Gå til innhold

Kick off, Onkel Blaa. Lørdag 29.3

Hr. Smith
 Del

Anbefalte innlegg

Kommer spillerne på kvelden?

Alle spillerne kommer på Blaa dag i 12-tiden. Et par av spillerne kommer på kvelden, det gjør også trenerne.

Fortsatt 23 års aldersgrense ?

De har 20 års aldersgrense frem til kl. 22.00 nå på lørdag, 23 år resten av kvelden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: på kick off-festen for tre år siden er mitt siste minne fra kvelden en tequilashot i baren på Blaa rett etter vi gikk av scenen. Det neste jeg husker er å jeg våkne i en fremmed seng i Brugata i 7.30-draget påfølgende morgen, ved siden av en mann jeg aldri har sett før og med «pikk» skrevet med tusj i panna. Det er nivået jeg mener vi bør ligge på. (For å være dust og helt politisk korrekt: historien er sann, men jeg oppfordrer ikke til direkte flatfyll. Bare litt.)

Jeg husker hvem som kjøpte det brettet med tequila, men det var ikke meg du våkna ved siden av...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det seriøst 20år på lørdag? Trodde det var blaa dag jeg. Får jo besøk langveisfra for og dra igang sesongen, så kommer ikke gjestene mine inn. Det var jo i såfall teit.

Det er nok så enkelt som at Onkel Blaa er nødt til å droppe spritservering om grensen skal være 18 år. Det kommer de til å gjøre før kamper, men ikke utover det, så vidt jeg har skjønt.

Sikkert bittert ikke å komme inn, men det blir jo Blaa dag på Bekkestua uansett om man kommer inn på Onkel Blaa eller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hvorfor de ikke kunne hatt 18-årsgrense frem til kl 22, men det er som sagt onkel blaa som avgjør dette. Alderen 18-20 er viktig for oss å rekruttere i så dette er veldig synd, men vi har prøvd å få det til uten å lykkes

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hvorfor de ikke kunne hatt 18-årsgrense frem til kl 22, men det er som sagt onkel blaa som avgjør dette. Alderen 18-20 er viktig for oss å rekruttere i så dette er veldig synd, men vi har prøvd å få det til uten å lykkes

Kan svare kort at for oss på Prammen er tiden fra 21 og utover svært betydningsfull for omsetning av alkohol i gruppe 3 (over 22%). I tillegg skal man ha tid til å sile gjester.

På Musikkflekken velger vi på den annen side å gå glipp av en del barinntekter i gruppe 3 mot å heller gi de unge-unge, til og med ofte fri alder, tilgang på å se artistene de liker best, som en investering i fremtiden og lokalmiljøet. Men her har vi selv en egeninteresse i rekruttering av unge folk, i denne saken er det hovedsakelig Stabæk Support som har det og i mindre grad Onkel.

Det blir en avveining, men for et tradisjonelt hardt prøvet sted økonomisk skjønner jeg at de vil sikre seg de ca 5-10k de kan dra inn på å gjøre dette valget.

Så er det heller å håpe at de tar til vettet og kutter 23årsgrense ned til 20, hvis vi klarer å holde balanse med 20-årsgrense etter 21 på helgedager i Sandvika blir det litt fjasete å skulle gjøre hardere praksis på Bekkestua.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg Sherman, men STB kunne ha lagt litt mer press på Onkel Blaa da de bestemte seg for å legge kickoffen til Onkel Blaa. 18-20 er ikke bare viktig for oss i SS, men også for STB. De kunne jo valgt andre steder som f.eks flekken selv om jeg synes at Onkel Blaa er et riktig valg likevel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At $$ og de nye eierne av Onkel Blaa ikke alltid har sammenfallende interesser, tror jeg både STB og styret i $$ må vende seg til. At eierne bestemmer burde vi klare å leve godt med. Jeg synes vi skal gi de nye eierne en sjanse til å gjøre det slik de tror er best, før vi "lærer" dem hvordan man driver utesteder i Bærum.

Jeg skjønner selvsagt at det er kjipt for de som er for unge, men de kan ta seg et par øl før kampen på søndag, så det burde ikke være helt krise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geirti: Erfaringsmessig blir det jo stort sett slik at 23-årsgrense i praksis kun blir gjeldende for gutter, det gir også muligheter for å diskriminere unge folk man ikke liker (feks utlendinger) under 23. Tanken er å regulere vekk "de som ikke er gamle nok til å gå på byen ennå", men vi er tross alt i Bærum og ikke på Youngstorget, synes personlig det blir litt råflott. Resultatet blir uansett alltid masse fake-leg, fort dårlig stemning + at det kan skape alvorlige problemer ifht tilvekst nedenfra og i noen tilfeller fort et brunt publikum.

MEN vi får se, jeg var på Onkel søndag og synes de nye folka virket kjempeseriøse og flinke, ønsker dem masse lykke til.

Bebe: Jeg er helt enig og har full respekt for at de vil drive økonomisk forsvarlig, er bare usikker på om 23-årsgrense i seg selv er en langsiktig investering sånn sett. Samtidig har utelivet i Bærum et mildt sagt frynsete rykte for tiden, så flere aktører som klarer å drive seriøst og holder skjenkekontroll-blokka fri for prikker, er utrolig positivt for alle som driver i bransjen lokalt.

Hanse: STB skal være på Bekkestua. Det var utrolig gøy med festene her i november, og vi har alltid døren åpen for fester/samlinger/sprell (kan feks godt vise bortekamper på storskjerm her dersom det er interesse fra de som bor i Sandvika eller har problemer med å komme seg til Bekkestua på andre måter), MEN det blir feil om STBs base skal være i Sandvika.

(Vi blir jo for øvrig opptatt med å lage fotballpub for bortesupporterne på Kadettangen!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kick off, Onkel Blaa. Lørdag 29.3
  • Opprett ny...