Celebi2 879 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Utvikler vi ikke keepere i akademiet? Mande er vel akkurat ikke regnet som egenutviklet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Dette med lag av egenproduserte spillere. Ser man da for seg keeper også? Skal vi i så fall omskolere en midtbanespiller?Mande er vel pr def egenutviklet? Er ikke Mande etter definisjonen av klubbutviklet (minst tre år i klubben før fylte 21 år) signert 2-3 dager for seint? Jeg tenkte uansett på spillere som har kommet gjennom akademiet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Stemmer. Sayouba signerte to dager for sent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Utvikler vi ikke keepere i akademiet? Mande er vel akkurat ikke regnet som egenutviklet.Keepere i Akademiet:Lillevik, (strengt talt ikke Akademiet, kanskje?) Joar H. Dale (99, utlånt til Ready i 2017-sesongen) Lars Kvarekvål (G19/2000) Herman Wulff (G19/2000) Gard Thomas (G19/2001) Thomas Aas Kruse (G16/2002) Felix L. Nilsen (G16/2002) De yngre har jeg ikke oversikt over. Dette er ikke en evaluering av deres potensiale. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 879 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Utvikler vi ikke keepere i akademiet? Mande er vel akkurat ikke regnet som egenutviklet.Keepere i Akademiet:Lillevik, (strengt talt ikke Akademiet, kanskje?) Joar H. Dale (99, utlånt til Ready i 2017-sesongen) Lars Kvarekvål (G19/2000) Herman Wulff (G19/2000) Gard Thomas (G19/2001) Thomas Aas Kruse (G16/2002) Felix L. Nilsen (G16/2002) De yngre har jeg ikke oversikt over. Dette er ikke en evaluering av deres potensiale. Vet du om vi har et eget opplegg for keepere eller er vi en del av noe annet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Utvikler vi ikke keepere i akademiet? Mande er vel akkurat ikke regnet som egenutviklet.Keepere i Akademiet:Lillevik, (strengt talt ikke Akademiet, kanskje?) Joar H. Dale (99, utlånt til Ready i 2017-sesongen) Lars Kvarekvål (G19/2000) Herman Wulff (G19/2000) Gard Thomas (G19/2001) Thomas Aas Kruse (G16/2002) Felix L. Nilsen (G16/2002) De yngre har jeg ikke oversikt over. Dette er ikke en evaluering av deres potensiale. Vet du om vi har et eget opplegg for keepere eller er vi en del av noe annet?Absolutt eget opplegg, ledet av Espen Granli, med egen keepertrener, Magnus Olsen, i Akademiet. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Er man spiss konkurrerer man om en spissplass (hvis de spiller 4-2-3-1), men kan også få mye spilletid i tre andre plasser. Er man midtbane har man tre sentrale plasser, men kan fint ta kamper også som kant eller back. Er man keeper har man egentlig bare en sjanse. Så er det jo ikke sånn at alle på Akademiet blir Eliteserie-spillere. Noen har til og med vært kjempetalenter (Bencsik) på nasjonalt nivå, men har ikke klart å ta siste steget. At ingen keepere har kommet opp kan vel så mye være en tilfeldighet. Eller det er en del av en større trend. Det spretter norske unggutter ut til internasjonale akademier som Milan og Liverpool, men vi har vel ikke sendt ut så mange keepere? (Kommer på en i City, sånn i farten) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Er man spiss konkurrerer man om en spissplass (hvis de spiller 4-2-3-1), men kan også få mye spilletid i tre andre plasser. Er man midtbane har man tre sentrale plasser, men kan fint ta kamper også som kant eller back. Er man keeper har man egentlig bare en sjanse. Så er det jo ikke sånn at alle på Akademiet blir Eliteserie-spillere. Noen har til og med vært kjempetalenter (Bencsik) på nasjonalt nivå, men har ikke klart å ta siste steget. At ingen keepere har kommet opp kan vel så mye være en tilfeldighet. Eller det er en del av en større trend. Det spretter norske unggutter ut til internasjonale akademier som Milan og Liverpool, men vi har vel ikke sendt ut så mange keepere? (Kommer på en i City, sånn i farten) Sean mcdermot (nå Kbk) var lenge i Arsenal, så er det Eirik Johansen (nå NYCFC) som var i man city! Tror det ikke har vært andre norske keeper talenter ute enn de Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 7. November 2017 Del Skrevet 7. November 2017 Kjetil Haug fra Sarpsborg til Man City om 15-åring, nå utlånt. https://www.transfermarkt.com/kjetil-haug/profil/spieler/328770 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Klodrik 74 Del Skrevet 8. November 2017 Del Skrevet 8. November 2017 Lars Stubhaug var i Everton. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 8. November 2017 Del Skrevet 8. November 2017 Chr: Er ikke Eirik Elvestad med lenger? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 8. November 2017 Del Skrevet 8. November 2017 Chr: Er ikke Eirik Elvestad med lenger? Nei, han og Adam Vik kom ikke med på jr-laget.De er dog begge med ut sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 10. November 2017 Del Skrevet 10. November 2017 Utvikler vi ikke keepere i akademiet? Mande er vel akkurat ikke regnet som egenutviklet.Keepere i Akademiet:Lillevik, (strengt talt ikke Akademiet, kanskje?) Joar H. Dale (99, utlånt til Ready i 2017-sesongen) Lars Kvarekvål (G19/2000) Herman Wulff (G19/2000) Gard Thomas (G19/2001) Thomas Aas Kruse (G16/2002) Felix L. Nilsen (G16/2002) De yngre har jeg ikke oversikt over. Dette er ikke en evaluering av deres potensiale. Oops - glemte Jacob Tredal (98). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 11. November 2017 Del Skrevet 11. November 2017 G16 møter Follo G19 til treningskamp kl 12 på Nadderud lørdag. Siste kamp før cupfinalen møt Vikkng i TA fredag kl 16. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. November 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. November 2017 Rett fra Akademiet til A-stallen hittil i 2017: Hugo Vetlesen Herman Geelmuyden Morten R. Olsen Ola Brynhildsen Og de kommer på løpende bånd fremover... Akademiet leverer! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 11. November 2017 Del Skrevet 11. November 2017 Lett å glemme at Hugo er helt fersk på dette nivået, utrolig som han leverer. Lumanza på sitt beste er selvfølgelig et hakk vassere, men sett i forhold til alder vil jeg si at Hugo har levert best av alle i år. Glemmer selvfølgelig ikke det imponerende innhoppet til Ola heller. Det vil være fantastisk om han klarer å levere på dette nivået videre, selv om han eventuell skulle være ustabil i en periode. Jeg mener sterkt at spiss-plassen er beste stedet i være ustabil. Er man det i andre enden så renner målene inn. Putte riktig vei er det mange flere enn én spiss om skal gjøre! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 11. November 2017 Del Skrevet 11. November 2017 Treningskamp: Stabæk G16 3-1 (1-1) Follo G19 Blaa mål: 1-1 Oscar Aga (Erik Nikolaisen) 2-1 Lars Petter Hotvedt (Christopher Hurleen) 3-1 Helmer Rusten (Follo) En fin gjennomkjøring mot god motstand før cupfinalen i TA fredag kl 16. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 11. November 2017 (endret) Del Skrevet 11. November 2017 (endret) Hugo og Morten fra start når Norge G18 møter Polen nå kl 15. Også Tobias skulle startet, men har dessverre blitt syk. Edit: Norge 2-0 Polen slutt. Endret 11. November 2017 av Chr. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. November 2017 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. November 2017 EN HYLLEST TIL AKADEMIET 14. mai 2012 var jeg på foreldremøte for Akademiet i NTG's auditorium. Min eldste sønn var da 13 år ('99) og en del av Stabæks G13-lag. På dette møtet ble ledere, trenere og spillere i Stabæk Fotball JR Elite, som det het da, presentert. Det hele virket meget proft. På møtet presenterte sportslig leder for "JR Elite", Pål Berg, den sportslige planen for femårsperioden 2012-2017 på guttesiden, nylig vedtatt av styret i Stabæk Fotball. Planen inneholdt en visjon (mål) og noen delmål. Visjonen var "å bli best i Skandinavia på identifisering, rekruttering og utvikling av unge spillere". Hårete, men ikke helt urealistisk, tenkte jeg. Av delmålene husker jeg: - minimum 50% egenutviklede spillere i A-lagsstallen. Fasit er vel p.t. 56%. - minimum to Stabæk-spillere på hvert av de aldersbestemte landslagene. Fasit er vel et snitt på over tre. - NM-gull for G19 og G16. Dette målet er ikke nådd, men kan delvis nås førstkommende fredag når G16 møter Viking i cupfinalen i Telenor Arena. (I perioden har NFF/NTF innført Nasjonal serie G16, der Stabæk vant i 2015, tok andreplass i 2016 og tredjeplass i 2017) I den samme perioden har jeg vært tett på Akademiet gjennom mine to sønners deltakelse i ulike Akademi-lag. Jeg er svært imponert over hva klubben og Akademiet oppnår av resultater, individuelt og i lag, med svært knappe ressurser. I lys av ovennevnte oppfordrer jeg alle med Blatt hjerte til å møte opp i Telenor Arena førstkommende fredag for å se cupfinalene (J16 mot Tiller kl. 13 og G16 mot Vikiing kl. 16) og å hylle Stabæks vellykkede Akademi med høy grad av måloppnåelse. Alltid. Uansett. 43 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gwestlund 2 765 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Minner om at det i morgen fredag den 17. November spilles jr-cupfinaler i TA. To av finalene er vært å få med seg, den første matche har avspark klokken 13:00, der møter Stabæk J16 - Tiller Den andre matchen starter klokken 16:00 der møter Stabæk G16 - Viking. https://www.fotball.no/turneringer/nm-j16-telenor-cup/2017/telenor-cup-atte-lag-kjemper-om-nm-gull/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 449 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Minner om at det i morgen fredag den 17. November spilles jr-cupfinaler i TA. To av finalene er vært å få med seg, den første matche har avspark klokken 13:00, der møter Stabæk J16 - Tiller Den andre matchen starter klokken 16:00 der møter Stabæk G16 - Viking. https://www.fotball.no/turneringer/nm-j16-telenor-cup/2017/telenor-cup-atte-lag-kjemper-om-nm-gull/ GRATIS INNGANG så det er bare å ta turen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Tenk om HELE Stabæk Support tok turen til Hangarn med hele sitt herlige, støyende og klubblojale vesen, med tifo og flagg. Sammen med foreldre, besteforeldre, onkler, tanter, bekjente og andre Stabæk-venner skulle vi fylt midtre del av langsiden og laget et helvetes spetakkel som virkelig gav våre elleve Blaa en deilig atmosfære og trøkk fra første til siste spark på ballen. Tenk om BÅDE J16 og G16 ble Norgesmestere samme dag - på direktesendt, lineært fjernsyn! Deilige tanker... 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 16. November 2017 (endret) Del Skrevet 16. November 2017 (endret) Om noen hadde tatt initiativ til noe sånt litt før dagen før så kunne man klart å gjennomført det. Hadde blitt med jeg. Dog ganske kjipt tidspunkt på kampene med tanke på jobb... Endret 16. November 2017 av HenkeBoss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Om noen hadde tatt initiativ til noe sånt litt før dagen før så kunne man klart å gjennomført det. Hadde blitt med jeg. Dog ganske kjipt tidspunkt på kampene med tanke på jobb... Vi er en liten gjeng som tar turen dit. Det er bare å hive seg med. Du har jo til og med relativt kort vei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Om noen hadde tatt initiativ til noe sånt litt før dagen før så kunne man klart å gjennomført det. Hadde blitt med jeg. Dog ganske kjipt tidspunkt på kampene med tanke på jobb...Vi er en liten gjeng som tar turen dit. Det er bare å hive seg med. Du har jo til og med relativt kort vei.Herlig! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Om noen hadde tatt initiativ til noe sånt litt før dagen før så kunne man klart å gjennomført det. Hadde blitt med jeg. Dog ganske kjipt tidspunkt på kampene med tanke på jobb...Ser lett at tidspunktene kan være utfordrende for enkelte, men det har ikke stått på oppfordringer i ulike kanaler til å støtte De Blaa i disse kampene. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Alle Stabæks supportere skal under G16-finalen sitte/stå på feltene N og O, inngang 8, iflg NFF. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. November 2017 Del Skrevet 16. November 2017 Tenk om BÅDE J16 og G16 ble Norgesmestere samme dag - på direktesendt, lineært fjernsyn! Jeg håper så inderlig at begge lagene drar hjem pokalen, og jeg skulle så inderlig vært der for å se det. Slik det blir nå får jeg knapt nok sett noe av det på nett-TV engang. Maks irriterende. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 17. November 2017 Del Skrevet 17. November 2017 Sendes G kampen noe sted? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 17. November 2017 Del Skrevet 17. November 2017 Sendes G kampen noe sted? Begge kampene sendes på NRK2 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå