KongKjakan 4 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Snart er det kamp mot Viking, som sliter med å score mål og dermed å vinne kampene. De har kun 2 mål på bortebane så langt, og kun 1 seier totalt. Her bør vi klare tre poeng! De har imidlertid gjort noen grep, og skaffet seg ny trener i den meritterte Roy Hodgson. Hvordan slår et trenerskifte ut denne gangen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Men er ikke Roy opptatt med andre ting frem til sommeren slik at Viging må ha Berntsen som trener noen uker til?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Hepp, Formelt sett så tar ikke Roy over før etter EM. Men han pendler nå mellom england og stavanger og er nok alt ganske mye innvolvert i jobben som gjøres rundt laget. For Vikining sin del hadde det nok vært å foretrekke at han var vikingtrener på heltid... Det er vanskelig å spå hvilken effekt dette vil få for Viking laget... Det er også et spørsmål hvor mye Olsen klarte å ødlegge i sin halvannen sesong som trener. De sliter voldsomt med det offensive spillet sitt og vi bør herje i duellspillet på midtbanen mot dette laget og gjøre det enda vanskligere for dem å prestere noe fremover. Nå så jeg at Aarsheim spillte for Viking2 sist, det skal bli spennende å se om han stiller fra start mot oss. Han er en svært viktig spiller for Viking. Jeg har personlig tippet Viking på kvallik i år, men nå får de på plass en ny trenere og sannsynligvis også noen nye spillere i sommer (Østenstad???) så vi får se hva som skjer! @ringo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Jeg har personlig tippet Viking på kvallik i år Vis meg din tabell! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Aarsheim spilte 1 omgang i køppen i går. Triste greier Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Hepp.... Her har du det Atleten... 1. Rosenborg 2. Lillestrøm 3. Brann 4. Stabæk --------------------- 5. Bodø/Glimt 6. Lyn 7. Odd Grenland 8. Molde 9. Tromsø 10. Ham-kam 11. Vålerenga ---------------------- 12 Viking ---------------------- 13. Sogndal 14. Fredrikstad @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 4. plass på Stabæk? Holder du fortsatt på det, Ringo? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 Hepp, Bakrunnen for tipset var det slette resultatet i treningskampene i vinter, samt at det var usikkerhet rundt om Martin ville returnere og om erstatterene ville slå til. Alt i alt så synes jeg vi var litt svekket i forhold til i fjor, og en plass ned fra i fjor virket rimelig. Nå har det svingt litt i starten av sesongen, men nå ser vi ut til å være inne på et riktig spor igjen og med Martin tilbake så vil laget bli ytterligere styrket... Vi bør kunne ta igjen det tapte... Uansett... Ja jeg ville være svært fornøyd med en 4 plass, vinteren og sesongstarten tatt i betraktning!!! (Jeg håper selvsagt på noe bedre men tror ikke det er realistisk!) @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 27. Mai 2004 Del Skrevet 27. Mai 2004 alt over 5teplass er supert i aar, uansett hvordan vi vrir og vender paa det. Mange lag kommer til aa forsterke i sommer. Rosenborg havner UANSETT blandt de fire beste. Da er det tre lag igjen som faar Royal league plass, noe ALLE vil ha...en plassering blandt de fire beste er like bra eller bedre enn bronsen vi tok ifjor mener naa jeg... Naar det gjelder kampen mot viking har jeg en meget god folelse. Gutta bor vaere heltente paa aa hevne seg mot de surmagede siddisene som pep dem ut da de tok imot bronsen! Tror det skal mye til for at vi taper denne kampen. Minst uavgjort sier naa jeg! Tipper 3-1 til Stabaek! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 28. Mai 2004 Del Skrevet 28. Mai 2004 Nettavisen melder: Stabæk sliter med en skade på dansken Mads Jørgensen og Mike Kjølø. -Mads sliter med en vond lyske som ikke blir helt bra. Sjansene for at at han spiller mot Viking, er vel akkurat nå 50/50, sier Stabæks assistenttrener Knut Tørum til TV 2 Nettavisen. -Men Kjølø har slitt litt med smerter på trening, men spiller garantert kampen mot Viking, fastslår Tørum. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 28. Mai 2004 Del Skrevet 28. Mai 2004 I tillegg sa vel Veigar selv etter køppkampen at han ikke holder mer enn en omgang. Synes ellers at det topper seg veldig med kamper akkurat denne uka; kamper forrige søndag, på onsdag(køpp) og Viking på mandag. I tillegg spilte 2.laget på mandag(?) i Halden og nå på lørdag. Troppen bør være ganske så intakt på mandag, vi har ikke altfor mange innbyttere i sprudlende form å sette innpå. Satser på at Kjølø ihvertfall er klar, skulle gjerne gjerne gjerne hatt Mads der også.... ALLAH, ALLAH hører du - skjerp deg???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 28. Mai 2004 Del Skrevet 28. Mai 2004 Håper Veigar kan komme inn på slutten og putte et par mål. Jeg har ennå ikke sett han spille, men jeg har troa på'n! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. Mai 2004 Del Skrevet 28. Mai 2004 Veigar var god da han kom innpå mot Ull/Kisa. Liten og frekk fyr, med bra teknikk. Bra innsatsvilje hadde han også. Men Viking holder nok ett mye høyere nivå enn laget til Teitur. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 28. Mai 2004 Del Skrevet 28. Mai 2004 Hepp, Så Veigar på Stabæk2 mot Frigg. Han har fart og teknikk, men først og fremst synes jeg det så ut som om han har et veldig bra blikk for spillet! En skikkelig Spielenführer. Han viste jo forøvrig mot Ull/Kisa at han er god på huet også! Kanskje endelig noen til å ekspedere de flotte innleggene til Sammy i mål... og med Martin tilbake og en Jörgensen i form... og Sand, Steners, Stenvoll, Hauger, Clausen, Markergård... Noen som påstår at vi ikke har bredde i stallen...??? FORZA STABÆK Fremtiden er Blaa @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 28. Mai 2004 Del Skrevet 28. Mai 2004 må si bredden har tatt seg veldig opp fra i fjor! i fjor var vi heldige med lite skader og suspensjoner, da var stallen mer sårbar... nå virker den bunnsolid!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 29. Mai 2004 Del Skrevet 29. Mai 2004 hvilken Mads var på midten på andrelaget i dag ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 Noen som har sett noen lagoppstilling ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 Vi sliter igjen idag. Akk så mye vi trenger Martin. I dag savner jeg også Mads. Det blir lite kreativitet, og lav pasningskvalitet. Trioen Stensersen, Stenvoll & Sand borger ikke for samba gitt. Godkjent får Stian (vår beste) og Andre (to glimrende kamper på rad) Fint innhopp av Veigar, han har et godt øye. Sammy : Pliiiz gå forover, utforde og søk bakrom. Trist idag. Nitrist. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 Faen. Møkkakamp. Møkkadommer. vi blei snytt for to KLARE straffer! og Viking hadde jo faen ikke et eneste skudd på mål. Faen. nå er jeg er lei. Veigar var bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 Ekstremt tamt Tror egentlig ikke jeg er den som har mest om Martin tidligere, men jeg tror gutta vil ha godt av å få en spiller som klarer å treffe på de siste avgjørrende pasningene. Vi kommer oss greit frem til 25 meter, men da stopper det helt opp. Alle skal drible seg igjennom og langskudd er totalt tabu. Det er ingen grunn til å skyte mer enn det vi gjør i dag - neida - vi prøver 2 ganger, Veigar i tverrliger og Henning litt utenfor. Bjarne Berntsen var/er en skandale, vi skulle vel ihvertfall hatt minst 1 straffe i dag. ÅÅÅÅÅååååå - orker ikke skrive mer... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 så bittert det er....for en dommer...fy faen! Den mannen er en hore uten like... når det er sagt så er dette en kamp hvor vi igjen gir bort et mål til det andre laget i en periode hvor vi dominerer. Dette er en kamp vi burde ha vunnet, eller i det minste hatt uavgjordt i. Viking hadde null å by på. hva faen er det med oss og viking på nadderud da? begynner å bli stygt. Vi MÅ mose dem på nye stadion!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 Hmm, gutta prøver ihvertfall selvom det ikke er særlig pent å se på. Liten tvil om at vi fortjener bedre uttelling, og jeg synes faktisk Ohr gjør sin beste kamp i år. Han pumper inn innlegg etter innlegg, men hvem står der for å ta imot?? En enslig Finstad ( i 1.omgang) som virker totalt handlingslammet. Sorry, men den gutten har vel snart fått nok sjanser fra start!?! Eirik banker inn mål på 2. laget, men skal allikevel akseptere benkplass fordi Finstad har klippekort... ikke bra. Markeringsvikt i midtforsvaret er ikke nytt av året, og vi slapp billig unna ved et par anledninger idag. Og en av mine favoritter på Stabæk laget, I.A. Olsen, får i møte med spillere som Koptef avslørt alle sine svakheter, ikke så pent å se på desverre. Når vi rykket opp til eliteserien ble det sagt at Stabæk skulle være fargeklatt i norsk fotball. Og det synes jeg er en påstand som langt på vei har fått stå upåsagt. Men Stabæk anno 2004 begynner å bevege seg veldig langt unna "fargekladd" stempelet med Semb/Drillo lignende formasjoner og kun grovarbeidere på midtbanen. Håper Stabæk spiller med 2 spisser i tiden fremover. En lovende Veigar i kombinasjon med Eirik eller Peter hadde vært bra. Og med Martin og Mads på sentral midtbane bør vi ha et godt fundament for å etablere oss i toppen. Stabæk, alltid uansett! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 Det så sant som det er sagt. Jeg liker ikke trenden i spillestil, og det er ikke spesielt underholdende. Landslaget er det nye Stabæk, og Stabæk det nye landslaget ? Noooooooooooooooooo!!!!!!!! Vel, jeg mener Gaute høster som han sår, og tenker da på midtbanen. Greit nok at Mads er skadet, men det Henning viste mot Lyn burde kvalifisert til startoppstilling. Jeg drar en teit paralell, men mener likevel det er noe å hente ut fra den : Milan hentet i fjor sommer Kaka fra Sao Paulo, og mannen han skulle kjempe med plass i startoppstillingen var Rui Costa, en mann som er skyldig i en uttall av Batistutas mål fra tiden i Fiorentina (altså, assists), og sentral i et sterkt Portugisisk landslag. Kaka får prøve seg tidlig i sesongen, og lykkes. Det som skjer er at Rui Costa sitter en sesong på benken, og Kaka blir årets investering i Europa og scorer ca 14mål for antakeligvis det beste laget i Europa. Årsak ? Talent såklart, men samtidig enda viktigere, tillit. La Henning få spille, han bobler over av talent. Det er en ledig plass sentralt på midten i 4 kamper til. Må rose Stian igjen jeg og, blomst til Stian idag. Supert. Nå må vi huske hva vi har gjort de siste årene oppe i gokk der, og hente hjem poengene. Vi trenger alle 3. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 synes ikke at det var 2 klare straffer, synes dog stabækspillerne var klønete, det går faen meg an å skyte når du kommer innen for 16 isteden for å stå og vente på at noe skal skje. Eneste lyspunktet var Veigar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 31. Mai 2004 Del Skrevet 31. Mai 2004 når selv Davy Wathne sier seg tildels enig i at Stabæk burde hatt straffe, sier det seg selv at den var soleklar! Sats på Henning og Eirik! Thomas Finstad har spilt seg ut av laget i de siste 9 kampene nå! (eller er det 10 vi har spilt?..) lurer på om det er kondisen eller moralen som svikter etter vikingscoringa? Faen heller, ingen prøvde å vinne tilbake ballen når de mista den. Stenersen bør også settes ut til neste kamp etter min mening. Peter (evt. Mads) og Henning sentralt, Eirik og Veigar på topp! til tross fri, var dette en jævla drittmandag. hilsen positive flex. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 1. Juni 2004 Del Skrevet 1. Juni 2004 Vi oppsummerer kampen slik: FAEN. Jeg fatter ikke at laget som var så dritbra i sesongavslutnga i fjor ikke får det til å gli i år. Jeg ligger søvnløs av dette. Og så prøver vi å være positive og se på muligheter framover. Martin kommer. Blir han redningen vår parallelt med Veigar på topp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 1. Juni 2004 Del Skrevet 1. Juni 2004 En ting er at vi ikke klarer å score, men hvorfor slipper vi til stadighet inn sånne drittmål? Nevland får jo masse plass, og nærmeste Stabæk-spiller (Muri) står jo to meter unna, og det er ikke første gang i år. Den gutten må skjerpe seg i duellspillet! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 1. Juni 2004 Del Skrevet 1. Juni 2004 Kan vedkommende som gjorde dette med bilen til Espen Berntsen etter kampen vennligst melde seg. Berntsen: Det skal visst være gratis å få fikset steinspurt på storsenteret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 1. Juni 2004 Del Skrevet 1. Juni 2004 Dommeren var en skandale...(Vet ikke helt hvordan regelen er, men når dommeren står alene i midtsirkelen og stabæk angriper? så blir han taklet/nedløpt av et vikingsurrehue, er det gult kort=?) Men.. man kan ikke bare skylde på dommeren. Etter de 3første minuttene glipper alt: rytme, vilje, selvtillitt, pasningsspillet, duellspillet osv. Og spillerne finner ikke igjen dette før det er igjen 5minutter.. For sent? JA... En fotballkamp varer i 2*45minutter... Er bare unntaksvis utenom de første og de siste minuttene at ting fungerer. Har troen på at Gaute får orden på laget. Henning fra start kan være en glup ting. En siste ting: Takk til Vikinhor(D)ene som ifjor tok avstand fra publikums oppførsel mot IA i stavanger men allikevel piper hver gang han har ballen i ÅR... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 1. Juni 2004 Del Skrevet 1. Juni 2004 Jeg vet at Finstad stort sett kom som nr to inn i duellene, men han har en force og det er farten, den kommer aller best til nytte når motstanderen begynner å bli litt mo i knærne. Synes det blir helt feil av Gaute derfor å ta Fnstad-gutten av banen uti 2dre omgang til fordel for Eirik. Problemet med våre unge spillere er vel at de fortsatt mangler litt tøffhet, og når Eirik heller ikke er særlig kjapp passer han dårlig i spann med Veigar, vi må ha minst èn kar der oppe som kan true litt med fart i det minste, i tillegg til en som kan putte ballen i nota. Hva med å la Veigar spille 1ste omgang og sette inn Finstad i 2dre i de neste kampene, sålenge Vaigar kun orker en omgang? Men Viking er et brukbart lag, frem til 16-meter'n. De var jo enda verre enn våre gutter foran mål og skapte vel ingen sjanser såvidt jeg husker. De har en bra midtbane og truet hele tiden med kontringer, så midtbanen ble vel litt baktunge. Målet de fikk var en gavepakke fra det snilel forsvaret vårt, Nevland sa etterpå at det var det enkleste målet han har laget... Jeg fatter ikke at det går an å slippe inn slke mål i tippeligaen! Et langt innlegg, en kortvokst og enkel angriper i boksen, hele forsvarsrekke tilbake, JÆVLA ELENDIG. Hvis ikke Muri spesielt og resten av forsvaret generelt er skjerpet i 90 min, så klarer vi ikke å vinne kamper. Synes dog at Muri skjerpet seg kraftig etter denne flausen og vant mange dueller senere, jeg vet at han kan! Vis det da mann! I motsetning til det aftenposten skriver dag, så har vi et ganske enkelt kampprogram frem mot sommer'n. LSK, RævBK og Molde pleier jo å gi oss endel poeng. Og det er godt at RævBK er neste hjemmemotstander, det bør bli en enkel oppgave med litt skjerpings. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg