Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leiekontrakt med Ronny Johnsen ut sesongen (i.e: ti og med cupfinale og UEFAkamper)!

Begrunnelse:

kontraktssulten mann, ivrig på å ha fast lag på bra nivå pga landslaget (ref. Iversen), rutine i bøtter, rask, plasseringssikker, knallbra offensivt på hodet, stimulans for resten av Blaa-laget,, osv.osv..

Rokkeringer:

Johnsen Muri i midten bak. Mike frem på defensiv midtbanemed sin (til tider) gliterende spillforståelse og enkle/GODE løsninger. Morten og IA som sidebacker.

Holter = sorry Chris... toget er gått...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Ny kandidat til spissplassen....

En hake han er inne i sin første sesong med nåværende klubb og må altså kjøpes fri... (Kontrakt til 2007)

Men spilleren er interessant nok....

Dansk Angriper i svensk fotball...

Peter Graulund

Kontrakt fra 01/2004

Født Mandag 20. september 1976

Nation Danmark

Højde 175

Vægt 72

Karriere: Bochum, AGF (lejet), Brøndby IF, Vejle Boldklub, Kolding boldklub, Vejen

Et lite utdrag fra et intervju med spilleren:

Inställning och kämpatakter

När man läser tidningar, webbsidor och annat runtomkring så läser man överallt att Graulund är en anfallare som "skjuter på allt". Jag frågar honom om detta är en korrekt bedömning av honom, och han instämmer i att det är det.

- Men min styrka som spelare är nog att min inställning till spelet, min mentalitet. Om man alltid går in och krigar på plan är det lättare att lyckas.

- Jag accepterar aldrig att förlora, jag vill alltid vinna. Det är skitsamma om det är träning, träningsmatch eller vad det är. Jag ska vinna. Några spelare kanske säger att "Åh, det är okay, det är match nästa vecka igen", men sådan är inte jag. Fotbollen handlar om att vinna, det finns inget roligare än att vinna och sedan gå ut och sätta sig i omklädningsrummet och bara känna "Ja!". Det är det som gör fotbollen kul.

- Jag spelar hellre en "skidt" match och vinner än att spela fint och förlora.

Fler styrkor som spelare?

- Jag brukar ofta lyckas stå på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Det blir en del enkla mål. Min vänsterfot är bra.

Hur hanterar du motgång, blir ditt spel lidande om du inte gör mål, då?

- Nej det blir det inte. Jag går inte in med tanken att jag ska göra "x" antal mål eller så. Jag går in för att kämpa och slåss för laget. Då kommer chanserna och målen. Om du bara går in på planen och tänker att du ska göra mål, så kommer du inte göra så många.

- Men som anfallare är du beroende av självförtroende. Jag läser exempelvis aldrig tidningarna när jag förlorat. Utan däremot när det går bra, för att bygga upp självkänslan ytterligare, säger Graulund med ett skratt.

- Om du gjort en dålig match känner du ju det själv, ingen annan behöver berätta det för dig.

Mitt i intervjun kommer U-lagstränare Hasse Eklund förbi och stör lite.

- Behöver du tolk?

- Jag skulle vilja hälsa till Hasse Eklund, säger smålänningen två centimeter från diktafonen. Graulund erkänner att han minns Eklund som en riktig skarpskytt från Eklunds tid i Viborg.

- Fast det är ju länge sedan, inflikar jag, och intervjun går vidare.

Flytten till Helsingborg

Peter, som är 27 år ung, har samlat på sig en hel del rutin genom åren. Rutin som han hoppas kunna använda sig av i Helsingborg. Han berättar att en av anledningarna att han valde just HIF är att själva klubben lockar honom oerhört mycket.

- Det känns oerhört intressant att komma till just HIF. Det är ett ungt lag. Jag tycker det är utmärkt. Jag tycker om att ta ansvar. Jag hoppas att min rutin kan bidra till att laget ska fungera bra.

Beskrivelse fra tiden i Brøndby:

Spillerbeskrivelse:

Peter Graulund er en aggressiv og pågående angriber med et hurtigt antrit. Han har et solidt vinderinstinkt og går ikke af vejen for et slagsmål i feltet. Hans voldsomme temperament er både en styrke og hans svaghed. Peter Graulund udviklede sig i sin tid i Vejle til holdets målkonge – en rolle han nu har genoptaget her i Brøndby.

Til slutt litt statistikk:

Statistik för i år (HIF):

Allsvenska matcher: 15

Allsvenska mål: 7

Målgivande pass: 7

Gula kort: 5

Röda kort: 0

Lag/kamper/mål/

AGF Aarhus /7/9 [lån]

VfL Bochum /8/2

VfL Bochum /13/3

Brøndby IF /31/21

Brøndby IF /13/4

Brøndby IF /9/3

Vejle /12/4

Vejle /31/13/

Vejle /28/5

Vejle /19/3

Vejle /3/0

Hei, det her er IMHO mannen for oss!!!!

@ringo!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peter Graulund er en spennende spiller som jeg har hørt en del bra om. I tillegg til å score mange mål ser jeg av statistikken at han er høyt oppe på listen over assists hvilket er bra. Rask er han også hvilket er en egenskap vi vet Gaute verdsetter. Men i og med at dette er hans første sesong for Helsingborg er jeg redd for at han blir for dyr <_<

Når det gjelder Ivan Tzvetkov skriver Nettavisen at han har forsvunnet fra Molde. og at han derfor er lite aktuell. Nå skal Rob Friend fra Moss testes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter denne sesongen "Brøndby IF /31/21" ser det jo ut som mannen stagnerte totalt....

Jepp,

Han gikk på en lei skade og måtte operere i låret.... Samt at det er forskjell på å spille for et av de beste lagene i en liga (Brøndby) og et av de dårligste (Bochum) Men han kom tilbake og scoret 9 mål på 7 matcher for AGF og det er ganske enormt egentlig og målscoren hans i Helsingborg er helt grei!!!

Sammen med Dioh Williams så synes jeg det her er den beste kandidaten vi har funnet!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ringo: Syntes du fortsatt at Daniel B. ikke hadde vært noe for oss. Roet meg kraftig ned etter den håpløse overgangen til RBK fordi du sa at han ikke var noe for oss, etter å ha sett et par rbk tv matcher begynner jeg å lure på dine scouting ferdigheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ringo: Syntes du fortsatt at Daniel B. ikke hadde vært noe for oss. Roet meg kraftig ned etter den håpløse overgangen til RBK fordi du sa at han ikke var noe for oss, etter å ha sett et par rbk tv matcher begynner jeg å lure på dine scouting ferdigheter.

Humre,

Tja har egentlig Braathen vært så strålende så langt? Et par godkjente innhopp og et mål... I følge hypen burde han vel ha gått rett inn i 11'eren og dominert banespillet... <_>

La oss se på fakta, han er 22 år, utvilsomt et talent, men jeg er ikke sikker på at han har utviklet seg så mye de siste 2-3 sesongene. Dessuten synes jeg han er ganske mye skadeplaget.

La oss videre følge litt med Braathen og se hvordan han håndterer hverdagen i RBK før vi bestemmer oss for om det var dumt å la han slippe. Ofte er det slik at nye spillere får et lite løft ved klubbskifter for så å jevne ut prestasjonene.

Men jeg fastholder at han definitivt ikke var spilleren for oss. FORDI, han er en spiller som er god i medgang og ikke kan løfte et lag i motgang.Det er jo det stadig tilbakevendende problemet vårt også, vi løfter oss til høydepunktene, men leverer for dårlig i hverdagen. Vi trenger en spiller som er like god enten motstanderen heter Egersund eller Anderlecht. Det er jeg helt sikker på at Braathen ikke er. Mulig Braathen er rett man for Rosenborg, men han er definitivt ikke rett mann for Stabæk...

...og som Aalbu sa, å lønne en spiller uten eliteserierfaring 800.000,- i året er galematihas, og se det er jeg helt enig med vår sportssjef om!

Nemlig! ;)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig, @ringo! Braathen er en humørspiller og de har vi strengt tatt nok av. Jo da, han er ung og lovende. Men slike spillere har vi allerede i stallen. Det blir nærmest uhørt å betale slike summer for en spiller vi ikke vet presterer slik vi har behov for. Nei, det vi trenger er en spiller (eller flere…) som har bevist over tid at de har et høyt prestasjonsnivå. Uansett motstander. Dioh Williams og Peter Graulund er slike spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

I en tidligere tråd var Babis Stefanidis (Djurgården) trukket frem som et alternativ. Det ser nå ut til at han er på vei til Danmark. AGF Århus har meldt sin interesse men de tror han blir for dyr. Brøndby har også meldt seg inn i kampen og ser ut til å trekke det lengste strået.

9299[/snapback]

Vel, Brøndby vant den kampen...

Og nå er Babis på farten igjen... Antagelig til Helsingbord, HIF søker en erstatter for Mattias Lindström som forsvant nylig, kanskje trenger de en erstatter for JJ også?

Babis har blitt kontaktet av 2 all-svenska klubber og 1 utenlandsklubb. Såvidt meg bekjent er det vel kun oss og Sverige som fortsatt har åpne overgangsvinduer. Hadde vært en OK spiller å fått tak i det da. Svensk U23 som ikke har lykkes i Danmark.

Evt så ser jeg for meg en aldri så liten trekant her

HIF -> Stabæk = JJ / Stabæk -> Brøndby = Mads / Brøndby -> HIF = Babis

Les mer... hvis du gidder

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lanserer meg selv som defansivt midtbane anker. Jeg takler så blodet spruter og kan løpe jævla fort når jeg blir sur. Kondisen og bicepsene er også i solid form.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Hepp...

Tilbake i hverdagen... Jobb suger!

Men for de som trodde jeg tok helt fotballfri i ferien??? Åneida, masse research før høsten og litt tid til scouting ble det også :)

Derfor har jeg gleden av å presentere en ny spisskandidat... Til alle dere som depper etter at Braathen glapp... Her har vi et godt alternativ!

Gunter Thiebaut

Født: 12.01.1977

Høyde: 184

Vekt : 76 KG

Gunther Thiebaut er en Belgisk angriper som for tiden spiller for 1.FC Saarbrücken i 2. Bundesliga (Rykket opp fra regionalserien i vår). Der var han toppscorer i forrige sesong med 15 mål på 33 kamper. Han var også toppscorer i nest høyeste divisjon i Belgia i 2002.

Han signerte siste kontrakt med 1.FC Saarbrücken i Juli 2003, så han er neppe gratis å hente... Men han er billigere enn Braathen det er jeg viss på! Etter sigende så skal denne "Super Sturmer" være rimlig bra på hodet og passe bra inn i den søkeprofilen jeg har gitt meg selv....

Våre venner i tyskland kan kanskje fylle på med mer informasjon...

Andre klubber han har spillt for:

FC Denderleeuw (BEL), Omonia Nikosia (CYP), Eendracht Aalst, HO Mechtern, Rapid Lebekke (alle BEL)

@ringo

Til Slutt Saarbrücken spiller i nesten helt like drakter som oss, så vi vet alt at han kler Blaadt :)

http://www.fc-saarbruecken.de/staticsite/s...380&topmenu=338

Hvordan går det med Gunter Thiebaut @ringo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp...

Tilbake i hverdagen... Jobb suger!

Men for de som trodde jeg tok helt fotballfri i ferien??? Åneida, masse research før høsten og litt tid til scouting ble det også :)

Derfor har jeg gleden av å presentere en ny spisskandidat... Til alle dere som depper etter at Braathen glapp... Her har vi et godt alternativ!

Gunter Thiebaut

Født: 12.01.1977

Høyde: 184

Vekt : 76 KG

Gunther Thiebaut er en Belgisk angriper som for tiden spiller for 1.FC Saarbrücken i 2. Bundesliga (Rykket opp fra regionalserien i vår). Der var han toppscorer i forrige sesong med 15 mål på 33 kamper. Han var også toppscorer i nest høyeste divisjon i Belgia i 2002.

Han signerte siste kontrakt med 1.FC Saarbrücken i Juli 2003, så han er neppe gratis å hente... Men han er billigere enn Braathen det er jeg viss på! Etter sigende så skal denne "Super Sturmer" være rimlig bra på hodet og passe bra inn i den søkeprofilen jeg har gitt meg selv....

Våre venner i tyskland kan kanskje fylle på med mer informasjon...

Andre klubber han har spillt for:

FC Denderleeuw (BEL), Omonia Nikosia (CYP), Eendracht Aalst, HO Mechtern, Rapid Lebekke (alle BEL)

@ringo

Til Slutt Saarbrücken spiller i nesten helt like drakter som oss, så vi vet alt at han kler Blaadt :)

http://www.fc-saarbruecken.de/staticsite/s...380&topmenu=338

Hvordan går det med Gunter Thiebaut @ringo?

Hepp,

1 FC Saarbrücken har slitt fælt denne sesongen, de byttet trener i fjor høst og stakkars Thiebaut falt ut av laget. Siste status er vel at han er på vei hjem til Belgia, nærmere bestemt til Zulte-Waregem som for tiden ligger på 6 plass i den belgiske toppligaen. Dit går han vederlagsfritt. Er han god nok for belgisk toppserie ville han vært god nok for oss. Jeg sa fra til Tom når jeg begynte å ane hvilken vei de gikk for Gunther i Saarbrucken, men han vendte det døve øret til :(

Her kunne vi fått en god spiller gratis.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
@ringo Scouter Markedet Ii
  • Opprett ny...