superblaa 1 465 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Når vi fyller Fornebu til randen serierunde etter serierunde, fordi alle setene, pluss supporterfeltet, er reservert til medlemmer av Stabæk Fotball, ja, da kan drakten se ut som dette. Laget en Barca versjon av Stabæk drakten, altså reklamefri, og finansiert gjennom medlemene (hadde og vært herlig å fjernet de tre stripene på sidene, og lagt til en liten swoosh på brystet). Forresten så er høyrearmen trukket ut fra den bærekraftige utviklingen, og gjort blaa som himmelen. FORZA STABÆK Endret 3. Juni 2004 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Jeg satt meg selv på ideen, og klarte selvfølgelig ikke dy meg. Her er drakten vår, når vi har kuttet ut 80talls stripene til Adidas, og blitt tatt under vingene til en av verdens merkevarebyggere. Eneste jeg er litt misfornøyd med er likheten til FEIL lag i Milano, men det er heldigvis mørkeblaat og blaat i vår drakt. Litt stor Swoosh og, men fikk den ikke mindre i paint =) Forza Stabæk Endret 3. Juni 2004 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 3. Juni 2004 (endret) Bortedrakten, med midtstilt klubbemblem. Forza Stabæk Endret 3. Juni 2004 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 4. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 4. Juni 2004 (endret) Hehe, gjett oom jeg gleder meg! Nice drakter! Endret 4. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 ehhhh, nike? nei takk. verdens mest usympatiske firma tror jeg vi kan holde oss langt unna. Kappa drakter er tingen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Jepp, Kappa er tingen! I en høytidelig "hvilken trøye er vanskeligst å dra i test" vant Kappa overlegent (kun slått av tettsittende latex) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 4. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 4. Juni 2004 (endret) mimrer den testen, med Belsvik hvis jeg ikke tar helt feil. Tror hopp dress var best !!! Endret 4. Juni 2004 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SteelFidel 1 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Kan det ha vært Erik Hoftun som dro i trøyene? Som ekspert på området mener jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Var vel Riseth var det ikke? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 kappa? nei takk. kondomdrakter! ser forferdelig ut hvis du er 1.90 høy og nesten 160 kg tung... og prøv å ha kappa drakten på deg med en tjukk genser under nei takk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 la oss satse på Puma! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 4. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 4. Juni 2004 (endret) Puma støttes..men Nike har fetest logo..Vi skal ikke ordne drakter fra vår egen draktfabrikk da (fremtiden folkens!) Med $$ logo eller no isteden.. Endret 4. Juni 2004 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Dette handler vel mest om penger, uansett hvordan man vrir og vender på det. Høres spennende ut å lage egne drakter. Spesielt med tanke på hvor utrolig lite det koster å produsere slike plagg i Asia. Men jeg tviler på at det kan lønne seg. Hvor mange drakter selger Stabæk/Adidas i året? 200? Og er det noen andre lag som gjør dette? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Du e itj kvass uten Adidas!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjell Beate 0 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Djurgården? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Svært likt, ja... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Men husk; vår er blaa!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 ehhhh, nike? nei takk. verdens mest usympatiske firma tror jeg vi kan holde oss langt unna. Kappa drakter er tingen. Jeg er sterkt uenig at Nike er verdens mest usympatiske firma, og om du tror det er mange firma som ikke kjører produksjon lik som Nike sin, så tar du nok feil. De fleste sportsprodusentene produserer under temmelig like forutsetninger, forskjellen er at Nike har en R&D og markedsavdeling som er overlegen alle andres. De andre tar jo bare etter det Nike gjør, se på Shox-teknologien til Nike, den har Adidas kommet med kopi av nå Kappa ? Neitakk, jeg liker ikke greia, det har jo nærmest blitt et moteplagg for "kule" gutter å gå med Italia eller Roma drakten. Italia har jo kuttet ut Kappa, og gått over til Puma. Roma bruker heller ikke Kappa lenger, de har Diadora. Eneste jeg kommer på i farten som bruker Kappa er Real Betis, og det er fordi Denilson ikke er keen på å bli dratt i trøya hele tiden. Tror vel og de fleste som er over 30 og som drikker en pils eller flere i uken, ville vært rimelig misfornøyd med en kondom-ish drakt på overkroppen =) Hvis du synes Kappa ser best ut, så er jeg og rimelig uenig. Nike sine drakter er rett og slett best å se på. Synes Nike er riktig flinke til å gjøre draktene kule, bare se på de to Barca-draktene, som jeg har som drakt-favorittlag i Europa. Tredjedrakten er det feteste, men den fant jeg ikke. Nike har forøvirg alltid veldig behagelige materialer i produktene sine, trekk på deg en Nike fotballshorts, så skjønner du hva jeg snakker om. Nei, om ikke Nike kommer på banen, så er Adidas det beste alternativet, for de har størst erfaring og mye ressurser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Låner litt av Barca, og vips dukker denne bortedrakten opp : Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 4. Juni 2004 Del Skrevet 4. Juni 2004 Noen som husker litt fra 80 tallet. Halvard Thoresen var kaptein for Norge og PSV., begge lagene hadde vel HUMMEL. Kan vel bekrefte at det er penga som rår vedr. drakter. Tror ingen andre faktorer spiller inn desverre. Det er imidlertid ingen krise å miste en grønn arm Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 5. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 5. Juni 2004 (endret) Hummel ja, det var populært før det. Danmark spiller vel med Hummel enda, og det samme gjør Tibet sitt landslag. www.hummel.dk Endret 5. Juni 2004 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 5. Juni 2004 (endret) Del Skrevet 5. Juni 2004 (endret) Dette handler vel mest om penger, uansett hvordan man vrir og vender på det. Høres spennende ut å lage egne drakter. Spesielt med tanke på hvor utrolig lite det koster å produsere slike plagg i Asia. Men jeg tviler på at det kan lønne seg. Hvor mange drakter selger Stabæk/Adidas i året? 200? Og er det noen andre lag som gjør dette? Jeg kan i grunnen ikke fatte at det skal være av økonomiske grunner at den grønne armen må av. Adidas produserer jo så utrolig mange drakter, i et uttal farger, og det er helt sikkert andre lag som bruker samme grønnfargen. Det vil si at de ikke må stille om på noen maskiner for å lage Stabæk drakten, og da er de jo bare snakke om å legge en grønn og en blå arm til sydamen, isteden for to blå. Tror ikke klubben burde satse på noen egenproduksjon av drakter, men supporterne kunne jo gjort det. Men da hadde jeg heller gått inn for noe annet supporterutstyr, isteden for å angripe drakten. Det er jo ikke noe kult å gå rundt med en kopi av drakten, og det er jo ikke særlig hyggelig overfor klubben, og dens forhold til Adidas. Tror ikke det er noen lag i toppdivisjonene i Europa som lager sine egne drakter, fordi det ikke er kostnadseffektivt å gjøre noe slikt på egenhånd. Du skal designe, finne gode kvaliteter, lage anbud, reise ned til Kina, importere draktene, etc, etc. Det blir dyrt. Det er derfor en har store produsenter av sportsutstyr, fordi de er kostnadseffektive, og kan utnytte skalafordeler (stor produksjon, gir lavere faste kostnader). Så det så. Forza Stabæk Endret 5. Juni 2004 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 5. Juni 2004 Del Skrevet 5. Juni 2004 Kanskje vi skal være litt realistiske? Hvor mye betaler Adidas for å lage draktene våre? Hvor mye betaler Nordea for å synes på dem? Hvor krise var det om ikke supporterne klarte å samle inn 100000 til spillerkjøp? Jeg tror vi trenger de pengene vi kan få! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 5. Juni 2004 Del Skrevet 5. Juni 2004 Kanskje vi skal være litt realistiske? Hvor mye betaler Adidas for å lage draktene våre? Hvor mye betaler Nordea for å synes på dem? Hvor krise var det om ikke supporterne klarte å samle inn 100000 til spillerkjøp? Jeg tror vi trenger de pengene vi kan få! Hehe, det var mer en drøm enn virkelighet. Det stod jo å lese i det skrev. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 StabækS opplyser på VG diskusjons forum at Stabæk har inngått avtale med en ny drakt leverndør, kutter ut Adidas... Håper selv på Nike, Kappa eller Puma... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaaamann 0 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Når jeg spilte knøttefotball for Stabæk brukte vi Admiral. Var godt fornøyd med det. Kan ikke huske å blitt dratt så mye i trøya heller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Er det 1 August avtalen med Adidas går ut? ErikErik, du kan sikkert dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 jeg aner ikke naar den gaar ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Duffer 0 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Får vi bare krysse fingrene for at det er Nike:-) Herregud det hadde vært saklig fett.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 22. Juli 2004 Del Skrevet 22. Juli 2004 Skjønner ikke helt poenget/problemet her????????? Det er vel ett fett hvilket merke det er. Velg det merket som er best økonomisk, så kan de gjerne spille i Dressmann drakter for min del(så lenge de oppfyller kvlitets kravene og leveres i BLÅTT). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg