Norris 2 930 Del Skrevet 24. Mars 2017 Del Skrevet 24. Mars 2017 Deilig da, her må vi da være blant dem som scorer høyest? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 24. Mars 2017 Del Skrevet 24. Mars 2017 Klassifiseringen har startet. Vi hadde en runde med "avkrysningsprøve" for et par uker siden som var rettet mot ulike folk i klubben. Prøven var tilskåret den rollen man har i klubben slik at en del spørsmål kun ble stillet til noen roller. Tok vel omtrent 30 minutter for min del å gjennomføre, mens det for andre roller vil ta opp til en time. Jeg opplevde testen som gjennomtenkt og relevant.Vet du også når sertifiseringen/rankingen offentliggjøres? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 24. Mars 2017 Del Skrevet 24. Mars 2017 Nei, dessverre. Men midlene ligger jo bare å venter på å deles ut så det bør skje kjapt! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 24. Mars 2017 Del Skrevet 24. Mars 2017 Nei, dessverre. Men midlene ligger jo bare å venter på å deles ut så det bør skje kjapt! 'Ikke før til høsten, kanskje 1. november', sier en Akademi-kilde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 256 Del Skrevet 24. Mars 2017 Del Skrevet 24. Mars 2017 Tidenes største satsing på spillerutvikling skal sikre norsk fotball de neste utgavene av Martin Ødegaard Kan være det bare er meg, men jeg føler det sykt kleint at norsk sportspresse uten hemninger fortsatt skal snakke frem en benkevarmer i Herenveen som det største som noen gang har skjedd norsk fotball. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 26. Mars 2017 Del Skrevet 26. Mars 2017 Soneturnering i Valhall, G13, lørdag: Stabæk vs Strømsgodset 10-1 (5-0) 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 26. Mars 2017 Del Skrevet 26. Mars 2017 Soneturnering i Vallhall lørdag, G13: Stabæk vs Oslo 2 (krets) 6-4 (4-1) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 26. Mars 2017 Del Skrevet 26. Mars 2017 NM G16, 1. mellomrunde på Hadeland idag kl 14: Gran IL vs Stabæk Følg livesending på lagets FB. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 26. Mars 2017 Del Skrevet 26. Mars 2017 Stabæk G13 5-1 (2-1) Vålerengen Alltid digg! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 26. Mars 2017 Del Skrevet 26. Mars 2017 NM G16, 1. mellomrunde på Hadeland idag kl 14: Gran IL vs Stabæk Følg livesending på lagets FB. 0-10! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mars 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Mars 2017 G18-landslaget slo idag Makedonia 3-1. Første målet signert Sebastian Pedersen. https://www.fotball.no/landslag/norge-gutter-18/2017/g18-disse-starter-mot-makedonia/ 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensh 1 108 Del Skrevet 29. Mars 2017 Del Skrevet 29. Mars 2017 G16 interkrets, runde 3: Stabæk G15 – Nordstrand G16 1-1 (0-0) Bra kamp mot fjorårets G15-kretsmestere. Spillet sitter bedre for hver kamp som går. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 29. Mars 2017 Del Skrevet 29. Mars 2017 Fem Blaa i Norges G16-tropp til UEFA Development Tournament i Polen 11.-17. april! https://www.fotball.no/landslag/norge-gutter-16/2017/g16-tropp-til-turnering-i-polen/ 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 483 Del Skrevet 29. Mars 2017 Del Skrevet 29. Mars 2017 NY G16-SPILLER! (først til klubbens supportere) Christoffer Angell har meldt overgang fra Heming til Stabæk. "Vi er veldig glade for å få Christoffer til Stabæk fra Heming. Han er en dedikert spiller som har et intenst ønske om å bli bedre og har evnen til å ta konsekvensen av dette. Han er i utgangspunktet back, men kan også bekle en stopperrolle. Jeg vil også benytte anledningen til å skryte av Heming som nok en gang har levert en spiller til Stabæk. Vi kan nevne navn som Morten Thorsby, Mattias Cooper Seip, Sakarias Opsahl, Kristian M. Arnstad med flere, for ikke å nevne at vi allerede har to gode spillere i 01-stallen ved Kristoffer Askildsen og Oskar Opsahl. Dette viser at Heming jobber godt og at de setter spilleren i fokus når de ser at det er fornuftig å søke nye utfordringer. Stor takk til Heming v/André som har håndtert denne overgangen på en profesjonell måte", sier lagets hovedtrener Øystein Garborg. Når du her nevner Sakarias Opsahl, han som ble "sammenliknet" med Zlatan for sitt supermål for noen år siden, så har han dratt til VIF. Er det sånn at de har ett bedre tilbud enn oss eller har de startet å fiske spillere fra vårt akademi? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 29. Mars 2017 Del Skrevet 29. Mars 2017 NY G16-SPILLER! (først til klubbens supportere) Christoffer Angell har meldt overgang fra Heming til Stabæk. "Vi er veldig glade for å få Christoffer til Stabæk fra Heming. Han er en dedikert spiller som har et intenst ønske om å bli bedre og har evnen til å ta konsekvensen av dette. Han er i utgangspunktet back, men kan også bekle en stopperrolle. Jeg vil også benytte anledningen til å skryte av Heming som nok en gang har levert en spiller til Stabæk. Vi kan nevne navn som Morten Thorsby, Mattias Cooper Seip, Sakarias Opsahl, Kristian M. Arnstad med flere, for ikke å nevne at vi allerede har to gode spillere i 01-stallen ved Kristoffer Askildsen og Oskar Opsahl. Dette viser at Heming jobber godt og at de setter spilleren i fokus når de ser at det er fornuftig å søke nye utfordringer. Stor takk til Heming v/André som har håndtert denne overgangen på en profesjonell måte", sier lagets hovedtrener Øystein Garborg. Når du her nevner Sakarias Opsahl, han som ble "sammenliknet" med Zlatan for sitt supermål for noen år siden, så har han dratt til VIF. Er det sånn at de har ett bedre tilbud enn oss eller har de startet å fiske spillere fra vårt akademi? Sakarias fikk ikke tilbud om plass i G19-troppen da han var G16 og valgte derfor, ikke unaturlig, å gå til Engen. Men ja, det fiskes litt begge veier. I noen år nå har Stabæk trukket det lengste strået. Nå kan trenden se ut til å ha snudd noe. Dette skjerper begge miljøene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 483 Del Skrevet 29. Mars 2017 Del Skrevet 29. Mars 2017 NY G16-SPILLER! (først til klubbens supportere) Christoffer Angell har meldt overgang fra Heming til Stabæk. "Vi er veldig glade for å få Christoffer til Stabæk fra Heming. Han er en dedikert spiller som har et intenst ønske om å bli bedre og har evnen til å ta konsekvensen av dette. Han er i utgangspunktet back, men kan også bekle en stopperrolle. Jeg vil også benytte anledningen til å skryte av Heming som nok en gang har levert en spiller til Stabæk. Vi kan nevne navn som Morten Thorsby, Mattias Cooper Seip, Sakarias Opsahl, Kristian M. Arnstad med flere, for ikke å nevne at vi allerede har to gode spillere i 01-stallen ved Kristoffer Askildsen og Oskar Opsahl. Dette viser at Heming jobber godt og at de setter spilleren i fokus når de ser at det er fornuftig å søke nye utfordringer. Stor takk til Heming v/André som har håndtert denne overgangen på en profesjonell måte", sier lagets hovedtrener Øystein Garborg. Når du her nevner Sakarias Opsahl, han som ble "sammenliknet" med Zlatan for sitt supermål for noen år siden, så har han dratt til VIF. Er det sånn at de har ett bedre tilbud enn oss eller har de startet å fiske spillere fra vårt akademi? Sakarias fikk ikke tilbud om plass i G19-troppen da han var G16 og valgte derfor, ikke unaturlig, å gå til Engen. Men ja, det fiskes litt begge veier. I noen år nå har Stabæk trukket det lengste strået. Nå kan trenden se ut til å ha snudd noe. Dette skjerper begge miljøene. Spennende tider i vente med andre ord. Får håpe vi får økonomien og stadion på plass så vi får mer å rutte med, og flere får kontrakter. Siden du er orakel på den yngre garde. Hvordan ligger det ann med tanke på unge Espung? er han kvitt skader og har han fortsatt det potensialet man så når han signerte A-lags kontrakt? Og mtp det over, hvordan er klubb"kjærligheten" til spillerne nedover i akademiet? er Engen ett reelt alternativ eller er de mer av MMS kaliber nedover? (om ikke har klubben noe å jobbe med) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Mars 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Mars 2017 blaasoldat: Jeg vet ikke helt hvordan situasjonen er med Espung. Han har jo vært skadet (med ulike skader) i laaang tid. Hvorvidt han fortsatt er skadet eller om motivasjonen begynner å svikte, vet jeg ikke. Vålerengas akademi lå litt nede under og i kjølvannet av Martin Andresens tid som A-lagstrener. I den samme perioden bygget Stabæk opp et sterkt miljø. Vi så da at en del spillere med naturlig geografisk tilhørighet til Vålerenga kom til Stabæk. Med ny hovedtrener og ny stadion rett om hjørnet er min oppfatning at Vålerenga nå opplever en liten boost ift å tekkes en del talenter, skjønt jeg føler egentlig ikke at de fisker i "vår dam". Jeg vil heller si at de er dyktigere på å tekkes spillere med geografisk tilhørighet til klubben. I mine øyne gjelder det som foreldre å legge forholdene til rette for en fotballspillende sønn. Bor du på Romsås eller på Ekeberg, er det klart at Vålerenga er et mer naturlig valg når gutten er 13-16 år. Reisevei fra hjem til skole, fra skole til trening og fra trening og hjem bør veie tungt ved valg av klubb. Så kan det selvsagt være andre tungtveiende grunner til at en spiller fra Romsås velger Stabæk fremfor Vålerenga - spilletid, kjemi med trener, andre spillere etc. Jeg opplever at spillernes lojalitet til Stabæk er varierende. En del av gutta er fra området rundt Nadderud og er naturligvis lojale til Stabæk contra Vålerenga. Men manglende spilletid over tid eller manglende tilbud om plass i G19-troppen kan selvsagt ende med at de havner i VIF. Det er ikke mangel på lojalitet. Det er å redde sitt eget "fotballskinn". Det er også en stor del av Akademiets spillere med andre moderklubber. Fra Drammen, via Asker-klubber, Oslo vest og øst. Mange av disse spillerne er nok mer "flyktige", men erfaringen tilsier at de blir i klubben hvis de får tilbud om plass i G19/NTG. Heldigvis. For å skape lojalitet og tilhørighet må klubben jobbe kontinuerlig med dette. Gutta og foreldrene må føle seg sett og verdsatt. Når våre spillere går inn i G16-sesongen skal de søke videregående skole. Ingen av våre spillere vet på det tidspunktet, i mars, om de får plass på Stabæk G19/NTG. Derfor søker alle spillerne (med få unntak) også om plass på Wang og andre gymnas i området. Wang har samarbeid med VIF som NTG har med Stabæk. Når våre spillere søker på Wang har jeg inntrykk av at dette plukkes opp av VIF og at de henvender seg til spillerne/deres foreldre med orientering om hva de kan tilby (kombinasjon skole/fotball). Mitt inntrykk er at dette skjer på en ryddig måte og at Stabæk i forkant orienteres av VIF om hvilke spillere de henvender seg til. Vålerengas utviklingsavdeling ledes av Gard Holme som tidligere var ansatt i Stabæks Akademi. En kar som høster mange lovord. Stabæk har i år gitt tilbud til G16-spillere om plass på G19/NTG flere måneder tidligere enn vanlig. Dette fordi Vålerenga er mer "på" enn tidligere. Vi ser generelt at en del spillere velger VIF fremfor Stabæk, men vi ser jo også det motsatte. Det er også verd å nevne at flere unge spillere fra Buskerud og Vestfold velger Stabæk fremfor f.eks. Godset. Vi hadde jo Stengel fra han var 13-14 år. Vi har hatt to spillere fra Drammensområdet og vi har en G15-spiller fra Holmestrand. Jeg mener det er viktig å forsøke se hele bildet når en spiller i ung alder velger/skifter klubb. Dette er et sammensatt bilde, der faktorer som utviklingsmuligheter, kompiser, reisevei, skoletilbud, kjemi med trener, mottakelse, feeling normalt er viktigere enn økonomi. Det samme tror jeg gjelder når en ung spiller skal skrive kontrakt med klubb. Det blir for lettvint å si at vi tapte Sander Berge på grunn av økonomi. Ja, det kan ha vært en av flere faktorer, men neppe den eneste. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 483 Del Skrevet 30. Mars 2017 Del Skrevet 30. Mars 2017 blaasoldat: Jeg vet ikke helt hvordan situasjonen er med Espung. Han har jo vært skadet (med ulike skader) i laaang tid. Hvorvidt han fortsatt er skadet eller om motivasjonen begynner å svikte, vet jeg ikke. Vålerengas akademi lå litt nede under og i kjølvannet av Martin Andresens tid som A-lagstrener. I den samme perioden bygget Stabæk opp et sterkt miljø. Vi så da at en del spillere med naturlig geografisk tilhørighet til Vålerenga kom til Stabæk. Med ny hovedtrener og ny stadion rett om hjørnet er min oppfatning at Vålerenga nå opplever en liten boost ift å tekkes en del talenter, skjønt jeg føler egentlig ikke at de fisker i "vår dam". Jeg vil heller si at de er dyktigere på å tekkes spillere med geografisk tilhørighet til klubben. I mine øyne gjelder det som foreldre å legge forholdene til rette for en fotballspillende sønn. Bor du på Romsås eller på Ekeberg, er det klart at Vålerenga er et mer naturlig valg når gutten er 13-16 år. Reisevei fra hjem til skole, fra skole til trening og fra trening og hjem bør veie tungt ved valg av klubb. Så kan det selvsagt være andre tungtveiende grunner til at en spiller fra Romsås velger Stabæk fremfor Vålerenga - spilletid, kjemi med trener, andre spillere etc. Jeg opplever at spillernes lojalitet til Stabæk er varierende. En del av gutta er fra området rundt Nadderud og er naturligvis lojale til Stabæk contra Vålerenga. Men manglende spilletid over tid eller manglende tilbud om plass i G19-troppen kan selvsagt ende med at de havner i VIF. Det er ikke mangel på lojalitet. Det er å redde sitt eget "fotballskinn". Det er også en stor del av Akademiets spillere med andre moderklubber. Fra Drammen, via Asker-klubber, Oslo vest og øst. Mange av disse spillerne er nok mer "flyktige", men erfaringen tilsier at de blir i klubben hvis de får tilbud om plass i G19/NTG. Heldigvis. For å skape lojalitet og tilhørighet må klubben jobbe kontinuerlig med dette. Gutta og foreldrene må føle seg sett og verdsatt. Når våre spillere går inn i G16-sesongen skal de søke videregående skole. Ingen av våre spillere vet på det tidspunktet, i mars, om de får plass på Stabæk G19/NTG. Derfor søker alle spillerne (med få unntak) også om plass på Wang og andre gymnas i området. Wang har samarbeid med VIF som NTG har med Stabæk. Når våre spillere søker på Wang har jeg inntrykk av at dette plukkes opp av VIF og at de henvender seg til spillerne/deres foreldre med orientering om hva de kan tilby (kombinasjon skole/fotball). Mitt inntrykk er at dette skjer på en ryddig måte og at Stabæk i forkant orienteres av VIF om hvilke spillere de henvender seg til. Vålerengas utviklingsavdeling ledes av Gard Holme som tidligere var ansatt i Stabæks Akademi. En kar som høster mange lovord. Stabæk har i år gitt tilbud til G16-spillere om plass på G19/NTG flere måneder tidligere enn vanlig. Dette fordi Vålerenga er mer "på" enn tidligere. Vi ser generelt at en del spillere velger VIF fremfor Stabæk, men vi ser jo også det motsatte. Det er også verd å nevne at flere unge spillere fra Buskerud og Vestfold velger Stabæk fremfor f.eks. Godset. Vi hadde jo Stengel fra han var 13-14 år. Vi har hatt to spillere fra Drammensområdet og vi har en G15-spiller fra Holmestrand. Jeg mener det er viktig å forsøke se hele bildet når en spiller i ung alder velger/skifter klubb. Dette er et sammensatt bilde, der faktorer som utviklingsmuligheter, kompiser, reisevei, skoletilbud, kjemi med trener, mottakelse, feeling normalt er viktigere enn økonomi. Det samme tror jeg gjelder når en ung spiller skal skrive kontrakt med klubb. Det blir for lettvint å si at vi tapte Sander Berge på grunn av økonomi. Ja, det kan ha vært en av flere faktorer, men neppe den eneste. Tusen takk for gode og utfyllende svar 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 31. Mars 2017 Del Skrevet 31. Mars 2017 - Vi skal bli best i Skandinavia http://tipsfotball.com/artikler/norsk-fotball/vi-skal-bli-ledende-i-skandinavia-pa-a-utvikle-talenter 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 31. Mars 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 31. Mars 2017 Gratulerer Hugo Vetlesen med A-lagskontrakt! Veldig moro og svært fortjent! 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 1. April 2017 Del Skrevet 1. April 2017 Børkeeiet, Renå Olsen, AJ Johansen, Brynhildsen og Øvretveit Tredalpp B-listen. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 3. April 2017 Del Skrevet 3. April 2017 Ad mitt innlegg til blaasoldat om forholdet til Vålerenga ovenfor: Jeg forsøkte å gi uttrykk for det faktum at det hersker en uskrevet enighet mellom de to klubbene og deres akademier/utviklingsavdelinger; at de ikke 'henvender seg på' hverandres spillere. Slik har det fungert i mange år. Denne enigheten synes nå å være brutt, idet Vålerenga aktivt har henvendt seg til flere av våre G16-spillere med fremleggelse av konkrete karriereplaner (tilbud). Vålerenga virker mere aggressive nå enn tidligere. Vi får håpe de aktuelle spillerne og deres foreldre selv ser i hvilken av de to klubbene forholdene ligger best tilrette for unge spillere for tiden... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 483 Del Skrevet 3. April 2017 Del Skrevet 3. April 2017 Ad mitt innlegg til blaasoldat om forholdet til Vålerenga ovenfor: Jeg forsøkte å gi uttrykk for det faktum at det hersker en uskrevet enighet mellom de to klubbene og deres akademier/utviklingsavdelinger; at de ikke 'henvender seg på' hverandres spillere. Slik har det fungert i mange år. Denne enigheten synes nå å være brutt, idet Vålerenga aktivt har henvendt seg til flere av våre G16-spillere med fremleggelse av konkrete karriereplaner (tilbud). Vålerenga virker mere aggressive nå enn tidligere. Vi får håpe de aktuelle spillerne og deres foreldre selv ser i hvilken av de to klubbene forholdene ligger best tilrette for unge spillere for tiden... Det er jo ikke helt bra! finnes det overgangsregler i Norge som i andre land med 16 års grense? Stabæk bør vel ta inn alle akademi lagene med foresatte for å fortelle om fremtid, visjon og mål/muligheter! Pluss ikke minst klubbfølelse og lojalitet! Krise om enga skal tømme vårt akademi for de største talentene! Ikke helt innafor i mine øyne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensh 1 108 Del Skrevet 3. April 2017 (endret) Del Skrevet 3. April 2017 (endret) Stabæk fortsetter å levere landslagsspillere! Herman Geelmuyden og Nicolas Pignatel Jenssen skal representere Norge G15 i påsken. Gratulerer med uttaket!!! Les mer her. Endret 3. April 2017 av jensh 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensh 1 108 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. April 2017 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. April 2017 (endret) G16-laget deltar i Liverpool FC Football Cup U16 3.-4. april. Resultater fra dagens kamper: Stabæk – Excelsior Virton 1-0 (0-0) Mål: Kristoffer Askildsen Stabæk – Nord-Irland 2-0 (0-0) Mål: Bendik Jæger Stang (str.) og Oscar Aga Referat finner du her. I morgen (tirsdag 4/4) venter kamper mot Swansea, Liverpool og Burnley. De Blaa vs. The Reds, der altså. Endret 3. April 2017 av jensh 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jensh 1 108 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. April 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. April 2017 G16: Liverpool FC Football Cup U16 Dag 2: Stabæk – Swansea 3-0 (0-0) Mål: Oskar Opsahl, Henrik Ruud og Oscar Aga Stabæk – Liverpool 0-0 Stabæk – Burnley 1-0 (0-0) Mål: Oscar Aga Oppsummert: 4 seire, 1 uavgjort og null baklengs. Veldig sterk prestasjon! Chr. vil garantert supplere med mer info etter hvert. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 4. April 2017 Del Skrevet 4. April 2017 Dæven 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 483 Del Skrevet 4. April 2017 Del Skrevet 4. April 2017 G16: Liverpool FC Football Cup U16 Dag 2: Stabæk Swansea 3-0 (0-0) Mål: Oskar Opsahl, Henrik Ruud og Oscar Aga Stabæk Liverpool 0-0 Stabæk Burnley 1-0 (0-0) Mål: Oscar Aga Oppsummert: 4 seire, 1 uavgjort og null baklengs. Veldig sterk prestasjon! Chr. vil garantert supplere med mer info etter hvert. Totalt 2 plass i turneringen! Sykt imponerende 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. April 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. April 2017 Andreplass i Liverpool FC Academy Tournament U16, bak LFC, foran Swansea, Burnley, Nord Irlands landslag og belgiske Excelsior Virton. 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 5. April 2017 Del Skrevet 5. April 2017 Les G16-trener Garborgs gode kampreferater fra turneringsdag 2 i Liverpool her. http://www.stabak.no/lag/akademi/stabaek-g16-nasjonal/imponerende-andreplass-i-internasjonal-turnering 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå