fredrik staubo 2 Del Skrevet 11. Desember 2002 Del Skrevet 11. Desember 2002 hvis dere var trenere, hva ville chippen gått for? :?: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 11. Desember 2002 Del Skrevet 11. Desember 2002 hvis dere var trenere, hva ville chippen gått for? :?: Mener du penger? I dagens marked, hvor Chippen har 1 år igjen av kontraken mener jeg 10-15 millioner er ett minimums-beløp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 11. Desember 2002 Del Skrevet 11. Desember 2002 jeg mener penger Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 12. Desember 2002 Del Skrevet 12. Desember 2002 Minst NOK15 mill!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 12. Desember 2002 Del Skrevet 12. Desember 2002 Glemte å logge inn. 15 mill var mitt forslag. Stuart. :wink: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 Vi bør vel ikke sutre hvis vi får 10 eller mer. Jeg tror 10 mill er smertegrensen til Stabæk. Så får vi bare håpe ting ordner seg. Chippen er ikke mye god når han har hue et annet sted. Fikk ellers høre at han Hønefoss-fyren Stabæk vil signe ikke fikk ny kontrakt i Hønefoss fordi han har så dårlige holdninger, slapp på treningen osv. Han er visst en racer til å drible, men tar nesten alltid 2 trekk for mye. Kjernås mener visstnok det fører til at han blir drit ineffektiv foran mål. Lovende... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 Er vel strengt talt ikke treneren som bestemmer hvor mye han går for. Hadde han blitt solgt samtidig som vi solgte tobbe kunne man krevd 25-30 mill, men den tid er forbi, så vi må nok nøye oss med 10-12 mill, tipper jeg da.. Men jeg har jo tippet feil før.. har feks. aldri fått 12 rette.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fredrik staubo 2 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 jeg syntes stabæk skal prøve å holde ham. da stiger kanskje verdien og markede blir kanskje bedre.... men da må de jo tilby ham ny kontrakt og jeg tror nok at de må over millionen for å holde ham 1 år til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 jeg syntes stabæk skal prøve å holde ham. da stiger kanskje verdien og markede blir kanskje bedre.... men da må de jo tilby ham ny kontrakt og jeg tror nok at de må over millionen for å holde ham 1 år til. Jeg tror Chippen vet like godt som oss at det kommer mye mer penger inn på kontoen hans ved en evt overgang om han forlater Stabæk etter at kontrakten har godt ut. Chippen kommer aldri til å skrive ny kontakt med Stabæk, tror jeg. Vi får vente å se om Chippen legger seg på nivå med Basma/Svindal eller Tobbe/Helgi... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 Det kan nok være at klubbene som er interessert i Chippen vil ha ham, men er avhengige av selv å selge vekk noe daukjøtt før de kan bruke mer penger. Jeg tror ikke det er noe poeng i å lure på hva man skal gjøre hvis man vinner i lotto. Vi får bare basere oss på at Chippen blir i klubben ut 2003. Det har jo sine fordeler også, med tanke på ambisjonene for 2003. Men jeg frykter i likhet med Slum at Chippen ikke signerer ny kontrakt og forsvinner ved sesongslutt som bosmanspiller. Han vil neppe ha problem med å finne seg en ny klubb når han er gratis... Hvis han mot formodning skulle slå skikkelig til i 2003, kan det likevel være håp om å få 5 mill. for ham før sesongen er over, tror jeg. Men han burde være verdt 20 mill selv i dag, hvis agentene ser de gode kampene hans. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 617 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 Penger penger. Er det det eneste dere tenker på? Er det ikke bedre å tenke slik at hvis chippen spiller bra vinner stabæk, ikke at spiller han bra blir han solgt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fredrik staubo 2 Del Skrevet 13. Desember 2002 Del Skrevet 13. Desember 2002 ja men hvis chippen spiller bra, vil stabæk få mer penger for ham og med mer penger kan stabæk hente inn gode spillere og med gode spillere vinner vi! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 14. Desember 2002 Del Skrevet 14. Desember 2002 Klart at sportslig suksess gir penger i kassa og for oss supportere er sportslig suksess det vesentlige. Problemet er imidlertid at Stabæk opp gjennom de glade dager har pådratt seg forpliktelser i form av en urealistisk kostnadsstruktur som må dekkes inn. Bare det at Marel og Inge til sammen tjener 2 millioner ++ illustrerer poenget mitt. Ingen av dem er faste i startellevern, og 2 millioner tilsvarer salg av mer enn 1500 sesongkort på hovedtribunen eller ca. 7000 sesongkort på ståtribunen. Vi har solgt ca. 50 sesongkort på ståtribunen til den svimlende sum av kr. 400. Hvor faen er folk i Bærum? På hovis er det heller ikke solgt mer en et hundretalls kort. Når vi så tar med at Stabæk har ca 20 spillere til og 5-10 i støtteapparatet sier det seg sjøl at noe må gjøres. Sponsormarkedet er dødt for tida - se bare på hva som har skjedd med Bærum SK, egentlig en større tragedie for fotballen i Bærum enn noen fatter. Jag vil selvsagt hylle Chippen som helt på Nadderud, men paradoksalt nok blir enhver spiller vi får millioner for også en helt (med mindre de går til andre norske klubber). Lik det eller ikke, men sånn er virkeligheten. Og vi må forholde oss til virkeligheten. At Chippen nå viser seg fram, mens vi fremdeles kan få penger for ham, synes jeg det står respekt av. Det er spillere som venter til kontrakten går ut før de bytter jeg hater. Hva kan vi gjøre oppi dette? Vi kan skape mer entusiasme rundt klubben. Det gir flere tilskuere og derigjennom flere sponsorer og mer penger i kassa så Stabæk kan ha gode spillere i stallen. Få huet ut av boxern: 5. plass i serien og semifinale i cupen + bra spill i UEFA er faen meg jævli bra, uansett hvordan det presenteres. Vi har et jævli bra lag som har etablert seg som en toppklubb i Norge. Mot ALLES forventninger. Vær stolt. Vis at du elsker klubben DIN. Stabæk - VÅRT fellesskap. Uniformene dine kjøper du på bua eller på Stabæk-kontoret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 617 Del Skrevet 14. Desember 2002 Del Skrevet 14. Desember 2002 Blir ikke noe mer entusiasme når det man diskuterer er hvem og for hvor mye vi skal selge. Føler at fotballen kommer helt i bakgrunnen, og det kan da ikke være meningen? Så vil sikkert mange si at det vesentlige må være å få en ordnet økonomi noe som bare understreker poenget mitt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 14. Desember 2002 Del Skrevet 14. Desember 2002 Det virker som om folk kommer for å se Jan Åge Fjørtoft, Chippen osv, ikke Stabæk. Vi har nesten ikke solgt sesongkort ennå iår, nå er det på tide at folk viser seg å støtte opp litt selv om vi ikke lenger kan lokke med alle de store navnene. Snakket en stund med Ingebrigt idag og han sa det samme. Kjøp sesongkort nå! Henrik, som kjøper etter jobb på julaften. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fredrik staubo 2 Del Skrevet 14. Desember 2002 Del Skrevet 14. Desember 2002 de store navnene er også gode til å spille fotball og med folk som er gode til å spille fotball vinner man og folk kommer jo for å se et lag vinne! se bare på rosenborg, vinner hele tiden og publikumstallene bare øker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 14. Desember 2002 Del Skrevet 14. Desember 2002 Kanskje du burde finne noe annet å ha under navnet ditt enn det tilsynelatende upassende "alltid, uansett"? Skjønner selvsagt at for den som går på fotballkamp for å la seg underholde, er Stabæk 2003 mindre interessant enn for noen år tilbake. Men for folk som går på Nadderud for å heie fram bygdas lag, bør Stabæk 2003 være like interessant som før. Husk på en ting: lønnsadelen greide aldri mer enn en tredjeplass. Som Alzheimer ville sagt det: Stabæk 2003 har ikke tapt, og leder serien. Det er bra at folk viser misnøye når ting ikke er som det skal, men i mine øyne bør man også stille opp for et Stabæk uten Jan Åge Fjørtoft og Tommy Svindal Larsen. Gjør man ikke det, har man ikke rett til å mene noe som helst spør du meg. Det ille her er jo at Stabæk med Fjørtoft og Chippen ville trukket X antall tilskuere, mens Stabæk med Samir og Muri ville trukket 1000 færre, selv med like godt spill og like mange poeng. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 16. Desember 2002 Del Skrevet 16. Desember 2002 Mye "Goddag mann! - Hostesaft" her nå. Til "sexxes": denne pengedebatten var det Fredrik Staubo som dro igang. Som jeg og flere andre har poengtert, må vi basere oss på den stallen vi har, og prøve å få entusiasme rundt det laget vi har. Klubbens økonomi er likevel viktig - det handler om at klubben vi elsker skal overleve. Det er viktigere enn alt annet. Derfor er noen av oss engasjert i dette. Du kan ikke mene at Stabæks økonomiske situasjon er uinteressant for deg, ien tid hvor nesten alle fotballag i de 2 øverste divisjonene balanserer på en knivegg for å unngå skifteretten? Til Fredrik Staubo: Du lever i en villfarelse hvis du tror at Stabæk kan kjøpe gode spillere hvis vi selger Chippen for 10 mill. For det første kommer penga til å gå rett til å dekke opp Stabæks lån. For det andre er det ingen spillere av Chippens kaliber tilgjengelig for mindre enn 10 mill - det sier seg sjøl, ettersom han selges til markedspris. Kunne man selge en dårlig spiller dyrt og kjøpe en bedre spiller billigere ville det jo revolusjonere ikke bare fotballen, men øknomisk teori i det hele tatt. Selges Chippen, svekkes Stabæk sportslig, men styrkes økonomisk. Med de grepene ledelsen nå gjør skal klubben overleve uten å selge spillere. Og får vi ikke solgt spillere, da kan vi jo glede oss over et svært godt lag. Men at vi kan kjøpe oss til bedre resultater - det kan du glemme. Men hva er egentlig galt med den troppen vi har? Vi er gode nok for medaljer i 2003. RBK er i en annen verden økonomisk, det må vi bare akseptere. Hva gjelder underholdning - de eneste skikkelige ballkunstnerne jeg kan huske å ha sett på Nadderud siden 94 i mørkeblått er Axel Kolle, Richard Ackon, Chippen, Martin Andresen og glimtvis Marel. I 2003 spiller sannsynligvis 3 av disse i startellevern. Hvem klager over manglende underholdning i 2003? Med unntak av Ørjan Berg er det ingen som har ferdigheter på nivå med disse i eliteserien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 617 Del Skrevet 16. Desember 2002 Del Skrevet 16. Desember 2002 Nope, Stabæks økonomiske situasjon er ikke uinteresant for meg, men den er neppe interessant for folk som ikke er engasjerte fra før. "Stabæk trenger penger, så se og kom deg på kamp for f..." vil neppe trekke mer folk, og entusiasmen og engasjementet blir det vi som har vært her en stund som for stå for. Dårlig økonomi trekker ikke folk, god fotball burde gjøre det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 16. Desember 2002 Del Skrevet 16. Desember 2002 Oppfordringene til å gå på kamp har overhodet ingenting med den økonomiske situasjonen å gjøre. Vi trenger å opprettholde et visst trøkk rundt klubben gjennom omstillingsprosessen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg