marbor 1 313 Del Skrevet 17. Desember 2015 (endret) Del Skrevet 17. Desember 2015 (endret) Styret i Stabæk Support innkaller med dette til årsmøte i Stabæk Support torsdag den 28. januar 2016 kl.19:00. Årsmøtet avholdes på Onkel Blaa. Årsmøtet er vårt høyeste organ og de viktigste beslutningene tas der, blant annet i form av budsjett, vedtektsendringer og valg. Forslag til vedtektsendringer må være styret i hende senest 14. januar. Andre saker som ønskes behandlet må også bli sendt oss innen denne datoen. (Vedtektsendringer krever 2/3 flertall, andre saker krever alminnelig flertall). Saker meldes til Maria på maria@stabaek.no. Styret har selv forslag til revidering av vedtektene, se vedlegg 1. Det går ut på språklige og strukturelle endringer generelt, se også § 12 spesielt vedrørende årsmøtets utvidede ansvar for konstituering av revisor og kasserer. Gjeldende vedtekter se vedlegg 2. Det er særlig spørsmålet om hvem som skal sitte i styret som opptar folk. Valget er selvsagt viktig for hvordan klubben styres. Alle i styret er på valg hvert år. $$ drives på frivillig basis. Styret har derfor bare plass til folk som er villig til å legge ned mange arbeidstimer. Nye vedtekter vedrørende valgordning ble vedtatt i 2011 og medlemmene bes om å ta en titt på disse før årsmøtet. Har du forslag til styremedlemmer eller ønsker å komme med andre innspill tar valgkomiteen disse imot med glede på PM - kontakt Slum, GSK eller Potter. Med vennlig hilsen For Styret i Stabæk Support Maria M. Borgersen Leder, Stabæk Support Edit: årstall i trådtittel Vedlegg 1.docx Vedlegg 2.pdf Endret 21. Desember 2015 av bergo 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Desember 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Desember 2015 Mulig at dere bare ikke har tenkt på det, men jeg må si at jeg er litt skuffet over at man også i år legger årsmøte samtidig som Stabæk har treningsleir. Spør du meg bør dette unngås da man ikke bør ødelegge for supportere som ønsker å følge laget i sesongoppkjøringen. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 18. Desember 2015 Del Skrevet 18. Desember 2015 Historieløst. Årsmøtet har alltid vært holdt siste torsdag i januar 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Desember 2015 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Desember 2015 (endret) Historieløst. Årsmøtet har alltid vært holdt siste torsdag i januar Historieløst. I 2011 var årsmøtet mandag 24. januar, den nest siste mandagen i januar. Året før var det torsdag 14. januar. (Forøvrig var det mandag 9. februar 2009 og onsdag 30. januar 2008) Endret 18. Desember 2015 av Jan Fredrik 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 18. Desember 2015 Del Skrevet 18. Desember 2015 Historieløst. Årsmøtet har alltid vært holdt siste torsdag i januar Det løser vel strengt talt ikke problemet JF nevner. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 486 Del Skrevet 18. Desember 2015 Del Skrevet 18. Desember 2015 Hva er viktigs, å ha årsmøtet siste torsdagen i januar eller å ha flest mulige medlemmer med på møtene? Merkelig prioritering. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bergo 560 Del Skrevet 18. Desember 2015 Del Skrevet 18. Desember 2015 Viktig at de virkelig store problemene her i verden blir adressert. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 486 Del Skrevet 18. Desember 2015 (endret) Del Skrevet 18. Desember 2015 (endret) Og det har du tenkt å ta på årsmøtet for Stabæk support. Lykke til Endret 18. Desember 2015 av SAU 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 18. Desember 2015 Del Skrevet 18. Desember 2015 Men for faen da, det vil aldri være en dato som passer alle. Er det sånn at dere som reiser for å se Stabæk i oppkjøringen mener dere har mer rett til å få med dere årsmøtet enn stabæksupportere som f.eks må på vinterferie med familien? Jeez. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 19. Desember 2015 Del Skrevet 19. Desember 2015 Tja Jeg vil si det er en vesentlig forskjell på å ikke kunne komme på årsmøtet i Stabæk Support fordi man følger Stabæk live og fordi man er på hytten med familien. Jeg kan ikke komme uansett, men det burde være en smal sak å legge møtet på et tidspunkt Stabæk også er i Norge i hvertfall. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 19. Desember 2015 Del Skrevet 19. Desember 2015 Utenfor sesong deler jeg ikke den filosofieni det heletatt. Jeg er kritisk til at folk prioriterer hytten under sesongen, men nå må folk få gjøre som de vil. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 19. Desember 2015 (endret) Del Skrevet 19. Desember 2015 (endret) . Endret 19. Desember 2015 av Norris Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Del Skrevet 19. Desember 2015 Del Skrevet 19. Desember 2015 Det kan være flere årsaker til berammingen av et årsmøte, feks bør det være en dato der de fleste i styret faktisk kan stille. Styret i SS er allerede tynt voldsomt når det gjelder hvor mange arbeidstimer med frivillig innsats man klarer å legge ned, og mange ting i livene blir prioritert bort for at SS skal fungere. Denne gangen falt årsmøtet på et tidspunkt som ikke passer de som reiser på treningsleir med klubben. Det er dumt, men ikke utilgivelig. Så vi tar med oss innspill om at årsmøtet ikke bør krasje med La Manga, og neste års styre kan finne en passende dato i det vedtektsfestede tidsrommet 1. januar - 15. februar 2016. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 19. Desember 2015 Del Skrevet 19. Desember 2015 Ikke utilgivelig, men veldig dumt. Man hadde fint klart å finne et tidspunkt innenfor seks uker som ikke er den ene uken Stabæk har treningsleir. Avventer kampoppsettet før jeg vurderer om det er årsmøte eller treningsleir som blir prioritert for min del. Liker dog ikke å måtte ta et slik valg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 19. Desember 2015 Del Skrevet 19. Desember 2015 Det kan være flere årsaker til berammingen av et årsmøte, feks bør det være en dato der de fleste i styret faktisk kan stille. Styret i SS er allerede tynt voldsomt når det gjelder hvor mange arbeidstimer med frivillig innsats man klarer å legge ned, og mange ting i livene blir prioritert bort for at SS skal fungere. Denne gangen falt årsmøtet på et tidspunkt som ikke passer de som reiser på treningsleir med klubben. Det er dumt, men ikke utilgivelig. Så vi tar med oss innspill om at årsmøtet ikke bør krasje med La Manga, og neste års styre kan finne en passende dato i det vedtektsfestede tidsrommet 1. januar - 15. februar 2016. Se her - diplomatisk og ryddig, istedenfor anklager om historieløshet og sutring. Bra, Posse 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Desember 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Desember 2015 Kan kun 6. Januar 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 21. Desember 2015 Del Skrevet 21. Desember 2015 Kan kun 6. JanuarGodt innspill til diskusjonen! Jeg tror alle forstår poenget, at det er dumt og at det kunne vært unngått. Datoen er imidlertid satt, og jeg regner med at man ikke endrer på den. Det har jeg full respekt for. Jeg håper dog at man tenker på dette til neste årsmøte, slik at folk slipper å måtte velge mellom årsmøte og treningsleir 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 21. Desember 2015 Del Skrevet 21. Desember 2015 Hvor mange drar egentlig til La Manga? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 21. Desember 2015 Del Skrevet 21. Desember 2015 Hvor mange drar egentlig til La Manga? Antagelig ingen ettersom herrene har treningsleir på Malta og Marbella i 2016. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Desember 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 21. Desember 2015 Hvor mange drar egentlig dit Stabæk skal på treningsleir samtidig som Stabæk er der på treningsleir for å se på at Stabæk trener på treningsfeltet? 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 21. Desember 2015 Del Skrevet 21. Desember 2015 Vi er faktisk en hel del supportere som har vært nedover noen ganger. Det er en fin måte å få inntrykk av nye spillere. Dessuten får vi deltatt på Ingos faste Stabæk-quiz, så dette er ikke sært i det hele tatt. Selv har jeg alt booket tur til Marbella i slutten av februar for å få med meg oppkjøringen. Anbefaler andre Blaa å gjøre det samme. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 486 Del Skrevet 21. Desember 2015 Del Skrevet 21. Desember 2015 Hvor mange drar egentlig dit Stabæk skal på treningsleir samtidig som Stabæk er der på treningsleir for å se på at Stabæk trener på treningsfeltet? Eller for å se de spille treningskamper mot andre lag i tippeligaen. Du fikk ihvertfall mange likes på spørsmålet ditt så da har du vel oppnådd det du ville 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 21. Desember 2015 Del Skrevet 21. Desember 2015 Jeg ønsket kun å vite hvor mange som drar for å følge treningsleiren, det synes jeg er litt interessant. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 22. Desember 2015 Del Skrevet 22. Desember 2015 I fjor var det vel en 4-5 stk fra $$ + noen andre. Har vært flere tidligere år såvidt jeg har forstått. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 22. Desember 2015 Del Skrevet 22. Desember 2015 På det meste har det vel vært opp mot 40, mens det gjerne har ligget på rundt 10-15. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 26. Januar 2016 Del Skrevet 26. Januar 2016 Valgkomiteen har etter lengre tids arbeid kommet frem til følgende innstilling til Årsmøtet 2016 på Onkel Blaa, torsdag 28. januar klokken 19:00. Fire styremedlemmer som konstitueres av Årsmøtet: Leder: Gjermund Skaar - Ny Sikkerhetsansvarlig : Anette Vogt Sæther Medlemsserviceansvarlig: Simen BergoTuransvarlig : Tobias Peder Hillestad - Ny Fire øvrige styremedlemmer som styret konstituerer selv, med valgkomiteens tanker i parentes i samråd med personene selv: Maya Olsen (arrangement) Ny - Magnus Gerlyng (tifo) Ny - Gunnar Westlund (damelaget) Ny - Jan Fredrik Strandlie Breivik (web) Øvrige vervRevisor: Dagfinn HaldorsenRegnskapsfører: Lars Roar Frøyland - Ny Hentet fra vedtektene: § 13. Valg av styremedlemmer skal gjennomføres slik at det velges personer med henblikk på hvilken type styreverv kandidatene er egnet til og selv ønsker å ha i styret. Det skal velges blant de kandidater som ønsker samme styreverv. Valg av styremedlemmer gjennomføres på følgende måte: Valgkomiteen og ordstyrer redegjør for de funksjoner som behøves for å drifte Stabæk Support. Valgkomiteen presenterer sin innstilling. Øvrige medlemmer som ønsker å stille til valg annonserer sitt kandidatur. De medlemmer som stiller til valg redegjør for hvilken funksjon de ønsker å inneha som styremedlem. Kandidatene grupperes etter funksjon. Deretter velges det blant kandidatene i disse gruppene. Funksjonene nedenfor skal konstitueres av årsmøtet, mens resten av styret konstituerer seg selv på påfølgende styremøte.1. Leder2. Sikkerhetsansvarlig 3. Medlemsserviceansvarlig 4. Turansvarlig 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Januar 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Januar 2016 Takk for meg. 7 år i Styret (6,5). Det har vært lærerikt, utfordrende og ikke minst morsomt. Det er ikke en eneste supporterklubb i Norge som får det til på den måten Stabæk Support gjør, det håper jeg fortsetter i fremtiden. Så får vi håpe jeg slipper å redigere dette innlegget fordi Mikki har benket meg inn på årsmøtet, valgkomiteen har igjen gjort en glimrende jobb. Ønsker det nye styret lykke til i 2016. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 27. Januar 2016 Del Skrevet 27. Januar 2016 Bra jobbet av valgkomiteen! Må dessverre for første gang på mange år melde avbud til årsmøtet, men skal selvsagt utføre vervet jeg er innstilt til med stor nøyaktighet om årsmøtet vil ha meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 27. Januar 2016 Del Skrevet 27. Januar 2016 Takk til valgkomiteen for strålende jobb OG at vi fikk vite innstillingen før årsmøtet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
marbor 1 313 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Januar 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Januar 2016 Veldig bra jobbet av valgkomiteen, jeg har stor tro på det nye styret - og synes det et flott at Maya, Anette og Simen ønsker å fortsette. Året som leder har vært veldig lærerikt. Med et fantastisk styre rundt meg har det vært en glede å lede Norges flotteste supportere. Jeg må dessverre trekke meg helt ut av styret en stund grunnet arbeidskarriere/arbeidsmengde, men håper å kunne stille til valg igjen ved senere anledning. Husk å melde dere inn i SS for 2016 på vår nye side for medlemmer: medlem.stabaek.no 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå