Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De er har vel en investor som ikke sitter og ser på at klubben blir rævkjørt?

Dessuten tipper jeg at Friday ikke akkurat går billig.

Endret av Torres
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edu er dårlig du

Så er Friday solgt til Alkmaar for 14m. Lillestrøm vil prøve å erstatte han med noe mye billigere. Det er veldig dårlig stemning på Åråsen om dagen og jeg tror litt kommer av at de har regnet seg som sikre på tabellen uten muligheter for å vinne noe som helst. Uten Friday som tidvis har vært en av TL beste spillere, tror jeg laget ville falle som en stein...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye formtabeller etter 16. runde:

Formtabell siste 6 runder

1.Strømsgodset 15p (+8)

2.Odd 13p (+6)

3.Rosenborg 12p (+6)

4.Haugesund 11p (+4)

5.Sogndal 10p (+2)

6.Brann 10p (+2)

7.Bodø/Glimt 10p (+2)

8.Viking 10p (+0)

9.Sarpsborg 10p (-2)

10.Tromsø 7p (+2)

11.Stabæk 7p (+1)

12.Aalesund 6p (-4)

13.Molde 4p (-4)

14.Start 3p (-9)

15.Vålerenga 2p (-6)

16.Lillestrøm 1p (-8)

Formtabell etter siste 3 runder:

1.Strømsgodset 9p (+4)

2.Haugesund 7p (+4)

3.Bodø/Glimt 7p (+4)

4.Sogndal 7p (+2)

5.Odd 6p (+3)

6.Sarpsborg 6p (+1)

7.Rosenborg 5p (+3)

8.Brann 4p (+2)

9.Tromsø 4p (+1)

10.Stabæk 4p (+0)

11.Viking 3p (-3)

12.Molde 1p (-2)

13.Start 1p (-4)

14.Vålerenga 1p (-4)

15.Aalesund 1p (-5)

16.Lillestrøm 0p (-6)

Vi ser at det er de samme fem lagene nederst på begge formtabellene, i tillegg til Molde, som ingen tror blir involvert i bunnstriden, er det fire lag som fort kan ende opp som de fire nederst lagene ved sesongslutt; LSK, VIF, AaFK og Start.

Men det fordrer at vi fortsetter den gode trenden. De to neste kampene er borte mot TIL og SIF. TIL har ikke vunnet hjemme siden 1. mai, så der bør det være mulig å få seg noen poeng, helst 3, selvfølgelig. Godset har derimot funnet hjemmeformen, med 8 strake hjemmeseire, så der skal vi ikke vente for mye. Blir spennende å se hvordan Toni legger opp taktikken til den kampen, der kan vi vel ikke forvente å "dominere".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overgangsvinduet blir nok avgjørende. Tromsø, Ålesund, Lillestrøm og Start har lite penger å handle for. Enga har rik onkel og penger etter salget av Deshorn Brown. Håper IAO lykkes bedre enn ved sesongstart. Vi kan miste Birger og Luc. Vi må håpe på et par heldige og billige signeringer. Ellers vil Start med seier over Enga i helga bare ligge 2 fattige poeng bak Oslos stolthet etter hva jeg har sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salg av Birger bør være uaktuelt. Nå må fokus være på å beholde plassen. I den sammenheng er han vår viktigste spiller. Luc kan lettere erstattes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overgangsvinduet blir nok avgjørende. Tromsø, Ålesund, Lillestrøm og Start har lite penger å handle for. Enga har rik onkel og penger etter salget av Deshorn Brown. Håper IAO lykkes bedre enn ved sesongstart. Vi kan miste Birger og Luc. Vi må håpe på et par heldige og billige signeringer. Ellers vil Start med seier over Enga i helga bare ligge 2 fattige poeng bak Oslos stolthet etter hva jeg har sett.

VIF har ikke råd til å bruke Brown pengene på spillere og er avhengig av Trøim for å kjøpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet fra VG; Stabæk har fått en meget tung sesong etter bronsen i fjor. Det resulterte i at Billy McKinlay fikk sparken i klubben etter bare åtte måneder. Under ny trener, Toni Ordinas, har Stabæk tatt fire poeng på de to siste kampene.

Vi får se om effekten av den nye treneren vedvarer. Gjør den det, så holder det til fornyet Tippeliga-kontrakt, sier Mini.

Jeg kan ikke se at de har spilt noe annerledes. Å se de spille har vært som å se maling tørke, selv under den nye treneren. Jeg er ikke overbevist om at ting har blitt noe bedre der enda, sier Nordlie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minis uttalelse er vel verdens største selvfølgelighet: dersom vi fortsetter å vinne annenhver kamp, er det klart vi berger plassen. Klassisk fotball-"ekspert".

Angående Nordlie, lurer jeg litt på hva han ser etter. At vi skal legge helt om og spille som Sogndal? Jeg mener det ikke vil være spesielt vettugt av Toni å endre på alt bare for å markere seg. Men to mann på topp hadde kanskje ikke vært helt feil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett den 17. Tippeligarunden med Godset - LSK igjen så er det flere lag som er definitivt svakere enn oss i bunnstriden. Aafk gikk på en soleklar smell mot Brann 6-0 og er ikke i from om dagen. Skrikes etter nye spillere og trener. VIF med 2 mål innsluppet borte mot Start, så virker ikke defensivt sterke. Til gjengeld så scorte de 4 mål. TIL kan fort komme ned i bunnstriden om de mister Moussa i lang tid pluss roter bort seiere. Det er viktig at vi tar med oss poeng på borte og på hjemmebane, samtidig er det viktig at vi ikke roter bort seieren sånn som i dag. Jeg er positiv og ser fremover enn bakover på tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som Godset klarer å sende LSK ned i smørja.

Hvis vi ser på lagene rundt oss (10. - 15. plass før denne runden, og antar at LSK vinner, så har vår motstandere i snitt tatt 1,6 poeng denne runden (2 seire, 2 uavgjorte og 1 tap), så dette var en helt ålreit rundt for oss. Men ingen god runde.

Om noe, blir vel dette runden hvor det ble helt klart at RBK tar gullet og at Start rykker ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formtabeller etter 17. runde:

Formtabell siste 6 runder:

1.Sarpsborg 13p (+3) <= Overraskelse!

2.Rosenborg 12p (+11)

3.Strømsgodset 12p (+2)

4.Odd 11p (+4)

5.Brann 10p (+7)

6.Sogndal 10p (+2)

7.Viking 10p (+0)

8.Tromsø 8p (+3)

9.Stabæk 8p (+2)

10.Bodø/Glimt 8p (+1)

11.Haugesund 8p (-3)

12.Vålerenga 5p (-3)

13.Aalesund 5p (-10)

14.Molde 4p (-3)

15.Lillestrøm 4p (-5)

16.Start 2p (-11)

Formtabell siste 3 runder:

1.Rosenborg 7p (+9)

2.Brann 7p (+9)

3.Bodø/Glimt 7p (+4)

4.Sarpsborg 6p (+1)

5.Strømsgodset 6p (+0)

6.Sogndal 5p (+1)

7.Stabæk 5p (+1)

8.Odd 4p (+2)

9.Vålerenga 4p (-1)

10.Haugesund 4p (-3)

11.Lillestrøm 3p (-2)

12.Tromsø 2p (-1)

13.Molde 1p (-2)

14.Viking 1p (-4)

15.Start 1p (-5)

16.Aalesund 1p (-9)

Med unntak av Start (som aldri vinner) og Rosenborg (som aldri taper) begynner Tippeligaen å se veldig uforutsigbar ut. Ingen lag har to strake tap, og kun Sarpsborg(!) har to strake seire.

For vår egen del, er vi midt på begge formtabellene, har kun ett tap siste fem seriekamper og bobler sakte (men sikkert?) mot trygg plass. Hvertfall om man følger resultatene. Spillemessig må jeg kanskje tilbake til første omgang under Toni (Åråsen) for å finne noe jeg virkelig likte, men så lenge vi fortsetter å plukke poeng som nå, skal jeg ikke klage...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt enkel analyse om veien videre for vår del.

Sist jeg prøvde meg på en slik (ca. 2 mnd siden) bomma jeg stygt, da jeg forutsatte at vi skulle spille bedre hjemme enn borte. Hjemme taper vi mot Sogndal og får grisebank av TIL, mens vi borte slår LSK og rundspiller Start. Kampen mot Brann er vel den eneste som var omtrent som man kunne forvente. Uansett, statistisk skal ikke en slik "best borte"-rekke holde seg, og jeg tror det snart kommer til å snu for vår del.

Kommende kamper:

SIF - STB : 8 strake hjemmeseire på Godset, her er vi griseheldige om vi tar poeng. Forventning: 0 poeng.

STB - FKH : Med unntak av på Lerkendal, har alle FKHs bortekamper vært jevnspilte. Her bør vi nok vinne, men det kan fort blir uavgjort. Forventning: ca. 2 poeng (seier eller uavgjort).

Viking - STB : Et rimelig stødig hjemmelag, med 10 poeng på de fem siste hjemme. Forventning: 0,5 poeng (uavgjort eller tap).

STB - AaFK : Aalesund er helt katastrofe for tiden, la oss håpe det ikke bedrer seg den nærmeste måneden. Scorer kun i annenhver bortekamp, og slipper inn masser (14 på de tre siste borte). Forventning: 2,5 poeng.

SIL - STB : Sogndal vinner sjelden, og taper enda sjeldnere. Denne kampen kan gå begge veier, kanskje med U som mest sannsynlige resultat. Forventning: 1 poeng.

STB - RBK : Rosenborg er et fryktinngytende lag for de fleste i Tippeligaen, men det er først og fremst på Lerkendal, hvor jeg vil gjette på at også dommere lar seg påvirke av et kravstort publikum som er vant til fordeler. På bortebane har Rosenborg kun en seier de siste tre månedene, resten uavgjort. Vi har tradisjon for å ikke være spesielt redde for bartemafiaen, og håper vi kan bite fra oss her. Forventning: 1 poeng.

Odd - STB : Nok et lag som har bygget fort på hjemmebane. Hvis ikke Odd mister formen helt, er vi griseheldige om vi tar poeng her. Forventning: 0 poeng.

Dersom dette tipset går inn, klarer vi 7 poeng på de neste 7 kampene, og står med 22 poeng etter 24 runder. Det tipper jeg fører oss til 13. eller 14. plass da. Vi vil altså ikke ha kastet av oss nedrykksspøkelset. Dog håper jeg vi kan ha lagt to lag (AaFK i tillegg til Start?) godt bak oss med dette.

NB! På de 6 siste kampene har vi hele fire hjemmekamper. Disse er mot motstandere som bør kunne gi oss ganske god uttelling (Glimt, LSK, Sarp og Start). I tillegg er begge bortekampene mot lag som har vært skuffende variable hjemme (VIF og Molde). Så det kan se relativt lyst ut for poeng de siste 6 serierundene. Jeg tror vi ender over 30 poeng til slutt.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Statistisk sett trenger vi nok minst 15 poeng til for å holde oss, altså for å unngå direkte nedrykk og play off. De siste årene har alle 13.plassene vært rundt 30 poeng pluss/minus. Det burde vi klare?

Endret av vi som er stb
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi taper alltid for Viking borte. Det kommer til å bli en spennende høst.....

Viking har spilt tilnærmet elendig på hjemmebane i år. Det kan gi oss et psykologisk overtak. En eller annen gang må vi klare å bryte forbannelsen på Viking Stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen hjelp å få fra disse høytflyvende fuglene som faller hardt ned på bakken igjen og blander seg inn i nedrykkstriden. Vi ligger nå under streken. Kan vel bare takke Billy for innsatsen han la ned for å få oss i denne situasjonen. Stakkars Toni som må forsøke å rydde opp i denne suppa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...