alltidblaa 3 016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. April 2014 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. April 2014 (endret) PALMEKAMP! Fjorårets cupvinner kommer til Nadderud.Det er lov å sveve litt. Men på søndag må vi åpne øynene og sette bena pent ned igjen på betongen på ståfeltet. Vi har mye hardt arbeid foran oss, og selv om det er meldt sol og blaa himmel på søndag må vi være forberedt på regn og motvind. Vi skal støtte Stabæk fra tribunen. Alltid. Uansett! Stabæk - Molde Dato: 13. april - Tid: 15:30 - Sted: Nadderud Stadion Molde, som skulle ut og forsvare gullet fra året før, havnet på en 6. plass i fjor, etter 12 seire, 8 uavgjort og 10 tap. Daniel Chima Chukwu ble toppscorer (9) foran Jo Inge Berget (7). Sistnevnte dro til Solskjær og Cardiff i vinter. Om 6. plassen var til skuffelse ble den i alle fall noe mindre etter å ha slått Rosenborg 4-2 i cupfinalen. Årets sesong startet på Aker Stadion med en sterk 2-0-seier over Vålerenga. Molde var klart best gjennom hele 1. omgang og ledet med to allerede etter 30 min spilt. I 2. omgang styrte vertene greit, og VIF fikk ikke til særlig. Andre runde ble spilt i Skien, der Odd snudde Moldes 0-1-ledelse til 2-1 på få minutter i andre 2.omgang. Mot Odd ble det mønstret følgende ellever (4-4-2) Ørjan NylandPer Egil Flo - Vegard Forren - Even Hovland - Martin Linnes Mohamed Elyounoussi - Harmeet Singh - Daniel Berg Hestad - Mattias Moström Bjørn Bergman Sigurdarson - Daniel Chima Chukwu På benken: Ethan Horvath, Joona Toivio, Magne Simonsen, Magne Hoseth, Fredrik Gulbrandsen, Pape Paté Diouf og Agnaldo Jr. Molde skriver på sine hjemmesider at de har hatt et godt tak på Stabæk. Vi kan også bruke statistikk: På Nadderud har vi følgende resultater: 1995: 3-11996: 3-3 1997: 0-11998: 1-4 1999: 4-2 2000: 6-1 2001: 0-12002: 4-2 2003: 1-1 2004: 1-3 2006: 8-0 2008: 4-0 2012: 0-5(+ en semifinale i 08, der vi vant 3-0) Totalt 6 seire, 2 uavgjort og 5 tap. 35-24 i målforskjell. Om vi stryker sesongene vi rykket ned, og det synes jeg vi skal gjøre, får vi 6-2-3 og 34-16. Jeg tror jaggu STB har et bra tak på Molde, jeg! Det som uansett er helt sikkert er at det blir mål. Jeg håper Stabæk scorer flest. Velkommen! Mitt tips: 3-2 For de som vil sveve litt til, her er alle åtte målene fra Stabæk - Molde i 2006. Da vi sendte dem ned i 1. div. Med åtte mål. Endret 9. April 2014 av alltidblaa 35 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Jeg ser gjerne denne: Sayoba Jalasto - Høiland - Fontanello - Johansen Adu Trondsen Brustad - Stephens - Kassi Boli Vi trenger Brustads fart mot raske Moldespillere. Vi trenger ikke Granlis tidvise posisjoneringsproblemer. Endret 10. April 2014 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Er det ikke litt drøyt å beskylde Lange for posisjoneringsproblemer? Ikke han sin feil at han ble leid ut! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Er det ikke litt drøyt å beskylde Lange for posisjoneringsproblemer? Ikke han sin feil at han ble leid ut! Beklager, jeg mente selvsagt Granli. Endret 10. April 2014 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Jeg ser gjerne denne: Sayoba Jalasto - Høiland - Fontanello - Johansen Adu Trondsen Brustad - Stephens - Kassi Boli Vi trenger Brustads fart mot raske Moldespillere. Vi trenger ikke Granlis tidvise posisjoneringsproblemer. Kan si meg enig i noe a la den, men tror vi kjører samme lag som sist. Håper egentlig litt at Bob setter Brustad innpå for Boli, ettersom de fleste sjansene våre kommer til å komme på kontringer. Til akkurat denne hjemmekampen er det lov til å si at bortelaget er favoritter! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 845 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Hva med: Sayoba Jalasto - Høiland - Fontanello - Johansen Adu - Næss Stephens - Trondsen - Kassi Boli Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Kan si meg enig i noe a la den, men tror vi kjører samme lag som sist. Håper egentlig litt at Bob setter Brustad innpå for Boli, ettersom de fleste sjansene våre kommer til å komme på kontringer. Til akkurat denne hjemmekampen er det lov til å si at bortelaget er favoritter! Dårlig signal å benke Boli etter en kamp som den i Bergen. Klart vi skal ha stor respekt for Molde, men ikke overdreven heller. Nå vi klarte å ta Brann borte så har vi også en god sjanse på å ta Molde på Nadderud. Molde tapte tross alt mot Odd (som bare klarte uavgjort borte mot Sandens Ulf i første runde). Så langt i årets TL har kun Stabæk vunnet på bortebane, og jeg ser ingen grunn til at det skal endre seg på Fort Nadderud Starte med samme lag som mot Brann er kanskje ikke dumt, vil tro Fontanello har hatt godt av en uke sammen med resten av laget. Brustad kan eventuelt vurderes i stedet for Stephens, det er ikke noe lett valg når vi (omsider) har så bred stall. Endret 10. April 2014 av Bjornh Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Jeg tipper det blir de samme elleve som i forrige kamp. Personlig ville jeg likt å se Timmi istedet for Granli og Dahle istedet for Henderson. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Del Skrevet 10. April 2014 (endret) Håper på denne 11'eren: Sayoba Granli - Høiland - Fontanello - Johansen Stephens - Adu - Trondsen Dahle Kassi Boli Endret 10. April 2014 av MattaS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
flamingo 191 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Håper på denne 11'eren: Sayoba Granli - Høiland - Fontanello - Johansen Stephens - Adu - Trondsen Dahle Kassi Boli Dahle med kant? Jeg har personlig ikke sett han ordentlig i aksjon. Vet noen om han er rask? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Håper på denne 11'eren: Sayoba Granli - Høiland - Fontanello - Johansen Stephens - Adu - Trondsen Dahle Kassi Boli Dahle med kant? Jeg har personlig ikke sett han ordentlig i aksjon. Vet noen om han er rask? Han er ikke like rask som Kassi, men han spilte kant på Ham-kam. Det var riktignok venstre kant, men der har jo vi Kassi. Han har spilte litt høyre kant i treningskampene, han var ikke overlegen. Men tror han kan være minst like god som Henderson. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Styrkene til Dahle er fremover på banen med ball i beina. God teknikk og komfortabel med ballen. Faller litt ut defensivt og er kanskje ikke den største lagspilleren. Tror nok det er derfor Henderson blir prioritert. Regner ikke med store forandringer, det burde ikke Være noe særlig grunnlag for å bytte flere spillere med mindre noen blir skada på bakgrunn av den gode starten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. April 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. April 2014 Hepp, I den første kampen møtte Molde et VIF lag som spilte med nervene utenpå drakta og de kjørte matchen i de første 45 minuttene og høstet mye heder og ære for det. Jeg vurderer det slik at det var VIF som spilte MFK gode snarere enn motsatt, i 2. omgang gjorde rekdal noen små grep og stabiliserte resultatet. Forrige runde gikk så Molde på en forventet smell i Skien. De har mye fin fart, kraft, vilje og iver fremover. Men de mangler helt avsluttergenskaper. La meg si det slik - det er ikke tilfeldig at Bjørn Bergman Sigurdarsson brenner mange sjanser. Det er ikke uflaks, det er mangel på både taktisk og teknisk dyktighet. De øvrige spissene - Gulbrandsen, Diouf, Chuma og hva de nå alle sammen heter sliter med mye av det samme. Vi har dessuten en jævlig bra keeper. Jeg er dermed ikke så bekymret for deres offensiv. Derimot mener jeg det ligger mange muligheter for at lag med våre kvaliteter bør kunne lykkes mot dette Moldelaget. De presser høyt med den kjappe og bevegelige kvartetten de har på topp, og man kan bli litt svimmel av det, men særlig målfarlige er de jo normalt ikke, så ingen grunn til panikk! Kantene deres trekker tidlig inn og skaper rom for to særdeles offensive backer. Dermed oppstår også mulighetene våre. Med 4 mann forran mål, og to høye backer står MFK i praksis igjen med en defensiv blokk av 2 midtbanespillere og 2 stoppere sentralt i banen. Dermed oppstår det enorme rom på begge flankene. Legg til at de sentrale midtbanespillerene deres er relativt temposvake, og ikke i nærheten av nivået til vår egen Adu. Nøkkelen er å få ballen kontrollert ut av presset rundt vår egen 16 meter, inn sentralt til Adu og ut på "motorveiene" på begge flanken og så inn forran kassa igjen. VIF lykkes nesten med dette, Odd lykkes flere ganger, vi kan også lykkes. Jeg sier ikke at det blir enkelt, men jeg ser samtidig store muligheter for 3 poeng i denne kampen. @ringo 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Før Molde - Stabæk fra MFK Studio. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kongblaa 194 Del Skrevet 10. April 2014 Del Skrevet 10. April 2014 Ser gjerne at Henderson starter mtp. hans defensive kalibrer. La heller Brustad komme inn på i andre omgang rundt 60-70 min. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ETN 2 214 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Det blir nok samme lag som mot Brann. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Det blir nok samme lag som mot Brann. Var på treningen idag og kan bekrefte dette 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MattaS 374 Del Skrevet 12. April 2014 (endret) Del Skrevet 12. April 2014 (endret) Holder på å bestille billetter til matchen nå, går student under honnør? Edit, fant ut at jeg måtte bort på stabækbutikken for å kjøpe student billett. Endret 12. April 2014 av MattaS Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Håper på samme lag som bortekampen mot Brann. I 2008... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Ser gjerne at Henderson starter mtp. hans defensive kalibrer. La heller Brustad komme inn på i andre omgang rundt 60-70 min. Ved å sette innpå hurtigtoget Brustad mot en småsliten bakre 4'er, så er plutselig Fredrik farligere enn de fleste tippeligaspisser Så ja, veldig enig i din tanke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 540 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Håper at Bradley gjenskaper Nadderud som "fortet" vårt og der Stabæk vinner poengene. Utrolig viktig for et lag med små ressurser! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Det blir nok samme lag som mot Brann. Hepp, Så lenge alle gutta med utenlandsk pass er tilgjengelig og allerede i XI'en så blir det neppe noen forandring nei... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 12. April 2014 (endret) Del Skrevet 12. April 2014 (endret) Det blir nok samme lag som mot Brann. Hepp, Så lenge alle gutta med utenlandsk pass er tilgjengelig og allerede i XI'en så blir det neppe noen forandring nei... @ringo Må si jeg gjerne hadde sett at Bradley inkluderte Johansen også. Endret 12. April 2014 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Hepp, Men er han matchfit da? @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Han var jo med i troppen mot Brann sist helg.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 12. April 2014 Del Skrevet 12. April 2014 Han var jo med i troppen mot Brann sist helg.. Og han var i troppen mot Sogndal. Var ikke på banen i noen av kampene, og er vel ingenting som tyder på at han blir det nå heller vel? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
amuoest 733 Del Skrevet 13. April 2014 Del Skrevet 13. April 2014 Han var jo med i troppen mot Brann sist helg.. Og han var i troppen mot Sogndal. Var ikke på banen i noen av kampene, og er vel ingenting som tyder på at han blir det nå heller vel? Nei, jeg vet ikke :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rasta 124 Del Skrevet 13. April 2014 Del Skrevet 13. April 2014 http://www.nettavisen.no/sportspill/oddsen/molde-setter-skapet-pa-plass/5239854.html "blablabla Molde kommer til å sette skapet på plass, klasseforskjell, ran i Bergen osvosv". ....men vi leder uansett serien! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 13. April 2014 Del Skrevet 13. April 2014 Haha, den skribenten der er jo bare sykt bitter fordi Brann tapte mot oss til tross for at de hadde en 5-6 flere sjanser enn oss, og generelt sett er rævva. Tipset hans virker mer som ønsketenkning enn et godt gjennomtenkt oddstips. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 13. April 2014 Del Skrevet 13. April 2014 Meh, selvfølgelig er han bitter og det kan heller ikke kalles et ran det vi gjorde i Bergen, men jeg tror også vi lander i dag. Forhåpentligvis på en ganske ok måte (1-2 e.l.), og jeg tar gjerne feil. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå