Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?

Anders C
 Del

Anbefalte innlegg

Tror du helt seriøst at Billy gjorde noe annet enn så godt han kunne?

Tviler ikke på det, men hvem skal vi da takke? Tenk deg sesongstarten vi kunne fått med Toni= 5 poeng. Med Billy hadde vi 0 poeng på tre kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir et rotterace fra Lillestrøm og ned for å unngå kvalikplass. Vi er helt avhengig av 2 gode forsterkninger da vi garantert får ubeleilige skader og karantener utover høsten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mtp aktuelle tabellsituasjon utrolig bittert å kaste bort poeng i Tromsø, med tap i dag blir det et lite stykke opp på tabellen, hvilket kan påføre spillerne et stress. Håper gutta får både respekt og poeng i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja tippeligaen er rar da. Ålesund taper 6-0 mor Brann i forrige runde, Lillestrøm slår Godset 2-0. Bodø-Glimt har vært gode hjemme, men nå ser de ut til å tape for Tromsø. Kanskje det er sånn at nesten alle lag kan ta poeng fra alle... Men en slitsom høst det blir det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn det ser ut i bunn nå vil start rykke ned, aalesund med varierende prestasjoner vil også ligge i bunn. Tror vi må satse på at vi tar igjen bodø glimt og ender på kvallik, muligens ende på en 13. plass. Alt annet vil for meg være en bonus

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste runde:

Tromsø-Aalesund: Tromsø på vei oppover, tre poeng til hjemmelaget, ok utfall for oss.

Molde-Bodø/Glimt: Jeg vet ikke lenger. Beste utfall er naturligvis seier til hjemmelaget.

Lillestrøm-Rosenborg: Her blir det naturligvis enveiskjøring for bartene. Og rent egoistisk sett er det helt greit.

Oss-Haugesund: Vinner vi denne ser livet plutselig mye lysere ut, men jeg vet ikke helt hva jeg skal vente her...

Brann-Godset: Blir sikkert 1-0 til Brann for 53. gang denne sesongen, men denne er dessverre ikke noe å bry seg om for oss...

Sarpsborg 08-Vålerenga: Vanskelig å spå denne, men vi håper selvfølgelig på hjemmeseier.

Start-Odd: Rundens sikreste B?

Sogndal-Viking: UB, men hvordan dette ble hovedkamp er et mysterium....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har tydelig VIF og Deila effekten begynt å slå inn så da krabber de seg nok greit ut av bunnstriden utover sesongen. Overgangsvinduet vil bety alt ift å klare en kvalikplass

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig å friskmelde VIF vel... De har to seiere på rad ja, mot to av TLs klart svakeste formlag. Programmet deres fremover vil nok gi oss tydeligere svar på hvor landet ligger. Jeg tror VIF fremdeles er i sumpa ved utgangen av september, iallfall. At vi er ferdige med godset, brann og Til er betraktelig bedre enn å være ferdige med sogndal, start og molde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt tidlig å friskmelde VIF vel... De har to seiere på rad ja, mot to av TLs klart svakeste formlag. Programmet deres fremover vil nok gi oss tydeligere svar på hvor landet ligger. Jeg tror VIF fremdeles er i sumpa ved utgangen av september, iallfall. At vi er ferdige med godset, brann og Til er betraktelig bedre enn å være ferdige med sogndal, start og molde...

Sogndal borte blir vanskelig. De er på hugget om dagen. Tror også Molde borte kan bli tøft til høsten. Den svake formen deres kan ikke vedvare for alltid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første interessante (for oss) kampen går allerede i kveld, TIL - AaFK.

Med hjemmeseier vil TIL forsvinne ut av nedrykkssumpa, sannsynligvis for godt (24 poeng).

Aalesund er ligaens dårligste bortelag - til og med dårligere enn Start - og har 3-14 i målforskjell på bortekampene etter ferien. Neste kamp for dem er hjemme mot Molde, og det er garantert en kamp Moldenserne vil klare å motivere seg til. Dersom de ryker i begge disse kampene, gjerne samtidig med at vi slår Haugesund, så vil sannsynligheten for at AaFK slår følge med Start ned øke dramatisk. Jeg håper derfor på storseier til Tromsø i dag.

Hva gjelder Molde, så har de Glimt og AaFK i de neste to kampene, og jeg ser helst at de finner formen og scoringene snarest mulig!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde smakt utrolig godt å passere Glimt og distansere AaFK denne runden. Da har vi 3 lag bak oss som det skal være mulig å holde der ut sesongen.

Nå spiller begge to kamp før oss denne runden. Det betyr vel at hvis resultatene i de kampene går vår vei denne runden, så snubler vi selv når muligheten byr seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er usikker, hvis vi slår Haugesund, holder jeg en knapp på uavgjort, da holder både Ålesund og Tromsø seg nede i sumpa. Er det ikke en fordel med flest mulige lag der eller? Seier til Ålesund er definitivt minst ønskelig. Ahh det er dritt å være der vi er.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart, det er vrient å skulle gi slipp på Tromsø sånn helt uten videre, men jeg ser ikke for meg at de havner bak oss hvis vi havner på 14. plass. Da er det kanskje viktigere å få et lag til (sammen med Start) parkert på direkte nedrykk. Aalesund har følgende kamper framover:

TIL-AaFK

AaFK-MFK

STB-AaFK <= Superviktig!

AaFK-S08

Her lukter det ikke mye poeng på dem, maks 3 poeng, sannsynligvis bare ett eller to, maks uttelling for oss vil være å få 6-7 poeng mer enn dem i denne perioden. Da vil vi ha tatt et laaangt skritt mot å unngå nedrykk. Selv om vi skulle havne på kvalikk har jeg ganske god tro på at vi berger plassen (nå er det f.eks. Levanger, Jerv, Kongsvinger og Strømmen som ligger an til å slåss om kvalikkplassen). Heller enn å få flere lag rundt oss som vi kanskje kan legge bak oss, ønsker jeg å få parkert to lag godt nede i sumpa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viking skal spille tre kamper før de møter oss neste søndag, så forhåpentligvis er de ganske slitne når den tid kommer.

De får bra matching i kveld i hvertfall.

Men vi får nok til en uavgjort igjen som vi alltid gjør. Hvis resten av kampene våre ender uavgjort, tror dere vi klarer oss da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...