Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kampene kommer tett nå.

Allerede i morgen tirsdag møter vi Enga i Valhall på ett tidspunkt som umulig kan trekke mye folk.

Enga møtte Kolbotn borte i helgen hvor de spilte 0-0 og fikk med seg ett poeng.

Vår tidligere reservekeeper Guro Pettersen måtte visstnok ut med hjernerystelse og sy 4 sting og spiller nok ikke da kampen mot oss.

Vi bør for alt i verden hente tre poeng her for ikke å falle for mye av i toppen. Gullet er nok dessverre kjørt allerede men siden andreplassen er så viktig i år bør vi kunne være med å kjempe om den.

Tre ganger tidligere har vi møtt Vålerenga i Valhall i toppserien. Det har gitt to klare seire og en uavgjort 0-0 kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange ganger har den godeste Guro fått hjernerystelse? Dog virker det ikke som det var så heftig denne gang, men er neppe med i dag.

Noen som har peiling på laget vårt? Regner med at det ikke blir noen endringer blant de bakerste fem, men lenger frem skjer det kanskje endringer?

Kampen spilles jo innendørs for de som synes været ser i verste laget ut nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagoppstilling: Ingrid H - Line, Siri, Stine, Cecilie D - Ida, Gunnhildur, Katrine, Cathrine - Melissa B, Melissa W.

Benken: Cecile F - Celine, Ingrid S, Pernille, Toril og Trine.

Med forbehold om skader virker det som en snodig startellever. To av de som har prestert best de siste kampene er satt på benken, som således ser veldig sterk ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagoppstilling: Ingrid H - Line, Siri, Stine, Cecilie D - Ida, Gunnhildur, Katrine, Cathrine - Melissa B, Melissa W.

Benken: Cecile F - Celine, Ingrid S, Pernille, Toril og Trine.

Med forbehold om skader virker det som en snodig startellever. To av de som har prestert best de siste kampene er satt på benken, som således ser veldig sterk ut.

Litt snodig startellver ja, men liker å se Katrine tilbake fra start på midten Endret av Hantro76
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er nå blitt et bunnlag, og vi spiller som et. Ingen bevegelse. I stedet for å starte venter man og ser hva den som har ballen gjør. Tempoet er en katastrofe, enkeltspillere er ikke i nærheten av nivået sitt. Hva har skjedd med Cathrine Dekkerhus? Lillesøster er jo nå den klart beste spilleren i familien. Får ikke inntrykk av at det er mye mening i det de to på topp driver med, og gjør det ikke enklere for medspillerne. Løpene til Ida er ikke som før, selv om hun jobber bedre enn de fleste. Et par spillere bak, som upresset kliner ballen på tribunen. Greit når man er under press, men det er man ikke når nærmeste motstander er 20 meter unna.

Spillere som slentrer tilbake når et angrep er brutt, og takk og lov for at vi har Siri som greier å rydde opp alene mot tre Vålerenga-spillere. Skulle gjerne sett at Ingrid kunne sette i gang spillet raskere, men manglende bevegelser gjør vel det vanskelig. Det er ille å se at man ikke klarer de enkleste ting. Man skulle jo tro at noe av det var som å sykle. Har man lært så kan man det.

Det er utrolig trist. Vi skal ha mye bedre spillere enn Vålerenga, men i dag taper vi helt fortjent.

Så til det arrangementsmessige. En gjeng unger ble sittende på bortetribunen, og spesielt en av dem heiet på høylytt på Vålerenga (andre heiet på Stabæk). De voksne som var med skjønte ikke at det var noe problem, men etter at vi sa fra ble det stille, og i 2. omgang gikk de over på den andre langsiden.

Verre var det med noen engelskmenn som satte seg på tribunen vår, og heiet på Vålerenga. De nektet å flytte seg, og vaktene sa at engelskmennene var gjester av Vålerenga. Hvorfor i helvete kunne de ikke da være på tribunen til Vålerenga. De var da i svarte ikke våre gjester. Vi som sa fra ble skjelt ut av vaktmannskapet.

Tok kontakt med vår SK, som ikke var på kampen. Fikk der bare unnskyldning om at han hadde fått beskjed om at han ikke trengtes på kvinnekampene, og at han jobbet under dårligere kår enn før. Det holder søren meg ikke. Kanskje finne en annen som er villig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå egentlig greit at det kun er en kamp igjen før en lengre VM pause.

Håper tiden blir brukt godt til å analysere og finne ut hva som har gått galt.

Det er merkelig å se hvordan ingenting lenger fungerer.

Hvordan har det sett ut på treningene de siste månedene?

Endret av Hantro76
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok kontakt med vår SK, som ikke var på kampen. Fikk der bare unnskyldning om at han hadde fått beskjed om at han ikke trengtes på kvinnekampene, og at han jobbet under dårligere kår enn før. Det holder søren meg ikke. Kanskje finne en annen som er villig.

:D

Husk at dette er en frivillig, ubetalt jobb da. Og jeg tror ikke hverken de unga eller de to engelskmennene var en reell trussel mot dere, selv om det sikkert var irriterende.

Jeg husker BTW en episode fra da jeg hadde reist til Australia, og du som kasserer forlangte de fysiske kvitteringene for et kvitteringsoppgjør mens jeg satt på andre siden av jorda, fordi innscanninger ikke var "godt nok". Jeg var ganske sinna da, men heldigvis kicker man ikke frivillige kun basert på en og annen uoverenstemmelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mer enn to engelskmenn. Ser altså at et styremedlem ikke ser problemet med folk som heier på hjemmelaget på bortetribunen. Skal huske den Posse, for tydelig at du husker ting veldig godt også.

Og til Mortimer: Tror ikke det hadde hjulpet med flere fra UFQ der, snarere tvert om. Dessuten de engelskmennene virket som mer casual enn meg. Var vel rundt ti stykker av dem totalt.

Hadde det i det hele tatt vært noen på Nadderud som hadde funnet det naturlig å plassere sine gjester blant bortesupporterne?

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå egentlig greit at det kun er en kamp igjen før en lengre VM pause.

Håper tiden blir brukt godt til å analysere og finne ut hva som har gått galt.

Det er merkelig å se hvordan ingenting lenger fungerer.

Hvordan har det sett ut på treningene de siste månedene?

Treningen har egentlig sett ut som det pleier. Stemningen har virket god. Tror at det er greit at man får analysert en del ting, og egentlig er det ikke så veldig mye som skal til for at det skal fungere. Det gjør det dog ikke mindre frustrerende.

Isaksen håper å være klar i august. Marie var ikke veldig optimistisk for sin egen del. Susanne fikk en smell i NM-kampen søndag, men er kanskje tilbake på benken lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mer enn to engelskmenn. Ser altså at et styremedlem ikke ser problemet med folk som heier på hjemmelaget på bortetribunen. Skal huske den Posse, for tydelig at du husker ting veldig godt også.

Og til Mortimer: Tror ikke det hadde hjulpet med flere fra UFQ der, snarere tvert om. Dessuten de engelskmennene virket som mer casual enn meg. Var vel rundt ti stykker av dem totalt.

Hadde det i det hele tatt vært noen på Nadderud som hadde funnet det naturlig å plassere sine gjester blant bortesupporterne?

Nå skal jeg ikke kverulere, men gjester blir som oftest plassert på borteseksjonen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi bare setter denne på kontoen for orkan i vannglass jeg.

Når jeg tenker litt på det hadde faktisk en box mellom engelskmenn og UFQ + møll på kvinnsmatch vært rasende festlig! Dere får mobilisere litt til returoppgjøret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whatever. Som sagt, irriterende, og prinsipielt skal bortesuppprtere få ha sin tribune fri for hjemmesupportere og vice versa - men det er lang vei derfra til å sparke SKen. Historisk sett er det ikke noe som tyder på at man trenger en SK, forøvrig en ganske fersk stilling, på alle damekamper. Noen situasjoner tror jeg dere greier å løse selv. Hvis vi skulle forlangt at SKen på egen regning skulle brukt en full arbeidsdag (transport, kampmøte, til kampen er ferdig, transport hjem) til både kvinns og herrer, tror du vi har mange alternativer? Det er vel omtrent 100% det.

For ordens skyld, vi har ikke SK i bortekampen mot Molde. Vi kan vaske oss sjæl innimellom. Blir det trøbbel tar vi det der og da, og har dialog med Bjørn etterpå. Men vi sparker ham ikke fordi han ikke hadde enda mer av sine egne spenn og egen tid til å stå der og snakke for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående vår jakt på andreplassen og CL-deltakelse høsten -16:

Det er 8 poeng opp til Klepp. De tar uansett ikke den andreplassen, så de er neppe problemet.

Det er 5 poeng opp til Avaldsnes. Det kan bli tøft en stund.

Mellom oss og Avaldsnes ligger Røa, Trondheims-Ørn og Kolbotn. Forventer ikke at disse heller skal klare å holde ut i kampen om medaljene.

Alt i alt tror jeg ingen andre enn LSK kommer til å være stabilt gode. Dersom vi klarer å gjenfinne stabiliteten, bør vi kunne hamle opp med alle, med et mulig unntak for Avaldsnes, som kan vise seg å bli en tøff nøtt. 5 poeng på 15 gjenstående kamper er dog ikke all verden.

Vår verste motstander virker nå å være oss selv. Dersom vi er så gode som vi skal være, bør dette gå, men da bør vi finne oss selv rimelig kjapt. Dette bør ha vært det siste feilskjæret på en stund. Jeg har fortsatt troen på sølv, men tviler mer enn jeg på forhånd hadde trodd jeg skulle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whatever. Som sagt, irriterende, og prinsipielt skal bortesuppprtere få ha sin tribune fri for hjemmesupportere og vice versa - men det er lang vei derfra til å sparke SKen. Historisk sett er det ikke noe som tyder på at man trenger en SK, forøvrig en ganske fersk stilling, på alle damekamper. Noen situasjoner tror jeg dere greier å løse selv. Hvis vi skulle forlangt at SKen på egen regning skulle brukt en full arbeidsdag (transport, kampmøte, til kampen er ferdig, transport hjem) til både kvinns og herrer, tror du vi har mange alternativer? Det er vel omtrent 100% det.

For ordens skyld, vi har ikke SK i bortekampen mot Molde. Vi kan vaske oss sjæl innimellom. Blir det trøbbel tar vi det der og da, og har dialog med Bjørn etterpå. Men vi sparker ham ikke fordi han ikke hadde enda mer av sine egne spenn og egen tid til å stå der og snakke for oss.

Jeg har ikke nevnt at vi skulle sparke Bjørn. Derimot utifra svar jeg fikk fra Bjørn kunne det virke mer naturlig at han ville trekke seg. I såfall vil jo en annen måtte ta over stillingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det holder søren meg ikke. Kanskje finne en annen som er villig."

Ok, skal si ifra hvis jeg trenger input til en medarbeidersamtale jeg skal ha :) Lykke til med de kommende kampene, og fortsett å gi tilbakemeldinger til Bjørn dersom noe skjer. Han kan rydde opp i ting i etterkant også, sånn at det ikke skjer igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Vålerenga - Stabæk tirsdag 12. mai 19:00.
  • Opprett ny...