Gå til innhold

Stabæk-Tromsø, onsdag kl. 15.00

kristh0707
 Del

Anbefalte innlegg

Sånn som vi spiller på midten i dag, så må vi ihvertfall både bruke backene, og Kassi må ta ansvar offensivt. Tynne bidrag fra Issah og Grossman fremover, og vi trenger noen som kan sette opp Ekblom og Assante. Så, Gorozia er viktig, om Kassi ikke kan være mer truende.

Nå tror jeg forøvrig ikke 4-3-3 er den formasjonen som kler oss best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummelt at det kun er litt over en uke til seriestart, for vi henger jo virkelig ikke med i de periodene Tromsø angriper. Skal sies at det er perioder i omgang hvor Tromsø ikke er like imponerende, men de gangene de kommer fremover er det skummelt å se på.

For å se det lille positive: Jeg synes alt i alt at Yassine er interessant. Ja, han går veldig mye innover i banen og søker alltid å spille vegg fremfor å avslutte selv. Med unntak av den ene gangen han traff stolpen. Han er kanskje ikke så veldig bevegelig uten ball, eller jobber hjemover. Men hans evne til å kun dra av en mann eller to ute på kanten. Spesielt mot etablert forsvar, var en ting jeg finner det i verdifullt å ha en spiller som evner. Kvaliteten på avleveringene kommer forhåpentligvis til å bli bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MMS, Asante og El Ganassi ut, Haugstad, Ness og Jalasto inn.

Det er isåfall kjipe bytter. Asante og el Ghanassi sto tross alt for mye av det som skjedde offensivt. Jalasto inn, ok, jeg fryktet først at det skulle gå på bekostning av Granli. Jeg vil gjerne se en omgang til av Granli på høyrebacken, men siden det er MMS Jalasto går inn for, blir et nok finnen i midtforsvaret. Sånn sett helt greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Festlig med tre platinablonde gutter på topp: Meling, Haugstad og Ekblom. Ikke engang stikkas kommentator klarer å skille de tre. Sist kamp fikk de ikke med seg at Haugstad ble bytta ut med Ekblom i pausen, så i tekstoppdateringene fortsatte Haugstad å produsere sjanser i hele kampen:-P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Festlig med tre platinablonde gutter på topp: Meling, Haugstad og Ekblom. Ikke engang stikkas kommentator klarer å skille de tre. Sist kamp fikk de ikke med seg at Haugstad ble bytta ut med Ekblom i pausen, så i tekstoppdateringene fortsatte Haugstad å produsere sjanser i hele kampen:-P

Bedre det enn at det ikke produseres sjanser i det hele tatt..

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre det enn at det ikke produseres sjanser i det hele tatt..

Rett skal være rett, det var antagelig sjanse ikke sjanser

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke vi får inn 2 kvalitetspillere på slutten før vinduet lukker lover ikke sesongen frem til sommeren veldig godt. Dette var trøstesløse greier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her ser jo i beste fall begredelig ut. Får inntrykk av at Tromsø har fler mann på banen. Nå ser det jo ut til at Bob tar en treningskamp for hva det er - en treningskamp. Men det er jo ikke akkurat veldig engasjementskapende å se at vi er en størrelse for små mot nesten alle vi har møtt i vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting ble bedre i andre omgang, men det skulle egentlig bare mangle med tanke på hvor kjørt vi i perioder ble i første omgang. Selvom vi er det førende laget i andre omgangen så var det ikke allverdens av sjanser vi skaper. Synes Grossman viste seg i andre omgang mer offensivt enn vi sikkert noen gang har sett han.

Ser man gamle youtube- klipp fra kamper for 10- 15 år siden, så kan man lett forveksle Chippen, Michelsen og Baldvinsson..Eller kan man egentlig det? :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er med andre ord nøyaktig der vi var i nest siste treningskamp i fjor. Blir vi rundspilt av Mjøndalen, er det en annen sak...

Brasilianeren er det bare å sende hjem. El Ghanassi håper jeg virkelig vi kan få inn!

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som et forsøk på å lage fireretters middag med miksmaster. Ingrediensene er der, men det er bare rot, og resultatet blir hjelpeløst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjøndalen-kampen blir vår siste test før seriestart, og skulle derfor likt å hatt på plass Giorgio. Vil se første 11eren mot Mjøndalen på lørdag, gleder meg. Må bli en god kamp :) vi må glemme dagens kamp, bare en treningskamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Med forbehold om at jeg ikke så andre omgang.

Men i første synes jeg TIL gjør en god jobb i å avsløre svakhetene i spillet vårt. Vi er omstendelige i pasningsspillet vårt og liker å trille ball på tvers av banen. Dermed er vi ganske utsatte når vi møter lag som er gode i presset. At de også har tempo til å matche Assante i bakrom gjør jo effektivt at de tar ut alle angepsvåpene våre. Kudos til TIL for en godt utført omgang, men dette burde vi nok ha sett komme og kunne gjort noen tilpasninger. OM ikke Bob hadde en plan om at vi skulle øve på å trille ball sideveis mot en aggresiv motstander da...

Vi skal heller ikke underslå betydningen av at vi fremdeles driver på og tester spillere, eller at vi manglet noen sentral brikker i laget. Men når det er sagt så forstår ikke jeg hvorfor vi tester en 18 år gammel Brasse som ikke virker å være veldig god, når vi har flere unge stoppere i troppen/klubben fra før... Hadde det vært en gammel veteran, hadde diskusjonen vært en annen. Men nå virker det mest som spill av tid. El Ghanassy var et hakk eller fem bedre, hadde han puttet den som gikk i stolpen hadde kanskje matchbildet endret seg også. Som andre også har vært inne på så så han ut til å være litt dårlig trent og han har vel heller ikke spilt en offisiell match på nesten ett år. Aberet er vel at det er midtspiss og ikke kant vi trenger...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Tromsø, onsdag kl. 15.00
  • Opprett ny...