Egil 801 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 At askar får stå å slå innlegg i total ro med Karakuk og resten av banden i feltet er dritings! Mulig jeg har sett for mye VM, men kom ikke det innlegget i keeper-avstand? Faen altså, der hadde vi 3 jævla viktige poeng i skåla, så loker vi det bort! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elvis 2 587 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Man vinner desverre ikke kamper ved å spille sideveis og bakover, vi er desperat avhengig av å få inn spillere som vil fremover og tør å utfordre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Egil 801 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Lurer på hva Bradley tenker når han ser Mini stå å lire av seg sine duste gloser, men uttrykket hans sier sitt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Egil 801 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Davy rødma litt han og! Bra Bradley! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 All honnør til gutta som legger ned en kjempeinnsats i dag. Vi fortjente 3 poeng. Dette var bittert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Scora Brann på sin eneste avslutning på mål? Og vi hadde vel omtrent to? Ja, da er vel uavgjort et helt greit resultat likevel da, uansett hvor skuffa jeg ble. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Dårligste linjedommer ever? Rimelig mange offside-situasjoner han ikke fikk med seg, Brann hands innenfor egen 16-meter (hadde riktignok vært strengt å dømme på den) og heller ikke noe frispark til Stabæk før Brann utlignet... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ETN 2 214 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Tidenes klareste frispark til Jon Inge på målet til Brann og dommeren står 5 meter unna og ser på det, håpløst. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Hadde aldri trodd jeg skulle ha ønsket Skjønsberg-kælken velkommen tilbake. Men det gjør jeg, altså. Primitivt og effektivt. Ikke noe dilldall. Finfin kamp. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Jaja folkens, Vi brøt i det minste tapsrekka. @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Dårligste linjedommer ever? Rimelig mange offside-situasjoner han ikke fikk med seg, Brann hands innenfor egen 16-meter (hadde riktignok vært strengt å dømme på den) og heller ikke noe frispark til Stabæk før Brann utlignet... Den til Demir i første? Den var da vitterlig i brystkassa. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
-MG 103 Del Skrevet 18. Juli 2014 (endret) Del Skrevet 18. Juli 2014 (endret) Synes linjedommeren stort sett var fair mot oss... Endret 18. Juli 2014 av -MG Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Sommerferiekampene bør kuttes ut. Minimalt med publikum. Sommervikarer i stedet for dommere/linjemenn. Dette er bare tull. (Respekt til gutta for deres forsøk - med litt mer flaks og litt bedre dommere kunne dette blitt tre poeng) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Juli 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Juli 2014 Morten for president! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Vi avsluttet tapsrekka. Den var i ferd med å bli skikkelig stygg. Men den stoppet på 5. Med tanke på alle de tøffe kampene vi har de neste 5 rundene, kunne vi sårt trengt en seier. Den hadde vi i lomma, og heiv den ut med rævva dekking i eget felt - og hvorfor går ingen ut mot Askar tidligere? Vi avsluttet ikke rekka med seriekamper hvor vi slipper inn mål. Den står nå på 15. Er glasset halvfullt eller halvtomt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Halvfullt 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Vi avsluttet tapsrekka. Den var i ferd med å bli skikkelig stygg. Men den stoppet på 5. Med tanke på alle de tøffe kampene vi har de neste 5 rundene, kunne vi sårt trengt en seier. Den hadde vi i lomma, og heiv den ut med rævva dekking i eget felt - og hvorfor går ingen ut mot Askar tidligere? Vi avsluttet ikke rekka med seriekamper hvor vi slipper inn mål. Den står nå på 15. Er glasset halvfullt eller halvtomt? Det er dobbelt så stort som det trenger å være. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Dårligste linjedommer ever? Rimelig mange offside-situasjoner han ikke fikk med seg, Brann hands innenfor egen 16-meter (hadde riktignok vært strengt å dømme på den) og heller ikke noe frispark til Stabæk før Brann utlignet... Tro vi skal være glad han feilaktig dømte offside på et av Branns angrep. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 18. Juli 2014 Del Skrevet 18. Juli 2014 Hepp, Vi får trøste oss med at 1 poeng i dag neppe var nok for Brann. @ringo Et viktig poeng. Pri 1 i dag var å ta tre poeng, pri 2 var å frata Brann tre poeng. Så kan klovnen Askar sitte der og mene hva han vil, tabellen sier sitt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 19. Juli 2014 Del Skrevet 19. Juli 2014 Dårligste linjedommer ever? Rimelig mange offside-situasjoner han ikke fikk med seg, Brann hands innenfor egen 16-meter (hadde riktignok vært strengt å dømme på den) og heller ikke noe frispark til Stabæk før Brann utlignet... Tro vi skal være glad han feilaktig dømte offside på et av Branns angrep. Når noen av oss - jeg inkludert - antyder at dommertrioen lignet en gjeng ukvalifiserte vikarer, så betyr ikke det at vi mener at de gjorde alt feil i vår disfavør. Vi legger bare så mye bedre merke til det. Forøvrig så forsøker jeg å ikke klage på dommerne når vi har tapt. Og det føles fortsatt som vi tapte i går. Årsaken til at jeg forsøker å unngå å klage på dommerne ved tap er at jeg ikke vil fremstå som en dårlig taper. Men det er jeg. Jeg er sur og uomgjengelig i lange tider etter etter Stabæk-tap. Og etter uavgjort mot møkkalaget fra Bergen. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 19. Juli 2014 Del Skrevet 19. Juli 2014 Vi spiller jo aldri uavgjort, så vi må nesten bare satse alt offensivt og gå for 4-3-seier. Parkerer vi bussen taper vi 0-1.Den jinxet du greit 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 19. Juli 2014 Del Skrevet 19. Juli 2014 Men Brann ligger enda lengre fra lokale forventninger. Det der med gullet som skal hem. Brann ligger vel også litt bak i forhold til globale forventninger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 19. Juli 2014 Del Skrevet 19. Juli 2014 Bare jeg som reagerte på at Craig Henderson spilte spiss og Brustad kant på slutten av kampen? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kittil 474 Del Skrevet 19. Juli 2014 (endret) Del Skrevet 19. Juli 2014 (endret) Bare jeg som reagerte på at Craig Henderson spilte spiss og Brustad kant på slutten av kampen? Tipper Brustad var sliten etter å ha løpt store deler av kampen Endret 19. Juli 2014 av Kittil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 19. Juli 2014 Del Skrevet 19. Juli 2014 Morten var helt rå i går! Gir meg fornyet optimisme med tanke på resten av sesongen. Når det er sagt, så er behovet for en spiss så skrikende at det begynner å bli latterlig. Vi er gode i spill frem til 18 meter og så er det som om man bare tenker "Hm.. her var det ingen å spille ballen til nå heller. Jøss". WE NEED A SPISS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 19. Juli 2014 Del Skrevet 19. Juli 2014 Flexi Knut : greit at det kan väre greit med en spiss til, men det er altså ikke slik at vi spiller fram Boli gang etter gang, men at han ikke får tak i ballen, eller svier en haug med sjanser som omtrent er ferdig scora. Med mindre vi har planer om å hente den virkelig Messi (som i Tippeligaen ville värt et helt angrep alene), så er det mönstre som mangler offensivt. Hvor skal det löpes? Hvem tar hvilke löp? Når? Hvem skal gå for skudd, hvem skal stikke i bakrom, hvem skal legge bakromspasningene, hvem tar löpene fra midtbanen og gjennom (som "kjeksen" gjorde så fremragende for 5-6 år siden), hvor og hvordan setter vi opp effektive veggspill osv. Det en ny spiss som går rett inn på laget kan bidra med, er å fokusere spillet mot hans styrker (hurtig=flere bakromspasninger, hodesterk=flere innlegg fra kant osv). Mange av de andre problemene våre handler om samhandling. Om å vite hva man skal forvente av sine lagkamerater av bevegelser og pasninger, og hva de forventer av deg. WE NEED AN ANGREPSMÖNSTER ! 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 20. Juli 2014 (endret) Del Skrevet 20. Juli 2014 (endret) Nå henger jo dette sammen og måten man velger å angripe problemet på får være hver sin sak, men min mening er hvertfall at det å gå på de avgjørende gjennombruddsløpene, lukte baller som detter ned i 16-meteren og gjøre distinkte bevegelser i boksen som er lette å forholde seg til for medspillere, er ferdigheter. I det minste en blanding av ferdigheter, fotballintelligens, intuisjon og dels rutine. Nannskog var en spillertype som var best når han fikk ligge på offsidegrensa og true konstant. Veigar var en spiller som var glimrende når han fikk oppspill og kunne holde på ballen i vente av løp som kom. Johan Andersen er en spillertype som gjør fantastiske løp fra dypet (når han har dagen). Som du sier, så handler et angrepsmønster vel så mye om å utnytte kvalitetene til hver enkelt, som å ha et lagt mønster til en hver tid. Problemet vårt, som jeg ser det, er i dag at vi ikke har noen offensive spillere som er dyktige/flinke nok til å gjøre disse distinkte bevegelsene i boksen - mot Brann spilte vi oss flott opp til 18 meter, gang etter gang, og derfra og inn så det ut som spillerne stod å ventet på at noen skulle gjøre akkurat disse bevegelsene eller utslagene i boksen. Hadde vi hatt en spillertype som Andersson, så ville han tatt de løpene. Hadde vi hatt Nannskog ville han ligget skrått ute til høyre og veivet febrilsk etter å få ballen, så han kunne dundret mot mål. Uten å si et vondt ord om Boli, så har vi ingen spillere i troppen som er gode i boksen til motstanderlaget. Vi har spillertyper som gjør en utmerket jobb midt på banen, men that's it. Så før vi syr et angrepsmønster, mener jeg at vi trenger en nål. Endret 20. Juli 2014 av Flexi Knut 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 20. Juli 2014 (endret) Del Skrevet 20. Juli 2014 (endret) Noen må fortelle spillerne hvordan dette skal gjöres, slik at alle får samme beskjeden. Nannskog og Veigar fikk samme beskjeden (og passet selvfölgelig veldig godt til de rollene de fikk tildelt) og visste derfor hva de skulle forvente. Det er langt lettere for en trener å fortelle spillerne hvordan de skal angripe, enn at spillerne selv skal finne ut av det under kampen. Med sistnevnte kan selv gode intensjoner og maks innsats lede til dårlig timing, verre resultater og rävva selvtillit. Endret 20. Juli 2014 av geirti 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 20. Juli 2014 Del Skrevet 20. Juli 2014 Personlig er jeg ikke sikker på at Boli og Luc er de to det er lettest å forklare slike ting. Det kan være noe av grunnen til at Adu og Sokolowski ser ut til å prøve og sette rekord i pasninger seg i mellom. Det kan også føre til at Henderson, til manges skrekk og gru, kommer til å få mer spilletid. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 20. Juli 2014 Del Skrevet 20. Juli 2014 Noen må fortelle spillerne hvordan dette skal gjöres, slik at alle får samme beskjeden. Nannskog og Veigar fikk samme beskjeden (og passet selvfölgelig veldig godt til de rollene de fikk tildelt) og visste derfor hva de skulle forvente. Det er langt lettere for en trener å fortelle spillerne hvordan de skal angripe, enn at spillerne selv skal finne ut av det under kampen. Med sistnevnte kan selv gode intensjoner og maks innsats lede til dårlig timing, verre resultater og rävva selvtillit. Problemet er jo bare at det hjelper fint lite å fortelle folk hva de skal gjøre, når de ikke besitter kvalitetene som skal til for å utføre oppgaven. Du kan fortelle Boli så mange ganger du vil at han skal ligge på offsidegrensa og lukte gjennombrudd hele tiden, og at han skal skyte kjapt med én gang det åpner seg en mulighet - han er simpelthen ikke god på akkurat det (enda). Jeg er enig i at det viktig å innarbeide mønster og bevegelser, men man må nødvendigvis også forholde seg til det spillermaterialet man besitter og ta utgangspunktet i de ferdighetene som finnes. Per nå så er det ikke lett å bli klok på hva man skal basere seg på av ferdigheter i det offensive. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå