Gå til innhold

Anbefalte innlegg

:angry: Jeg er en av de avskyelige som dessverre ikke hadde anledning til å ta turen til Halden i går. Grunnen: sikkert alt for dårlig i enkeltes øyne. Jeg tror imidlertid ikke at veien å gå for å få med seg fler på borteturer er å disse de som ikke altid har mulighet til å være med. Av 10 seriekamper så langt i sesongen har undertegnede sett 10 fra tribuneplass, så interessen er det ingenting å si på slik jeg kan se det. Det har seg nemlig slik at enkelte ganger har man ikke muligheten til å prioritere annerledes. Det er IKKE moro å ha forpliktelser på andre arenaer når Stabæk spiller kamp. Det er faktisk en lidelse. Når man så i ettertid blir disset for det, ja da kjenner jeg at det koker.

Det har blitt gjort enkelte geniale grep i år for å trekke flere med på bortetur. Gratisbuss til de nærmeste matchene har gjort at bortefølgene er større en noen gang. Flott. Kanskje holder det ikke med pene oppfordringer og mye mas for enkelte, men skal det være slik at dårlig samvittighet og frykt for dissing skal være motivasjon til å være med på bortetur? Det er definitivt ingen stor motivasjonsfaktor for meg ihvertfall. Snarere tvert i mot. Med slike holdninger tror jeg faktisk vi skremmer fler en vi trekker til disse turene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med det du sier Pedagogen og vi bør ikke disse de som ikke er med på tur.

Kamper som begynner tidlig som kampen i Halden (18:00) er vanskelig for mange å rekke. Spessielt når det er såpass langt unna som Halden.

Jeg var en av de som hadde muligeheten til å bli med på "bussen" ned til Halden, noe som var en megat hyggelig tur. Det hadde selvsakg hvert moro med flere tilstedet på turen. Kanskje neste gang?

Det er gøy på tur !

Håper flere ønsker og prioriterer dette fremover

I A Hagen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innlegg Pedagogen.

Stabæk Support består av folk i alle aldre, og med svært forskjellige livssituasjoner. Endel er fortsatt studenter, mange er i arbeidslivet med hva det måtte innebære av overtid mm, og etterhvert har endel stiftet familie *grøss & gru*. Ikke like lett å hive seg på bortekamper i hytt og gevær med 2 skrikunger og kjerring hjemme innbiller jeg meg...

Dessuten bor vel ikke alle Stabæk fans i Bærum heller? Det er vel endel utflyttere med et blaatt hjerte vil jeg tro! B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det disses mye på hjemmesittere. Jeg personlig skulle gjerne vært med på alle bortekamper, da kostnadene ikke spiller noen rolle, for det er helt klart at de borteturene Stabæk support arangerer er utrolig billig, og det arbeidet de gjør med å ordne med hotell og reise skal de ha skryt for.

Men det bør være mere forståelse for at noen ikke alltid har muligheten p.g.a jobb, familie, o.l dette må respekteres. Det er stadig kommentarer at det ikke finnes unnskyldninger for å møte opp på kamp. Det blir etter min mening en for enkel og useriøs kommentar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det handler om prioritering, enkelt og greit. er det noen som seriøst trur at de som dro til Halden ikke hadde andre ting å foreta seg? Selvsagt forsaker man ting ved å følge laget. Det er det som ligger i å være supporter.

Hvilken støtte tror dere gutta opplevde med 20 mann som synger i Halden? Likevel spilte de som de heltene de er. Stort av dem - elendig av de som ikke var der.

Pedagogen skjønner selvsagt at det ikke er ham vi sikter til, han stiller alltid opp. Det er bare så JÆVLI flaut at vi er så få når gutta virkelig blør for drakta. Og det er falut for oss som er der, ikke for alle de som måtte passe telefonen, ventet et viktig brev, måtte ta opp enda en episode av Friends, skulle gå tur med hunden, det var salg på G-sport, det var så bra vær så man måtte på stranda osv.

Det er fanken ikke mer enn tilsammen 100 stykker som har sett noen av de tre køppkampene i år. Skammelig.

Legg opp livet og jobben etter terminlista til Stabæk. Så får partner og unger heller få litt ekstra oppmerksomhet når det ikke er match. Det er best for alle. Fotball-EM er typisk noe man kan kutte ut hvis man har knapt med tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med pedagogen. Det er faktisk lov å ha et liv utenom fotballen også. Kritikk virker skjelden motiverende.

På neste cupkamp mot Moss derimot............. 2-3 fulle busser, eller skal vi leie Kongeskipet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....nå er vel strengt tatt kampen mot moss en hjemmekamp, så hverken busser eller skip burde være nødvendig eller hur?

Trikk, sykkel, eller apostlenes hester skal transportere meg til den kampen... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det handler om prioritering, enkelt og greit. er det noen som seriøst trur at de som dro til Halden ikke hadde andre ting å foreta seg? Selvsagt forsaker man ting ved å følge laget. Det er det som ligger i å være supporter.

Hvilken støtte tror dere gutta opplevde med 20 mann som synger i Halden? Likevel spilte de som de heltene de er. Stort av dem - elendig av de som ikke var der.

Selvfølgelig handler det om proritering. Bor selv 30 min fra Nadderud med 3 barn og det er avtalt på forhånd når det er kamp er det kamp. Selvfølgelig er det begrensa på lange borte turer med overnatting.

Men når det er sakt har man vel også tilfeller der enkelte ikke kan komme unna.

Er det ingen som skjønner at det blir tatt opp når det dukker opp 20 stykker på bortekamp?

Er problemet at enkelte ikke gidder møte opp fordi det går litt trått om dagen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Særdeles bombastisk, og lite inkluderende utsagn.

GET A LIFE! Er det mulig å være så bakfull at man faktisk innbiller seg at det å være tilhenger av en klubb forplikter til et bestemt antall oppmøter!?! Piss. Jeg er også Liverpool supporter og drar ikke til Anfield annenhver helg fordet, kunne selvfølgelig tatt opp forbrukslån for å finansiert det hvis det var så viktig for meg å få en ekstra fjær i hatten fra folk som Alzheimer. Istedet kjører jeg fra Tønsberg til hver eneste hjemmekamp med 2 hunder og samboer ombord (Odd supporter tvangsinnmeldt i Stabæk Support) i en 40hk Micra, samt til 3-4 borte kamper i løpet av året. Og det gjør jeg med GOD samvittighet. Noen er med på alle kampene, andre er med på kun en i året - vil Stabæk Support ha alle?? Hvis ikke kan dere jo bytte navn til Onkel Blaas supporterklubb, for det er neppe mange som kvalifiserer. VIF klanen/supporterne varierer fra 18,000 til 5000 på hver hjemmekamp - need I say more?

Alzheimer er representant for en mistforstått lojalitet som grenser til det patetiske. Spillerne som sådan er lønnet, har dette som jobb, kommer IKKE fra Bærum, og forplikter å gi 100% alltid, uansett!

Jeg/vi holder med klubben/drakta/historien/tradisjonen/ - spillerne kommer i siste rekke, og hvis de ikke klarer å motiveres til seier uten tilhengere på plass (det er faktisk ingen selvfølge, det er en bonus som spillerne setter pris på) så kan de pelle over til amatørfotball.

All ære til de som stiller på 100% av Stabæk kampene. Jeg håper dere gjør det av egen interesse, og ikke fordi dere "må".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke snakk om dissing av dere som er på alle kamper, er mer et rop om å få forståelse for at ikke alle har mulighet til å komme på kamper innimallom... Selv om fotball er viktig for de fleste av oss, så kan man ikke bare drite i forpliktelser som jobb, familie etc. Noen er mer fleksible enn andre og har andre ting å forholde seg til... Er det ikke mulig å forstålse for dette, er noe veldig feil...

E.

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har problemer med at det er vanskelig å reise midt i arbeidstiden/studietiden er det vel så lenge siden man har hatt en vanlig jobb at det er like greit å se på seg som en av de heldige. utvalgt av Allah. Å bruke energi på å sutre over at ikke flere kom er unødvendig.

Å ta det med i referatet er like dumt.

Nei Alzheimer, beklag at du gikk over streken så er alt greit.

At 20 personer kan stille kl 14:30 på Bekkestua på en hverdag er da faktisk ganske bra spør du meg

Uansett, diskusjoner som dette er ikke veldig heldig mht videre rekrutering.

Skal man få med flere bør man skrive:

*Hva kan vi gjøre for at flere skal være med

*Er det for dyrt

*Vil ikke folk avslutte med harrytur osv

-ikke sutre over de som ikke var der og gjøre seg selv tilo martyr

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen har problemer med at det er vanskelig å reise midt i arbeidstiden/studietiden er det vel så lenge siden man har hatt en vanlig jobb at det er like greit å se på seg som en av de heldige. utvalgt av Allah. Å bruke energi på å sutre over at ikke flere kom er unødvendig.

Å ta det med i referatet er like dumt.

Nei Alzheimer, beklag at du gikk over streken så er alt greit.

At 20 personer kan stille kl 14:30 på Bekkestua på en hverdag er da faktisk ganske bra spør du meg

Uansett, diskusjoner som dette er ikke veldig heldig mht videre rekrutering.

Skal man få med flere bør man skrive:

*Hva kan vi gjøre for at flere skal være med

*Er det for dyrt

*Vil ikke folk avslutte med harrytur osv

-ikke sutre over de som ikke var der og gjøre seg selv tilo martyr

Slutt å tull a......

At ikke folk kan møte 1430 eller når det er er vel ingen unskyldning for ikke å møte på en kamp kl 1800.

De fleste jobber vel ikke lenger en 1500-1600 da er det bra nok tid til å komme seg til et sted som ligger 70 minutter unna Bærum!

Selvfølgelig er det noen som har plikter hjemme, men at kun 20 stk møter opp er for svakt uansett hvordan man vrir og vender på det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir for dumt, Bendix. Alzheimer har ingen ting å beklage.

Utolig at folk reagerer på at det blir påpekt at det er flaut at vi var så få i Halden. På en annen siden skrøt vi av alle Stabæk-fans som var i Skien, Hamar og Fredrikstad.

Alt vi ønsker er at flere folk prioriterer Stabæk litt mer enn de gjør idag. Det vet jeg folk klarer.

Første mulighet er borte mot Molde neste helg. Ring meg på 936 00 995 for påmelding, eller kom dere dit på egenhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utolig at folk reagerer på at det blir påpekt at det er flaut at vi var så få i Halden. På en annen siden skrøt vi av alle Stabæk-fans som var i Skien, Hamar og Fredrikstad.

Alt vi ønsker er at flere folk prioriterer Stabæk litt mer enn de gjør idag. Det vet jeg folk klarer.

Jeg tror det er sakens kjerne ja, men det jeg, Bendix, Steel etc. ønsker å påpeke er at mange Stabæk supportere (akkurat som for alle andre klubber) som har mange forpliktelser som gjør det vanskelig å dra på bortekamper. Det er ikke som om flere av oss sitter hjemme og gnir seg i hendene for at de ikke har dratt på bortekamp. Jeg tror nok de aller fleste Stabæk supporterne ønsker å dra på bortekamp. Men det blir ikke akkurat framstilt slik gjennom referater som det som står på forsiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror kanskje navnet til han med det første innlegget er noe som er oversett av Alz, Slum m.fl. Pedagogen er han som klarer å lære bort bra og da kan vi legge til oppmuntre folk bra.

På samme måte som Alz med fl. er svært gode forbilder på å støtte laget i motgang og å ikke pipe selv når de er dårlige, burde dere være forsiktige med å "pipe" på egne supportere. På banen mener dere at gutta ikke blir bedre av kritikk. Selv om man ikke holder landslagsklasse hver kamp fortjener de støtte. Hvorfor kan ikke det samme gjelde oss på forumet som ikke er i "landslagsklasse" når det gjelder å dra på turer? En god pedagog vil nemlig forstå det, at ingen kan skremmes på tur. Derimot hjelper det å skryte når vi er gode.

Rekrutteringen blir nok heller ikke bedre av denne fremgangsmåten. Vi kan ikke vente at nye medlemmer drar på alle borteturer med en gang. De starter sikkert med å komme og stå sammen med oss på Nadderud. Kanskje starter de tilogmed med å skaffe seg sitteplasser på nabofeltet en sesong. Det gjør de fordi det ser ut som vi har det morsomt på kampene. Igjen vil jeg da rose Alz m.fl. for å jobbe med å få bort piping og sånt. Men så kommer altså de nye og stiller seg litt i utkanten og henger seg med på et par rop. Selvfølgelig kan de jo ikke alle, men de føler at de er blitt "ekte" supportere som står og synger. Alt er helt fint. Trolig er de litt stolte av at de støttet laget i motgang selv på første hjemmekampen de står med oss. Riktignok ble det tap mot Viking, men det var litt gøy. Mot Lillestrøm kom noe i veien sånn som det ofte gjør. Vår nye supporter sjekket imidlertid det som var av nettsider for å få med seg kampen. Sånn oppdaget han stabaek.no. Helgen er over, og en ny uke starter. Cup kamp mot Halden hørtes ikke så veldig spennende ut. Tross alt er ikke fotball hele livet. Så han dropper det selv om han egentlig kunne rukket det. Men igjen følger han med på nett, og på forumet til stabek.no finner han??

Den nybakte supporter får nettopp vite at han ikke kan regne seg som supporter likevel. Han tenker egentlig ikke så mye over det. Men på Nadderud på mandag setter han seg på hovedtribunen. Et supporterliv er over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff og huff gufa, det der var trist.. *gråter*

Når det gjelder det pedagogen sa er jeg helt enig, ikke alle har mulighet og det er faktisk ikke så lett. Jeg ser på meg selv som en ganske "ung" suporter og det å stå og synge er helt utrolig deilig følelse. Har mange kompiser som jeg står med og det er så gøy!

Til poenget; vil veldig gjerne følge klubben hver jævla kamp!! Men mange har faktisk ikke mulighet! Imorgen (mandag) skal jeg egentlig spille kamp selv men siden det er stabæk-kamp drar jeg til Nadderud for å synge, ingen skal komme her og si at jeg ikke prøver å støtte laget hele tiden.

Mot Halden hadde jeg rett og slett ikke mulighet! Det er det fler med meg som ikke hadde, de som hadde synes jeg kunne dratt (uten tvil fler enn 20..) men det er mye som spiller inn. Alz; kanskje du alltid har mulighet men ikke alle har det. Sånn er det, og sånn vil det alltid være!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry Alzeimer, jeg gikk for lagt i kritikken. Er helt enig Slum, "det ble for dumt".

Årsak: Jeg var i utgangspunktet litt irritert over "dissingen" i kampreferatet. Når jeg så kommer hjem på lørdag etter å ha kjørt kampplakater Stabæk-RBK

FOR Å FÅ FLEST MULIG PÅ NESTE KAMP, ser jeg at "dissingen" bare var blitt forsterket.

Jeg ble pisst og skrev et innlegg som var over streken.

Når alt dette er sagt:

At det påpekes og provoseres litt for å få med fler, kan være en god vekker for hjemmesittere. Det kan kanskje formuleres litt mildere ved neste anledning. En diskusjon i etterkant er også greit så lenge ikke innleggene blir for tøffe (som bl.a. mitt).

Håper dette kan være siste innlegg i denne diskusjonen og at vi nå retter all fokus med å banke bartelaget fra nord.

PS: Neste gang skal jeg telle til 10 før jeg trykker på send

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå hjelper det vel uansett ikke å klage så jævlig mye på disse forumene, de få som skriver aktivt her er jo alle på de kampene de får til. Skal ikke fremstå som en kjempe supporter når det gjelder bortekamper, men er sikkert på 4-5 av disse. Det er bortimot 50% borte og 100% hjemme. Jeg tror egentlig ikke man kan kreve at folk skal kunne prioritere fotball med gutta fremfor en helg med familien. Skulle dog ønske at det kunne kombineres, men 10 av 10 ganger vil familien, kona og barna, bety mer for meg en Stabæk.

De vi ønsker å nå er vel de som leser referatet i Budstikka dagen etter og som tenker litt med seg selv at faen der skulle jeg ha vært. Tror det er jævlig mange Stabæk Supportere i Bærum som bare trenger et lite spark bak... Det er ikke nødvendigvis de som synger mest på sin første Stabæk kamp, men jeg er ganske overbevist om at de bare må klappe etter et par Ohr finter, Jørgensen skudd og Veigar scoringer.

Dagens tips... Litt sånn pusher mentalitet på Nadderud. La f.eks svingen være gratis - kommer til å trekke mange tilskuere.

Stabæk - Rosenborg - GRATIS I SVINGEN - kommer til å trekke mange tilskuere og med litt god spill og samba er de hekta. La dem komme seg inn på den måten, vi er jo uansett ikke tjent med en tom sving. Etterhvert kommer de seg opp på en av tribunene hvor det faktisk er mulig å se kampene og så etterhvert blir de med på noen rop og så etterhvert er $$ større en Klanen... Men det tar tid og vi må klare å ha tålmodighet. Tror faktisk litt av problemet til Stabæk var at klubben rykket så raskt opp at veldig få tilskuere rakk å henge seg på.

Ja ja - vi banker Rosenborg i dag med full, gratis sving - da kan vi jo klare sånn dere ST-AB-ÆK !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens tips... Litt sånn pusher mentalitet på Nadderud. La f.eks svingen være gratis - kommer til å trekke mange tilskuere.

Ja ja - vi banker Rosenborg i dag med full, gratis sving - da kan vi jo klare sånn dere ST-AB-ÆK !!!

Gratis inngang i svingen er jo faktisk genialt. Det er uansett ytterst få som gidder å bruker penger på å stå i svingen. Men denne kunne kanskje vært gratis i alle kamper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det hjelper? Pedagongen ringte meg og meldte sin interesse for Molde-turen...

Hallo Slum. Det var definitivt IKKE på grunn av dissingen. :D Men simpelthen fordi jeg elsker å være tilstede når Stabæk spiller fotball, noe som jeg fremdeles synes bør være motivasjonen for å gå på kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Dissing Av Hjemmesittere.
  • Opprett ny...