Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvis du går på www.gulesider.no og trykker på noe ala kjørerute eller noe bør du finne noe.

Jeg prøvde å hjelpe deg, men dessverre fant jeg ikke noe når jeg søkte FRA: Jobb TIL: Ull/Kisa Stadion

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Et annet spørsmål er vel hvordan det kommer til å gå i kampen mot Ull/kisa!

Ull/Kisa fulgte i fjor Kongsvinger helt til døra i kampen om opprykk. Jeg har de siste par årene hatt et lite øye til Ull/kisa :lol:

Det er mange ting som tyder på at det er i ferd med å skje et lite gjennombrudd for Jessheimlaget...

Jessheim er norges raskest voksende tettsted, og på mange måter så minner det litt om Lillestrøm. I takt med utviklingen av tettstedet har også fotballlaget også hatt stor fremgang.

Før årets sesong så det derimot ut til at laget skulle stagnere noe. De beste spillerene (Erik Soltvedt, Jørn Holmen og Odd Karl Stagnes) forlot klubben og inn hentet de Teitur Thordarson som ny trener. Det så mørkt ut... Men så langt har det gått svært så bra! Det er meget mulig at vi er det Eliteserielaget som har hardest motstand i denne cuprunden og det er ingen skam om vi skulle ryke mot dette laget. Men vi bør jo selvsagt ta dette hjem!

Ull/kisa har forøvrig styrket stallen før dagens oppgjør mot Stabæk. Thordarson har vært en tur blandt gamle kjente i Estland og hentet den 24 år gamle Estiske spilleren Aivar Aniste med landslagserfaring. Han beskrives som en spiller med teknikk og bra blikk for spillet. Han var i sin tid midtstopper for Tallinn men kariæren har gått litt i stå og han er hentet fra et amatørlag. Han er tiltenkt en rolle på midtbanen til Ull/kisa.

Andre spillere å legge merke til er angriperene Mamod Hejazzi som er på utlån fra LSK men sliter med en skade, og ikke minst Alexander Midtsian (Ex Lyn) som er hjernen bak det meste av det offensive spillet til Ull/kisa. På midtbanen har de en hardt arbeidende spiller i Ståle Rønningen. Han kan brukes både sentralt og på kanten, men trives best sentralt fordi han da får mer ballkontakt. Med Aniste på plass tipper jeg det blir kanten på Rønningen.

Ellers kan det sies at Ull/kisa liker å spille langs bakken og at de er et hardkjempende lag. Siste kamp mot Nybergsund trivdes de dårlig når det ble slått langt. Så vi bør kjøre på med den nye kyniske spillestilen vår i dag og slå mye langt. Trodde aldri jeg skulle si det om Stabæk... Times are changing...

Jeg tror det kan bli en morsom og litt mer spennende en ventet kamp for de Blaa som tar turen opp til Jessheim...

@ringo

Fotballpunsj!!! Alltid Uansett :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midtsian.. vært sammen med han på et par turer. han er en ålreit type, men han er utrolig jålete og minner litt om en spanjol, både pga. teknikk og at han kaster seg i alle dueller. Tror Midtsian kan bli en god spiller + at han har erfaring fra Australsk toppserie i to sesonger. se opp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå er det bare og håpe at Stabæk og Gaute Larsen har like god greie, som ringo her viser, på laget vi møter i dag. :blink: Kanskje noen skulle sendt denne analysen i hastemail til Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he Rich,

Jeg har et godt øye til mange lag i nærområdet jeg! Man må jo følge med på hva som skjer rundt om forbi! :D

Spøk til side, jeg oppdaget Ull/kisa for et par år siden da de var i divisjon med FFK. Jeg har en tidligere kollega som er FFK fan og vi satte oss ned for å analysere FFK's sjanser det året (Det ble opprykk). Den eneste årsaken til at Ull/kisa ikke har rykket opp de siste to årene er fordi de har hatt FFK og KIL å kjempe mot. I år tror jeg de går opp og jeg tror de kan klare å etablere seg som et stabilt 1. div lag... Morro med nye impulser og lag i norsk fotball! ;)

@ringo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er laget. Sakset fra stabak.no

Jon Knudsen

Tom Stenvoll, Morten Skjønsberg, André Muri, Christian Holter

Henning Hauger, Tommy Stenersen,

Stian Ohr, Peter Sand, Samuel Wowoah

Eirik Markegård

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Et interessant laguttak...

2 endringer i forsvar... Sikkert greit å la "gamle" Kjølø få hvile litt. Men har Skjønnsberg/Muri spillt sammen før? De har begge fart og Muri har hodestyrke god nok for dem begge. Men har de rutinen? Stenvoll vil jeg som alltid helst se på sentral midtbane, men han kjenner backrollen... Blir spennende å se/høre hvordan det går!

Midbanen, så ville jeg vel helst hatt Hauger på offensiv midtbane og Sand med killer Kriger instinkt litt lenger bak...

Erik på topp, kommer til å bli bra!

Alt, i alt et spennende valg av lag!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig med Markegård fra start. Om ikke så altfor mange kamper bør han vel kunne klare å danke ut Finstad i start-elleveren i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Et interessant laguttak...

2 endringer i forsvar... Sikkert greit å la "gamle" Kjølø få hvile litt. Men har Skjønnsberg/Muri spillt sammen før?

Det er vel bare litt klønete satt opp. Morten tar IA sin plass mens IA går inn i midten med Muri.

Tror kanskje det er lurt å sette innpå ungutta mot 2/3 div lag, de må jo prestere får å få sjansen i Tl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Kampen Mot Ull/kisa
  • Opprett ny...