Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på en ting; Aarst vil hjem (til norge) og hva med å hente han. Han er jo en god spiller, og (vet vi scora mange mål i fjord, men vi satt ikke akkurat allle sjangsene, det igjem sier litt om alle sjangsene vi skapte....) han har jo rutine også, men best av allt Han kommer GRATIS, og lønna burde vi vel klare da???

Er dette en dum idè???

Stabæk. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Stabækledelsen er interresert i å satse finner de nok spillere... Men jeg tror dessverre mange år med satsing uten resultater har gjort at gnisten hos mange er borte og at vi fremmover blir en midt på treet klubb som er fornøyd om vi får være med å sloss om bronsemedaljene... Kjipt, men sant tror jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaffer vi oss Aarst, og beholder chippen vinner vi serien, og det vil også gi mer penger enn et salg av chippen for 20 mill.

Men som sagt kan virke som noen er blitt fornøyd med femte plasser. Er vel ikke vits i å spare seg nedover tabellen heller (slik sparing vil vel ikke bli så sparsomlig i lengden heller, mindre utgifter fører også fort til mindre inntekter).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i all verden skal vi med gamle Aarst? Skal vi først ha spillere med millionkrav i lønn må de være jævli bra, ikke middelmådige som Aarst. Jev vil i hvertfall mye heller ha både Marel og Thomas enn Aarst. De har framtida foran seg, sann mine ord.

Og når det gjelder klubbøkonomi: Vi må ta over oss den virkeligheten fotballen er i. Vi kan ikke bruke mer penger enn vi har, med mindre noen vet om en naiv långiver, slik at vi kan leve som Brann og VIF. Derfor er det ingen aktualitet å kjøpe nye spillere før vi har solgt noen.

Øverst på ønskelista til Gaute er ikke Aarst, men Svendsen. Det sier sikkert litt om våre økonomiske rammer, men jeg gidder ikke høre mer om at ambisjonsnivået er så lavt av den grunn. Se på LSK i fjor: sølvplass uten dyre stjerner. Det beviser at det er mulig. Og jeg tror ikke vi hadde vært stort bedre med spillere som TSL, Belsvik og andre fallerte stjerner på laget. Jeg tror vi kan gjøre det bra med spillere som må bevise noe, og kjempe for både plass på laget og lønn på konto.

Vi tar medalje i 2003, men neppe gull. RBK kjøper halve Europa før de lar gullet glippe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på Lillestrøm i år. Måtte hente inn to gamle gubber for å redde plassen. I forhold til dem er Aarst bare en ungsau (fyren er da ikke så gammel?).

Mulig man kan henge med helt inn et år, men det kan like godt bli i 2023 som i 2003. Mrk: Ingen toppklubb i Norge er slått konkurs ennå (selv ikke Brann).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal det bety? At vi skal fortsette hårreisende budsjettering, og si jaja, vi går 20 mill i minus men hvem bryr seg? Virker som om folk tror det er så lett. Poenget er: Hvem skal betale underskuddet? Stabæk har ikke penger. Ingen investorer vil gå inn. Bankforbindelsene gidder ikke låne ut mer. Folk må skjønne at det ikke er noen annen utvei enn å skjære ned. Når det gjelder det faktum at Stabæk ikke er konkurs, så skyldes dette godvilje hos kreditorer. Stabæk er ikke gjeldfrie, men personene med utestående penger (deriblant mitt faderlige opphav) elsker klubben så høyt at å begjære en konkurs selvsagt vil være utenkelig.

Støtter forøvrig alt Alzheimer sier. Det er en ny økonomisk virkelighet. Lev med den. Det finnes ikke alternativer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får vi også akseptere at vi i raliteten kjemper om femteplass (Lyn, Molde, Rosenborg og Vålerenga tar de fire første), og kanskje en gang vært tiår kan en medalje være i sikte, men samtidig må vi være klar over at nedrykk vil være like sannsynlig.

Et salg av chippen kan fort bli som å tisse i buksen (og det hjelper søren meg ikke hvor mye penger vi får for han hvis de kun settes i banken).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyn og Molde skal vi slå uten videre. Medaljekandidatene er i første rekke oss, RBK, Molde og Viking. Neste skikt er Lyn, VIF, Odd, LSK og i bånn kommer Brann, Glimt, Tromsø, Sogndal, Bryne og Aalesund.

Det er mange faktorer som spiller inn ved spillerkjøp. At RBK ikke er mye mer suverene enn de var i 2002 beviser at penger og gode spillere ikke nødvendigvis gir et bra lag. Faktorer som klubbfølelse, lagånd, samspill, spillemønstre, tradisjoner og komplementære ferdigheter er viktige. Det er slett ikke sikkert at nye spillere glir inn i miljøet - se på Fjørtoft. Er Stabæk en klubb som passer for store selvsikre stjerner? Neppe.

Jeg kan ellers ikke begripe at noen som fulgte Stabæk i fjor kan være så negative. Visst hadde vi noen svake kamper, men vi spilte over alles forventninger. Og er bedre i 2003. Vi har en god førsteellever - litt mer effektivitet på Marel/Thomas i 2002 og vi hadde tatt alt. Absolutt alt.

Det er ingen krise om vi mister Chippen. På sitt beste er han kanon, men han er for ustabil. Vår viktigste og mest uerstattelige spiller i dag er Martin. Og Martin blir. (takk, Semb!)

Tenk positivt - vi har ikke avgitt et eneste poeng i 2003, og ligger fremdeles på delt førsteplass...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare poengterer at vi må ikke spare oss nedover tabellen. Men reagerer også litt når noen sier at vi hadde en veldig bra sesong i år med tanke på forutsetningene. Da vil jo ikke neste sesong kunne bli like bra, eller. Blir Muri mye bedre neste sesong blir han vel fort solgt. Egentlig er det vel en Catch23 her (ja 23). Gjør vi det dårlig beholder vi spillerne hele sesongen, gjør vi det bra forsvinner noen spillere med en påfølgende dårlig sesongavslutning. Det vesentligste er at vi har større utnyttelse av sjansene våre enn i fjor, og at det fordeles jevnt (bedre med 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-2 enn 7-1, 4-1, 5-1, 4-1, 4-1, 4-1, 5-1, 5-1, 4-1, 4-1, 3-1, 1-1, 1-1, 1-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1 0-1, 0-1, 0-1. Målscoren blir jo bedre i siste tilfelle, men det er vel ikke tvil om at det første alternativet gir best tabellsituasjon (faktisk seriemesterskap)).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ellers ikke begripe at noen som fulgte Stabæk i fjor kan være så negative. Visst hadde vi noen svake kamper, men vi spilte over alles forventninger. Og er bedre i 2003. Vi har en god førsteellever - litt mer effektivitet på Marel/Thomas i 2002 og vi hadde tatt alt. Absolutt alt.

Tør jeg minne deg om at Larsen & Co hadde målsetting om 10 points per 5 match og hadde medalje som mål. Selvsagt naivt, men over alles forventninger kan man da ikke ha spilt.

Selvsagt spilte de til tider over forventningene til pessimister (som megselv), men når medalje var målsetting kan jeg ikke skjønne at Gaute er fornøyd med sesongen. Den joviale holdningen som her blir lagt for dagen er grunnen til at jeg ikke har tro på at vi kommer til å klatre oppover på tabellen og overta tronen. Nettopp fordi man alltid vil være fornøyd så lenge noen spillere utvikler seg og vi spiller ganske så godt. Om de målene man har satt seg eller om man rykker ned er nok ikke så farlig. Beklager gutters, men det er tapers ord.

Kan du se for deg Nils Eggen si noe slikt etter en sesong hvor målsettingene ikke ble innfridd?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare poengterer at vi må ikke spare oss nedover tabellen. Men reagerer også litt når noen sier at vi hadde en veldig bra sesong i år med tanke på forutsetningene. Da vil jo ikke neste sesong kunne bli like bra, eller. Blir Muri mye bedre neste sesong blir han vel fort solgt. Egentlig er det vel en Catch23 her (ja 23). Gjør vi det dårlig beholder vi spillerne hele sesongen, gjør vi det bra forsvinner noen spillere med en påfølgende dårlig sesongavslutning. Det vesentligste er at vi har større utnyttelse av sjansene våre enn i fjor, og at det fordeles jevnt (bedre med 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-1, 2-2 enn 7-1, 4-1, 5-1, 4-1, 4-1, 4-1, 5-1, 5-1, 4-1, 4-1, 3-1, 1-1, 1-1, 1-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1, 0-1 0-1, 0-1, 0-1. Målscoren blir jo bedre i siste tilfelle, men det er vel ikke tvil om at det første alternativet gir best tabellsituasjon (faktisk seriemesterskap)).

Kan du ikke bare bli trener for Stabæææææk i steden da??? Hvor dum går det an å bli???? Jeg er imponert over at du klarer å skru på PC'n alene. STÅ PÅ, neste år blir det nok GULL (hehe) sørg for at bortesupporterne får bedre plass også når du først er i gang. Du kan vel bare bygge en ny stadion nå i vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare bli trener for Stabæææææk i steden da??? Hvor dum går det an å bli???? Jeg er imponert over at du klarer å skru på PC'n alene. STÅ PÅ, neste år blir det nok GULL (hehe) sørg for at bortesupporterne får bedre plass også når du først er i gang. Du kan vel bare bygge en ny stadion nå i vinter.

Hva vet du om jeg har slått på PC'en alene? Så hva jeg skrev som skulle gjøre meg til trener for Stabæk vet ikke jeg, og hvorfor jeg skal bygge nytt stadion i vinter? Men det er klart jeg er jo dum i følge deg, og da kan man vel ikke forvente at jeg skal skjønne hva du mener.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gladlaks kvad:

Tør jeg minne deg om at Larsen & Co hadde målsetting om 10 points per 5 match og hadde medalje som mål. Selvsagt naivt, men over alles forventninger kan man da ikke ha spilt. 

Selvsagt spilte de til tider over forventningene til pessimister (som megselv), men når medalje var målsetting kan jeg ikke skjønne at Gaute er fornøyd med sesongen. Den joviale holdningen som her blir lagt for dagen er grunnen til at jeg ikke har tro på at vi kommer til å klatre oppover på tabellen og overta tronen. Nettopp fordi man alltid vil være fornøyd så lenge noen spillere utvikler seg og vi spiller ganske så godt. Om de målene man har satt seg eller om man rykker ned er nok ikke så farlig.

Jeg skiller i hvertfall mellom målsettinger og forventninger. Måsettinga foran enhver kamp er seier. Det betyr ikke at man forventer seier. Jeg synes målsettinga foran enhver sesong skal være gull. Innstillinga til en taper er å ha som målsetting å være middelmådig. Med forventninger mente jeg hva folk rundt og utenfor klubben anså realistisk før sesongen. Selv ikke de mest optimistiske supporterne jeg kjenner tippa Stabæk så høyt som 5. plass da det etterhvert ble kjent at stallen ikke ble styrket mer enn den gjorde. Men klisjeer om at "vi har lært mye" osv. synes jeg er helt i tåka, ettersom trenere og spillere har en gjennomsnitts turnover på 3 år.

Utfordringa foran 03 blir å få 11 spillere på fra "nesten landslagsnivå" til greit eliteserienivå til å utkonkurrere kjøpeklubber som velger fra øverste hylle (selv om de velger mye rart...) Med de riktige taktiske disposisjonene er det mulig. Jeg er mye mer optimistisk foran 03 enn jeg var foran 02. Medaljer i sikte!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Aarst
  • Opprett ny...