Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Næss god i dag. Håper han ikke blir benka i neste kamp. Soko hadde sin beste Stabækkamp uten tvil.

Støttes, gøy å se begge to og Soko kan bli veldig verdifull utover høsten. Vi må satse på å få han med

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange nestenulykker må til før vi skjønner at vi ikke kan slutte å spille fotball selv om vi har en komfortabel ledelse? Siste 30 minuttene i dag var helt håpløse og totalt unødvendig. Skal være mulig å spille ball som i første omgang og gå for mål nummer fire! Ingen grunn til å la Sarpsborg låne ballen. Sånn da var det luftet ut.

Herlig med 3 poeng og en meget viktig seier.

Næss, Thorsby og Adu våre beste i dag, med flere andre som også viser seg frem på en god måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En og annen tabbe fra Sayouba kan jeg leve med, men det cornerforsvaret må vi slutte med ellers blir vi massakrert i Trondheim.

Ellers er det siste kvarteret av 1. omgang noe av det som gjør det verdt å være fotballsupporter. 15 minutter der alt bare funker, vi spiller bra fotball og alt går vår vei. Thorsby, Næss og Sokolowski leverer solide søknader til fast plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig imponert over Næss idag, har jo kontroll på Samuel i store deler av kampen. Trondsen klarer seg ok på v. backen, men ikke helt overbevist over Granli idag. Synes franskmannen på Sarpsborg fikk altfor store rom og god tid til å slå flere innlegg som Sarpsborg fikk noen farlige muligheter ut av i andre omgang, første scoringen deres et eksempel på det. Sokolowski og Adu løser oppgavene på midtbanen bra. God kamp av Thorsby. Har selv vært skeptisk til at han startet men han overbeviste meg. Tross for t de begge scoret, så man egentlig lite til Kassi og Brustad. Skal sies at sistnevnte var litt mer aktiv i andre omgangen og burde ha scoret på stillingen 3-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig imponert over Næss idag, har jo kontroll på Samuel i store deler av kampen. Trondsen klarer seg ok på v. backen, men ikke helt overbevist over Granli idag. Synes franskmannen på Sarpsborg fikk altfor store rom og god tid til å slå flere innlegg som Sarpsborg fikk noen farlige muligheter ut av i andre omgang, første scoringen deres et eksempel på det. Sokolowski og Adu løser oppgavene på midtbanen bra. God kamp av Thorsby. Har selv vært skeptisk til at han startet men han overbeviste meg. Tross for t de begge scoret, så man egentlig lite til Kassi og Brustad. Skal sies at sistnevnte var litt mer aktiv i andre omgangen og burde ha scoret på stillingen 3-1.

Må jo også ta med at det var Brustad som ble felt og "ga" oss straffen. Synd han ikke puttet på 3-1, men irriterte meg mer over at han ikke prøvde å skyte flere ganger..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er morsomt at to spillere går inn i laget og viser seg frem som kampens profiler (Næss og Soko). Det viser jo at vi tross alt har noe bredde i laget. Eventuelt viser det at disse to burde starte flere kamper. Næss er i mine øyne BB, og en gigant gjennom hele kampen. Han gjør jo Samuel til en helt ufarlig spiller, på tross av at jeg hadde fryktet ham i forkant. Næss har flere enormt viktige inngripener i dag. Så er det vanskelig å vite hva man må gjøre når Fontanello er tilbake igjen. Synes det er synd for Næss om han stadig blir satt ut etter kjempekamper! Sokolowski jobber hardt på midten gjennom 80 minutter (han var sliten de siste 10), og er jo alene mannen bak 3-0. Det å gidde å jage en ball som er på vei langt ut av banen på stillingen 2-0 på overtid i første omgang står det respekt av. Synes også han er mer fremoverrettet enn mange av de andre. Han gjør rett og slett en svært viktig jobb i dag.

Så må vi finne en annen løsning enn å bruke Trondsen på backen. De første 30 minuttene av kampen i dag viser tydelig hvorfor. Mangel på offensiv kreativitet i midtbaneleddet gjør at vi knapt skaper noenting. Jeg savner å ha Trondsen der som et offensivt element. Trondsen + Soko på midtbanen med Adu som en defensiv sikring ville vært veldig bra! Derfor håper jeg at Timmi kan komme i gang igjen og overbevise Bob om at han er en god back. Evt. ser jeg heller at Næss spiller på backen enn at han sitter på benken.

I andre omgang faller vi dessverre altfor dypt og slutter å spille ball. Det viser seg gang på gang hvor skummelt det er. Så håper jeg Bob terper defensive cornere ytterligere. Han sa det skulle gjøres etter kampen mot VIF, men dersom man ser høydepunktene fra kampen faller markeringene helt sammen når Sarpsborg scorer. Unødvendig å gjøre denne kampen spennende igjen. Wiig kommer inn helt på slutten men rekker å få 2 kjempesjanser etter cornere, hvorav den ene ender i scoring... det er for dårlig!

Likevel skal vi glede oss over kampen i dag, og 3 særdeles viktige poeng!

Nå gjenstår det bare se frem til kampen mot Rosenborg. La oss sikte høyt. Jeg har tro på 3. poeng også i Trondheim!!

Endret av BlaaAlltid
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jo også ta med at det var Brustad som ble felt og "ga" oss straffen. Synd han ikke puttet på 3-1, men irriterte meg mer over at han ikke prøvde å skyte flere ganger..

Det så for meg ut som om det var hands han dømte straffen for (hvis ikke burde jo fellingen av Boli kvalifisert i forkant)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Dommeren pekte på armen under kampen, Jeg glemte det i farta når jeg leste referatet til Budstikka. Burde ha visst bedre enn å stole på blekka...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så for meg ut som om det var hands han dømte straffen for (hvis ikke burde jo fellingen av Boli kvalifisert i forkant)

omtrent her :

3162590_orig.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 S. Mandé 5 - for høy

21 D. Granli 5 - grei nok

14 J. Høiland 5 - grei nok

4 N. Næss 4 - helt ur

81 A. Trondsen 4 - grei nok

32 T. Sokolowski 5 - for lav

7 E. Adu 6 - grei nok

6 F. Brustad 6 - grei nok

16 M. Thorsby 4 - for lav

28 L. Kassi 6 - for høy

11 F. Boli 5 - grei nok

Kan legge til at Stephens fikk en 4er for sin drøye halvtime. Hvordan han skal ha vært like god som Thorsby, Næss og Trondsen skjønner jeg ikke. Nok et bevis på at VG-børsen ikke bør være standardreferanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 S. Mandé 5 - for høy

21 D. Granli 5 - grei nok

14 J. Høiland 5 - grei nok

4 N. Næss 4 - helt ur

81 A. Trondsen 4 - grei nok

32 T. Sokolowski 5 - for lav

7 E. Adu 6 - grei nok

6 F. Brustad 6 - grei nok

16 M. Thorsby 4 - for lav

28 L. Kassi 6 - for høy

11 F. Boli 5 - grei nok

Kan legge til at Stephens fikk en 4er for sin drøye halvtime. Hvordan han skal ha vært like god som Thorsby, Næss og Trondsen skjønner jeg ikke. Nok et bevis på at VG-børsen ikke bør være standardreferanse.

Tatt fra altomfotball - fint sammendrag på nesten 7 min forresten
1 M. Sayouba (6)
14 J. Høiland © (5)
81 A. Trondsen (4)
4 N. Næss (6)
21 D. Granli (5)
7 E. Adu (5)
3 2T. Sokolowski (6)
6 F. Brustad (4)
16 M. Thorsby (4)
28 L. Kassi (5)
11 F. Boli (4)
30 M. Stephens (5)
En del rare vurderinger her og, men de beste på banen har i hvert fall fått ok karakterer ref. Soko og Næss, mens Sayoba kanskje skulle gått 2 hakk ned og Thorsby en opp.
En annen ting som var verdt å merke seg i går var trekket med å ta Kassi mer inn i banespillet og la Trondsen få mye rom offensivt på backen sin. Det ble først utnyttet etter ca 35 min, men det synes jeg så mest ut som var pga usikkerhet på hvem som skulle ta sikringsjobben.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Stabæk - Sarpsborg 08
  • Opprett ny...