Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Formtabell i Tonis periode (måldiff i parentes):

20 RBK (+16)

19

18

17 VIF (+6)

16

15

14 Bra (+10), S08 (+1), FKH (-1)

13 MFK (+2)

12 B/G (+2)

11 STB (+3)

10 SIL (-1)

9

8 TIL (-1), Odd (-2), SIF (-4), AaFK (-11)

7

6 LSK (-5), VIK (-6)

5

4

3 STT (-9)

En ytterst anonym åttendeplass på oss. Men det er jevnt. 3 poeng opp til tredjeplassen, 3 poeng ned til trettendeplassen. Hele tretten lag har tapt flere kamper enn oss i denne perioden, så der ligger vi godt an, men samtidig er det kun tre lag som vunnet færre enn oss. Et par seire hadde gjort underverker nå. Men hjemme mot RBK eller borte mot Odd? Det blir steintøft.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tromsø - Sogndal i dag kl 1530. God oppvarming til dagens desiderte hovedkamp senere på dagen. Kanskje unødvendig å si at vi må håpe på bortepoeng her. Med seier er Sogndal på god vei ut av all nedrykkstrid i praksis og sender TIL virkelig ned i sumpa, mens uavgjort holder begge inne igjen i kampen. Uavgjort er nok kanskje det mest realistiske resultatet også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig ugunstige resultater for Stabæk i denne runden!

LSK taper. Det er det viktigste. Nå er det tre lag som er i den verste nedrykkstriden. Det skiller bare to poeng. Men poeng borte mot Odd kan bli tøft nå etter deres sterke borteseier på Åråsåen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er kvalikk'en i år? Er det fortsatt cupspill mellom 3.- til 6.-plassen i Obos om å få møte 14.-plassen i TL over to kamper?

Og hvem får hjemmekamp sist, trekkes det?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var utrolig bitter å tape denne kampen med tap til LSK. Tror fortsatt man ikke skal avise TIL og Glimt på 27 poeng da de kan variere i prestasjoner. Vi har endel hjemmekamper som jeg håper vi får dratt nytte av. Både LSK og Glimt hjemme er kamper som MÅ vinnes om vi skal holde oss.

Nå teller alle poeng og vi må bare stå på. Jeg har troen på at vi klarer det, særlig med det de andre lagene har vist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at vi karte å holde 0en til det 85 minutt mot Rosenborg er faktisk en bra prestasjon. Hvor mange har egentlig klart det i år?

0 Poeng mot RBK er som budsjetert og jeg er enda sikrere enn før på at vi spiller i øverste divisjon neste år. Skulle vi måtte ut i kvalikk så ser jeg ikke hvilket lag som skulle klare å slå oss. Husk også at grunnen til at vi havner på kvalikk, er det laget og den treneren vi hadde i våres, ikke det laget vi har i dag.

Forøvrig gleder de seg i Kristiansand til å ha kamper både mot Jerv og Arendal, som ser ut til å rykke opp. Skulle ulykken være ute, så er det aldri feil med en kamp på Sørlandet på sommeren. (minst en av 3 må jo klare å komme på sommeren)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at vi karte å holde 0en til det 85 minutt mot Rosenborg er faktisk en bra prestasjon. Hvor mange har egentlig klart det i år?

0 Poeng mot RBK er som budsjetert og jeg er enda sikrere enn før på at vi spiller i øverste divisjon neste år. Skulle vi måtte ut i kvalikk så ser jeg ikke hvilket lag som skulle klare å slå oss. Husk også at grunnen til at vi havner på kvalikk, er det laget og den treneren vi hadde i våres, ikke det laget vi har i dag.

Forøvrig gleder de seg i Kristiansand til å ha kamper både mot Jerv og Arendal, som ser ut til å rykke opp. Skulle ulykken være ute, så er det aldri feil med en kamp på Sørlandet på sommeren. (minst en av 3 må jo klare å komme på sommeren)

Deler din mening om at det er det vi presterte i våres som er grunnen til at vi ligger der vi gjør. Hadde vi hatt dette laget gjennom hele sesongen hadde vi ikke ligget så langt nede. Men nå må det snu før det kommer en negativ trend.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg også. Vi har gitt fra oss for mange matchballer til at dette kommer til å gå. Vi spiller naivt og nonchalant, noe som er en sikker oppskrift på nedrykk. Jeg tar veldig gjerne feil, men tror ikke det blir denne gangen:-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg også. Vi har gitt fra oss for mange matchballer til at dette kommer til å gå. Vi spiller naivt og nonchalant, noe som er en sikker oppskrift på nedrykk. Jeg tar veldig gjerne feil, men tror ikke det blir denne gangen:-(

Det er jo kun matchballene vi vinner. I starten av sesongen var kampen mot VIF en kamp om å unngå sisteplassen. Vi vant den. Neste soleklare sekspoenger i bunnstriden var borte mot Start. vi vant den. Overbevisende, til og med. Hvis det er to kamper under Toni det var skikkelig viktig å vinne, har det i ettertid vist seg at var mot LSK og AaFK. De vant vi.

Med unntak av seieren hjemme mot Viking, vinner vi kun de livsviktige sekspoengerne. Fortsetter vi slik, vinner vi hjemme mot LSK, Glimt og Start. Og da er vi godt på vei på ny kontrakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
  • Opprett ny...