45-Hockey 14 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Hei! Er ny på dette forumet, men er en ihugga sportsfantast. Hovedsporten er hockey, men er også veldig interessert i fotball og Stabæk. Derfor gjorde jeg meg noen observasjoner iløpet av sesongen. 1) Stabæk savner lokal patriotisme? Hvor blir det av lokale supportere? 2) Fulgte en interessant spiller og talent fra akademiet og NTG, Cornelius Bencsik. Gratulerer til Stabæk som gjorde det såpass bra. Dog stiller jeg noe spørsmål til hvordan man skal heve seg i norsk fotball dersom klubbene satser for mye på utenlandske fotball spillere. Ganske interessant da jeg i sesongen leste artikkler om Stabæk i Budstikka. Hver gang jeg så på bilder, kunne jeg bare se utenlandske spillere. Jeg hadde nok kommet mer på kamper om man kunne brukt mer av norske unge spennende spillere. Ønsker vi ikke å komme til VM eller EM? Ergo er jeg enig med mange i sommer at grunnen til at publikum uteblir er at vi ønsker flere norske spillere inn på klubblag og i Stabæk. Videre gjorde Stabæk noe merkelig på en av de unge talentene, Cornelius Bencsik. HAn var med til LaManga, USA, trente med A-laget, satt på benken i alle kamper, bortsett fra den siste avgjørende kampen for han, Bodø Glimt. HAdde han fått ett minutt i denne kampen kunne han også motta bronsje medalje og fått en sterk motivasjon med dette. Hva skjedde egentlig her? Ønsker vi ikke å dyrke frem våre unge norske talenter? Jeg vil til EM og VM. Jeg ønsker et sterkt Stabæk med flere norske spillere også i andre klubblag. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Jeg stusset også veldig over dette med Bencsik i siste kamp, og lurer på det samme. Når det gjelder dette med utenlandske spillere har jeg ikke noe problem med det akkurat nå. Billige og gode utlendinger var eneste løsning for at vi skulle hevde oss på kort sikt, noe vi gjorde. Nå satses det jo ganske tungt på akademiet, men man kan ikke regne med at spillere derfra skal gå rett inn på laget med én gang, da befinner vi oss plutselig i OBOS. Men jeg tror ikke det er snakk om så veldig mange år til vi har en stamme i laget bestående av lokale spillere. Det som blir viktig er at neste trener i tillegg til å være god og alt det der, er genuint opptatt av at akademispillerne skal lykkes på A-laget. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Bencsik er vel Brumunddøl, så definisjon på lokal blir ganske vid? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Det går fint under Fagermo sin definisjon på lokal Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 24. November 2015 (endret) Del Skrevet 24. November 2015 (endret) Bencsik, er det deg? Endret 24. November 2015 av Luguber 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Hei! Er ny på dette forumet, men er en ihugga sportsfantast. Hovedsporten er hockey, men er også veldig interessert i fotball og Stabæk. Derfor gjorde jeg meg noen observasjoner iløpet av sesongen. 1) Stabæk savner lokal patriotisme? Hvor blir det av lokale supportere? 2) Fulgte en interessant spiller og talent fra akademiet og NTG, Cornelius Bencsik. Gratulerer til Stabæk som gjorde det såpass bra. Dog stiller jeg noe spørsmål til hvordan man skal heve seg i norsk fotball dersom klubbene satser for mye på utenlandske fotball spillere. Ganske interessant da jeg i sesongen leste artikkler om Stabæk i Budstikka. Hver gang jeg så på bilder, kunne jeg bare se utenlandske spillere. Jeg hadde nok kommet mer på kamper om man kunne brukt mer av norske unge spennende spillere. Ønsker vi ikke å komme til VM eller EM? Ergo er jeg enig med mange i sommer at grunnen til at publikum uteblir er at vi ønsker flere norske spillere inn på klubblag og i Stabæk. Videre gjorde Stabæk noe merkelig på en av de unge talentene, Cornelius Bencsik. HAn var med til LaManga, USA, trente med A-laget, satt på benken i alle kamper, bortsett fra den siste avgjørende kampen for han, Bodø Glimt. HAdde han fått ett minutt i denne kampen kunne han også motta bronsje medalje og fått en sterk motivasjon med dette. Hva skjedde egentlig her? Ønsker vi ikke å dyrke frem våre unge norske talenter? Jeg vil til EM og VM. Jeg ønsker et sterkt Stabæk med flere norske spillere også i andre klubblag. Virker som IA har tatt litt tak i dette nå, med tanke på signeringene av Bohinen og Hanche-Olsen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 703 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. November 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. November 2015 Mistenker at mange (uten å si noe om hva trådstarter mener) ser på Bencik som mer lokal enn Dio og Keita... De som savner et lag av glade, norske amatører kan bli spurt hvor de var i 2013 og 2014. Til syvende og sist vet vi at folk kommer for å se på lag med vinnende profiler. Om de heter Nannskog, Pall og Alan eller Per, Pål og Espen betyr lite. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Mistenker at mange (uten å si noe om hva trådstarter mener) ser på Bencik som mer lokal enn Dio og Keita... De som savner et lag av glade, norske amatører kan bli spurt hvor de var i 2013 og 2014. Til syvende og sist vet vi at folk kommer for å se på lag med vinnende profiler. Om de heter Nannskog, Pall og Alan eller Per, Pål og Espen betyr lite. Så var dette med den gode mixen av severdige stjerner og unge talenter - lokale, regionale eller nasjonale, da... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
45-Hockey 14 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Vel ser og skjønner at utlendigene bidro. Likevel er jeg i sterk mening at vi må tørre å satse mer på norske talenter også. Husk våre norske talenter og nordmenn er sykt mer priviligerte enn de som kommer utenifra. De kan fort finne ut at dette gidder de ikke mer, jeg tar utdannelse isteden. KAn man ikke våge litt mer? Kanskje Stabæk hadde tatt et poeng eller to til om han hadde sluppet innpå noen av de sultene innbytterene. La oss håpe ny trener våger litt mer neste sesong vedr. juniorene. Vi alle ønsker vel at norsk fotball burde utvikle seg videre til et sluttspill. Juniorer trenger mer tillitt enn det som ble vist sist sesong. Håper bare på at unggutta videre viser tålmodighet og ydmykhet videre, men det skader ikke å være vågal for trenere heller de siste sluttminuttene når laget leder komfortabelt. Se på Zucca og NYR trener. Zucca viste ydmykhet og tålmodighet, så fikk de en trener som våget å tro på han og ga han tillitt. MEr av dette med våre unge talenter. Gi de flere sjanser.PS: Dette er ikke BEncsik, men en bekjent. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. November 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. November 2015 Jeg er ekstremt lite opptatt av om Norge kommer til et sluttspill. Jeg er eskstremt opptatt av at Stabæk vinner og spiller underholdene og bra angrepesfotball. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Jeg er ekstremt lite opptatt av om Norge kommer til et sluttspill. Jeg er eskstremt opptatt av at Stabæk vinner og spiller underholdene og bra angrepesfotball. Tror ikke vi trenger bekymre oss for noe norsk sluttspill de nærmeste mesterskapene. Høgmo er jo fredet så dette ordner seg selv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Men Stabæk i Europa med et par-tre spillere fostret opp i eget akademi hadde vært magisk! Det er jo bare en ting å si til Bencsik og de andre håpefulle i akademiet - stå på, ta eventuell motgang så godt du kan og ta de mulighetene som kommer. Birger Meling og Nicolai Næss er eksempler på at man må jobbe beinhardt gjennom motgang. Når dette er sagt så kommer det en ny trener. Jeg vil anta at han vil se på akademi-spillerne med nysgjerrighet og interesse. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Bencsik er vel Brumunddøl, så definisjon på lokal blir ganske vid? Hehe, stemmer. Lokal/egenutviklet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Vel ser og skjønner at utlendigene bidro. Likevel er jeg i sterk mening at vi må tørre å satse mer på norske talenter også. Husk våre norske talenter og nordmenn er sykt mer priviligerte enn de som kommer utenifra. De kan fort finne ut at dette gidder de ikke mer, jeg tar utdannelse isteden. KAn man ikke våge litt mer? Kanskje Stabæk hadde tatt et poeng eller to til om han hadde sluppet innpå noen av de sultene innbytterene. La oss håpe ny trener våger litt mer neste sesong vedr. juniorene. Vi alle ønsker vel at norsk fotball burde utvikle seg videre til et sluttspill. Juniorer trenger mer tillitt enn det som ble vist sist sesong. Håper bare på at unggutta videre viser tålmodighet og ydmykhet videre, men det skader ikke å være vågal for trenere heller de siste sluttminuttene når laget leder komfortabelt. Se på Zucca og NYR trener. Zucca viste ydmykhet og tålmodighet, så fikk de en trener som våget å tro på han og ga han tillitt. MEr av dette med våre unge talenter. Gi de flere sjanser. PS: Dette er ikke BEncsik, men en bekjent. Norsk fotball blir ikke bedre av at vi fjerner gode utlendinger, slik at flere unggutter skal få sjansen - tvert imot senker vi da nivået de beste talentene blir matchet på. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Det er da godt med eksempler på unge lokalt utviklede spillere som har gjort det bra de siste par årene; Sayouba, Kassi, Thorsby, Trondsen, Boli, Granli. Næss og Meling kommer vel i en mellomkategori, men det er et utvilsomt faktum at det er hos oss de har tatt steget og slått igjennom. Gleder meg til Haugstad og Bensick tar det siste steget. Håper bare de har det i seg 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå