Gå til innhold

Europa League 2016

Hanse
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva som mangler med Nadderud kontra andre stadioner som sammenlignes med. Sikkerhet ifht publikumskapasiteten er definitivt på plass, skulle de være misfornøyde med en tribune så er det jo bare å stenge den. Matta bør være mer enn bra nok, flomlys er på plass... Er det virkelig VIP-fasiliteter det står på? Helt latterlig at UEFA skal ødelegge for lokalt engasjement på denne måten.

Regner dog med at klubben vil søke andre muligheter dersom man skulle avansere et par runder og møte et lag som garantert vil trekke mer enn 5 000 stk. Så lenge vi tar oss forbi andre runde, som bør være overkommelig, så begynner det jo å bli litt tilsig av attraktive motstandere. Kommer vi til fjerde runde så er det vel minst 50% sjanse for å trekke en publikumsvinner.

Helt enig, men skal vi tro pressemeldingen så er vi stuck med Fredrikstad som hjemmebane i Europacupen 2016/17. Skulle det bli gruppespill på gutta så vil jo det en være effektiv måte å synliggjøre for Bærum kommune behovet for en ny stadio på Nadderud. Nok en gulrot for å komme seg til gruppespillet der altså ... i tillegg til inntekter på et par årsbudsjetter.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske noe om at det er for liten skulder med gress før løpebanene, noe som innebærer en sikkerhetsrisiko/risiko,for skader. På den annen side har det vært spilt landskamper for kvinner på Nadderud, så...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske noe om at det er for liten skulder med gress før løpebanene, noe som innebærer en sikkerhetsrisiko/risiko,for skader. På den annen side har det vært spilt landskamper for kvinner på Nadderud, så...

Var det ikke også snakk om for små garderober?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som mangler med Nadderud kontra andre stadioner som sammenlignes med. Sikkerhet ifht publikumskapasiteten er definitivt på plass, skulle de være misfornøyde med en tribune så er det jo bare å stenge den. Matta bør være mer enn bra nok, flomlys er på plass... Er det virkelig VIP-fasiliteter det står på? Helt latterlig at UEFA skal ødelegge for lokalt engasjement på denne måten.

Regner dog med at klubben vil søke andre muligheter dersom man skulle avansere et par runder og møte et lag som garantert vil trekke mer enn 5 000 stk. Så lenge vi tar oss forbi andre runde, som bør være overkommelig, så begynner det jo å bli litt tilsig av attraktive motstandere. Kommer vi til fjerde runde så er det vel minst 50% sjanse for å trekke en publikumsvinner.

Helt enig, men skal vi tro pressemeldingen så er vi stuck med Fredrikstad som hjemmebane i Europacupen 2016/17. Skulle det bli gruppespill på gutta så vil jo det en være effektiv måte å synliggjøre for Bærum kommune behovet for en ny stadio på Nadderud. Nok en gulrot for å komme seg til gruppespillet der altså ... i tillegg til inntekter på et par årsbudsjetter.

Jeg tror vi kan se langt etter inntekter i EL. Ikke tjener vi noe særlig i Fredrikstad, og borteturene koster en god del. Jeg tror vi skal være glade om vi går i null.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor store utgifter man vil ha, men får vel noe rundt tilsvarende to mill. kr for hver kvalifiserende runde man deltar i av UEFA. Å komme til et gruppespill vil vel omtrent tilsvare årets budsjett, men det tror jeg uansett ikke vi trenger å tenke på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Reagerer på denne:

Eneste forbeholdet som stilles er at vi MÅ spille bortekamp i 1. kamp i 2. kvalifiseringsrunde (14. juli) da Fredrikstad Stadion er opptatt. Dette er avklart med NFF.

Avklart med NFF, men er det avklart med UEFA, og hva vil en evt. motstanderklubb si til dette? Det er vel gjerne slik at de fleste foretrekker bortekamp først?

Kom det noen avklaring på dette? Tror klubben fortsatt at vi bare kan si til UEFA at vi MÅ spille bortekamp først om vi kommer til andre kvalikrunde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har studert Bert Kassies sin Europacupside og nørdet litt rundt det.

- 98 lag skal spille i første kvalikkrunde, altså må 49 lag ha lavere ranking enn Stabæk for at vi blir seedet

- Per nå er det 21 lag som enten er klare eller kommer fra nasjoner med garantert høyere ranking enn Stabæk

- 19 lag er klare med lavere ranking enn Stabæk

- 57 lag gjenstår fra nasjoner som kan få lavere ranking enn Stabæk, vi får håpe det blir minst 30 lag med lavere ranking enn Stabæk for å bli seedet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det egentlig en fordel å være seedet i første runde med tanke på at man overtar seedingen til laget man slåt om man er useedet? (såfremt de er seedet i andre runde)

vil anta at selv de fleste seedede lagene i første runde er lag man skal slå uansett og sånn sett kan få en veldig mye enklere vei igjennom de to første rundene om man blir useedet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det egentlig en fordel å være seedet i første runde med tanke på at man overtar seedingen til laget man slåt om man er useedet? (såfremt de er seedet i andre runde)

vil anta at selv de fleste seedede lagene i første runde er lag man skal slå uansett og sånn sett kan få en veldig mye enklere vei igjennom de to første rundene om man blir useedet

Det kommer til å bli mange gode lag som blir seedet i første runde som Stabæk vil få problemer med, vel i nåværende form vil vi få problemer med mange useedede lag også. Jeg vil heller møte FC Lusitanos fra Andorra i første runde enn f.eks. Hajduk Split eller IFK Gøteborg, ihvertfall rent sportslig.

Hvis Stabæk blir useedet i første runde og møter et seedet lag som også blir seedet i andre runde, så kan det gi en lettere motstander i andre runde ja. Men man risikerer å møte et seedet lag i første runde som ikke blir seedet i andre runde, da blir det en tøff vei å nå tredje runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig. Derimot kunne f.eks IFK gitt SS en oppsving i medlemmer og engasjement slik FCK gjorde

Du mener slik kvalifiseringen til Champions League gjorde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig. Derimot kunne f.eks IFK gitt SS en oppsving i medlemmer og engasjement slik FCK gjorde

For stadion var jo tom i kampene etterpå?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For stadion var jo tom i kampene etterpå?

Nøkkelen er Champions League, ikke FCK :)

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke enig. dette var mye mer. STB mot FCK, Norge mot Danmark. Ikke f om vi hadde vært i nærheten av samme antall reisende mot noen andre av lagene vi kunne ha møtt. Kan vedde for at vi ikke hadde vært mer enn 20-30% av antallet mot noen av de andre lagene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ihvertfall ikke for meg at en kamp mot Blåvitt kan skape så veldig mye entusiasme. Kanskje for 20 år siden, men ikke i dag.

I 1997 var man ca. 20 mann i Belgia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir garantert ikke et lag fra Liechtenstein. Forholdet mellom Vaduz og Schaan skal vel være omtrent som mellom Stabæk og Sparta Sarpsborg. Laget fra Hviterussland blir ganske sikkert seedet det også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Bert Kassies' side bruker UEFA fremdeles regionale grupper i første kvalifiseringsrunde.

Although the regulations no longer require the use of regional groups (as used before 2009), UEFA still uses some kind of regionalization in the first qualifying rounds. At first the clubs are divided into seeded and unseeded teams, and then the seeded and unseeded teams are split into regional groups. The general approach seems to use the North/Central/South scheme, but no specific rules are known.

Hvis dette er riktig vil jeg tippe at vi møter et lag fra et av følgende land: (i.h.t. regionene som ble brukt tidligere)

Estland, Island, Latvia, Færøyene, Litauen, Finland, Nord-Irland, Irland, Wales eller Luxembourg (+ en liten mulighet for Danmark).

Det har dog vært gjort noen unntak som kunne gitt oss Liechtenstein*, San Marino, Hviterussland og muligens andre land også.
Men sannsynlighet for at det blir enklere og rimeligere å dra på bortetur på kort varsel øker da betraktelig, i hvert fall i første runde.
Det stemmer også godt med at vi møtte JJK Jyväskylä i 2012. Den eneste gangen vi har spilt i 1. kvalifiseringsrunde etter 2009.
* Jeg vet at det er lite sannsynlig.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2016
  • Opprett ny...