blaasoldat 8 478 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Altså det laget der, de gir jo opp! Ingen innsats, ingen vilje! Ingen selvtillit. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JespV 823 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Spillet vårt er så jævla forutsigbart at jeg blir kvalm. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bølla 190 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Hvorfor spiller vi den JÆVLA FORMASJONEN som ikke har fungert en eneste gang i hele år. Dette er så tamt og taktisk svakt Ordinas. Ikke hans skyld. Bestemt fra andre hold i klubben... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
steakhouse 783 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Nesten bedre å stabilisere seg i OBOS til man har økonomi til å drive toppklubb igjen :/ 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JeanClaude 1 175 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Var Kassi skadet da han ble bytta ut ? Dårlig ide elllers å bytte han med Agon. Luc har visse defensive kvaliteter som vi hadde trengt for å få poeng i dag. Hvorfor spiller vi den JÆVLA FORMASJONEN som ikke har fungert en eneste gang i hele år. Dette er så tamt og taktisk svakt Ordinas. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Skulle ønske vi hadde en kriger og ledertype som han 6eren til Sarpsborg i troppen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Hvorfor spiller vi den JÆVLA FORMASJONEN som ikke har fungert en eneste gang i hele år. Dette er så tamt og taktisk svakt Ordinas. Ikke hans skyld. Bestemt fra andre hold i klubben... Det tror jeg rett og slett ikke på. IA eller noen andre kan umulig være så glade i 4-2-3-1 eller hva det er vi forsøker å holde på med. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2016 Om to uker, når vi har rykka ned, skal jeg glemme at Stabæk eksisterer de neste fire-fem månedene. Så lei er jeg rett og slett av klubben nå. Men så, i månedsskiftet mars/april, stiller jeg opp igjen, i tro om at denne gangen kommer alt til å gå så mye bedre. At denne gangen skal vi rykke opp og holde oss i mer enn tre-fire sesonger. At vi skal bygge noe som varer denne gangen. Og kanskje kommer det til å virke som vi har noe fornuftig på gang. Ny Nadderud, nye spillere, og så videre. Men innerst inne vet jeg godt at jeg lyver for meg selv, og at luftslottet raser på ny. Gjerne en iskald lørdagsettermiddag i oktober, mot et tullelag fra et grisgrendt strøk på Østlandet. Og så begynner hele syklusen igjen. Hvorfor jeg gidder? Nei, det får noen andre svare på. Men gidde, det gjør jeg... 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elvis 2 587 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Ikke spesielt taktisk bra å bruke de viktige minuttene fra 90 og ut med å bytte inn Allan når vi må ha mål??? Allan skulle vært inne på ca 65 minutter for enten Ohi eller Kassi som begge skapte gjentatte overganger imot med balltap/ elendige pasningsvalg. Svakt fra sidelinjen idag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JespV 823 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Skulle ønske vi hadde en kriger og ledertype som han 6eren til Sarpsborg i troppen. Skulle tro han var kjent med Nadderudgresset ellernoe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vivian 560 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Ja veldig svakt taktisk i dag. Når vi skal trygge ledelsen, setter du ikke innpå en typisk spiss. Om Kassi måtte ut skulle vi satt innpå en forsvarspiller som kunne presset ballfører. Ordinas gjør dessverre dårlige valg mot slutten 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sebastian Hassfjell 693 Del Skrevet 22. Oktober 2016 (endret) Del Skrevet 22. Oktober 2016 (endret) Om to uker, når vi har rykka ned, skal jeg glemme at Stabæk eksisterer de neste fire-fem månedene. Så lei er jeg rett og slett av klubben nå. Men så, i månedsskiftet mars/april, stiller jeg opp igjen, i tro om at denne gangen kommer alt til å gå så mye bedre. At denne gangen skal vi rykke opp og holde oss i mer enn tre-fire sesonger. At vi skal bygge noe som varer denne gangen. Og kanskje kommer det til å virke som vi har noe fornuftig på gang. Ny Nadderud, nye spillere, og så videre. Men innerst inne vet jeg godt at jeg lyver for meg selv, og at luftslottet raser på ny. Gjerne en iskald lørdagsettermiddag i oktober, mot et tullelag fra et grisgrendt strøk på Østlandet. Og så begynner hele syklusen igjen. Hvorfor jeg gidder? Nei, det får noen andre svare på. Men gidde, det gjør jeg... KLASSEINLEGG på en ellers mørk dag... Endret 22. Oktober 2016 av Sebastian Hassfjell Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 497 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Nesten bedre å stabilisere seg i OBOS til man har økonomi til å drive toppklubb igjen :/Hadde vi bare ikke rota bort vår og sommersesongen hadde vi vært et habilt TL-lag på øvre del av tabellen. Blir bedre neste år Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
veigarP 783 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Er bare komisk at vi slipper inn to mål i sluttminuttene etter å ha fått en heldig ledelse. Med ett poeng hadde vi faktisk hatt en mulighet til å ta innpå noen av de andre bunnlagene denne runden, men nå er vi i hvertfall sikre på at vi slipper å drite oss ut mot Start i siste runde. For da er vi allerede nede. Så sånn sett bra at vi taper i dag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Vivian 560 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Det er fortsatt mulig å greie seg. Vi må ikke gi opp ennå selv om vi er skuffede. Molde var heldige på Nadderud, vi var klart best. Vi kan vinne i Molde. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 399 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Del Skrevet 22. Oktober 2016 Komisk at vi leder til 85 så taper vi. Er helt ræva og kan bli jævlig kostbart. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 497 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Er bare komisk at vi slipper inn to mål i sluttminuttene etter å ha fått en heldig ledelse. Med ett poeng hadde vi faktisk hatt en mulighet til å ta innpå noen av de andre bunnlagene denne runden, men nå er vi i hvertfall sikre på at vi slipper å drite oss ut mot Start i siste runde. For da er vi allerede nede. Så sånn sett bra at vi taper i dag. "Så sånn sett bra at vi taper i dag." er det verste jeg har lest 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Tror egentlig vi bare har godt av en ny start, ny stadion, ny trener, langsiktige løsninger, og med et akademi som oser at nye stjerner har jeg mer en noen gang tro på at vi faktisk skal klare å stabilisere oss på øverste nivå. Gi det 3-4 år 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Siste sang er ikke sunget. Så må det tas noen grep, om vi trenger å rykke opp igjen og så er det noe med å skynde seg i rett tempo. Vi har passert endel røde varsellamper på veien hit vi er nå. Stumpene kan fortsatt reddes, men vi må ha litt hjelp nå. Så får vi gjøre opp status i November en gang. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sacrebleu 416 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Fint å se tredjekeeper Kjellevold på feltet igår, ser ut som han er skikkelig blaa allerede Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Tror egentlig vi bare har godt av en ny start, ny stadion, ny trener, langsiktige løsninger, og med et akademi som oser at nye stjerner har jeg mer en noen gang tro på at vi faktisk skal klare å stabilisere oss på øverste nivå. Gi det 3-4 år At det var? Det eneste jeg ser faren for er at vi blir det nye Start. Ny stadion? Tror du politikerne blir mer interessert i å svi av masse penger på en ny stadion til et Obos-lag? NFF sine krav er ikke lengre et problem (tror jeg), og de blir fort sittende et år til for å se om vi klarer å komme oss opp igjen, eller om vi blir et nytt Lyn som blir liggende nede i divisjonene. Ny trener? Tar du kampene etter at Toni tok over, har vi vært på øvre halvdel. Det med et lag han overtok midt i sesongen. Langsiktige løsninger? Jeg vet ærlig talt ikke hva det betyr. Ideelt sett hadde vi hatt 100 millioner i banken og råd til å hente spillere på 5-årskontrakter. Neste problem da er at spillere med visse ambisjoner ikke skriver 5-årskontrakter med en klubb som Stabæk. Agon var en spiller vi klarte å skrive lang kontrakt med. Allerede er det nevnt på forumet at vi håper det er en klausul som gjør at vi kan droppe den langsiktigheten allerede nå. Så hva er langsiktighet? Hente middelmådige spillere fra Obos og 2.divisjon og gi dem lang kontrakt? Eller er det å spille inn en formasjon, koste hva det koste vil? (Det er også kritisert her på forumet.) Og for å relatere det til punktet over. Ordinas er en trener som har ønsket å være på juniornivå for å sikre sin egen stabilitet. Det betyr mindre sjanse for å bli arbeidsløs, men også ca null sjanse for at han blir aktuell for Le Havre eller "hele Norges RBK". Vil ikke Ordinas være bortimot den perfekte trener for en langsiktig satsning? Akademi som oser av stjerner? Jeg ser ikke helt hvordan akademier skal bli bedre av å ikke at et eliteserielag som endelig mål. I beste fall blir vi attraktive for spillere frem til de er 15. Akademiet kan ose så mye det vil, men om du tenker deg om er det kanskje mer interessant for unge talenter å gå til ungdomsavdelingene i Godset og Enga enn Strømmen og Asker? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sebastian Hassfjell 693 Del Skrevet 23. Oktober 2016 (endret) Del Skrevet 23. Oktober 2016 (endret) ^^Det du sier om Toni, Odd, kunne jeg ikke vært mer enig! Endret 23. Oktober 2016 av Sebastian Hassfjell Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Når det gjelder akademiet så kan det som det skrives over, ose av kvalitet. Spranget derfra til å holde et godt elitserienivå er stort, desverre. Jeg vil egentlig ha Birger tilbake på backen og Alan eller Giorgi inn på midtbane i de to siste kampene. Hva vi gjør med spiss vet jeg ikke - for det har vi rett og slett ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
veigarP 783 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 "Så sånn sett bra at vi taper i dag." er det verste jeg har lest Ikke bra at vi taper selvsagt. Vi burde vært mer kyniske på stillingen 1-1. Det hadde vært ett poeng knappet innpå mot nedrykkslag som skal møte hverandre i løpet av den siste tiden. Hva tenkte vi på? Overvurderte egne ferdigheter? Sarpsborg er en medaljekandidat og selvsagt et lag man ikke skal kimse av. Vi ble rundspilt i hele kampen, men fordi vi får et heldig mål tror vi at vi automatisk skal klare å få seiersmålet etter 1-1 fordi vi er en dumpekandidat? naivt å sende alt i angrep da. At vi taper er bra kun fordi vi slipper å bli ydmyket av et Start som har sunket skuldrene sine Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Å overleve gir Bærum Kommune vesentlig mer press på å ordne en god arenaløsning. Nedrykk og halvhjertet/nedskalert satsning gir dem anledningen til å tvinge oss inn til å dele bane med Bærum eller akseptere minimumskravene til endringer på Nadderud. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Birger gjør mye bra, men etter å ha sett TV2s høydepunkter vil jeg gi han hovedskylden for både den store Sarpsborg-sjansen på 1-0 og 1-1-målet. http://www.tv2.no/sport/8676949/ Sarpsborg sine sjaner: 0:00Innlegg fra kant. Lindberg står mellom MMS og Nilsson. Messi ser seg bakover og ser at Lindberg står alene, men velger likevel å fortsette å ligge noen meter fra han. Lindberg får ballen og får tid til å skyte før han blir presset. 0:25Lindberg går langs 16. Meling går på en skuddfinte. Cole halvhjertet i å presse når skuddet kommet. 2:09 - den største sjansenSarpsborg kontrer på venstre. Tre mann inn i boks. Nilsson tar ut den første. Jeppe følger han som komemr bakerst. Meling slipper i midten, og når innlegget kommer står han helt alene. Jeppe virker usikker på om han skal holde sin mann eller gå på Ernemann. Når han først går etter Ernemann kommer han for sent. Hadde Meling fulgt løpet burde den vært avklart. 3:15 - det første måletDenne corneren er så tragisk gjennomført av oss at jeg tar med noen bilder. I det corneren slås har vi nesten kontroll. Men hvorfor får det stå en spiller helt alene på bakre fem-meter? Fra midt på målet og bakover er Sarpsborg i overtall. Legg merke til Sarpsborgs nummer 4 på bakerste stolpe. På bildet ser man såvidt at Meling står rett på innsiden av han, tilsynelatende med kontroll. Dette bildet er altså akkurat i det foten treffer ballen på corneren. Når ballen har kommet inn i feltet har Meling glemt noe... Åpnebart er det sørste problemet vårt at det står en mann umarkert foran mål. Men fortsatt har vi ikke fått med oss deres 66 som står helt alene. Heldigvis skyter de rett i brystkasse på Meling, ballen går ut i feltet og det blir litt rot. Igjen ser det ut som om vi driter i markeringene. 6 eller 7 Stabæk-spillere er opptatt av hvor ballen detter ned! Fortsatt står nummer 66 umarkert. Nr 17 likeså. Det ender med at nummer 17 får ballen, men skuddet blokkeres av Jeppe. Igjen går ballen opp i luften. Igjen blir det en duell. Her har akkurat Sarpsborg vunnet den: Nummer 66 står fortsatt umarkert. Jeppe har ikke funnet noe å gjøre. Det er også litt urovekkende at Nilsson er litt i ingenmannsland. Med sin styrke burde han (spesielt sett i ettertid) heller byttet plass med Meling som står med nummer 4. Ballen detter ned rett foran mål. Der viser Morten Sundli (hvem??) at han er midtstopper og går i dueller, mens Meling henger etter: Det siste målet til Sarpsborg kommer når begge lagene pusher spillere opp, og vi blir i undertall bakover: Nummer 22 blir ikke fulgt av midtbanen, og Nillson begynner å fokusere på han i stedet for å følge nr 66 som han gjorde tidligere. Jeppe har vært opptatt av nummer 4, og er heller ikke tatt på Mortensen. Hadde dette vært 1-0 eller 1-1 der vi gikk for U hadde det vært håpløst at ikke Meling/Cole hadde vært etter nr 22 og gitt Nilsson ro til å ta ut 66, men siden vi her pusher folk opp for å få 3 poeng er det tilgivelig. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Det med ordinas kan jeg være enig i. Syntes en del avgjørelser og bytter har vært uforståelige, men dette er tross alt hans første trener jobb for et A-lag. Han er en Stabæk mann mer enn de fleste og dermed lojal. Så ja du tok meg på det punktet. Men tror ikke stadionplanene blir utsatt av et evt. nedrykk (dette blir evig diskusjon helt til vi faktisk får se hva som skjer), men vi er endelig kommet igang med politikere som faktisk engasjerer seg. Store grunner til at vi er der vi er Idag er at spillere går inn og ut konstant og det blir aldri noe stabilitet. Dette er noe skjønsberg også har påpekt. Vi trenger derfor kontinuitet i spiller logistikken. Nei vi oser ikke millioner men vi ser at å bomme på et enkelt overgangsvindu kan sende oss fra bronseplass til OBOS. Vet ikke om du har lest tråden for akademiet i det siste, men det jeg får ut av det er et G-15 lag som vinner G-16 serien. Et G-15 landslag som består av en bakre 4er med kun STB spillere. I tillegg til mange akademispillere som snuser på førstelaget tross ung alder, hvor mange av dem er på aldersbestemte landslag. Det som var meningen med det innlegget var at vi bør prøve å se etter mer unge nye spillere. Som feks. Boli-kassi-mande. I tillegg gir OBOS flere av akademispillerne våre sjansen i en startellever. En ny stadion vil uansett løfte Stabæk enormt på alle mulige måter. Det er nok her det starter og sånn det ser ut nå er det ikke så mange år unna uavhengig av TL eller OBOS. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Del Skrevet 23. Oktober 2016 Det med ordinas kan jeg være enig i. Syntes en del avgjørelser og bytter har vært uforståelige, men dette er tross alt hans første trener jobb for et A-lag. Han er en Stabæk mann mer enn de fleste og dermed lojal. Så ja du tok meg på det punktet. Men tror ikke stadionplanene blir utsatt av et evt. nedrykk (dette blir evig diskusjon helt til vi faktisk får se hva som skjer), men vi er endelig kommet igang med politikere som faktisk engasjerer seg. Store grunner til at vi er der vi er Idag er at spillere går inn og ut konstant og det blir aldri noe stabilitet. Dette er noe skjønsberg også har påpekt. Vi trenger derfor kontinuitet i spiller logistikken. Nei vi oser ikke millioner men vi ser at å bomme på et enkelt overgangsvindu kan sende oss fra bronseplass til OBOS. Vet ikke om du har lest tråden for akademiet i det siste, men det jeg får ut av det er et G-15 lag som vinner G-16 serien. Et G-15 landslag som består av en bakre 4er med kun STB spillere. I tillegg til mange akademispillere som snuser på førstelaget tross ung alder, hvor mange av dem er på aldersbestemte landslag. Det som var meningen med det innlegget var at vi bør prøve å se etter mer unge nye spillere. Som feks. Boli-kassi-mande. I tillegg gir OBOS flere av akademispillerne våre sjansen i en startellever. En ny stadion vil uansett løfte Stabæk enormt på alle mulige måter. Det er nok her det starter og sånn det ser ut nå er det ikke så mange år unna uavhengig av TL eller OBOS. Ingen er uenige i at etterveksten ser meget lovende ut. Noe som for øvrig langt på vei er Tonis fortjeneste. Så er spørsmålet hvor attraktivt det er for unge talenter å være trofaste mot et lag som svømmer rundt et sted under TL. Stadionsaken er en politisk avgjørelse og til tross for at lederen av utvalget er Stabæk-fan så er det dessverre ikke hallelujaflertall for å gi Stabæk en ny bane. Et TL-lag med store ambisjoner og trygge rammer gir vesentlig mye mer press på MIK enn et førstedivisjonslag som strengt tatt klarer seg med mindre. Klubbens økonomi er per nå helt avhengig av bidragene vi får fra våre samarbeidspartnere. Flere av disse avtalene skal reforhandles og TL gir oss mye dårligere kort på hånda enn førstediv og usikre framtidsutsikter. De fleste sponsorer har faktisk visse forventninger til aktivering og ROI og det blir mindre lukrativt ved et nedrykk. Vi har ikke "enerett" på partnere innen kraft og bank slik feks Viking har med Lyse etc og de vil ha mange andre mer lukrative muligheter dersom vi rykker ned. Vårt beste kort på hånda da er kanskje ungdomssatsingen og hva det betyr for lokalmiljøet, men det betyr samtidig øremerking av midler dit og ikke senior. Så vil naturligvis også Publikumstallene gå ned. Selv om det ikke er det viktigste elementet i økonomien så er det naturligvis ikke positivt med et lag som spiller for glisne tribuner. Den eneste muligheten, slik jeg ser det, klubben har til å overleve på dagens nivå, er å overleve som TL-klubb fram til stadion er på plass og totalproduktet er mer attraktivt. Det betyr, ved et evt nedrykk, at man vil måtte gå for såkalte "kortsiktige løsninger" for å komme rett opp igjen. Denne "gjenoppbyggingen nedenfra" er en utopi slik Stabæk er i dag. Da snakker vi i så fall om et mye mye lenger perspektiv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 478 Del Skrevet 24. Oktober 2016 Del Skrevet 24. Oktober 2016 For å ta det positive fra kampen synes jeg våre to backer, Moe og Hanche-Olsen virker bedre og bedre for hver kamp! Dette er starten på høstingen vi får fra akademiet framover. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå