Andreas 3 497 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Helt klart, hadde det ikke vært for slurvete avslutninger fra Odd sin side kunne det blitt et stygt tap i går. Men Sayouba gjør en utrolig bra kamp og jeg vil stemme frem han som BB. Ellers synes jeg Hanche olsen gjorde en veldig god jobb på høyreback, hadde også en del fine involveringer fremover hvor han var svak mot RBK. Meling var også veldig god som terrier på midten der. Skulle gjerne sett han i tospann med Kassi når han er tilbake. Alan bør nok ta plassen fra Gorozia i neste hjemmekamp da jeg synes han ikke klarte å prege spillet nok.Om Escoe eller Mehmeti bør starte er jeg usikker på. Escoe har helt klart enkelte kvaliteter vi får bruk for som fart og god teknikk som Mehmeti ikke har. Men han virker dessverre veldig tafatt foran mål, og posisjoneringsevnen hans i boks har heller ikke sett særlig bra ut. Her virker Mehmeti vassere.Keita er også en kandidat til banens beste da han imponerer med å finne rom, og briljerte vel omtrent i alle faser av spillet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Angående Mehmeti eller Escoe. Den som er her på korttidskontrakt, bør være klart bedre enn det langsiktige alternativet får å få spille. Ergo: ut med Escoe... 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GeirSJ 632 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Helt klart, hadde det ikke vært for slurvete avslutninger fra Odd sin side kunne det blitt et stygt tap i går. Men Sayouba gjør en utrolig bra kamp og jeg vil stemme frem han som BB. Ellers synes jeg Hanche olsen gjorde en veldig god jobb på høyreback, hadde også en del fine involveringer fremover hvor han var svak mot RBK. Meling var også veldig god som terrier på midten der. Skulle gjerne sett han i tospann med Kassi når han er tilbake. Alan bør nok ta plassen fra Gorozia i neste hjemmekamp da jeg synes han ikke klarte å prege spillet nok. Om Escoe eller Mehmeti bør starte er jeg usikker på. Escoe har helt klart enkelte kvaliteter vi får bruk for som fart og god teknikk som Mehmeti ikke har. Men han virker dessverre veldig tafatt foran mål, og posisjoneringsevnen hans i boks har heller ikke sett særlig bra ut. Her virker Mehmeti vassere. Keita er også en kandidat til banens beste da han imponerer med å finne rom, og briljerte vel omtrent i alle faser av spillet. Appropos Gorozia. Han fikk til lite fremover, det er jeg enig i. Men - i hele år har vi sitt med at motstanderlagene alt for lett spiller seg gjennom midtbaneleddet, og vi blir nødt til å forsvare oss panisk på 16meterstreken gang på gang. Da Gorozia var på banen opplevdes det som om presset fungerte bedre, og at vi var dyktigere til å demme opp tidlig enn det vi pleier. Veit ikke om det bare er meg (og nervene ved å ligge over med ett mål), men jeg følte at problemet gjenoppsto da Gorozia ble bytta ut? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 497 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Det er mulig han gjorde en god defensiv jobb man ikke legger merke til ved første øyenkast. Selv om Gorozia alltid har vært en spiller det virker relativt lett å komme seg forbi. Jeg tror mye av æren for at midtbanen fungerte defensivt igår kan tilegnes Meling som var kjapt oppi mann og var vanskelig å komme seg forbi.Alanzinho var helt ræv mot RBK, noe jeg også tror vi kan gi RBK mye av æren for. Bodø/Glimt holder mye lavere nivå, så tror den kampen kan kle Alan godt. Han viste mye gode kvaliteter hjemme mot Aalesund. Så er det dette med å never change a winning team da... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vivian 560 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Angående Mehmeti eller Escoe. Den som er her på korttidskontrakt, bør være klart bedre enn det langsiktige alternativet får å få spille. Ergo: ut med Escoe... Kort eller langtids kontrakt - det viktigste er å overleve i Tippeligaen - bedre holder lenge. Både Escoe og Ohi er bedre enn Agon, spesielt en mot en. Agon har fortsatt aller nederste plass på Alt om Fotballs spillerbørs med fks. Ohi langt foran seg. En ting som overrasker meg her inne er troen på Agon. Tror ikke han passer inn i Stabæks måte å spille fotball på. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Tror agon egentlig er en god spiss, men ikke i en spiss for Stabæk og måten vi ønsker å spille på som er fart, styrke og avslutninger 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JeanClaude 1 175 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Mehmehti er en helt middels boksspiller. Dessverre kommer vi til veldig få muligheter i boksen og en mot en er han dessverre ganske svak Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Angående Mehmeti eller Escoe. Den som er her på korttidskontrakt, bør være klart bedre enn det langsiktige alternativet får å få spille. Ergo: ut med Escoe... Full støtte der Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Agon scorer mål da. nænænænænæ Esco leverer jo nada og hva har Ohi vist som enslig spiss som er bedre enn det Agon har levert? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 19. September 2016 (endret) Del Skrevet 19. September 2016 (endret) Tror agon egentlig er en god spiss, men ikke i en spiss for Stabæk og måten vi ønsker å spille på som er fart, styrke og avslutninger Agon er en spiss som de tre siste sesongene før han kom til Stabæk har totalt 6 seriemål. Det sier egentlig det meste. Dio brukte 21 seriekamper på å score halvparten av seriemålene Agon har totalt gjennom hele karrieren. Det høres ikke ut som en spiss et lag trenger mål mer enn noe annet trenger. Endret 19. September 2016 av BelgiskBlaa 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Forza Stabæk 918 Del Skrevet 19. September 2016 (endret) Del Skrevet 19. September 2016 (endret) Har vi egentlig en spiss som kan spille alene på topp? Har gnagd om dette tidligere i år, og jeg tror vi trenger en formasjonsendring med to spisser(er vel for sent å prøve ut nå). Endret 19. September 2016 av Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Har vi egentlig en spiss som kan spille alene på topp? Har gnagd om dette tidligere i år, og jeg tror vi trenger en formasjonsendring med to spisser(er vel for sent å prøve ut nå). Du har nok helt rett. Både i at det er for seint å tukle med formasjonen nå, og at det trolig var et betydelig feilgrep å tviholde på 4-2-3-1 hele sesongen. Å lykkes med én spiss på topp fordrer at vedkommende er fysisk sterk, taktisk smart, rask og generelt klarer å skape mye på egenhånd; både i boks, bakrom og som oppspillspunkt, samt at man har gode avslutningsegenskaper. Agon har smartheten og bakrom-skills men mangler det meste utover det, Escoe virker lovende fysisk men ikke spesielt intuitiv, og spisskompetansene til Ohi har jeg ennå ikke klart å plukke opp utover at han er en god avslutter. Jeg liker å tro at Toni vurderte det slik at det var for seint å kaste om på formasjonen allerede da han tok over i juli. To spisser, med en skikkelig tanksenter + Agon i par, tror jeg kunne vært spennende, får se hva som skjer utover vinteren. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
veigarP 783 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Tror agon egentlig er en god spiss, men ikke i en spiss for Stabæk og måten vi ønsker å spille på som er fart, styrke og avslutninger Agon er en spiss som de tre siste sesongene før han kom til Stabæk har totalt 6 seriemål. Det sier egentlig det meste. Dio brukte 21 seriekamper på å score halvparten av seriemålene Agon har totalt gjennom hele karrieren. Det høres ikke ut som en spiss et lag trenger mål mer enn noe annet trenger. Det sykeste er at Mehmeti er vår toppscorer i år delt sammen med Kassi og Meling. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Ser ikke helt hva som er sykt med det? Han har spilt på topp alene stort sett hele sesongen.. at han har så få mål er vel heller ingen bombe, vi ligger tross alt jævlig dårlig an i serien. Spisser på slike lag blir sjeldent toppscorere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. September 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. September 2016 https://twitter.com/bnmeling/status/777807768464023552 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 For at en spiss skal score må vi skape mer. Vi skaper etter VGs tall 3.75 målsjanser pr.kamp, nest dårligst av alle lag, nesten 1.0 sjanse bak nr. 14 Aafk. Dette underbygges av whoscored sine tall fra hvor skuddene våre kommer fra. 3% innenfor 5 m, 46% i 16 og 51% utenfor. Dette betyr at våre spisser uansett hvem som spiller av dem ikke får allverdens å jobbe med. Jeg er en Agon tilhenger og fortsetter å være det til vi får inn noen som er bedre. Agon vinner mer dueller enn Ohi og Escoe, er en bedre teknisk spiller enn de to (subj.), bedre fotballforståelse (subj.), og jeg tror han også har mer i seg hva gjelder avslutninger. For at spissen vår skal score mål må vi ha mer presisjon, mer bevegelse og mer innlegg. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
veigarP 783 Del Skrevet 19. September 2016 (endret) Del Skrevet 19. September 2016 (endret) Jeg er en Agon tilhenger og fortsetter å være det til vi får inn noen som er bedre. Agon vinner mer dueller enn Ohi og Escoe, er en bedre teknisk spiller enn de to (subj.), bedre fotballforståelse (subj.), og jeg tror han også har mer i seg hva gjelder avslutninger. Agon virker å være effektiv. Men han er altfor lite involvert i spillet og kommer ikke til nok målsjanser. Escoe virker å være mer der det skjer, også en god egenskap. På rett sted til rett tid. Og kan skape mer ting på egenhånd. Han er mer fysisk egnet til å spille spiss for et lag som skaper lite. Endret 19. September 2016 av veigarP 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 437 Del Skrevet 20. September 2016 Del Skrevet 20. September 2016 Liker tanken på en Agon som plager forsvaret i 65-70 min, for så å sette på en frisk Escoe som stadig forsøker seg på bakromsløp. Men Agon har vel kanskje fått sine sjanser fra start.. Hva er det motsatte av et luksusproblem? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Forza Stabæk 918 Del Skrevet 20. September 2016 Del Skrevet 20. September 2016 Nije-Grossman-Kassi-Keita Agon-Escoe I en 4-4-2 formasjon.. Gnag gnag.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JeanClaude 1 175 Del Skrevet 20. September 2016 Del Skrevet 20. September 2016 Nije-Grossman-Kassi-Keita Agon-Escoe I en 4-4-2 formasjon.. Gnag gnag.. Både Agon og Escoe er nok feilsigneringer og det kunne være ganske artig å se dem sammen på topp, hadde det ikke vært fordi vi kjemper for å overleve i Tippeligaen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Forza Stabæk 918 Del Skrevet 20. September 2016 Del Skrevet 20. September 2016 Nije-Grossman-Kassi-Keita Agon-Escoe I en 4-4-2 formasjon.. Gnag gnag.. Både Agon og Escoe er nok feilsigneringer og det kunne være ganske artig å se dem sammen på topp, hadde det ikke vært fordi vi kjemper for å overleve i Tippeligaen. Som jeg skrev i en annen tråd er det selvfølgelig for sent å prøve ut nye kombinasjoner nå. Mulig de går under kategorien feilsigneringer, men jeg tror vi hadde fått mer ut av de hvis vi hadde hatt to på topp. Alene spiss fordrer at man har en spiller av Dio kaliber, og det har vi ikke i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 083 Del Skrevet 21. September 2016 Del Skrevet 21. September 2016 https://twitter.com/bnmeling/status/777807768464023552 Jeg fikk litt gåsehud av beskrivelsen her. Er det noe tullings fra Illuminati eller noe, tro? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå