Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Yes, kjøpe spillere er vel og bra om de gir et godt forhold mellom kvalitet og kostnad, det vi si verdi. I så måte er det å hente unge spillere til juniorstall, og b-lag, en løsning som gir god avkastning, da prisen ofte er veldig lav. Ved salg har verdien økt betydelig, da tellern (kvalitet) gjerne har mange doblet seg i perioden spillern har vært i klubben. Nok om det.

Jeg lurer rett og slett på hvem av dagens juniorer og b-lags spillere som på sikt vil ta det endelige steget, og bli fullblods eliteserie spillere ? Og er det noen som har oversikt over spillere i Asker og Bærum som bør til Stabæk snarest mulig ?

For min egen del har to kamper mot Lyn skaffet meg to favoritter for fremtiden, Henning Hauger og Christian Tanum (i Valhall i vinter).

Hvilken posisjon ikler Tanum seg oftest på 2laget ? Høyreback ?

Bør han få sjansen i år ? For meg virket han meget trygg med ball, og såvidt jeg husker var det tempo i kroppen. Tar jeg ikke helt feil ble han omtalt av Nettavisen som et av norges aller største talenter, og her var visst artikkelen :

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeli...ticle173813.ece

Håper Tanum får sjansen til å vise seg snart.

Hva mener DERE ?

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også trua på Tanum og Henning..

bortsett fra dem, syns jeg at Håkon Skogseid, Simen Waagsether og Nicolas Leidenfeldt fra 88-laget ser ut som gutter med vanvittig potential.. har i tillegg hørt rykter om en Trond Haugstad, men har aldri sett ham i aksjon.

ellers i bærum veit jeg bare om to som jeg tror på lengre sikt kan bli toppspillere. Nick Haugen og Espen Nielsen, begge fra Bærum..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er særlig to "stjerner" på G88:

Håkon Skogseid (stopper) kommer til å bli meget bra. Han er flyttet opp fast på junior elite i år, men spiller fortsatt kampene på 88-laget. Landslagskaptein på G16.

Alex Kristensen (spiss) er et sinnsykt naturtalent. Landslagsspiller han også. Ekstrem hurtighet og teknikk. Svakheten hans er helt klart temperamentet. Kår fort sur hvis det kladder litt for laget og han får noen trøkker at motspillere.

Er en rekke andre gode spillere på dette laget også. Anbefaler alle å dra og se en kamp når de spiller på Nadderud. Så kampen Stabæk 88 - Hauger 88 (3-2) nylig. Et sinnsykt høyt nivå på den kampen (kanskje de to beste 88-lagene i Norge). Fra 88-laget får vi nok flere Tippeligaspillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Fra Junior Til Senior.
  • Opprett ny...