odd 18 696 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Men et av de mest trasjonsrike? Hvilke rop/sanger har vært med oss lengst? Stabæk banker alle bønda? Jeg vil ha en blå sesong? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Lenge siden jeg har hørt "jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt..", "jeg er en klysete pappagutt, heia Stabæk" og for å ikke glemme "hvem er denne klubben som ingen penger har" 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Lenge siden jeg har hørt "jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt..", "jeg er en klysete pappagutt, heia Stabæk" og for å ikke glemme "hvem er denne klubben som ingen penger har"De to første ble sunget i går. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Lenge siden jeg har hørt "jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt..", "jeg er en klysete pappagutt, heia Stabæk" og for å ikke glemme "hvem er denne klubben som ingen penger har"De to første ble sunget i går. da trekker jeg det tilbake Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Lenge siden jeg har hørt "jeg er faen meg så flott, når jeg kler meg opp i blaatt..", "jeg er en klysete pappagutt, heia Stabæk" og for å ikke glemme "hvem er denne klubben som ingen penger har"De to første ble sunget i går. Og etter å ha solgt Dio ryktes det at vi også har litt penger! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Hørte jeg "Nå svinger gjørma ganske bra.." på stadion igår? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Oktober 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Oktober 2015 Får vi høre: "vi er de Blaa og mørkeblaa" etter pausen? Er jo lekestue både på tribunen og banen! Bare å få igang vårt beste rop igjen også nå så er kvelden fullkommen Å kalle dette vårt "beste rop" er rett og slett et hån. Kort oppsummert: Blaa, mørkeblaa, nå, stå, gå, blaa. Sånn, nå håper jeg vi er ferdig med den sangen for en stund. Selv om ikke teksten er den dypeste er fortsatt melodien og rytmen i sangen den mest fengende vi har, og den som høres desidert best ut på hovedtribunen og på Tv. Men om du mener at sangen er ett Hån, så kan du jo synge litt ekstra på den energifulle og positivt ladede sangen "hvem er denne klubben som ingen penger har" eller "Rykker ned". 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Får vi høre: "vi er de Blaa og mørkeblaa" etter pausen? Er jo lekestue både på tribunen og banen! Bare å få igang vårt beste rop igjen også nå så er kvelden fullkommen Å kalle dette vårt "beste rop" er rett og slett et hån. Kort oppsummert: Blaa, mørkeblaa, nå, stå, gå, blaa. Sånn, nå håper jeg vi er ferdig med den sangen for en stund. Dette var en sang vi skrev på en overnattingstur til Bergen i 2007 tror jeg. Det gikk i så mange nødrim at jeg måtte kompensere med Faenmeg så flott senere. Ulempen sånn sangmessig er at den er ganske slitsom å synge med så mange like, lange vokaler. Det blir sjelden max trykk, og for å få klinka til ordentlig på en slik sang bør man ha både tromme og en stor klack som klarer å holde takten. Forøvrig synes jeg Bergo gjør jobben som sangpoliti like godt som han dikter nye sanger på rappen, så bortetur med sete i nærheten av Simen anbefales på det varmeste. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Hørte jeg "Nå svinger gjørma ganske bra.." på stadion igår? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Del Skrevet 4. Oktober 2015 Hørte jeg "Nå svinger gjørma ganske bra.." på stadion igår? Morsom pub/bussang, men mangler faktisk en linje der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Tror det var mer enn nok linjer i den klacken der igår 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Jeg må si meg enig med Bergo, sangen har en tekst som er langt under pari, i tillegg til at den fungerer ganske dårlig på tribunen. Sangen har potensiale, men min erfaring er at det rett og slett ikke blir noe kult når vi bruker den. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Skal ikke hevde at teksten, og alt "ååååå" har høy litterær verdi, men jeg synes det er en sang som er bra når vi vil holde på lenge. Der har vi ikke særlig mange sanger. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 943 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Del Skrevet 5. Oktober 2015 Snakk om selvkritikk da, det er jo ikke Mozart vi driver med her. Rimene holder i massevis til fotballsang og den er likt og savnet av mange på hovis. Håper dere synger den igjen og gir det et ordentlig forsøk, for i min erfaring er den veldig bra til å lage god stemning. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 5. Oktober 2015 (endret) Del Skrevet 5. Oktober 2015 (endret) Så lenge man har sanger på "shalalalalala", "lalalalalalala" og "forza allez allez" blir det litt sært å klage på teksten i andre sanger. Det viktigste er vel hvilke man klarer å synge med litt trykk, og holde tempoet sånn noenlunne nede der det skal være. At det kanskje blir i overkant mye "ååå" i horto magico-varianten skyldes jo at man kjørte samme rim hele veien i stedet for å dele i to. Et kjapt forslag til hvordan man kan endre den: Trykket ne'Til spott og speMen vi blir sterkere enn noen gang av detReis deg nå!Opp og stå!For bakom skyene er him'len alltid blå Følger man en sånn mal og deler opp i to så blir det nok mindre påfallende. Så får det heller være at det ikke akkurat kvalifiserer som høykulturell lyrikk. Endret 5. Oktober 2015 av Perfect 7 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå