Morten 22 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Etter å ha vært på alle hjemmekamper siden 1998 syntes jeg det har blitt tynt i rekkene. Det er ganske glissent på medlemsfeltet og jeg bare lurte på om det er noen som jobber aktivt for å få nye medlemmer? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 jeg har vært på alle hjemmekamper (så og si) siden 1990 og syns også det er glissent. det er vanskelig å tvinge folk på fotballkamp, det har flere eks-damer bekreftet for meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 jeg har vært på alle hjemmekamper (så og si) siden 1990 og syns også det er glissent. det er vanskelig å tvinge folk på fotballkamp, det har flere eks-damer bekreftet for meg. Sant det kjeringa nekta å bli med meg også da jeg nekta å bli med i operan Men se på andre supporter klubber så jobber de aktivt med å få medlemer. Hater å si det men Vif er vel den ledende supportergruppa i Norge og driver profesjonelt. Det er ganske mange måter å verve nye supportere på og jeg lurte bare på om det er noen som driver aktivt med det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 joa, sånt det.. vålerenga har allerede tatt parolen "Øl og Vold", hva med at vi prøver oss på "Rusbrus og Munnhuggeri"? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Tror noe som kunne hjelpe litt ville vært at SS er lettere tilgjengelige for innmelding. Et skjema på stabaek.no tror jeg ville gjort ting lettere. Kanskje vi kunne dele ut flyveblader (jo kanskje..) eller andre ting for å reklamere for oss selv og på den måten få folk inn i klubben. Kanskje folk ikke tør rett og slett. Skal jeg være ærlig var jeg ikke særlig høy i hatten den herlige sommerdagen jeg entret Onkel Blaa for å melde meg inn. Fant ikke riktig personer heller, kanskje det burde skiltes? Jeg visste heller ikke hvordan man meldte seg inn, fikk vite det en av kompis. Kanskje vi burde være klarere på hvordan man melder seg inn? Dagens system er kanskje ikke så imøtekommende? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 ja, enig.. få opp no tlf.nr. og no flyveblader.. ...til noe annet som jeg stussa litt over her om dagen.. jeg hadde besøk av fettern min som er KIL-supporter, men som også følger med på Stabæk.. han mente han hadde hørt rykter om at det var noe nazi-greier i stabæk. jeg veit jo såklart at det ikke stemmer, men kan skjønne at folk reagerer når de leser "mørkeblaatt" og "SS" mange steder. ..bagatell, men kom bare på det nå med snakk om rekruttering. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Vi kan helt klart bli mer tilgjengelig. Men det står medlemsinformasjon under "medlemssider" på forsiden av stabaek.no. I tillegg er vi og treffes på Blaa hver Onsdag fra 19:00 til nokså seint. (og forsåvidt de fleste andre dagene i uka.) Skulle man ikke finne oss, er det bare å spørre i baren. Forran hver hjemmekamp er vi også på blaa, og da er det også bare å spørre i baren. Ellers er det bare å sende en PM eller Mail fra dette forumet til en i admin/styret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Ja, ikkeno nazi her! Men hvordan skal vi få til dette? Kanskje man kan lage en skikkelig fanzine som kommer ut fast (muligens Alltid, Uansett gjør det?)? Et eksempel, en kompis av meg holder med enga og "klansropet" kommer (etter det jeg har forstått) ganske ofte, gratis til klanen-medlemmer i posten. Noe sånt hadde vært kult da! I tillegg er vi og treffes på Blaa hver Onsdag fra 19:00 til nokså seint. (og forsåvidt de fleste andre dagene i uka.) Skulle man ikke finne oss, er det bare å spørre i baren. Forran hver hjemmekamp er vi også på blaa, og da er det også bare å spørre i baren. Ellers er det bare å sende en PM eller Mail fra dette forumet til en i admin/styret. Tror faktisk at mange ikke tør.. Endret 3. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristoffer 0 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Heter vel ikke SS da.. Heter vel $. Tror jeg.. Les den engelske greia på hovedsiden. Synes også det var vanskelig å melde seg inn i stabæk support.. Synes det burde gjøres noe.. Og det er noen jeg har snakka med som er redde for å få snobbestempel når de melder seg inn i Stabæk Support.. Vet dette bare er tull men det og nazi-greiene kan være noe som får folk til å unngå og melde seg inn i supporterklubben.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 www.stabaek.no er vår informasjonskanal. I April hadde vi over 1.000.000 treff på sidene våre, og over 100.000 sidehenvisninger. (Da er ikke forumet regnet med.) I tillegg sender vi ut gratis sms til våre medlemmer ca en gang i uka. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Meld deg inn her! Her er jo innmeldingsinfoen men det hadde vært lettere om man kunne gjort det rett på nett. Det er jo sikkert vanskelig men burde gå ann. Når det gjelder snobbestempel skjønner jeg ikke hvor det kommer fra, snobber, vi?? Vi er bare blaa! Du har også rett i at det er $$ istedenfor SS.. I April hadde vi over 1.000.000 treff på sidene våre, og over 100.000 sidehenvisninger. (Da er ikke forumet regnet med.) Er ikke det sinnsykt bra? Endret 3. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Tror faktisk at mange ikke tør... Om folk ikke tør å gå inn på blaa og spørre i baren, sende en mail eller PM, eller ringe, da blir det uansett ganske vanskelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Ja..jo..men tror fortsatt at innmeldingsskjema på weben kunne hjulpet..flyveblader også.. Vanskelig å vite hva som får folk til å melde seg inn, nok av folk som kommer på hovis uten å være medlem.. Selv er jeg stolt over å være medlem av $tabæk$upport og det synes jeg vi må prøve å få alle andre burde skjønne, at det er STORT og at det er verdt det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristoffer 0 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Meld deg inn her! Her er jo innmeldingsinfoen men det hadde vært lettere om man kunne gjort det rett på nett. Det er jo sikkert vanskelig men burde gå ann. Når det gjelder snobbestempel skjønner jeg ikke hvor det kommer fra, snobber, vi?? Vi er bare blaa! Du har også rett i at det er $$ istedenfor SS.. I April hadde vi over 1.000.000 treff på sidene våre, og over 100.000 sidehenvisninger. (Da er ikke forumet regnet med.) Er ikke det sinnsykt bra? Er medlem og vet vi ikke er det, men noen folk utenfor tror det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Om folk ikke tør å gå inn på blaa og spørre i baren, sende en mail eller PM, eller ringe, da blir det uansett ganske vanskelig. Enig at det da blir veldig vanskelig, og dette kan være frustrerende iblant men kanskje vi skulle prøve å være enda mer imøtekommende og på den måten får folk interesert. Når det gjelder det med at folk bare kan stille seg på hovis ødelegger jo litt av greia. Vi som er organisert slåss for rettigheter (f. eks. ståtribunen da..) og de uorganiserte blir med på lasset. Hvis man måtte være medlem for å stå der hadde mange kanskje meldt seg inn? Ikke vet jeg.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristoffer 0 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Om folk ikke tør å gå inn på blaa og spørre i baren, sende en mail eller PM, eller ringe, da blir det uansett ganske vanskelig. Hvis man måtte være medlem for å stå der hadde mange kanskje meldt seg inn? Ikke vet jeg.. man må vel strengt tatt det da Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Jo..men tror noen det hadde hjulpet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Helt klart tror jeg tilgjengelighet er et viktig stikkord.. men det gjelder også å appellere. tror at snobbestempelet fremdeles plager mange, men folk som kjenner miljøet vet at det ikke er der. Greia da, må jo være å få flere til å kjent med miljøet. å kjøre en kampanje blir kanskje teit, men tror det kan bidra til at flere nølere tar henda opp av lomma. Endret 3. Juni 2004 av Flexi Knut Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Flyveblader, annonser i aviser (!smart!), alt mulig. Tror det kunne hjulpet masse!! Er for kampanje!! Endret 3. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Hvis folk hadde mulighet/tid/lyst, tror jeg det hadde funka bra å ha en lørdag$$tand på Bekkestua / Stabekk / Storsenteret. Og evt hatt en synlig stand/plakat med tilgjengelige folk ute på OB / utenfor stadion før kamp. Synlighet og tilgjengelighet er jo selvsagte stikkord. Men det er jo viktige at flere supportere kan bidra, slik at belastningen på de sentrale medlemmene ikke blir større. Hva synes dere? Endret 3. Juni 2004 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) JA!! Kunne fungert som en oppladning til kampen som (ofte) går på søndager!! Hvordan det ville sett ut vet jeg ikke men innmeldingsavdeling kunne det vært, draktsalg, cd, etc. Hva med rundt fontenen på Bekkestua? På parkeringsplassen utenfor MEGA? Eller utenfor onkel blaa? *hopper opp og ned* Såklart må alle gå med stabæk drakt og ja vi elsker stabæk skal dundre fra høytalere og høres helt til trondheim (naa..hehe..)!! Vet ikke hva resten av folka synes? Endret 3. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Guinn 1 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 April hadde vi over 1.000.000 treff på sidene våre, og over 100.000 sidehenvisninger. (Da er ikke forumet regnet med.) Forumstatistikk: April: 47310 sidevisninger. 410118 "treff". Mai: 54918 sidevisninger. 473834 "treff". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Slik jeg forstår det må det være veldig bra.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Tror noe som kunne hjelpe litt ville vært at SS er lettere tilgjengelige for innmelding. Et skjema på stabaek.no tror jeg ville gjort ting lettere. Kanskje vi kunne dele ut flyveblader (jo kanskje..) eller andre ting for å reklamere for oss selv og på den måten få folk inn i klubben. Kanskje folk ikke tør rett og slett. Skal jeg være ærlig var jeg ikke særlig høy i hatten den herlige sommerdagen jeg entret Onkel Blaa for å melde meg inn. Fant ikke riktig personer heller, kanskje det burde skiltes? Jeg visste heller ikke hvordan man meldte seg inn, fikk vite det en av kompis. Kanskje vi burde være klarere på hvordan man melder seg inn? Dagens system er kanskje ikke så imøtekommende? Lettere tilgjengelig er nok kanskje lurt, selv bor jeg i Oslo og det er ikke bare å ta turen innom blaa for å få fiksa medlemskapet. For meg virker Stabæk support miljøet ganske lukka og vannsklig å komme inn i, men så bor jo jeg langt unna da så sikker er jeg ikke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 3. Juni 2004 Del Skrevet 3. Juni 2004 Ja, er et stykke..Vanskelig å arrangere noe slikt.. hadde bare vært ekstremt kult!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Jeg kan godt ta en rekrutterings stand på torget i spydeberg en lørdag formiddag..' ' men på storsenteret osv virker som en genial ide. Er jo ikke mye som kreves.. stiller gjerne opp på noe sånt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Jeg kan godt ta en rekrutterings stand på torget i spydeberg en lørdag formiddag..' Meld deg inn i $$ og få Subaru-cap og Peugeot-sokker i hurtigsvarspremie!!!! Hvis det er sånn at vi har for få medlemmer i f.eks. Barcelona, Nice eller Bangkok, kan jeg godt stå på en stand et par timer. Gratis selvfølgelig. Bare $$ dekker reise, opphold og diett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Nå har det seg vel sånn at medlemsmassen til Stabæk Support aldri har vært spesiell stor. Ikke for å rippe opp i noe her, men supporter klubben i Stabæk har vært gjennom flere tøffe tak både tidligere år og dette året. Det gjør at mye krefter blir brukt på feil ting...eller hvertfall ting man burde vært foruten. Når det er sagt så syntes jeg det er svært oppløftene at så mange ønsker at $$ skal bli bedre og flere. Vi i styret forsøker så godt vi kan, men det er ikke så ofte det dukker opp andre som er villige til å bidra i større grad enn kanskje å holde et bluss i ny og ne. Vi ønsker også å se fotball (det er faktisk derfor i er der vi er), og vi ønsker også å ta en øl før kamp. Dette er endel av miljøet! Vi kan selvfølgelig bli bedre på mye, men da trenger vi gode innspill og flere som bidrar. For eksempel stands på Bekestua. Sist vi hadde det var samme dagen som Stabæk hadde fest og morro på Bekkestua. Det var endel som kom innom og kjøpte flagg og meldte seg inn, og stemningen var god, men i forhold til tiden vi stod der, antallet mennesker på Bekkesua akkurat den dagen og det faktum at det var første hjemme kamp og stor stemning så var antallet nye medlemmer svært beskjedent. Vi kommer selvfølgelig til å gjøre det igjen. For å få med oss flere har vi i år mange gratis borte turer. Når det gjelder tilgjengelighet så har vi tidligere hatt eget kontor, men det var jo "aldri" noen som gadd å stikke nesen sin innom. Ved å ha faste treff på Blaa er det hvertfall mange flere som kommer. Vi ønsker å være tilgjengelige og vi ønsker flere medlemmer! Så hjelp oss med det. Beklager hvis vi virker vanskelig, skumle, sossete, sære eller noe annet, vi vil være åpne og ønsker å være der for alle Stabæk supportere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Hvor mange medlemmer har egentlig Stabæk Support? Faktum er at Stabæk Support gir veldig god valuta for pengene til sine medlemmer med gratis bussturer, sms-info, webside/forum, og andre aktiviteter. Men det at Stabæk Support kan oppleves noe lukket sett utenifra tror jeg på. I motsetning til tidligere, med flere supporterklubber er det nå kun Stabæk Support alle trenger å fokusere på, og det er en stor fordel i forhold til rekruteringen av nye medlemmer. Men hva er egentlig det Fair-Fans opplegget? Jeg leser om det på Stabaek.no, men sliter med å forstå poenget. Er dette nok en "fraksjon", en Stabæk support elite klubb... Holder det ikke med en klubb, om man ikke skal ha en klubb i klubben også... Mulig jeg er på viddene her, isåfall; enlighten me! Et påmeldingskjema burde være så simpelt. Markus lagde et skjema til Stabæk Support for 6 mnd siden minst, uten at de har tatt det i bruk. Påmelding via epost er faktisk et ork for mange, "late mennesker - jeg sier!" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Jeg er enig med en taler at det kan virke som om $$ er en for intern "klubb" og at aktivitetene og poenget med $$ er aktiviteter og sosiale sammenkomster på OB. Det er mange ikke-medlemmer som sikkert ønsker KUN å betale medlemskap og være tilstede på $$-feltet eller andre steder på Nadderud Friidrettstadion på kampdager. I tillegg er det helt sikkert mulig å få kapret flere medlemmer blant menigmann på hovis ved å være mer synlig utenfor inngangen på kampdagene. Hva med å ha en "stand" spesialrigget for å melde seg inn mot cash betaling og utfylling av en adresselapp, eller utlevering av vennlige anmodinger om å benytte et ELEKTRONISK SKJEMA på web'en (men det krever jo selvsagt litt manuell oppfølging) samt info om hva $$ er for noe og viktigheten av at $$ eksisterer ? Ta eksemplet når det sto et par bøssebærere der og håvet inn penger til tifo! Det ga bra resultat og jeg tror det viser at mange kunne være interessert i et "fjern-medlemskap" også, spesielt når man ser at $$ er en levende og viktig partner for Stabæk Foppal. Jeg synes det bør være mulig å markere $$ tydeligere på kampene slik at de blir mer ett med klubben/laget for de Stabæk supporterne som står utenfor $$, hva med et fast intervju rett før kamp eller i pausen over høyttalerne (etter at de blir fikset så det faktisk går an å høre noe) med tanker om siste bortetur eller noen visdomsord om dagens kamp eller noen aktiviteter som er igang eller noen andre ting som viser at $$ er en betydelighet i forbindelse med Stabæk Fotball, f.eks. etter Tørum-intervjuet (lurer på om jeg noen gang klarer å høre hva den mannen sier for noe?) . Problemet er vel som nevnt at ledelsen i $$ har vært for opptatt med andre utenomsportslige saker de siste årene og at mange aktiviteter krever mye av hver enkelt i en "liten" supporterklubb. Jeg tror at aktiviteter rundt selve kampene har mest nytte, det er her Stabæk folket vanker, på en dag på storsenteret treffer man stort sett rusa ungdommer som driver dank eller rusa husmødre med tre unger på slep og som tror at tippeligaen er nok et lykkespill fra Norsk Tipping. Du skal være god selger for å få noen medlemmer her... Jeg sitter på KU-feltet og synes det ser mer glissent ut på stå-feltet til tider enn de foregående sesongene, så jeg synes $$ bør ta dette alvorlig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg