bergo 560 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2015 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2015 (endret) Gladnyhet: http://stb.guru/ På vei hjem fra en bortekamp i 2013 begynte jeg og Slum å diskutere hvor vanskelig det var å finne god informasjon og statistikk om gamle Stabæk-kamper og -spillere. Siden den gang har jeg jobbet i det stille med å utvikle en nettside for alle som elsker Stabæk. Nettsiden er foreløpig i en slags beta-versjon, og det er mye som mangler, men en del er også på plass: Informasjon om alle Stabæks kamper i perioden 1979 - d.d. Videohøydepunkter av Stabæks kamper i perioden 2006 - d.d. (samarbeid med Fotball Media) Lenke til Budstikkas artikler før og etter kamper, også historiske (samarbeid med Budstikka) Mulighet til å logge inn med Facebook og registrere hvilke kamper/baner du har vært på. Spillerbiografier Informasjon om stadioner Runde for runde-tabeller Kalender Enkel statistikk og sikkert ganske mye mer... Jeg understreker at nettsiden ikke er ferdig ennå, og jeg håper dere vil hjelpe meg med å komme på nye idéer og oppdage feil/mangler. Bruk funksjonen øverst til høyre på nettsiden (rød knapp) til å rapportere feil. Takk til Slum, Torres, Larssi, Hanse, Potter, Haugnes og flere for beta-testing og innplotting av data (som dere skjønner har det tatt en del kvelder). Lik gjerne på Facebook: http://www.facebook.com/stb.guru Endret 26. November 2015 av bergo 93 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2015 Du fortjener virkelig å bli vurdert til prisen "Årets Stabæk-gutt" på årsfesten i vinter. Fantastisk stykke arbeid. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Etter å ha sett utviklingen på siden bare de siste månedene må jeg si at jeg gleder meg veldig mye til å følge utviklingen videre. Blir hyggelig å få flere inn på siden nå, jo flere som bruker siden jo bedre blir den. Jeg bøyer meg i støvet for deg og det arbeidet du har gjort med stb.guru, Bergo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Var veeeldig skeptisk når jeg fikk opp i Facebook-feeden min at Stabæk IF hadde byttet navn til stb.guru, men desto større overraskelse når det viste seg at innholdet var fantastisk! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaAlltid 531 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Fyttirakkern så bra arbeid. Her kan man jo kaste bort bruke masse tid!! Dette har jeg savnet uten helt å vite at jeg har savnet det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Fabelaktig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Dette er HELT rått. Tusen takk!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 En fantastisk side som bare kommer til å bli bedre! Helt fantastisk levert, Bergo! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
steakhouse 783 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Meget strøkent! Kudos! Er det lov å spørre hva slags datamodell du har brukt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bergo 560 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Meget strøkent! Kudos! Er det lov å spørre hva slags datamodell du har brukt? Siden er bygget fra bunnen med PHP og MySQL. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Utrolig imponerende. Takker og bukker. Et lite spørsmål. Hva er det største tilskuertallet Stabæk har spilt for. Er det cupfinalen 1998 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bergo 560 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Utrolig imponerende. Takker og bukker. Et lite spørsmål. Hva er det største tilskuertallet Stabæk har spilt for. Er det cupfinalen 1998 Faktisk hadde både cupfinalen i 2008 (24 823) og nedrykkskampen i 2004 (23 591) flere tilskuere enn cupfinalen i 1998 (23 251). http://stb.guru/matches/566/stabaek/valerenga/nm-cup/2008 http://stb.guru/matches/282/valerenga/stabaek/tippeligaen/2004 http://stb.guru/matches/610/stabaek/rosenborg/nm-cup/1998 En underside som tar for seg nettopp slike rekorder er på trappene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Det er bare å bøye seg i støvet og takke for dette fantastiske redskapet/leketøyet ... Man blir stum av beundring Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Fantastisk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 17. September 2015 (endret) Del Skrevet 17. September 2015 (endret) For en jobb - praktverk rett og slett ? Endret 17. September 2015 av Øyvind 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Helt enormt bra!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. September 2015 Fantastisk side! Fant nå ut at faren min holdt nullen i kun én kamp i løpet av sin karriere i Stabæk-buret. Dette var altså i 3-0 seieren mot Snøgg i 1983. Den selvutnevnte legenden var kanskje ikke like god som han skulle ha det til... 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bergo 560 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 Fantastisk side! Fant nå ut at faren min holdt nullen i kun én kamp i løpet av sin karriere i Stabæk-buret. Dette var altså i 3-0 seieren mot Snøgg i 1983. Den selvutnevnte legenden var kanskje ikke like god som han skulle ha det til... Husk at verken 1982 eller 1984 er med ennå, så hvis han spilte mer enn én sesong kan jo tallene ha vært bedre Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 17. September 2015 Del Skrevet 17. September 2015 veldig bra initiativ!!! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin87 152 Del Skrevet 18. September 2015 Del Skrevet 18. September 2015 Herlig. Du /dere fortjener enorme mengder skryt for jobben dere har gjort, Bergo. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. September 2015 Del Skrevet 18. September 2015 Rett og slett helt fantastisk bra!! Hyll, hyll!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. September 2015 Del Skrevet 18. September 2015 Utrolig imponerende. Takker og bukker. Et lite spørsmål. Hva er det største tilskuertallet Stabæk har spilt for. Er det cupfinalen 1998 Faktisk hadde både cupfinalen i 2008 (24 823) og nedrykkskampen i 2004 (23 591) flere tilskuere enn cupfinalen i 1998 (23 251). Ullevaal var under utbygging under cupfinalen i '98, så det er nok grunnen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. September 2015 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. September 2015 (endret) Jeg ser at folk er flinke til å bruke den røde rapporteringsknappen til å melde inn feil, og å komme med forslag til forbedringer. Fortsett med det! ******* Og jeg synes synd på vedkommende som meldte at han var fargeblind (rød/grønn), og sa det er umulig å se forskjellen mellom seier og tap på resultatersidene. Endret 18. September 2015 av Slum 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 18. September 2015 Del Skrevet 18. September 2015 Jeg ser at folk er flinke til å bruke den røde rapporteringsknappen til å melde inn feil, og å komme med forslag til forbedringer. Fortsett med det! ******* Og jeg synes synd på vedkommende som meldte at han var fargeblind (rød/grønn), og sa det er umulig å se forskjellen mellom seier og tap på resultatersidene. Takk Slum, det var meg. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 18. September 2015 (endret) Del Skrevet 18. September 2015 (endret) Lsk kampene 06,07 og 08. Det endte ikke alltid med seier, men fy faen for noen matcher med trøkk. Hvilke av de var det Janne "brystet" ned BHR? Samme kamp som skallingen og den pinlige filmingen til Bjørnar? Edit: Takk til dere alle mann! Blir mange kvelder på denne siden. Endret 18. September 2015 av frilin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
WilliamStabæk4eva 537 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. September 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. September 2015 Har opprettet bruker bare for å si hvor jævlig dritbra det her er. Ikke bare kjempefint at jeg nå enkelt kan gjenoppleve for eksempel Lyn borte 2008, men også skikkelig oppløftende har Stabæk har såpass engasjerte supportere at dette er blitt gjort. 10/10! 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bergo 560 Del Skrevet 22. September 2015 (endret) Del Skrevet 22. September 2015 (endret) Jeg har nå gått igang med å legge inn data fra 1984. Dette var for øvrig sesongen da Stabæk fikk flere røde kort enn poeng. Jeg har kommet til runde 4 og vi har allerede sanket 3 røde kort! - Det var en gang ti små negergutter. Nå er det bare ni igjen, sa Stabæks speaker Ingebrigt Steen Jensen spøkefullt da Bjørn Ivar Hansen ble utvist ett minutt før full tid. Tidligere var Stein Iversen blitt sendt av banen 20 minutter ut i 2. omgang. Jeg vil anbefale alle som er nostalgisk anlagt å lese Budstikkas artikler etter gamle kamper. Det er hysterisk morsomt! Edit: Budstikkas arkiv fungerer dessverre ikke på mobil. Endret 22. September 2015 av bergo 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bergo 560 Del Skrevet 30. September 2015 Del Skrevet 30. September 2015 Jeg spanderer en pils på Blaa til den som kan fiske frem resultatene i bortekampene mot Sørli (spilt 14. juni), Grei (spilt 27. juni) og Ready (her trenger jeg også dato) i 1985. Disse har irritert meg i flere måneder og er de eneste som mangler før 1985-sesongen er komplett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 30. September 2015 Del Skrevet 30. September 2015 Jeg spanderer en pils på Blaa til den som kan fiske frem resultatene i bortekampene mot Sørli (spilt 14. juni), Grei (spilt 27. juni) og Ready (her trenger jeg også dato) i 1985. Disse har irritert meg i flere måneder og er de eneste som mangler før 1985-sesongen er komplett. Og det er ikke noe poeng å sjekke Budstikka-arkivet fra dagene etter kampen. Det er allerede sjekket med lupe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 30. September 2015 Del Skrevet 30. September 2015 Ready - Stabæk: Gressbanen 5. august 1985, resultat 0-2 (Stabæk-seier) Annonsering i Aftenposten 5. august, resultat/tabell i Aftenposten 12. august. Ser at Sørli og Grei ligger inne med 0-0. Betyr det at du har funnet resultatet, eller mangler det fortsatt? Skal uansett sjekke Aftenposten i dagene etter. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå