Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å røyne på. Enda et tap, hvor spilllerne lenge prøver, men ferdighetene strekker ikke til. Utrolig skuffet akkurat nå, men imorgen er det 17mai, og det blir jo en slags fest allikvel.

For å begynne med det positive i dag : Henning Hauger.

Henning er jo rett og slett en uslepen diamant, jeg ble utrolig imponert. Han er den typen spiller som kan holde litt på kula uten å bli stressa, skaffe seg rom for å få bedre tid og kan dra av en mann eller to. Herlig å se han dra seg forbi en Lyn spiller, for så dra luka på neste (selv om ballen trillet utover sidelinjen og Stenvoll ikke kom). Jeg har sagt det før, og sier det på ny : når en ser en spiller som Hauger i dag, og samtidig skotter bort på Stenersen, så kan jeg ikke fatte de som priser Stenersen opp i skyene. Hauger er noen og tyve, og går allerede utenfor Stenersen hva ferdigheter angår. Jeg mener Stenersen ikke innehar mer enn hva en kan kalle terskelferdigheter, det vil si et minimum av hva som kreves for å spille i tippeligaen. Men nok om det. Hauger spilte veldig veldig bra, og var vår beste.

Ellers var det ikke så mye å glede seg over, spesielt ikke når de gangene vi spiller oss til sjanser resulterer i ingenting. Stenvoll skal score eller passe når han kommer alene mot keeper i første. Ellers har Mads et par bra skuddforsøk.

Litt ynking mot kantspillet : BAKROM. Verken Stian eller Sammy får baller i bakrom, og da blir nytten av kantspillere mindre. Sammy ser ut til å mislike bakrom generelt, for han prøver sjeldent å utfordre rom.

Lyn er ikke særlig mye bedre enn oss, men de får da til noe spill.

Dommern : Off, jeg så ikke om det var offside eller ikke på Lyns første, men etter spillernes reaksjon, så det slik ut.

På Lyns andre mål, aaaaaaaaaaaargggggg!!!! Jeg hadde fått noen billetter, og satt på langsiden i Lyn land (ganske trist,men gratis for en student...). Mads Clausen var etter hva jeg så ikke i nærheten av å handse på den ballen, det var BRYSTET. Spent på å se epiosoden på TV, om den kommer. Jeg var skrå sikker på at det ikke var snakk om straffe, og intuisjonene min sier at det var ruskende galt.

Resignert nå.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg orker ikke å være forbanna nå...

dette er bare trist..

første mål, soleklar offside.

andre mål, mads detter og i tillegg har han armene helt inntil seg, håpløst av dommern.

uff, dette var bare et sørgelig sorti. ikke før lyn scorer sitt andre mål begynner gutta å ta litt ekstra og selv da virker løsningene helt på tryne, f.eks. med mobiliseringen oppe i hjørnet av banen. ingen viser initiativ.

enig med at henning var et frisk pust i dag, men jeg tror jeg bare går å legger meg nå. enten det eller så drikker jeg meg drita.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt på linje med dommer og første målet var offside, har ikke sjanser til å se situasjonen som fører til straffen. Nei huff - dette var forferdelig, Thomas har et skudd og Peter er vel neppe nær ballen den stunden han er innpå. Skjønner at Sammy er benket mesteparten av tiden. Henning var KJEMPE, forestiller meg Henning og Tommy på midten med Mads som angrep. Måtte bare Veigar bli frisk snart.

Huff nederst etter 6 runder, med kun 4 poeng. Skjerpings !!!

Selv Norge fikk jo 3 poeng i MGP i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler på meg at det skjer noe på trenersida ganske umiddelbart.

Begge formenn var på plass på lørdagstreninga og maken til slapp

økt har jeg ikke sett der oppe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, gaute får vel ikke sparken tror jeg da men.... martin er jo på vei tilbake, kanskje hans tilstedevärelse kan mane til litt bedre insats og motivasjon på treningene og kampene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vi der vi skal være. Der alle "ekspertene" tippa oss. Det er nå vi viser styrke. Moser Brann og vips - så går alt så meget bedre. Hellig overbevist. Vi måtte bare helt ned i bånn først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær så snill å slutte med sytinga! Stenersen mangler terskelferdigheter for tippeligaen? Sprøyt! Hvilken kamp så du? Alt i alt var det bare marginer som gjorde at vi ikke trakk det lengste strået i dag. Lyn får to mål av dommerne. Lyn har en keeper med så mye flaks at han burde ha tippa for alt han eide samme dagen. Værre er det ikke.

