smart 2 085 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Det var også en annen handssituasjon utenfor 16 meter som ikke ble dømt. Og regelen slik du referer hjelper ikke så veldig, forsett vi jo alltid måtte bli en tolkning så lenge dommeren ikke er inne i hodet på spilleren og naturlig/unaturlig posisjon er vanskelig å bedømme. Kan ikke skjønne annet enn at resultatet blir at hands nærmest er lov. Og slik ser det jo ut til å være. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Vanskelig disse handsreglene, men in short så kan man kanskje si at; Hands er lov så lenge det er uforskyldt ... eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Tippeligaens regel er at hva som blir dømt på er fullstendig bingo. Og handsregnskapet gikk i null for oss i dag. Det tror jeg får være konklusjonen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kongblaa 194 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Vet ikke hva folk klager over, det var ikke en straffbar hands. Står jo klokkereint i reglene. Man kan si at man ikke er enig i regelen, men dommeren dømte 100 % korrekt ut i fra hva NFF har bestemt. Men nå får vi heller ta en ekstra pils å nyte seieren! Får håpe Billy får øynene oppe for Asante nå, skapte 5 store sjanser ved å faktisk starte i bakrom i stedet for å være en statisk oppspillende høyrekant. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. April 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. April 2016 Jaja, Vi hadde like mange avslutninger på ramma som VIF, smalt enda en i stanga og satte ei kasse mer en bønda fra byn. Hands eller ikke, fortjent eller ufortjent, hvem bryr seg egentlig? Vi var best der det betyr noe. @ringo 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Jeg hadde trodd at det skulle være mer å diskutere enn handsregler etter denne kampen. Er det noen som har en idé om hvorfor vi har sluttet å legge press på ballfører? Se opptak av seriekampen i Trondheim i fjor og sammenlign med hvordan vi har spilt i år. Det er en dramatisk forskjell! I andre omgang legger vi hele laget i forsvar og venter på at VIF skal komme. Det hadde jo vært noe, hvis vi hadde spilt som Mjøndalen. Problemet er at vi prøver å kombinere passivt spil med fikst forsvarsspill. Det er både kjedelig å se på - og farlig.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vivian 560 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Synes Mehmeti hadde en dårlig kamp i dag. Er ikke venn med ballen og er veldig treig til å komme seg tilbake ut av offside. Ikke spissen vi trenger så lang i hvertfall. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Ikke 1 eller 2, men 4 eller 5 situasjoner mener Jesper Mathiesen at Vålerenga kunne fått straffe på; http://www.tv2.no/sport/8208535/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 MP; http://www.dagbladet.no/2016/04/09/sport/kjetil_rekdal/valerenga/stabek/tippeligaen/43815056/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Jaja, Vi hadde like mange avslutninger på ramma som VIF, smalt enda en i stanga og satte ei kasse mer en bønda fra byn. Hands eller ikke, fortjent eller ufortjent, hvem bryr seg egentlig? Vi var best der det betyr noe. @ringo @ringo, Du har jo i mange år vist at du har greie på dette. Hvorfor kommer du da med svada som dette? Hva med en forsøksvis objektiv analyse av spillet i dag, og gjerne av de siste elleve kampene? Det du skriver over ville vært relevant hvis vi for én gangs skyld vant på en dårlig dag. Nå vant vi på nok en dårlig dag, mot et dårlig lag. Selvfølgelig skal vi støtte laget i motgang! Nå syns jeg imidlertiv det bare blir naivt - og en bjørnetjeneste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. April 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 9. April 2016 Enkelt, Vi var nærmere 3-1 enn de var 2-2. Vi var best i begge ender av banen, der det teller. Viktig å huske på å glede seg litt på en dag som dette også @ringo 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Støtter @ringo 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Da får vi håpe at motstanden er like dårlig resten av sesongen. Så får man heller gå på akademikamper hvis man vil se litt skikkelig Stabækfotball. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Da får vi håpe at motstanden er like dårlig resten av sesongen. Så får man heller gå på akademikamper hvis man vil se litt skikkelig Stabækfotball. Enig i at @ringos analyse blir i overkant enkel og svadaaktig. Men samtidig - vi er på mange måter tilbake i 2014. Vi spiller den "skikkelige Stabækfotballen" du etterlyser i gode perioder, mens resten av kampene er preget av mer tilfeldigheter og dårlig kampplan. Med andre ord: vi er der vi, og de fleste norske lag, pleier å være. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 9. April 2016 Del Skrevet 9. April 2016 Med andre ord: vi er der vi, og de fleste norske lag, pleier å være. Når vi snakker om svada Jeg mener vi ikke har blitt bedre på noe som helst etter sist sesong. Ingen ting! Det er ikke mulig å få øye på noe det har vært jobbet med, og som har utviklet laget. Med mindre det er snakk om å spille med lavt press, unnlate å kjempe og håpe på det beste. Dette ville kanskje vært greit hvis vi hadde satset på en lokal trener med potensiale. Her tror jeg vi bare har latt oss blende av slørete minner fra gamle dagers plingevorspiel. Jeg mistenker at IAO også er inne på tanken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Mulig det, men vi har heller ikke samme spillermaterial. Det er en direkte konsekvens av at vi over de to siste sesongene ikke har bygget lag, men i for stor grad har satset på mange kortsiktige løsninger i nøkkelrollene. Når vi nå ikke lykkes like godt i et overgangsvindu, så må vi nok være litt mer tålmodige. Merkelig mye negativitet etter at vi har vunnet en kamp. @ringo 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Jeez. Vi vant. Lar analysen ligge på hylla en ukes tid og nyter dette. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Etter å ha sovet og sett på sammendarget til tv2 har jeg endret litt mening. Vålerenga har færre sjanser enn jeg trodde og vi faktisk flere. I 2. omgang har de mye ball, men veldig mye trilling rett over midstreken. Ballbesittelse er fint, men det bør helst lede til noe. Målene våre kommer etter fint spill. Giorgi som i fjor bommet på åpent mål og spilte helt uten selvtillitt så ikke sånn ut i går. Så står jeg fast på at målet til Brown er hands, selv om jeg har forstått at det irriterer enkelte her inne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 252 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 De kan lage nye handsregler om de vil. For meg vil noe slikt som på 1-1 alltid være hands i fotball. Spesielt når noen som en følge av berøringen får med seg ballen gjennom forsvarsleddet og scorer. Jeg husker Skjønberg fikk skutt ballen opp i armen på 1 meters avstand på Viking Stadion i 2007. Rødt kort og straffe.Ikke helt enig i den heller, forsåvidt. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 702 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Det er en direkte konsekvens av at vi over de to siste sesongene ikke har bygget lag, men i for stor grad har satset på mange kortsiktige løsninger i nøkkelrollene. Når vi nå ikke lykkes like godt i et overgangsvindu, så må vi nok være litt mer tålmodige. Gårsdagens lag: Mande Granli - MMS - Næss - Meling Issah - Davey Asante - Kassi - Ohi Mehmeti Mande var med i fjor, og jeg regner han som en nøkkelspiller. Granli spilte 22 TL-kamper for oss i fjor, inkl. god innsats mot Helland og RBK. De tre andre ble i fjor alle tatt med på årets lag i ulike media. Issah spilte stort sett det han kunne i fjor. I starten av forrige sesong spilte han sammen med Kassi. Asante må regnes som nøkkelspiller i fjor. Kassi spilte stort sett alt. I fjor startet sesongen med Giorgi som en av de offensive. Ja, vi solgte toppscoreren vår for en haug med penger. Det skjedde ikke fordi vi ikke bygget langsiktig, det skjedde fordi vi bygget fort. Målet må være at alle spillerne våre skal bygges opp til å bli så gode at de kan selges til England. I tillegg har vi Grossman som ikke akkurat kan sies å være borte fordi vi ikke tenker langsiktig. Så hva er kritikken? At vi lånte Ghanassy? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vivian 560 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Jeg mener at vi vant fordi vi ikke slapp konsentrasjonen.. Vi var veldig skrudd på i går. Det skal gutta ha jubel for. Ellers midt opp i gleden av endelig å vinne en kamp, tenker jeg litt på at våre nye folk Agon og Alex ikke holder stabilt godt nivå. Tidligere har vi kjøpt spillere seint på tilbud som har hevet lagets standard betydelig - tenk bare på Dio og etterhvert Yassine. I år virker det ikke som om IAO har truffet særlig bra. Håper jeg tar feil på dette... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 702 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Jeg husker Skjønberg fikk skutt ballen opp i armen på 1 meters avstand på Viking Stadion i 2007. Rødt kort og straffe.Ikke helt enig i den heller, forsåvidt. 2008. Med dagens tolkninger tror jeg det er ganske klart for alle at det ikke skal være hands. (Egentlig veldig lik situasjon som den ballen som traff Skjønsberg i hånden mot Enga i går. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vivian 560 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Synes ikke Edvardsen er så verst. Han dømmer mer internasjonalt enn andre norske dommere. Det er en snakkis blant TL spillere om hvordan Tommy Schjerven blåser bare noen faller. "Diverefs" kalles sånne i England... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Jeg mener at vi vant fordi vi ikke slapp konsentrasjonen.. Vi var veldig skrudd på i går. Det skal gutta ha jubel for. Ellers midt opp i gleden av endelig å vinne en kamp, tenker jeg litt på at våre nye folk Agon og Alex ikke holder stabilt godt nivå. Tidligere har vi kjøpt spillere seint på tilbud som har hevet lagets standard betydelig - tenk bare på Dio og etterhvert Yassine. I år virker det ikke som om IAO har truffet særlig bra. Håper jeg tar feil på dette... Ganske uenig angående Agon, som står for flere av våre store sjanser i går. Eneste jeg kan si meg enig i er fra forrige post, om at han ofte bruker vel god tid på å gå ut av offside. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Synes ikke Edvardsen er så verst. Han dømmer mer internasjonalt enn andre norske dommere. Det er en snakkis blant TL spillere om hvordan Tommy Schjerven blåser bare noen faller. "Diverefs" kalles sånne i England... Han var veldig bra i først omgang i går. I andre omgang hadde han nok rett i de store avgjørelsene, men vi fikk veldig mye frispark mot oss, samtidig som de fikk lov til å holde plagsomt mye uten at han brydde seg. Det ble heller ikke blåst når Mehmeti ble tatt kraftig, så jeg var lite fornøyd i andre omgang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Denne kampen bar preg av at scoringen kommer så tidlig. Et lag som er livredd for å tape igjen slutter ofte å spille ved ledelse. VIF skapte lite, selvom de hadde mye ball i 2. omgang. Savnet likefullt engasjement og innsats, som virkelig er å forvente. Har troa på at dette er vendepunktet i sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Mål etter ca 47 sekunder er ikke verst, men et stykke etter rekorden; http://touch.budstikka.no/sport/stabak/sport/tap-tross-tidenes-raskeste-scoring/s/2-2.310-1.7563279 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 10. April 2016 Del Skrevet 10. April 2016 Godt poeng joogs - det blir faktisk en ulempe for innstillingen til gutta at vi får ledelsen så tidlig. Resten av kampen virker det som gutta tenker at "nå har vi alt å miste", heller enn "nå har vi alt å vinne" som var naturlig å tenke for engen. Denne mentaliteten hadde sannsynligvis satt seg såpass innen utlikningen, så lite virket å endre seg da. Offensivt er det faktisk ikke så gæernt denne kampen, spesielt om du tar med at gutta var rimelig skjøre mentalt på grunn av den lange tapsrekka vi hadde før gårsdagen. Defensivt, press på ballfører, ta ut folk inne i egen sekstenmeter og noe så enkelt som innsats var derimot et ganske trist syn i går, jo tristere jo lenger ut i kampen vi kom. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå