Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Utlgående kontrakter:

Morten Skjønsberg? (Forny!)

Ville Jalasto (hjertet sier ja, hjernen sier kanskje)

Anthony Annan (er det realistisk å fornye?)

Yassine el-Ghanassy (ditto)

Muhamed Keita (^)

Bob Bradley (forny, men ikke for enhver pris)

Sikre i 2016:

Mande Sayouba
Gurpreet Singh Sandhu

Birger Meling
Nicolai Næss
Daniel Granli
Jesper Espung (når han kommer tilbake fra skaden sin)

Thor Lange

Cornelius Bencsik
Giorgi Gorozia
Cole Grossman
Eirik Haugstad
Kamal Issah
Luc Kassi

Ernest Asante

Emil Ekblom

Opptatte plasser på frispillerkvoten (utlendingskvoten): 6

I tillegg bør vi vel regne med at spillere som Andreas Hanche-Olsen, Marius Ostvold, Edward Race og Sebastian Pedersen kan få sin debut i 2016.

Mine prioriteringer:
1. Fornye med Messi
2. Fornye med Bob
3. WE NEED A SPISS!

4. Fornye korttidskontraktene med Annan, el-Ghanassy, Keita
5. Fornye med Ville (om alt dette går i boks er selvfølgelig frispillerkvoten full igjen)

Har jeg glemt noe da?

edit: den islandske pedanten har fått viljen sin

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Bob ved roret så er vi sikret å være et topplag også neste år ... Og med hans rykte, og en begynnende stabil økonomi, kanskje vi kan få forlenget med Annan og fått på plass en skikkelig toppspiss eller to til vinteren

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Skjønsberg i midtforsvaret har vi en nokså velfungerende backrekke nesten uansett hvem som trener oss. Derfor satte jeg ham øverst.

Med Bob er vi et topplag nesten uansett hvilke spillere han har :-)

Men for å være mer seriøs. Morten har selvsagt vært viktig, men ingen trollmann. Siste året han var i Norrköping slapp de inn nest flest mål i Allsvenskan. Året før kom de på 9. plass, men bare to lag slapp inn mer.

Det vi ser nå virker å være litt det samme som i gullåret. Han har fått en makker som utfyller han og lar han spille på det han kan. Trioen MMS/Næss/Annan skal bli vanskelig for de fleste lag å komme seg forbi. At han i tillegg er den han er gjør at jeg selvsagt vil ha han med videre, men skal vi velge én person blir det Bob.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utlgående kontrakter:

Morten Skjønsberg? (Forny!)

Ville Jalasto (hjertet sier ja, hjernen sier kanskje)

Anthony Annan (er det realistisk å fornye?)

Yassine el-Ghanassy (ditto)

Muhamed Keita (^)

Bob Bradley (forny, men ikke for enhver pris)

Sikre i 2016:

Mande Sayouba

Gurpreet Singh Sandhu

Birger Meling

Nicolai Næss

Daniel Granli

Cornelius Bencsik

Giorgi Gorozia

Cole Grossman

Eirik Haugstad

Kamal Issah

Luc Kassi

Ernest Asante

Opptatte plasser på frispillerkvoten (utlendingskvoten): 6

I tillegg bør vi vel regne med at spillere som Andreas Hanche-Olsen, Marius Ostvold, Edward Race og Sebastian Pedersen kan få sin debut i 2016.

Mine prioriteringer:

1. Fornye med Messi

2. Fornye med Bob

3. WE NEED A SPISS!

4. Fornye korttidskontraktene med Annan, el-Ghanassy, Keita

5. Fornye med Ville (om alt dette går i boks er selvfølgelig frispillerkvoten full igjen)

Har jeg glemt noe da?

edit: den islandske pedanten har fått viljen sin

Ikke glem Jesper Espung!
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utlgående kontrakter:

Morten Skjønsberg

Ville Jalasto

Anthony Annan

Yassine el-Ghanassy

Bob Bradley

Muhamed Keita

Skjønsberg må vi fornye kontrakten på. Nødvendig å ha en så erfaren ringrev som han. Mulig å kjøpe inn en ny midstopper som kan utfordre han på sikt og ta over i løpet av sesongen? Mikael Dyrestam(Aalesund) har vel kontrakt ut året, han burde det vel være mulig å hente inn?

Vi kan gjerne fornye kontrakten til Ville, men er ikke en nødvendighet for min del. Synes ikke han er mye bedre enn Granli som jeg håper får mer spilletid framover.

Annan vil jeg se mer før jeg føler meg komfortabel på å fornye han. Om han er billig og beviser at han er god nok kan vi signere han.

El Ghanassy: Håper vi fornyer han. Vår beste spiller pdd(foruten Meling). og har et potensial som ingen andre i stallen har. Kommer nok til å være ettertraktet.

Vi må også fornye Bob, Bør også sikte inn på alternativer til å ta over den dagen Bob får et bedre tilbud ute i Europa.

Muhamed Keita har ikke overbevist meg. Har et potensial som er attraktivt for videresalg, men vi bør i alle fall ikke sprenge banken for å beholde han.

Sikre i 2016:

Mande Sayouba

Gurpreet Singh Sandhu

Birger Meling

Nicolai Næss

Daniel Granli

Jesper Espung (når han kommer tilbake fra skaden sin)

Cornelius Bencsik

Giorgi Gorozia

Cole Grossman

Eirik Haugstad

Kamal Issah

Luc Kassi

Ernest Asante

Emil Ekblom

Mener vi trenger en ny midtstopper, en ny ving og en ny spiss foran neste sesong. Det er også viktig å beholde så mange som mulige. Synes spesielt at det er viktig å beholde Næss. Få kvalitetsstoppere fra Norge på markedet.

Forhåpentligvis stiller vi slikt:

Sayouba

Granli-Messi-Næss-Meling

Issah-Grossman

Asante- El G - Ny Ving

Ny Spiss
Endret av kongblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt største aber med å vente spesielt mye lenger med Annan er at når/hvis han begynner å levere, er det antageligvis for sent å re-signere. Da kommer trønderne som rister på rumpetasken fylt med EL-penger og gir han en frisk sign-on-fee. Vi vet hvilket nivå han har inne. Skal noen hente ham bør de i alle fall få betale godt.

Edit: Skrivefeil.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Nr14

Jeg synes dette bør gå i følgende etappe.

1: Signer treneren for 2016

2: Få trener sammen med IAO til å vurdere dagens stall og derigjennom se hva vi mangler. Dette betyr ingen hastesigneringer nå før det er på plass.

3: Sørg for å få inn 1-2 fra akademiet som har en reell sjangse til å spille seg inn blant de 13 beste.

4: Sikre en klassespiller på meget godt tippeliganivå i hver lagdel innkludert keeper.

og vips så bør målet for neste år være tydelig. Vi skal kjempe om gullet og ha minimum medalje som ambisjon og komme seg gjennom EL kvalifiseringen så vi kan smake p ådet samme som Molde gjør i år neste høst.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med dette "treneren først", er at vi kan signere Bob nå i november, og i februar så vips, er det ikke Bob likevel. Ingen grunn til å vente med å få inn gode spillere. Hadde vært deilig å ta juleferie med noe som kan ligne en god førsteellever (eller i hvert fall 11 A-lagsspillere), for en gangs skyld...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med dette "treneren først", er at vi kan signere Bob nå i november, og i februar så vips, er det ikke Bob likevel. Ingen grunn til å vente med å få inn gode spillere. Hadde vært deilig å ta juleferie med noe som kan ligne en god førsteellever (eller i hvert fall 11 A-lagsspillere), for en gangs skyld...

Spørsmålet klubben må stille seg er om vi skal fortsette en slik kortsiktig tenkning på trenersiden ved å håpe Bob signerer men at vi vet han kan stikke anytime gjennom 2016. Jeg er veldig tvilende til at det nå videre er bærekraftig. Skal BB være med neste år må det være HELE sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What's new siden denne sesongen? Denne sesongen har han også hatt mulighet til å stikke med en gang han kunne få noe stort nok. Jeg tror snarere det er motsatt, forlenger han kontrakten nå blir det _mindre_ usikkerhet rundt han, fordi alle får et signal om at han ikke tenker å stikke til Elfsborg eller Legia Warszawa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3: Sørg for å få inn 1-2 fra akademiet som har en reell sjangse til å spille seg inn blant de 13 beste.

4: Sikre en klassespiller på meget godt tippeliganivå i hver lagdel innkludert keeper.

3: Og hvem tenker du det skal være?

4: Mandé, Næss, Annan og Kassi. Tror vi har det allerede!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

3: Og hvem tenker du det skal være?

4: Mandé, Næss, Annan og Kassi. Tror vi har det allerede!

Det er nok andre en meg som kjenner de unge mye bedre men Bensick og Pedersen ligger vel i nærheten. Når det gjelder punkt 4 er ikke mitt forslag å erstatte de gode du nevner men vi trenger bredde i stallen det lå bak Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pedersen er 16 og har akkurat begynt på NTG. Du skal være et ganske eksepsjonelt talent om du i den alderen er blant førstevalgene i en toppklubb.

Og angående klassespillere i alle ledd: Tenker du fire nye spillere, alle i topp TL-klasse inn? Det er forbeholdt Rosenborg :-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stallen 2016
  • Opprett ny...