mars 2014 Onkel Blaa åpner for oss i morra så vi kan ha dette møtet. Dørene åpner 1700. Er det noen grunn til at dette ikke har blitt annonsert på FaceBook? Kanskje det blir lettere for gjennomslag om færrest mulig møter opp. Facebook er en ting. Møte er informert om på både SMS og nyhetsbrev så informasjonen har i hvert fall gått ut til både nye og gamle medlemer. Håper flest mulig stiller i kveld og samtidig benytter anledningen til å melde seg inn for 2014. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 3. Mars 2014 Del Skrevet 3. Mars 2014 Onkel Blaa åpner for oss i morra så vi kan ha dette møtet. Dørene åpner 1700. Er det noen grunn til at dette ikke har blitt annonsert på FaceBook? Kanskje det blir lettere for gjennomslag om færrest mulig møter opp. Hva snakker du om? Jeg la ut en oppdatering på SS-face fredag kl 14:20 om dette. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daigo nr 10 1 654 Del Skrevet 3. Mars 2014 Del Skrevet 3. Mars 2014 Hvordan gikk / går det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 3. Mars 2014 Del Skrevet 3. Mars 2014 Hvordan gikk / går det? Møtet er over for lenge siden. Regner med at styret kommer med en uttalelse når de er klare! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 3. Mars 2014 Del Skrevet 3. Mars 2014 Mens vi venter på en offisiel uttalelse, så kan jeg avsløre at vi stemte over 3 beløp. 100.000 som foreslått av "Slum" 200.000 som foreslått av undertegnede og at vi endte opp, med klart flertall for å bruke 152.000 som er det samme som Sparebank1 og denne "Vennegjengen" tilsammen har gitt, men at vi "investerer" det på samme måte som i fjor, imotsettning til de andre 152.000 som blir gitt til 10er aksjonen. Ingen stemte for å ikke bruke noe. Det var ca 25 medlemmer tilstede. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå