Gå til innhold

Sarpsborg 08 - STB, Søndag kl 15.00

kristh0707
 Del

Anbefalte innlegg

2 - 2. Fin scoring, bra Emil! Og jeg føler det har vært bra fart etter pause. Kan være det bare er jeg som har blitt litt treigere i hodet, men i så tilfelle anbefaler jeg dette - det får spillet vårt til å se ganske bra ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var det beste lageti første omgang også, etter mitt syn. Sterkt i den kraftige motvinden. Sarpsborg hadde vel knapt tre trekk i laget etter pause, takket være vårt aggressive press der vi står høyt som et LAG. Hvis ikke dette var særdeles oppmuntrende, legger vi lista for høyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at dette var en bra gjennomført kamp. I tillegg synes jeg dommeren ødela mye av kampen, med å blåse av for en haug med frispark på 50/50-dueller, og situasjoner som ikke så ut som frispark i det heletatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gorozia og Meling har jo vært blant våre beste i de fleste kamper i sesongoppkjøringen, etter mit syn. Så ikke overraskende det de leverte idag.

Men er det visse spørsmålstegn jeg virkelig setter meg etter denne kampen:

- Grossman var veldig god. Han har fått endel kritikk etter tidligere kamper, men idag ser vi grunnen til at vi hentet han. Bra med ball, ligger posisjonert i ledet mellom forsvaret og resten av midtbanen. Men hva med resten av midtbanen? Uavhengig om vi kommer til å gå for 4-3-3 eller 4-2-3-1, så vil nok midtbanen bestå av Grossman- Issah- Gorozia. Har vi sett Issah gjøre en eneste god kamp til nå? Han viser noen tendenser, men det blir alt i alt for slapt.

- På topp fikk vi ganske greit et bevis på at Asante MÅ HOLDE seg på kanten. I starten av førsteomgangen da han lå inne i midten var han knapt synlig. I slutten av første omgang og i hele andre omgang var det langt bedre da han var på kanten. Haugstad sitter jeg med inntrykk av vil være bedre som back enn kant. Luc Kassi hadde en typisk kamp for han å være. Mye bra, men fortsatt noe slurv.

- Forsvaret: Fireren som startet idag er jo ganske så sannsynlig den som blir vår faste firer. Eller, Kirisov vs Meling på v.backen kan jo bli interessant. Det skjedde hvertfall to ganger at Sarpsborg var helt alene gjennom, men begge gangene var det kjemperedinger fra Sayouba som hindret baklengs. Luk bort disse feilene. Vet at det har vært en gjenganger siden 2009, men likevel. Tross for at dette var en kamp der vi ut fra dominansen i store deler av andre omgang, ikke skal glemme at Sarpsborg har store muligheter på stillingen 2-1, dermed kunne det sett veldig annerledes ut om de hadde satt de sjansene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt oppsummert!

Det er fremdeles rusk i maskineriet defensivt og tidvis veldig omstendelig offensivt. 15 trekk på å avansere 10 meter er ikke bestandig rasjonelt, og det er jo en risiko for å spille på seg brudd mot en motstander som er mer aggresiv i presset. Men totalinntrykket er positivt. At diverse tabelltippere ikke vet hvem Cole, Georgi eller Birger er skal vi kanskje ikke være så lei oss for, de finner det tidsnok ut :)

Samtidig er vi nok utsatt for skader i enkelte posisjoner, og vi mangler fremdeles en mann helt der fremme. Det tror jeg kommer. Jeg har sansen for både Næss og MMS, men de er kanskje litt for like aom typer og da tenker jeg ikke fotballferdigheter, men personlighet. Det 2. målet til S08 i går viser litt manko på, i mangel av et bedre ord - "killerinstinkt" i egen boks. Samtidig får vi ikke glemme at vi kommer tilbake 2 ganger. Det er positivt, vi så mye av det i 2013, ikke like mye i fjor.

Sammenlignet med i fjor ligger vi godt ann. Jeg tror det skyldes at 11'eren er jevnere besatt enn den var i fjor vår. Vi har ikke en topp som Adu, men heller ikke spillere som drar ned kvaliteten slik Stephens og etterhvert Fontanello gjorde i fjor. I allefall ikke like åpenbart.

Tror det blir en ok sesong!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stephens var ikke så dårlig ass... Fontanello var "perfekt" som luftforsvar, og vant vel på mange måter kampen på Lerkendal for oss på slutten da det haglet med innlegg. Men ja, alt-i-alt var han ikke bra nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjerne ha på Granli på backen igjen, var solid i fjor. Kanskje Ville må vike?

Håper egentlig Jesper Espung får sjansen til å vise seg fram i de siste treningskampene på høyre backen. Spennende og moderne backspiller som med litt tillitt tidlig kan blomstre fort, mye potensial i gutten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor har ikke Espung fått en mulighet på A-laget siden han signerte, ikke en treningskamp iår en gang om jeg ikke husker feil ?

De har ifølge det jeg har lest lagt opp ett løp for han hvor han ikke skulle være med til la Manga eller USA pga mye reiser med landslag og jr lag og derfor må prioritere skolen nå før sesongstart.

Men jeg skulle gjerne likt å sett mer av både Benscic, Espung og Holter i sesongoppkjøringen ihvertfall de to førstnevnte som trenger å få spilt på seg litt selvtillit mot de store gutte før detvirkelig braker løs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor har ikke Espung fått en mulighet på A-laget siden han signerte, ikke en treningskamp iår en gang om jeg ikke husker feil ?

Det at han bare for noen få måneder siden fylte 16 kan være en god grunn. Jeg har ikke sett han, men om han i den alderen er en kandidat til å spille Tippeliga fra start snakker vi om et talent som kan følge med Martin Ødegård sørover..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Sarpsborg 08 - STB, Søndag kl 15.00
  • Opprett ny...