Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Askar fikk mye dritt slengt etter seg i går. Vet ikke om det var for mye, men fra hovedtribunen hørte og så jeg et par på SS-feltet (nevner ikke plassering) som var "lit mye" etter min mening. Jeg likte det ikke, men det var kanskje ikke noe mer enn vanlig?

Uansett, Askar hadde en elendig kamp, men gjorde aldri noe så galt at han skal få alt mulig dritt slengt etter seg...

Det er min tilbakemelding fra andre siden ;)

Asker er en rotte og vil alltid være det. Jeg kan være såpass ærlig å si at jeg garantery var en av de du så, og jeg står for det. Rasisme og homorop har ikke noe på en fotballtribune å gjøre. Men er du en usympatisk jævel (som f.eks. Askar) får du høre det, sånn er det. Vi er GARANTERT ikke alene om å rope på motspillere :) Endret av Torres
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stor forskjell på drittslenging og homorop. Jeg har ikke hørt noe homorop på ståfeltet på mange, mange år, så hvis dette faktisk er tilfellet tar vi det veldig alvorlig. Dersom det er et rykte er det fint om det kan dementeres fort.

Hva er forskjellen på drittslenging og homorop? Kaller du meg homo, så driter jeg I det slenger du dritt om utseende mitt og du treffer riktig så gjør det noe med meg. Kanskje SS skal ta et oppgjør med all dritt en på feltet....

Forskjellen på drittslenging som at man kaller noen et rasshøl og at man snakker ned om noen på grunn av legning eller rase er veldig, veldig stor - også juridisk. Jeg tror ikke man får fotballsupportere til å slutte med utblåsninger, det har alltid vært en del av gamet. Men i Norge har man lykkes veldig med å styre vekk fra rasehets og homorop. Når det er sagt er det SS' pri 1 å synge for klubben, men det er ikke pri 2 å forsøke å sensurere negative utbrudd.

Nå ser det i denne saken ut til at forumbrukeren som meldte om homorop ikke egentlig hørte noe selv, han skulle sjekke med sin kilde, men det har ikke kommet noe svar. Så jeg tror vi i denne saken kan anta at påstanden om at noen i SS har ropt "jævla homo" ikke medfører riktighet, utifra hva vi vet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er stor forskjell på drittslenging og homorop. Jeg har ikke hørt noe homorop på ståfeltet på mange, mange år, så hvis dette faktisk er tilfellet tar vi det veldig alvorlig. Dersom det er et rykte er det fint om det kan dementeres fort.

Hva er forskjellen på drittslenging og homorop? Kaller du meg homo, så driter jeg I det slenger du dritt om utseende mitt og du treffer riktig så gjør det noe med meg. Kanskje SS skal ta et oppgjør med all dritt en på feltet....

Forskjellen på drittslenging som at man kaller noen et rasshøl og at man snakker ned om noen på grunn av legning eller rase er veldig, veldig stor - også juridisk. Jeg tror ikke man får fotballsupportere til å slutte med utblåsninger, det har alltid vært en del av gamet. Men i Norge har man lykkes veldig med å styre vekk fra rasehets og homorop. Når det er sagt er det SS' pri 1 å synge for klubben, men det er ikke pri 2 å forsøke å sensurere negative utbrudd.

Nå ser det i denne saken ut til at forumbrukeren som meldte om homorop ikke egentlig hørte noe selv, han skulle sjekke med sin kilde, men det har ikke kommet noe svar. Så jeg tror vi i denne saken kan anta at påstanden om at noen i SS har ropt "jævla homo" ikke medfører riktighet, utifra hva vi vet.

Er så enig med deg med negative utbrudd, men når ting går over til hetsing utifra utseende osv, synes jeg ikke det er greit. Og for det om noe er forbudt gjennom lov så er vel ikke alt annet greit.

Snakker ikke om denne kampen, men på generell basis.

Endret av greatone
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk vs Sarpsborg 08, søndag klokken 15:30
  • Opprett ny...