Gå til innhold

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?

Anders C
 Del

Anbefalte innlegg

Dette laget fortjener bedre enn 3400 kjøpte billetter. Hva mer enn 6 strake seire og 2. plass trenger folk? Alt annet enn stinn brakke mot RBK er skandale. Verken mer eller mindre.

Hepp,

En annen motstander enn Sandefjord på en utfartsdag? :)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Som nevnt av mange tidligere, vi trenger faktisk ikke lenger være særlig bekymret for nedrykk. Slik det ser ut nå, har vi allerede (hårfint) foran hvor de tre nederste kommer til å ende ved sesongslutt. Men de kommer sikkert i perioder til å plukke noen flere poeng enn hittil, så noen flere seire vil vi trenge. Dog er det sannsynlig at vi kun trenger 3 seire til for å være berget.

Siden vi ikke lenger er aktuelle for noen som helst bunnstrid, kan det vært aktuelt å se på den andre halvdelen av tabellen: hvor langt opp kan vi klare å ende opp om 21 kamper?

Jeg tar det for gitt at vi havner bak Molde og RBK. Vi kan slå dem i enkeltkamper, men det vil fortsatt være i overkant optimistisk å tro på at vi kan klare topp2 i år.

Så hvilke lag kan forventes å slåss om bronsen?

- Vålerenga

- Odd

- Viking

- Strømsgodset

Av disse lagene er det vel kun Vålerenga jeg ikke tror vi kan klare å hamle opp med til slutt. Så med god uttelling resten av sesongen, kan vi faktisk klare 4. plass!! Da gjelder det at Odd, Viking og Godset (og for så vidt også Sarp og LSK) avgir nok poeng framover.

For denne runden, betyr det at jeg håper på følgende resultat:

FKH-SIF : H

TIL-ODD : H

LSK-B/G : B

AaFK-VIK : H

SAN-VIF : H

STT-S08 : H

U er heller ikke så galt i disse kampene.

Det aller viktigste er selvfølgelig at vi fikser 3 poeng selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette laget fortjener bedre enn 3400 kjøpte billetter. Hva mer enn 6 strake seire og 2. plass trenger folk? Alt annet enn stinn brakke mot RBK er skandale. Verken mer eller mindre.

Hepp,

En annen motstander enn Sandefjord på en utfartsdag? :)

@ringo

Hehe, joda. Jeg ser poenget, jeg føler likevel at de fleste hjemmekamper unnskyldes med at det er inneklemt 2. Grodag, den store golfdagen, en eller annen langhelg eller påskeferie. Hadde folk virkelig villet på kamp, så hadde de funnet tiden til det. Selv med alle innflyttere og andre aktiviteter bør vi klare å samle mer enn det vi stort sett gjør på Nadderud. Folk har båt å pusse i Sogndal også.

Men nå blir det fullt mot Rosenborg, så vi kan jo håpe det bedrer seg nå :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sitter med en følelse av at vi ikke har nådd noe toppnivå og bare blir bedre og bedre utover. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å avskrive muligheten til å faktisk vinne hele greia, når vi ser nivået vi har allerede nå. Det skal selvsagt mye til, og er så sykt å tenke på at jeg ikke tør å tro på det helt enda, men likvel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sitter med en følelse av at vi ikke har nådd noe toppnivå og bare blir bedre og bedre utover. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å avskrive muligheten til å faktisk vinne hele greia, når vi ser nivået vi har allerede nå. Det skal selvsagt mye til, og er så sykt å tenke på at jeg ikke tør å tro på det helt enda, men likvel.

Me too ... Får vi beholde BB ut sesongen så kan dette gå hele veien!
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt av mange tidligere, vi trenger faktisk ikke lenger være særlig bekymret for nedrykk. Slik det ser ut nå, har vi allerede (hårfint) foran hvor de tre nederste kommer til å ende ved sesongslutt. Men de kommer sikkert i perioder til å plukke noen flere poeng enn hittil, så noen flere seire vil vi trenge. Dog er det sannsynlig at vi kun trenger 3 seire til for å være berget.

Siden vi ikke lenger er aktuelle for noen som helst bunnstrid, kan det vært aktuelt å se på den andre halvdelen av tabellen: hvor langt opp kan vi klare å ende opp om 21 kamper?

Jeg tar det for gitt at vi havner bak Molde og RBK. Vi kan slå dem i enkeltkamper, men det vil fortsatt være i overkant optimistisk å tro på at vi kan klare topp2 i år.

Så hvilke lag kan forventes å slåss om bronsen?

- Vålerenga

- Odd

- Viking

- Strømsgodset

Av disse lagene er det vel kun Vålerenga jeg ikke tror vi kan klare å hamle opp med til slutt. Så med god uttelling resten av sesongen, kan vi faktisk klare 4. plass!! Da gjelder det at Odd, Viking og Godset (og for så vidt også Sarp og LSK) avgir nok poeng framover.

For denne runden, betyr det at jeg håper på følgende resultat:

FKH-SIF : H

TIL-ODD : H

LSK-B/G : B

AaFK-VIK : H

SAN-VIF : H

STT-S08 : H

U er heller ikke så galt i disse kampene.

Det aller viktigste er selvfølgelig at vi fikser 3 poeng selv.

Ut fra hvordan SIF spiller om dagen så kan jeg i hvert fall ikke skjønne hvordan vi skal havne bak dem. Presisjonen fra gullsesongen er tidvis helt borte og de raske, konstante overlappene er nå bare gjennomsnittlige, pluss at stopperparet er direkte dårlig og de mangler en målscorer. Fortsetter de som mot FKH i dag så blir det heller bunnstrid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømsgodset ser ut til å følge i våre fotspor med en middels sesong etter gullet (utifra forutsetningene) og en elendig sesong etter det igjen. Tar de den helt ut, så snakker vi vel nedrykk 2017?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel i grunn nesten alltid vært slik, og på -90 tallet var der sølvvinneren som mistet sine beste spillere (kjøpt av RBK) og fikk påfølgende dårlige sesonger. Det vanskeligste er å reprodusere suksessen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker man blir bortskjemt ved å gjøre det bra. Mener noen skrev tidligere her at vi skulle være fornøyd med 4poeng etter vif-sf-mfk-rbk. Men vi slår VIF på Ullevål med ti mann, knuser Sandefjord og henter inn 2-0 på Aker som akkurat glipper inn til slutt. Pangåpning i går, og vi kan skylde på dommeren så mye vi vil - unødvendig og feil dømt straffe? Ja. Men etter pausen så er det ett lag som vil mer, og det er RBK. Har ikke tall på hvor mange støttepasninger vi slo i bakre firern de siste 30minuttene. Ingen vilje til å angripe.

Endret av mariusn
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registrerer at vi beholder 2.plassen etter 10 runder, og at vi har som eneste av topp 6 lag på tabellen møtt alle øvrige topp 6 lag.

Dette er de neste 5 kampene våre:

Runde 11
Sarpsborg 08-Stabæk
Runde 12
Stabæk-Bodø/Glimt
Runde 13
Aalesund-Stabæk
Runde 14
Stabæk-Strømsgodset
Runde 15
Start-Stabæk

Til tross for tap i dag har jeg troen på at Bob henter gutta opp igjen, og at vi etter disse neste 5 kampene vil ha styrket posisjonen vår ytterligere...

Gleder meg til fortsettelsen!

Vi har spilt 10 kamper og har 20 poeng, et snitt på 2 poeng per kamp.

Sammenlignet med de kampene vi har spilt må man jo i snitt anse disse kampene som "enklere", gitt motstandere og borte/hjemme-fordeler. Fortsetter vi poengsankingen i samme tempo; 2 poeng per match, skuffer vi inn 10 poeng på disse fem kampene, det mener jeg fint bør være mulig. Da havner vi på de magiske 30 poengene når vi er halvveis i sesongen (!)

Først da mener jeg at vi kan slutte å se nedover og begynne å drømme om medaljer.

10 poeng kan oppnås ved 3 seiere - 1 uavgjort - 1 tap.

DIsse fem kampene blir viktige i forhold til å definere sesongen, om vi havner på plasseringer ala 2007-2009 eller om det blir et nytt 2014.

KOM IGJEN STABÆK - dette klarer vi!

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper gutta holder trykket og selvtilliten oppe mot S08.

Vinner vi, vil vi fortsatt være i dytten, mens hvis vi taper andre kamp på rad, kan det være starten på en litt tyngre periode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og bohinen tviholder på tre mann bak :P

1-3 mot aafk

0-4 mot oss

1-5 mot RBK

0-3 mot vif

1-6 mot Molde

på de siste fem kampene..

3-21 i målforskjell.. Stakkars han unge dansken i mål.

Endret av mariusn
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuriosa:

- Vi er ferdigspilt mot alle lag på øverste halvdel av tabellen, før vi snur kampoppsettet.

- Av de lagene som etter 11 runder ligger på øvre halvdel er vi ferdige med 5 av 7 på bortebane

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Kuriosa:

- Vi er ferdigspilt mot alle lag på øverste halvdel av tabellen, før vi snur kampoppsettet.

- Av de lagene som etter 11 runder ligger på øvre halvdel er vi ferdige med 5 av 7 på bortebane

La oss gjøre Nadderud til det fortet det var i gode gamle dager før vi forsvant til Hangaren. Det fordrer god backing av fulle tribuner Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens empty net betyr at vi har 7 kamper uten innslupne mål hittil i serien. Av 11 kamper! Det er helt drøyt! Sånt vinner man kamper av.

Og vi har scoret i 10 av 11 kamper. Bare i arbeidsuhellet borte mot Odd vi ikke klarte å sette ballen i riktig nett.

Det blir forresten spennende å se hvordan det går med Godet framover. Kan være trenerbyttet ga dem det løftet de trengte, og at de kan bli en vel så tøff nøtt framover som lagene på øvre halvdel.

Og til slutt; kan vi ta igjen RbK? Bare 3 poeng foran nå, fortsetter å slumse bort poeng mot bunnlag....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens empty net betyr at vi har 7 kamper uten innslupne mål hittil i serien. Av 11 kamper! Det er helt drøyt! Sånt vinner man kamper av.

Og vi har scoret i 10 av 11 kamper. Bare i arbeidsuhellet borte mot Odd vi ikke klarte å sette ballen i riktig nett.

Det blir forresten spennende å se hvordan det går med Godet framover. Kan være trenerbyttet ga dem det løftet de trengte, og at de kan bli en vel så tøff nøtt framover som lagene på øvre halvdel.

Og til slutt; kan vi ta igjen RbK? Bare 3 poeng foran nå, fortsetter å slumse bort poeng mot bunnlag....

Historisk sett ikke overraskende at TIL tok poeng på Lerkendal. VIF borte er neste for RBK, mens vi møter B/G hjemme... Bør knappe inn på både p og målforskjell...
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuriosa:

Og vi er eneste lag med færre innslupne mål enn antall kamper spilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Historisk sett ikke overraskende at TIL tok poeng på Lerkendal. VIF borte er neste for RBK, mens vi møter B/G hjemme... Bør knappe inn på både p og målforskjell...

Nja... Vil vel ikke si at det var direkte svekkende for B/Gs selvtillitt det de leverte i går. Når det er sagt, så er vel Glimt, i motsetning til spesielt Tromsø, et lag som fortjener å ligge i bånn. Det de har vist tidligere i sesongen har vært skralt. Det lille jeg har sett iallfall. Tror likevel vi skal være veldig på vakt på hr. Olsen i denne matchen. I form er han farlig.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja... Vil vel ikke si at det var direkte svekkende for B/Gs selvtillitt det de leverte i går. Når det er sagt, så er vel Glimt, i motsetning til spesielt Tromsø, et lag som fortjener å ligge i bånn. Det de har vist tidligere i sesongen har vært skralt. Det lille jeg har sett iallfall. Tror likevel vi skal være veldig på vakt på hr. Olsen i denne matchen. I form er han farlig.
Vi skal være glad for at BG vant i helgen, det var en seier som måtte komme før eller siden... Og iflg Drillo er det stor sjanse for (poeng)tap runden etter at man har vunnet mye...
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt, lest og sett, var kampen mellom Glimt og Mjøndalen lenge jevn, men ble til slutt avgjort av Mjøndalen-keeper Forn og hans mange tabber. Intet stort kvalitetstegn for Glimt, altså. Frykter ikke dem, må jeg tilstå. Grei hjemmeseier. Gleder meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...