Gå til innhold

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?

Anders C
 Del

Anbefalte innlegg

Spiller vi match mot Tromsø på Nadderud i morgen klokken 15:00?

http://www.stabak.no/live-match-centre/matchID/2021092

Posse-stream?

Jeg visste ingenting om dette før nå i stad, så har booket et møte som kolliderer. Synd, for i utgangspunktet har jeg ikke opptak i morgen, og kunne streamet om jeg hadde visst det litt på forhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Er det ikke litt tidlig å lage en slik oversikt? Han har laget en over de beste overgangene også, der glemte han å ta med Andre Hansen fra Odd til RBK...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre treningskamper på en uke.. Først Særp, nå Tromsø og så Mjøndalen på lørdag (og Kongsvinger på søndag, men det er vel 2.laget). Vi blir i hvert fall det laget med flest treningskamper bak oss når tippeligaen sparkes i gang:-P

Har vi noen sinne spilt så mange treningskamper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg dette som en start 11er hjemme mot Haugesund 6. april :)

Mande Sayouba

Ville Jalasto - Skjønsberg - Næss - Kirisov

Issah - Cole - Giorgio

Asante - Dio - Kassi

Benk:

Singh, Meling, Granli, Hammer, Haugstad, Dahle, Ekblom, Henderson(?).

Ser søren meg ikke dårlig ut dette. Solid forsvar, og spennende midtbane, desto mer spennende attackere.

Spørsmålstegnet ligger på midten, vi har ikke en sentral midtbanespiller på benken. Rart ingen har nevnt det før , men kanskje jeg har glemt noen? Det beste nå hadde vært å få signert Bensick på proffkontrakt, fått inn en sentral midtbanespiller til og kanskje en offensiv midtbane spiller. Tror Hammer blir back up på stopperplass, noe jeg personlig synes er helt greit.

Har helt sikkert glemt noen, og var usikker på Henderson.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mande Sayouba

Issah - Cole - Giorgio

Asante - Dio - Kassi

Benk:

Ser søren meg ikke dårlig ut dette. Solid forsvar, og spennende midtbane, desto mer spennende attackere.

Spørsmålstegnet ligger på midten, vi har ikke en sentral midtbanespiller på benken. Rart ingen har nevnt det før , men kanskje jeg har glemt noen? Det beste nå hadde vært å få signert Bensick på proffkontrakt, fått inn en sentral midtbanespiller til og kanskje en offensiv midtbane spiller. Tror Hammer blir back up på stopperplass, noe jeg personlig synes er helt greit.

Har helt sikkert glemt noen, og var usikker på Henderson.

Her bytter jeg ut Kirisov og inn med Meling

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henderson kommer ikke til å sitte på den benken, såvidt jeg vet. Både fordi han er sykemeldt og fordi benken består av syv mann. Men Bencsik kan godt sitte der, og jeg tipper han gjør det - han, som alle juniorer, har lov til å spille tre kamper på A-laget før han må få kontrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duoen på topp ser meget farlig ut!!

Enig der Peter :)
I utseende da? For jeg har ikke sett de spilt en eneste kamp sammen enda!

Trodde vel vi også spilte mer: 4-3(2)-2(3)-1 jeg, men kan vel også ta helt feil.

Blir spennende å se de sammen på lørdag.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva slags formasjon vi skal spille, i fjor så vi best ut i 4-3-3, men spilte 4-2-3-1 i de fleste kampene. I år er jeg litt usikker på hva som passer best...

Slik ser jeg eventuelt for meg at en 4-2-3-1 kan se ut:

Sayouba
Jalasto - Skjønsberg - Næss - Kirisov
Issah - Gorozia
Asante - Grossman - Kassi
Diomande

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva slags formasjon vi skal spille, i fjor så vi best ut i 4-3-3, men spilte 4-2-3-1 i de fleste kampene. I år er jeg litt usikker på hva som passer best...

Slik ser jeg eventuelt for meg at en 4-2-3-1 kan se ut:

Sayouba

Jalasto - Skjønsberg - Næss - Kirisov

Issah - Gorozia

Asante - Grossman - Kassi

Diomande

Bør ikke Grossman og Gorozia bytte plass her?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mande Sayouba

Issah - Cole - Giorgio

Asante - Dio - Kassi

Benk:

Ser søren meg ikke dårlig ut dette. Solid forsvar

Jeg tenker også at vi har et solid forsvar men vi slipper inn vanvittig mye mål. Det blir nok vårt største problem i år.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som om Isberget først satte opp tipset, så ga ut poeng.

Mande omtales som en strålende keeper, en av landets beste. På keeper-plassen får vi 5/10

På venstreback undervurderes Kirisov. Back på Russland u21. Hadde han hatt den plassen på det norske laget hadde han fått bedre omtale. Jeg tror Russland vinner 5/5 mot Norge.

Bob er en trener av internasjonalt kaliber og får 7/10. Hva skal til for høyere? Her kommenterer de faktisk at karakteren kan virke høy for et bunnlag. Som igjen tyder på at de har plassert først.

Den kanskje aller viktigste kritikken er:

Vi fikk ikke poeng for benken! Sandefjord ligger på 13. plass, 4 poeng foran oss. De fikk 4 poeng for benken sin. Det punktet har de faktisk glemt for oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.isberget.no//news/1311/66/Isbergetlupen-2015-Stabak

"I mine øyne er man også avhengig av at Craig Henderson blir katalysatoren sentralt på midten."

God jul sier bare jeg.

Tror aldri jeg har sett et så dårlig/feil begrunnet tabelltips av Stabæk noengang. Dette hører vel egentlig hjemme i humortråden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De svarer på en del kritikk på Twitter nå, og begrunner det blant annet med at de bruker altomfotball.no for å se på troppene. Hadde jeg vært den som lagde tabelltips ville jeg sett på hvem som spilte flest kamper i fjor, hvem som har spilt i treningskampene etc.

...det er kanskje derfor jeg ikke har tid til å lage tabelltips :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og det er spørsmålet. Som defensiv midt, skal man løpe hjemover, det gjør ikke Kassi. We need a midfielder!

Kassi jobber bra hjemover han når han spiller på midten. Problemet er at han spiller med for høy risiko som ballfordeler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...