Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Problemet er ikke Finstad. Heller ikke Peter. De må bare spilles på det de er gode på. Begge har meget bra spisskometanse: Finstad som gjennombrudds- og bakromsspiss med ekstrem fart og Peter med luft- og duellstyrke. Veigar er 176 høy, og vil slite i luftdueller han også, om han kommer inn og tilfører teknikk. Samir har et sinnsykt skudd.

Men det den ene har mangler den andre. Vi skulle hatt en KOMPLETT spiss. En som er bra på alt. Men det har vi ikke og det får vi ikke. Ingen vits i å klage på en av spissene - da får man fortelle hvilke(N) av de andre vi skal bruke. Gaute var 50/50 på Finstad/Sand, men antok at vi ikke kom til å presse Lyn slik at vi trengte en gjennombrudds-spiss. Da står valget mellom Thomas og Eirik.

Husk at Gaute ser disse gutta på hver eneste trening og er sikkert bedre i stand enn oss til å vurdere hvem som er best til enhver tid.

MEN jeg savner fremdeles én greie - og det gjelder nestean samtlige spillere: Skyt da for faen! Jeg er lei av at spillere er så redd for å misse at de alltid skal spille ballen til en annen, om de så er på 5 meteren. Tryggvi i 2002 gjorde det slik man skal: Klinte løs - sentra aldri når han var på skuddhold, selv om han hadde bedre plasserte medspillere. Jeg vil heller se Stenersen fyra av håløst høyt over mål som mot Glimt(?) enn jeg vil se at ingen avslutter og vi får overgangene som alltid gir oss på tribunen 160 i puls.

Men igjen: Vi på tribunen kan hjelpe gutta på banen ved ikke å skrike ut NEI!!!! når noen endelig prøver å avslutte og det blir like svakt som om jeg skulle gjort det sjøl. Applaudér og syng for laget, slik at de prøver igjen. Og igjen. Og igjen. Og aldri gir opp.

For vi skal ut av sumpa nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig at det skytes for lite, og jeg synes i grunnen det har vært et problem i alle år for vår del. Kan ikke huske mange mål fra litt distanse opp igjennom årene. Det jeg husker best er et av Svindal hjemme mot Odd, det var en riktig perle.

Men jeg synes akkurat det har vært LITT bedre i år, for Mads Jørgensen har vist at han skyter når han har mulighet. Prøvde seg mot Lyn sist også, og det var jo et riktig godt forsøk. Jeg ble minnet på det her om dagen, og vet ikke om det er blitt nevnt her inne før : Det var Mads som snappet ballen fra Myggen, og druste inn kula slik at Brøndby slo København på målstreken for noen år tilbake.

Hva skudd angår, burde norske lag skyte mye mer på trening. De landene hvor de tekniske ferdighetene er best, f.eks Italia og Brasil, skytes det mye mer. Se på f.eks Milans Kaka, han har scoret rundt 14mål i sin første sesong i Europa, og stort sett alle har vært på distanseskudd.

Skyt gutter, skyt for pokker.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, vi er enige om noe...

Det som i sin tid overraska meg var at Gaute også frustreres over manglende vilje til å avslutte og sier at han terper mye på dette. Min amatørfilosofi er at uansett hvor svake avslutningene er så vil en god prosentandel gå inn. Det kommer uventet, balen skifter retning via en spiller, keeper er feilplassert, og det finnes fremdeles keepere som gjør tabber etc.

Kanskje vi skulle hatt følgende OH-banner mot Brann:

SKYT FOR FAEN!

he-he...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp...

Enig vi mangler en komplett spiss! En som både kan være oppspillspunkt og true bakrommet...

Det har vært snakke "litt" om å styrke stallen til sommeren... Her er et par meget bilige og interessante alternativer....

Det er morro å lefle med tanken ihvertfall....

http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=13145

Namn: Christos Christoforidis Position: Anfallare

Personnr: 1981-12-31

Längd: 178 cm

Vikt: 73 kg

Antal säsonger i föreningen: 2002

Moderklubb: Smedby AIS

Matcher: 5

Mål: 3

Målgivande passningar: 0

Varningar: 1

Utvisningar: 0