Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For at klubben skal ha råd til å bygge en foppallstadion så er man sikkert avhengig av at det ligger i et område som næringslivet er interessert i å leie lokaler i. Leieinntektene er jo helt nødvendig og er nok større på Fornebu og langs E18 enn på Stabekkbanen eller Gjønnesjordet, i tillegg er det vel vanskelig å finne nye tomter i Bærum.

Men Gjønnesjordet Arena synes jeg hadde vært utrolig digg og et navn som klinger veldig bra nedover i Europa også, tror jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Tror nok at hvis det blir nytt stadion så blir det på Fornebu. Eventuelt kunne man rive nadderud og bygge nytt stadion der.. Vi trenger nytt stadion synes jeg..

Tenk på alle nye suporterne som kommer på Fornebu (med alle boligene)!! Herlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

referansen til fornebubanen, var til 'trikken' som skal/skal ikke bygges ut til Fornebu, og ikke en fotballbane...

Føljetongen om denne bevegelige fornebubanen er like evigvarende og frustrerende som stadionføljetongen...

Det er noe med Fornebu...ting tar ekstremet lang tid... :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har hørt med ledelsen i Stabæk om hva som faktisk skjer der ute nå for tiden? Er de fortsatt i fohandlinger med FBS?

Hadde vært greit med litt info til supporterne syns jeg. Hvis det er fullstendig stllstand i forhandlingene, så hadde det vært greit å få vite det også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke noe mer fra sentrale hold i Stabæk ang. stadion.

Årsaken til allt oppstyret rundt denne "trikken" til Fornebu skyldes vel at Bærum kommune har bestemt at ingen får bygge mer på Fornebu før planen for transport er klar dvs. ingen spadetak før "trikken" har fått de pengene den trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En transportløsning må være med i nasjonal transportplan før kommunen vil bygge videre og det forstår jeg godt.

Hvis man snakker med ledelsen i Stabæk er vel svaret som i de siste årene

"det er utrolig mye positivt på gang nå, men alt er konfidensielt. Vi er like ved et gjennombrudd".

Ang. Tjernsrud var det selvfølgelig en spøk fra min side. Det var tøft nok å legge kunstis der grunnet myra banen ligger på. Tribunene vil nok sett ut som en berg-og-dalbane etter noen få uker.

Ang. graving kjenner jeg en som kjenner en bonde, og han har traktor. JEG ER KLAR!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen problemer med verken utforming eller finansiering av Ny stadion, problemet ligger i tomtene.

* Stabæk Fotball FIKK en tomt på fornebu, denne tomten bruker Norrøna fly. De gikk til sak og vannt retten til å bruke tomten fram til 2013 eller noe i den duren.

*Fornebu Boligspar har kjøpt en tomt av kommunen, ved siden av den til Stabæk

*Så bytter kommunen om disse tomtene slik at det skal la seg gjøre å bygge stadion straks.....da oppstår problemene!!

*Fornebu Boligspar (FB) syntes dette er uretferdig og setter kjepper i hjulene for Stabæk. FB er redd for konkurerende virksomhet i arenabygget. Altså slik at kjøpesenteret til FB skal få konkuranse. Eks. FB leier ut til Meny, mens Stabæk leier ut areal til Rema. FB bygger boliger på tomten som de har betalt dyrt for, Stabæk bygger boliger på sin arena.....kan nødvendigvis være langt biligere siden tomten ikke har kostet noe.

*Kommunen er altså ikke problemet på Fornebu, men problemet på Nadderud siden Nadderud er kommunens eiendom!

Dette er vel omtrent sakens kjerne slik den fremstår for oss som ikke sitter i de hemmelige møtene mellom Stabæk og FB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Hvordan Går Det Med Fornebu?
  • Opprett ny...