Gå til innhold

Nytt Tap

nilsms
 Del

Anbefalte innlegg

Så tapte vi igjen!

Man kan kansje skylde noe på dommeren, men uansett var dette en dårlig gjennomført kamp fra stabæk. Mittbanen var av 5 div klasse, heldigvis ble stenersen byttet ut. Stian var god periodisk, men hadde en del dårliige passninger. Hvorfor splliler Thomas Finstad fra start???? Nå må Gaute bruke øynene, har enda ikke sett at Thomas Finstad har spilt en god kamp, først må han lære å ta i mot en ball. Hvis jeg ser Finstad fra start mot Lillestrøm går jeg hjem, må være andre som kan settes inn for han.

Jeg ble imponert av Islendingen som virkelig viste seg frem, håper at han kan spille 90min utover i serien. Savner fortsatt at det skytes mere, da det stadig skal sentres til andre spillere, som 90 % mister ballen og motstanderene for kontringsmuligheter. Dette var også tilfelle mot Viking. Jeg vil gi en 100 % tillit til Muri som nok en gang kjempet i forsvaret og sørget for at tapet ikke ble større. Håper Martin kan bidra mere på midtbanen, men det er som sagt hele laget som må stå frem og kjempe. Sammy var klasse i dag, og fortjener stabæk beste spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker mitbane er det midtstopperene som ikke fungerer, da Sammy oG Stian spiller kant. Stenersen ble som sagt byttet ut, ikke overraskende, han spilte ut fra hva jeg så mitstopper/midtbane. Tror at Veigard/Markegård på topp i neste kamp vil gi et annet utfall. Eller at man prøver en 4-3-3 formasjon, kansje dette svekker midtbanen, men tror at Markegård-Veigard-Sand er en god spiss variant. Tror ikke Sand passer i en midtbane rolle, eller hengende spiss. Skader vel ikke å gjøre endringer, da det ikke har fungert godt nok til nå. Meninger er vel bra å ha, ellers hadde fotball blitt veldig kjedelig.

La oss banke FULA, ingen ting er bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nilsms: Vi har nok ikke sett samme kamp hvis du mener Steners spilte stopper, regner med at du mener sentral midt. Er litt enig i at det var svakt i sentrallinja i dag. Steners, Sand og Stenvoll blir alle litt sterile offensivt etter min mening, savner en annen spillertype som mellomromsspiller. Kanskje Henning Hauger? (Helst Mads J selvsagt...)

Hva mener du med at Sand ikke passer på midten? Hva mangler han?

Stian og Sammy var blant de positive på et blekt Stabæk-lag, mens Finstad var utrolig tafatt igjen. Mye mer bevegelse av Veigar da kom inn. Selv om han ikke lykkes med alt han prøver på, er det lett å se at det er potensiale i gutten.

Formasjonsskifte? NEI! Det er mye viktigere at gutta spiller i en formasjon de kjenner godt. Trygghet er et nøkkelord, noe som hvertfall ikke kommer med en ukjent formasjon. Det er vesentlige forskjeller på 4-2-3-1 (evt 4-4-2) og 4-3-3, noe som må drilles mye mer enn en uke. Se på RBK, de har spilt på samme måte gjennom alle år. Man kan ikke mytte trener hver gang men taper, det samme gjelder formasjon og spillestil.

Skuffende stemning på feltet i dag, mye klaging på dommeren. Stabæk ble nok snytt for straffe i 1 omg da Sammy ble felt, men utover det var det ikke dårligere dømming enn det vi er vant til. Det var hvertfall ikke dømmingen som gjorde at Stabæk tapte!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med at Sand ikke passer på midten? Hva mangler han?

Når det gjelder Petter Sand synes jeg han blir en skygge av seg selv, og ikke vet helt hvor han skal løpe når han brukes på midtbanen. Har sett Sand spille på topp i andre kamper, hvor han stort sett har spilt bra, og da har han i tillegg laget mål

Hva med å bruke Sand, Veigar på topp? Uansett må vi ha noen som lager mål, det er jo det fotball dreier seg om.

Ellers har jeg stor tro på M.Jørgensen. En spiller med stor potensiale. Håper derfor å kunne se han snart tilbake i start 11` eren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke riktig å kritisere enkeltspillere for at det ikke fungerer om dagen.

Selvfølgelig blir det mange dårlige løsninger og det ser helt håpløst ut for oss på tribunen, men det er ikke mye som skal til for at det snur.

Gutta må bli kvitt frykten for å tape og få seg litt selvtillit.

Det får de kun ved å spille hverandre gode og ikke hjemme seg for at de er redde for å gjøre noen feil.

En annen ting er vel kanskje det at Gaute bommer med taktikken, jeg mener han velger feil taktikk med en spiss på hjemmebane.

Han burde vite at Viking kommer til nadderud for å legge seg bakpå og satse på kontringer. Da er det utrolig viktig å få det første målet så vikingene ikke kan legge alle mann bak ballen!

En spiller som imponerte meg i går var Tom Stenvoll, jeg har kritisert han mye her inne men kanskje han har finni plassen sin på midtbanen. Tror Roar Strand i sine beste dager ikke løp halvparten av hva Tom gjorde i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at Finstad ikke spilte noen toppkamp! Kanskje burde han ha fått tilbake rollen som "superreserve" ??? Han har jo hatt noen gode innhopp mot slutten i kamper tidligere. Så kunne kanskje spillere med mer tenning og bedre ballmottak få lov å være med i startoppstillingen?!?

Veigar imponerte meg! Gleder meg til han kan spille 2x45!! Men hadde det vært en idé å la han spille de første 45 i steden for de siste 45?

Og hvorfor må "sluttspurten" starte når det er 5 minutter igjen? Har man ikke kondisjon til å starte den når det er 15 minutter igjen? Da hadde man kanskje ha fått noen flere målsjanser mot slutten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sand er en nyttig spiller for laget uansett hvor på banen han plasseres.

Han er jo opprinnelig midtbanespiller som er omskolert till spiss. Han har ikke kvalitetene til en toppscorer, men forsvarer klart en plass på topp (evt. sentral midtbane)

Eirik, Thomas og Peter er for like og burde ikke spille sammen på topp. Dermed er Veigar rett inn når han er skadefri (mot Lillestrøm)

Jeg er glad for at vi endelig har en venstre kantspiller i Sammy

(Sorry Tom, du er god på kanten, men en venstrekant er venstrebent, punktum). PT er du mer en god nok for en plass på sentral midtbane, og der bør du spille

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Nytt Tap
  • Opprett ny...