Det er ikke noe walk-over å slå Lyn på Ullevaal. Tapet i dag var adskillig fremgang fra kampen mot Glimt. Men ja, det hadde ikke skadet med Martin utpå i dag, heller. Snart er han tilbake. Allah er stor. Martin er større. Plassen vil bli sikret fortere enn vi aner. Og vi kan etterhvert se nedover på tabellen. Det skal jaggu bli godt å få noen lag bak oss. Slår vi Brann 4-0 er vi forbi dem. De ligger på 9. plass.

Ingen krise ennå. Slapp av og kos dere med nasjonaldagen!

Endelig noe å feire!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Vær så snill å slutte med sytinga! Stenersen mangler terskelferdigheter for tippeligaen? Sprøyt! Hvilken kamp så du? Alt i alt var det bare marginer som gjorde at vi ikke trakk det lengste strået i dag. Lyn får to mål av dommerne. Lyn har en keeper med så mye flaks at han burde ha tippa for alt han eide samme dagen. Værre er det ikke."

Bullshit. Stabæk spilte elendig i går, og kun Mads og Henning kan si seg fornøyd med kampen. Slutt å klag på dommeren, det er ene og alene Stabæk laget sin feil at det ble tap. Jaja, digg å være russ, så jeg har andre ting å tenke på :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra gratualsjon til meg som vant signert Stabæk drakt på lotteri på Jar skole. Vel kona vant og hun vet ikke hva hun skal gjøre med den. Det teller ikke at det var mine penger som ble brukt på loddene !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes at gutta spilte ræva igår mot en enda dårligere motstander. Å ikke prestere bedre mot en sånn motstand bør ringe noen røde bjeller mange steder!

Men vi vet gutta kan så mye bedre, så det kan fort snu den rette veien. Vi har tross alt spilt ganske bra i hjemmekampene, bortsett fra 2dre omgangen mot samenes 2dre lag (eller var det samenes 1ste lag?).

Synes at vi sålangt hadde fortjent større poengutdeling enn de fire poengene vi har sanket. Forskjellen på de to samelagene og oss akkurat nå er bl.a. at de har matchvinnere på topp. Vi har et "fortsatt lovende talent" i Finstad som ser ut som om han er totalt blottet for selvtillit og som alltid kommer som nummer to inn i duellene og de gangene han får foten først på ballen spretter den unna i en eller annen retning. Jeg synes det er skremmende at vi er nødt til å ha Finstad på topp i 90 minutter. Jeg er lei av å vente på at han skal prestere. Vi trenger en spiss som er istand til å holde på ballen og som klarer å drille unna et par forsvarere innimellom.

Men det er den beryktede lagmaskinen som ikke fungerer som den skal. Håper noe vet hva som skal til for å snu trenden.... Det hjelper ikke med å få tilbake en kongespiller - det er mange som må heve seg.

Det er for tidlig å snakke om at Gaute må gå, at Fjørtoft idag mener dette betyr jo bare at det er litt forventninger til prestasjonene våre og det er jo bra.

Jeg forventer ihvertfall at Henning starter også i de neste kampene. Synes han var god igår, klarte å holde på ballen til han så bedre pasningsmuligheter, med litt bedre bevegelse fremover så kommer vi sterkere tilbake på torsdag. Da vil jeg se en gjentagelse av fjoråret. Brann er jo ikke akkurat i storslag om dagen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-5-1 virker som en grei formasjon nå da, med henning på midtbanen sammen med tommy og mads, med sammy og ohr/tom... men forventer peter på topp ass! finsi jobber ikke nok!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur vi har en seier på 19 matcher nå - når vi holder motstand fra 3.divisjon utafor. Det bør vel ringe noen klokker om at vi trenger nye impulser! Tromsø venta farlig lenge før de gjorde noe ifjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt stor tro på at gutta snur denne svake trenden, og at kampen mot Brann på torsdag er første steg mot nye tre poeng. Når tapte vi sist mot Brann hjemme ???

Det jeg savner når det spilles fremmover og vi har nogenlunde kontroll ved 16 meteren er at ingen vil skyte, men skal på død og liv gi fra seg ballen til en medspiller, som ofte havner hos motstanderen. Har merket at Stian Ohr er den som tar ansvar og kliner til, vil nevne målet mot Glimt.

Det må da være flere av gutta som helt sikkert har en god skuddfot, og kan dundre ballen i mål. Min konklusjon er at det må skytes mere mot mål når vi har kontroll på ballen ved 16 meteren, tror dette vil gi mange flere mål, som tross alt er det fotball handler om. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Vel... Jeg tror vi får stikke fingern i jorda og inrømme at vi per i dag er eliteseriens dårligste lag. Brann er neste motstander og de har spillt skikkelig bra så langt, men ikke fått den uttellingen de hadde fortjent! De kommer til å angripe bakrommet vårt med stikkere fra Olofinjana frem til hurtige og sterke spisser i MacAllister og Winters. Så langt i år har forsvaret vårt blitt avslørt på tempo flere ganger og mot Brann blir dette viktig å løse.

Jeg synes også at det må være greit å stille spørsmål ved jobben som en del av de etablerte spillerene våre har gjort så langt i år. Jeg personlig synes Holter, Stenersen og Sand har levert godt under pari. Ikke synes jeg Kjølø har stått frem med den autoriteten en kaptein bør ha i motgang heller. Det er tross alt disse fire veteranene vi bør forvente skal stå frem å gjøre det lille ekstra når det butter imot.

En annen ting som har sviktet er kantspillet. Her har det vært endel utskiftinger på spillerene så det er et mer generellt problem, enn at Ohr ser ut til å være helt ute av form og at Wowoha ikke har innfridd. Ohr er forøvrig en humørspiller og er klart best i medgang (og da er han GOD også!!!). Det som skjer er at kantspillerene våre møter feilvendt og med en mann i ryggen. De har ikke selvtillit til å prøve å vende opp og ender med å spille støttepasning tilbake til backen eller inn mot midten, eller å ta med seg ballen på tvers av banen der det er letter å få brudd i mot. Alle disse løsningene leder til at vi mister ballen i feil posisjon. Det offensive spillet blir lidende og Finstad får få baller å jobbe med. Finstad her forøvrig ikke vært veldig god i år han heller. Men vi vet at han trenger mange baller å jobbe med for å spille seg god... Dessuten Finstad skal ha ballen i medløp ca 5-10 meter etter at han har startet og er rettvendt... Nå brukes kvalitetene hans feil!

Så til lyspunktene...

Mads Jörgensen!!! En klassespiller! Men han blir overlatt til å gjøre jobben selv og det er litt mye forlangt når man er ny i troppen og har vært gjennom en tøff periode med lite spill. Mot sogndal spillte han offensiv midtbane, mot Ham-Kam og TIL ble han liggende for dypt.

Henning Hauger, denne gutten kommer til å bli STOR! Men han må matches riktig! Akkurat nå bør han være førstevalg sammen med Jörgensen på midtbanen! (Dessverre skal han vel sammen med Tanum og Holmvik til U19 turnering, det er litt ubeleilig...)

Til slutt andrelaget. Paradokset i denne situasjonen er at mens 1. laget sliter så gjør 2. laget det veldig bra... Det er jo stort sett spillere fra samme treningsgruppe. Klart motstanden er enklere, men vi har slått lag som Odd 2 og Frigg. Vi ser dog litt av den samme tendensen på flankespillet men det har ikke fått de konsekvensene som på A-laget!

Hva gjør vi frem mot Brann kampen???

Vi trenger fart i forsvaret, vi trenger vinger som tør utfordre og midtbanespillere med hår på brystet... Samtidig er Hauger, Holmvik og Tanum er uaktuell pga landslagsspill, er de ikke?

Jon stå sikkert!

Skjønnsberg går inn i forsvaret for Muri, helst skulle Holmvik også fått sjansen på venstrebacken, men i hans fravær, hva med å prøve Clausen på venstreback? Så blir spørsmålet hvem skal spille midtstopper av Skjønnsberg og Olsen?

På Høyre flanke kunne jeg tenkt med å se at Branmir får sjansen. Han er cocky nok til å prøve på ting med ball i beina og motstander i ryggen! Jeg vil se Stenvoll sentralt. Han har gutsen som Stenersen mangler for øyeblikket! Utfordringen blir da hvem som skal bekle venstre flanke... Wowoha kan godt få en sjanse til! Jörgensen spiller offensivt på midtbanen.

I angrep starter Finstad i mangel på alternativer... Er Veigar frisk så tar han den andre plassen, la evt Markergård få sjansen fra start... Vi må utfordre Brann langs bakken og med den teknikken han viser på B-laget så tror jeg han kan være rett mann! Han har også bra fysikk!

Mitt forslag til lag blir da...442

Jon

I.A., Skjønnsberg, Kjølø, Clausen

Branmir, Jörgensen, Stenvoll, Wowoha

Finstad, Markergård/Veigar.

Skal vi spille 4231...

Jon

I.A., Skjønnsberg, Kjølø, Clausen

Stenvoll, Stenersen

Branmir, Jørgensen, Veigar/Wowoha

Finstad/Markergård

Vi kommer tilbake alltid, uansett!

Forza Stabæk!!!!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det ikke fins noen spillere som kan gi finstad de pasningene han trnger, vil jeg heller ha Peter på topp, han jobber hvertfall som faen på alt, i motsetning til thomas som har en tendens til å gi seg altfor lett

Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker jo som om finstad også er det... men da kan man jo prøve seg med en ungutt som markegår, det hørtes bra ut... men kanskje veigar er frisk snart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Eller Samir for den saks skyld... Det kn jo ikke bli stort dårligere enn det er... Men mye kan løses med å få sving på kantene!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært deilig med en seier mot Brann nå. Personlig synes jeg det hadde vært spennende å se Branimir og Wowoah på topp. Ohr og Stenvoll på hver sin kant og Hauger, Jørgensen i midten. Men er de tre som ble tatt ut i u-19 utilgjengelige mot Brann?

Forsvaret er jeg mer usikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G19-troppen til EM-kvalik i Belgia:

Norge møter Serbia og Montenegro onsdag 19. mai, og Belgia og Irland den 21. og 23. mai.

Troppen:

Mohammed Abdellaoui, Skeid

Armin Askar, Moss

Iven Austbø, Viking

Andre Danielsen, Viking

Alexander Gabrielsen, Viking

Mounir Hamoud, FC Lyn Oslo

Henning Hauger, Stabæk

Daniel Fredheim Holm, Vålerenga

Bjørnar Holmvik, Stabæk

Torgeir Hoås, Molde

Jonas Johansen, Tromsø

Vidar Nogva, Aalesund

Knut O. Rindarøy, Molde

Pål Ekeberg Schjerve, Eidsvoll Turn

Børre Steenslid, Sogndal

Tomasz Sokolowski, FC Lyn Oslo

Erlend Storesund, Brann

Christian Tanum, Stabæk

Tviler sterkt på at gutta kommer hjem mellom kampene !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye synsing hehe

Syntes man skal begynne med det som kan bli bedre, enkelt å greit gutta må spille verandre gode. Det som skjer nå er at ingen tør feile og da går det meste galt.

Mot Lyn er det egentlig ikke så dårlig, vi skaper en del bra sjanser som bere ved tilfeldigheter ikke går i mål.

Lyn kan takke dommerne for at de fik to feildømte mål ikke mer å si om den saken.

Det som må skje før Brann kampen er følgende:

1. Knutsen må sende ballen til spillere som ikke er hardt pressa.

2. Muri må få tenning før kampen

3. Mike er sikker som banken unødig å si mer

4. Holter slipper raske vinger og må bidra mer framover.

5. I.A må bidra mer framover

6. Stenersen må stole på egne ferdigheter og tørre mer.

7. Jørgensen må stå fram oftere og holde koken hele kampen

8. Ohr må samspilles med Finstad og tørre oftere å gå mot mål alene.

9 Sammy gjorde et kjempe innhopp mot Lyn og må bare forsette.

10. Sand må spiles innn med Finstad og vingene

11. Finstad må finne timingen og trene på ball kontroll/skudd

Finstad må få en siste sjanse i denne kampen, mot Lyn var han alle andre steder en ballen. Han tør heller ikke gå i dueller og presser ikke bra nok på topp.

Flopper han i denne kampen må det bare bli 2 lags fotball framover.

Alt tullepratet om at Gaute stilling henger i en tynn tråd må tilbakevises snarest av Stabæk ledelsen.

Gaute er en super trener og burde ha 100% tillit!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svartmale, svartmale!

Vi var marginalt dårligere enn Lyn og hadde god defensiv kontroll så lenge vi kjørte 4-2-3-1. At de scorer på offside er umulig å gardere seg mot.

Men skal noe kritiseres er det ikke Gautes laguttak. Det jeg syntes var svakest mot Lyn var viljen til å hjelpe medspiller når vi har ballen. Både Stenersen, Hauger og ikke minst Jørgensen fikk få alternativer å spille på. Stikkerne de spilte var det alt for få som løp på. Det er litt for mye "spill ballen og gjem deg". Det er derfor flyten mangler i vårt eget spill. Skal vårt spill fungere krever det mye bevegelse og invitasjon fra de som ikke har ball, slik at pasningsalternativene blir flest mulig. Men jeg ser mange lyspunket og god utvikling.

Men som sagt, ligger vi under ser jeg ingen grunn til ikke umiddelbart å legge IA på topp og kjøre 3-2-3-2 inntil vi har utligna. Da er det tilbake til 4-2-3-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og noe av grunnen til "spill ballen og gjem deg" variantene vi ser er nok frykten for å gjøre feil, menglende selvtillitt. Og det blir faen ikke bedre av at halve Nadderud skriker NEI!!!!!, river seg i håret og fortsetter ER DET MULIG!!!! når en av våre ikke får det til. Det Stabæk først og fremst trenger for å bygge opp selvtillitten slik at de tør å gjøre feil er MASSIV STØTTE FRA TRIBUNEN - UANSETT!

Det kan du og jeg gi på torsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og noe av grunnen til "spill ballen og gjem deg" variantene vi ser er nok frykten for å gjøre feil, menglende selvtillitt. Og det blir faen ikke bedre av at halve Nadderud skriker NEI!!!!!, river seg i håret og fortsetter ER DET MULIG!!!! når en av våre ikke får det til. Det Stabæk først og fremst trenger for å bygge opp selvtillitten slik at de tør å gjøre feil er MASSIV STØTTE FRA TRIBUNEN - UANSETT!

Det kan du og jeg gi på torsdag.

Helt enig Alz

Støtte av meg får de uansett hvordan det går.

Vi må ha lov til å synse litt rundt laget i med og motgang :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær så snill å slutte med sytinga! Stenersen mangler terskelferdigheter for tippeligaen? Sprøyt! Hvilken kamp så du? Alt i alt var det bare marginer som gjorde at vi ikke trakk det lengste strået i dag. Lyn får to mål av dommerne. Lyn har en keeper med så mye flaks at han burde ha tippa for alt han eide samme dagen. Værre er det ikke.

Det er ikke noe walk-over å slå Lyn på Ullevaal. Tapet i dag var adskillig fremgang fra kampen mot Glimt. Men ja, det hadde ikke skadet med Martin utpå i dag, heller. Snart er han tilbake. Allah er stor. Martin er større. Plassen vil bli sikret fortere enn vi aner. Og vi kan etterhvert se nedover på tabellen. Det skal jaggu bli godt å få noen lag bak oss. Slår vi Brann 4-0 er vi forbi dem. De ligger på 9. plass.

Ingen krise ennå. Slapp av og kos dere med nasjonaldagen!

Endelig noe å feire!

Sa vel at Stenersen ikke innehar MER enn terskelferdigheter. Jeg prøver ikke å svartmale Stenersen, men vi har i alle år vært bortskjemt på sentral midtbane, og jeg synes ikke Tommy har det snittet som en sentral midtbanespiller på Stabæk skal ha. Det snittet mener jeg å se at ligger i Henning Hauger, og jeg tror du skjønner hva jeg mener. Så får jeg heller bite i det sure eplet den dagen Tommy ruler midtbanen, og da er jo ikke eplet særlig surt uansett. Jeg skal jo innrømme at om Tommy får litt mer selvtillit, så vil hans prestasjoner bedres. Får han Martin ved siden av seg igjen, så vil han bli enda bedre.

Nå trenger vi 3 poeng mot Brann. 3 poeng.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Nytt Tap....
  • Opprett ny...