Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 6 hjemmekamper er følgende ståa:

Vårt snitt er pr. i dag 3776. Det er 283 bak fjorårets snitt etter seks runder. Da hadde det vært fem av seks tilfeller med over 4000 på stadion, en bedrift som bare ble gjentatt to ganger resten av sesongen. Vi hadde da også spilt mot betraktelig mer salgbar motstand, i Molde, VIF og Godset.

Snitt mot tilsvarende lag er nå oppe i +12, i forhold til i fjor.

Vi ligger nå 58 under fjorårets totale snitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Etter 8 hjemmekamper:

Snitt mot tilsvarende lag 2015: 3795

Snitt mot tilsvarende lag 2014: 3849

Snitt etter 8 hjemmekamper 2015: 3734,5

Snitt etter 8 hjemmekamper 2014: 3927,7

Svak tilbakegang de siste to rundene altså. Vi ligger nå temmelig nøyaktig 100 bak fjorårets totale snitt på 3834. Men vi har igjen "toppkamper" mot VIF, Molde og Odd på Nadderud, kamper som alle dro brukbart med folk i fjor. Alt avhenger nok av hvordan tabellsituasjonen ser ut fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Etter 9 hjemmekamper:

Snitt mot tilsvarende lag 2015: 3936

Snitt mot tilsvarende lag 2014: 3889

Snitt etter 9 hjemmekamper 2015: 3851

Snitt etter 9 hjemmekamper 2014: 3877

Vi ligger nå +17 i forhold til fjorårets totalsnitt. Vålerenga-kampen ga oss altså et solid dytt i riktig retning, og vi kan vel så smått skimte 4000-snittet i det fjerne...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at speaker opplyste om ~4785 tilskuere sist kamp. Det var imponerende, jeg trodde vi kunne hadde plass til 4750 med nåværende tribuner og kikkertsvinger stengt?

Er det noen som vet hvor mange billetter vi har solgt når det helt utsolgt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at speaker opplyste om ~4785 tilskuere sist kamp. Det var imponerende, jeg trodde vi kunne hadde plass til 4750 med nåværende tribuner og kikkertsvinger stengt?

Er det noen som vet hvor mange billetter vi har solgt når det helt utsolgt?

Jeg er ganske sikker på at det er 4938
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett leder-artikkel i papirutgaven av Budstikka idag ? Mye riktig i det som skrives der!

Takk og lov så er det ikke en lederartikkel. Må jo si jeg reagerer når han skriver etnisk norske. Får da inntrykk av at han synes det er helt greit at Meling spiller, mens Diomande og Keita ikke er "norske" nok, selv om begge er mye mer lokale enn Meling. Er ikke sikker på at en som heter Abdul vil bli akseptert av denne personen like mye som en som heter Morten selv om begge er født og oppvokst i Bærum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett leder-artikkel i papirutgaven av Budstikka idag ? Mye riktig i det som skrives der!

Det er ingen lederartikkel.

Her her linken.

Jeg tror lederartikkelen som TIgs siktet til er denne: http://www.budstikka.no/nyheter/meninger/asker-sentrum/en-konkurs-til-ettertanke/s/5-55-131970

Men tilbake til det som diskuteres, er det viktig å ta til seg slike tanker og utspill fra lokalsamfunnet, er faktisk disse vi ønsker å rekrutere på kamp.

Stabæk har ett kjempe akademi, med mange talenter på vei opp og fram. Noen av disse er hentet inn fra andre distrikter og med en annen kulturell bakgrunn og mange av unguttene fra lokalsamfunnet.

Jeg tror vi nå er i en mellomfase der klubben først og fremst fokuserer på det å overleve som klubb, få orden på økonomien og danne en ny plattform for framtiden, deriblandt også med ny stadion, da er det ikke viktig med hvor spillerne kommer fra eller deres kjærlighet for klubben, takk gud for at vi har Messi.

Dernest stemmer denne lederartikkelen ang. vanskeligheten av å skape engasjement i disse to kommunene våre, det er stor tilflytting hit.

Her må faktisk lokale ungutter inn i bildet som folk har ett kjennskap til fra tidligere eller kjenner noen som kjenner, selv om du er 3 generasjons bæring eller nytilflyttet fra Harstad.

Tror oppsluttingen rundt klubben blir mye større om noen år når akademiet spirer og lokale gutter kommer vandrende inn på en ny nadderud stadion

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart skivebom å koble dette opp mot om spillerne er etnisk norske. Ellers bar jo dette innlegget preg av å slå inn åpne dører. Alle hadde vel helst sett at det var flere lokale spillere på laget, men i valget mellom å satse på flere (og presumptivt bedre) utenlandske (og ikke-lokale) spillere og kjempe i toppen av Tippeligaen, og være en stort sett "lokal" klubb som kjemper mot nedrykk, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville velge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns forsåvidt ikke det gjør så mye om de er Norske heller, jeg. Det er aller vakrest når lokale talenter blomstrer og tar steget til A-laget. Men hvis vi først skal hente noen unge talenter fra andre steder er det vel egentlig kulere å hente gutter som Kassi og Sayouba enn ungutter fra Hedmarken (tilfeldig eksempel).
Kassi og Sayouba har i hvert fall bare tilhørighet til ett lag, en drakt og ett sted i Norge, og når de blir såpass lenge i klubben blir jo Nadderud-publikumet mer kjent og glad i dem enn i gutter med "riktig" hudfarge som forsvinner fra klubben så snart de får sjansen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha. Det at han kobler Daniel til sitt bryst først og snakker om etnisk norske i neste setning er jo beundringsverdig i seg selv.

Det Daniel etterlyser er den samme gleden og tilhørigheten hos dagens spillere som han opplevde i gulltiden, ikke nødvendigvis etnisk norske..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med etnisk norske fortjener vel knapt et svar, henvisningen til 2008 er et klart svar.

Det vi derimot trenger, er litt mindre gjennomtrekk av spillere:

I fjor var det Brustad og Boli som fikset målene, i år er det Asante og Dio.

I fjor var det AJ, Stephens, Hoseth, Soko osv. som styrte midtbanen, i år er det Gorozia, Kassi, Issah, Grossman.

Jeg tror mange synes det er vanskelig å føle tilhørighet til et lag når man ikke veit hvem som spiller. I 2008 hadde vi Alan som spilte sin fjerde sesong, likeså med Veigar og Daniel. Jon, Morten og Henning hadde også vært med lenge (de to sistnevnte var jo superlokale også).

Alt i alt var det mange man navn som var "husvarme". Det er ikke slik nå, det er det bare å innrømme. Sayouba og Skjønsberg er vel de eneste som har litt fartstid i klubben? (her ryker Kassi og lokale gutter som Hammer på at de sliter benken for mye)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter 10 runder:

Reelt snitt sålangt i år er 83 pers bak snittet fra i fjor, etter 10 hjemmekamper. Luker vi bort de matchene som vi ikke spilte i fjor (Mjøndalen og Sandefjord), er snittet i år 34 pers over fjorårets. Vi sikter med andre ord inn omtrent identisk snitt som i fjor. Forklaringene er nok mange, men dette er nå en gang tallene.

Fremover bør vi enkelt matche tallene fra i fjor, både runde for runde, og mot tilsvarende lag. Unntaket er Molde-kampen i fjor, som trakk 4609 pers.

Årets tilskuertall etter 10 runder: 3827

I fjor var tilskuersnittet etter 10 runder: 3910

Tilsvarende-oppgjør-snitt 2015: 3895

Tilsvarende-oppgjør-snitt 2014: 3861

Vi ligger nå 7 pers i snitt bak det endelige snittet fra i fjor.

Edit: liten tallfeil rettet

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tilskuertall Nadderud 2015
  • Opprett ny...