Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga

kkh94
 Del

Anbefalte innlegg

Værvarsel: Skyet, 9 grader

Tid for nullstilling. Spillemessig og ikke minst innsatsmessig var kampen mot Sandnes Ulf begredelig. Jeg tror spillerne skjønner det selv og går utpå mot VIF med en helt annen innstilling.

Vi hadde grei kontroll mot Bodø/Glimt, selv om vi ikke var helt på topp. Mot VIF må vi nok hente fram absolutt alt vi kan. Tradisjonelt sett er jo Kjetil Rekdals lag basert på en bunnsolid defensiv og en litt tilfeldig offensiv. I år ser derimot forsvaret ganske tilfeldig ut, mens angrepsspillet ser ut til å sitte.

Tabellsituasjon:
5 Vålerenga 6 3 1 2 10 - 7 10
6 Odd 6 3 1 2 8 - 7 10
7 Stabæk 6 3 0 3 9 - 8 9
8 Lillestrøm 6 2 2 2 7 - 6 8

Fem siste:
Stabæk: TTVVT
Vålerenga: UVVTV

Vi har vært gode hjemme så langt, mens VIF har kun ett litt heldig bortepoeng mot et elendig Haugesund.

Forventet lag, jeg håper virkelig at Trondsen ikke har spilt seg ut. Samtidig tipper jeg at Stephens blir i laget:
Sayouba
Jalasto-Høiland-Fontanello-Granli
Adu-Trondsen
Brustad-Stephens-Kassi
Boli

I hjemmekampen mot Strømsgodset i kveld stilte Vålerenga følgende lag:
Langer
Mathisen-Gunnarsson-Larsen-Kristiansen
Nilsen-Grindheim-Zahid
Calvo-Lindkvist
Kjartansson

Vidar Örn Kjartansson, som har putta seks mål på seks kamper hittil, er helt klart Vålerengas største trussel. Toppscorerlista så tidlig i sesongen er litt hipp som happ, men fra det jeg har sett av ham er han en Kvalitetsspiss med stor K. Andre farlige spillere er Zahid og Lindkvist, i tillegg til at Grindheim er et monster på midten. Det er ikke helt umulig at Herman Stengel får starte denne kampen heller.

Dette er jo en match vi legger litt prestisje i. Jeg helgarderer. Vålerenga har vært elendige borte så langt, men spiller de opp mot sitt beste er de bedre enn oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar Örn Kjartansson, som har putta seks mål på seks kamper hittil, er helt klart Vålerengas største trussel. Toppscorerlista så tidlig i sesongen er litt hipp som happ, men fra det jeg har sett av ham er han en Kvalitetsspiss med stor K. Andre farlige spillere er Zahid og Lindkvist, i tillegg til at Grindheim er et monster på midten. Det er ikke helt umulig at Herman Stengel får starte denne kampen heller.

Kjartansson er en jævlig skuespiller, og Grindheim fotballnorges største trefot. Sistnevnte burde hatt direkte rødt for taklingen i kampen mot Godset. Kunne fort blitt et beinbrudd eller to der. Denne vinner vi!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fått en dag ekstra til restitusjon, hvilket neppe spiller noen rolle siden det er henholdsvis 4 og 5 dager siden forrige kamp. Stort sett alle lagene i TL er veldig varierende, så utfall er vanskelig å tippe.

Spiller vi vårt aller beste tror jeg det holder til minst ett poeng. Spiller vi som i Sandnes blir det vondt å være på stadion - men aldri i verden om jeg frivilig går før kampslutt!

Jeg har vært VELDIG for å starte med Brustad tidligere, er ikke like sikker etter SU kampen. Hvilke alternativer har vi? Kan Thorsby gjøre en jobb der, eller vil han bli slaktet av Grindheim og banden hans?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke Brustad har benyttet muligheten i de to kampene han har fått fra start nå. Synes ikke han trår til i duellene selv om han har alle fysiske forutsetninger for å bli en bra duellspiller. Det samme gjelder for så vidt Timmi. Tipper derimot at vi starter med samme forsvarsfirer som vi hadde i de første kampene og at Brustad fortsetter på kanten dersom Henderson fortsatt er skadet. Jeg kunne også tenkt meg å se Trondsen på venstre og Kassi over på høyre, men tror neppe det skjer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne håper jeg så sykt på seier i, både på banen OG på tribunen!

Da må vi finne på noe gøy på tribunen. Vet at en i Klanen har laget Stengel-sang nettopp med tanke på denne kampen. Teksten er som følger:

Ingebrigt sa; bli her a. Men Herman valgte Vålerenga.

Herman Stengel. Driter i penger. Alt han trenger er ukelønna.

Herman Stengel Vål'enga. Herman Stengel Vål'enga.

Rararararararara.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne håper jeg så sykt på seier i, både på banen OG på tribunen!

Da må vi finne på noe gøy på tribunen. Vet at en i Klanen har laget Stengel-sang nettopp med tanke på denne kampen. Teksten er som følger:

Ingebrigt sa; bli her a. Men Herman valgte Vålerenga.

Herman Stengel. Driter i penger. Alt han trenger er ukelønna.

Herman Stengel Vål'enga. Herman Stengel Vål'enga.

Rararararararara.

Æsj få det vekk hefra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herman Stengel sitter på benken klapp klapp klapp klapp

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kverulant, da. Det skal ihvertfall ikke være noen tvil om at han er en større trener enn Rekdal. Skal du først kalle Rekdal en "legende" kan du like godt kalle Bradley en internasjonal legende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyway, seriøst folkens? Det er en dag til årets største hjemmekamp og den eneste diskusjonen i kamptråden er et ganske intetsigende definisjonsspørsmål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett to kjente trenere møtes imorgen og de har møttes tidligere iår. Spennende å se hvordan lagene står til hverandre. Rekdal lyktes med høyt press på Kadetttangen, så får vi se hva Bradley har på lager!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 274

Jeg er en av flere som har kritisert nivået til (og etterhvert, kjøpet av) Stephens og Henderson. For meg har de åpenbare endringene vært å skulle sette Soko inn for Stephens og Brustad for Henderson. Jeg har også ønsket meg Timmi tilbake. Dog har jeg ikke vært helt sikker på hvem jeg vil ha ut av Ville og Granli. Per nå tror jeg kanskje jeg har tvilt meg fram til Ville.

Men etter Sandnes-kampen er jeg jaggu ikke så sikker. Jeg synes Soko, Timmi og Brustad alle var begredelige mot Sandnes. Førstnevnte var usedvanlig treig, brukte lang tid på å vende seg, treig med å sette inn press/takling mot motstander osv. Timmi solgte seg for mye på sin side av forsvaret (ubalansert offensiv), og Brustad var en orgie i feilpasninger.

Nå var det riktignok flere som var dårlige mot Ulf, Fontis dro en hel rekke med blemmer, til og med Mande vartet opp med en voldsom blemme av "godt gammelt merke" og Høiland var den direkte årsaken til det siste baklengsmålet. Stort sett alle vi hadde på banen var vel skyld i det første. Så kanskje skal man ikke se så mye til den kampen for å vurdere hvem som skal få starte i morra?

Jeg velger å konkludere med at Sandnes-kampen fortalte fint lite om hvem som fortjener en plass, og tenker som jeg gjorde før den kampen om hvem som bør få tillit fra start. Dermed ønsker jeg med følgende startellever:

Sayouba

Granli-Fontis-Høiland-Timmi

Brustad-Trondsen-Adu-Kassi

Soko

Boli

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 961

Sant,

Hadde du spurt meg for et par år siden så hadde jeg aldri trodd at VIF skulle klare å bli det mest interessante laget i TL. Men der er de altså nå, i allefall slik jeg ser det. En annen selvmotsigelse er at de har vært kjempeflinke på overgangsmarkedet i vinter. Det er en rød tråd i det de har gjort og selv om de har hentet i overkant mange spillere har det fungert dugelig så langt. Særlig på hjemmebane med 9 poeng og 9 scorede mål etter 3 kamper.

Borte har de forsøkt å opptre smart, men kanskje heller endt med å lure seg selv. De bli liggende for dypt, blir passive, mister presset på ballføreren og så snipp, snapp, snute.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også at Soko virker litt treig i steget, som gjør det veldig merkbart når han erstatter Trondsen som jeg mener er viktig for balansen til midtbanen både defensivt og offensivt. Men å prøve Soko i rollen til Stephens mener jeg er verdt et forsøk. Foretrekker også Brustad foran Henderson, mens Timmi ikke akkurat spilte seg inn på laget sist. Eneste fordelen med å få han inn må være å få Granli på høyresiden slik at han har mer å spille på offensivt. Satser på at kampen i Sandes bare var en "av-dag", som alle lag har innimellom. Tror vi har gode muligheter til å ta Vålerenga i morgen og innta 5.plassen hvor vi hører hjemme! Håper Kassi ikke lenger sliter med den småskaden han har hatt, for er han i toppslag tipper jeg han som kampens store spiller i morra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper Stengel starter i morgen så han får spille mot Adu. Da vil vi nok se hvem som er best, og vi vet alle at det er Adu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt urettferdig å matche norsk 19-åring med to sesonger på proffnivå opp mot en fem år eldre ghaneser med håp om å bli tatt ut til VM?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje litt urettferdig å matche norsk 19-åring med to sesonger på proffnivå opp mot en fem år eldre ghaneser med håp om å bli tatt ut til VM?

Kanskje litt uretferdig å matche en stakkars ukjent ghaneser som sliter benk og blir lånt ut til nedrykksdømte Stabæk med "Det største norske talentet noensinne"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga
  • Opprett ny...