Gå til innhold

Onkel Blaa

gsk
 Del

Anbefalte innlegg

Det er 22 år på fredag og lørdag etter kl 22:00.

Det er da intet problem etter vanlige kamper (søndager).

Da vi står for ca 15% av omsetningen kan vi ikke forvente at alt på Blaa skal dreie seg om oss.

Det vi kan forvente er at arr. vedr. fotball blir bedre. Stedet er dog ikke stort nok når flere tusen vil feire seriegull osv. Det har litt med areal gjøre......

Dritt lei hele det stedet uansett, begredelige ansatte som har en tone som om de ikke ønsker at man skal være der. (Sist nå når de viste kampen mot brann) Og at vi ikke står for mer av 15% av omsetningen er jo fordi gj.snitt alderen i $$ ikke er 22(eller mer).

-Flest medl. under 22

-Folk som ikke liker stedet/betjeningen

-At vi som fotball supportere ikke er prioritert(eks etter en lørdags kamp, hvor fylla for ferdigvorsa folk er i høysete)

Dette er med på at vi ikke står for mer enn 15% av omsetningen på det stedet! Og jeg ser ikke helt problemet med at Onkel blaa fornebu er et 18 års sted, er ikke grunnlag for høye besøkstall der utenom fotballen, så da er det vel bedre å slippe inne flere for å øke omsetnigen på kampdag enn å sette opp aldersgrensen, er du 18 har du lov til å drikke øl, er du keen på sterkere saker får du ha det på innerlomma!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet til blaaa er at de har vist gang på gang at de ikke klarer å arrangere en dritt, sølv "festen", gull "festen etc. Litt store folkemasser, og det er kaos med en gang. Dørvaktene er et kapittel for seg selv, 22 års grense etter en kamp? hvor mange % av SS er over 22? Syns blaa på fornebu bør være en skikkelig fotballpub, er du 18 er du gammel nok for å drikke øl, da bør du kunne komme inn, da får man heller kun servere øl på kampdager, men det er kanskje bare på kampdager den skal være åpen?

Håper aldri det blir 18-årsgrense på Blaa, ingenting er verre enn 18-årssteder!!

så hva med de da som er 18 å vil nyte en øl sammen med andre ss folk? syns det er greit om de kunne hatt 2 avd, så alle over 18 får muligheten til å være med. så kan du holde deg på 22 pluss avd å nyte spriten din i fred å ro

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du keen på sterkere saker får du ha det på innerlomma!

Ja, det er lurt. Så ryker kanskje skjenkebevillingen i samme slengen. Sikkert mange som er keen på å gå på en pub uten øl.

På den annen side trenger de da ikke å ha aldersgrense i det hele tatt.

Ja til boller og kakao før kamp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er lurt. Så ryker kanskje skjenkebevillingen i samme slengen. Sikkert mange som er keen på å gå på en pub uten øl.

Jeg vil også anbefale narkotika, tar mye mindre plass enn en lerke + at det lukter ikke når du kommer hjem til mamma.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet til blaaa er at de har vist gang på gang at de ikke klarer å arrangere en dritt, sølv "festen", gull "festen etc. Litt store folkemasser, og det er kaos med en gang. Dørvaktene er et kapittel for seg selv, 22 års grense etter en kamp? hvor mange % av SS er over 22? Syns blaa på fornebu bør være en skikkelig fotballpub, er du 18 er du gammel nok for å drikke øl, da bør du kunne komme inn, da får man heller kun servere øl på kampdager, men det er kanskje bare på kampdager den skal være åpen?

Håper aldri det blir 18-årsgrense på Blaa, ingenting er verre enn 18-årssteder!!

så hva med de da som er 18 å vil nyte en øl sammen med andre ss folk? syns det er greit om de kunne hatt 2 avd, så alle over 18 får muligheten til å være med. så kan du holde deg på 22 pluss avd å nyte spriten din i fred å ro

Skeptisk. Lokalene på Blaa er jo ikke kjempestore fra før.. Du kan jo heller åpne 18-årssted oppe i leiligheten din! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du skjønte hva jeg mente henrik, holder med øl til kamp, trenger du noe mer kan vel det la seg ordne på andre måter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du skjønte hva jeg mente henrik, holder med øl til kamp, trenger du noe mer kan vel det la seg ordne på andre måter!

Joda, men poenget her er at det tydeligvis ikke er nok penger å tjene på øltørste fotballsupportere før kamp. Skal det være håp for Onkel Blaa må de ha et barkart som også tiltrekker de som vil være der etter kamp, og gjerne i mange timer etter kamp. Dessverre innebærer dette at det er spritservering, man vil gjerne unngå drita fulle ungdommer, og da er det dessverre en del som ikke er gamle nok. Så kan man alltids diskutere om det er så stor forskjell på 20 og 22 åringer, eller 20 åringer og 40 åringer på fylla for den saks skyld, men et sted må allikevel grensen settes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skeptisk. Lokalene på Blaa er jo ikke kjempestore fra før.. Du kan jo heller åpne 18-årssted oppe i leiligheten din! :P

nei, så sinnsykt masse å rydde da :P

gidder jeg ikke, med mindre de betaler dyrt ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hva skjer med Blaa på TA?

Hvor skal vi nyte ølen på Bekkestua etter 15 juni ;; eller er det et tiltak fra avholdslosjen at Blaa skal stenge alle hverdager om 6 uker? Smarte hoder i det styret. Faste kostnader = som før. Inntekter= null mandag,tirsdag,onsdag,torsdag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor skal vi nyte ølen på Bekkestua etter 15 juni ;; eller er det et tiltak fra avholdslosjen at Blaa skal stenge alle hverdager om 6 uker? Smarte hoder i det styret. Faste kostnader = som før. Inntekter= null mandag,tirsdag,onsdag,torsdag...

Faste kostnader blir vel ikke det samme om lys og anlegg etc ikke er skrudd på og det ikke er noen der...! Variable kostnader vil også bli betydelig mindre siden folk ikke er på jobb.

Blaa på arenaen blir nok et åpent sted på arrangementer og stengt ellers. Det henger ikke altfor mange folk rundt der ute ellers. De mangler bare å få oversendt brukstillatelsen, de kan gå i gang når som helst nå. Jeg var innom på mandag og alt er oppmontert og klart, og det er øl i rørene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Juli og August er det bare fredager lørdager og kampdager som er åpent.

Blaa på TA vil være åpent når det er arr. på arenaen.

Jeg forstår din frustrasjon og er sikker på at hvis folk hadde vært flinkere til å stikke innom på hverdager så hadde det sikkert vært lønnsomt å ha ansatte der også

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår din frustrasjon og er sikker på at hvis folk hadde vært flinkere til å stikke innom på hverdager så hadde det sikkert vært lønnsomt å ha ansatte der også

BRA med Blaa på TA på kampdager da.

Blaa/Bstua: Reduksjonen i kostnader er minimal ved stenging hverdager når det likevel er fast ansatte som skal ha lønn og ikke permitteres. Variable kostnader på hverdager (med unntak av ørlite energibruk og noe renhold) dekkes jo gjennom omsetningen. Kalkyle: 68 for 0,6 gir vel et visst bidrag,, tror dere ikke? :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blaa/Bstua: Reduksjonen i kostnader er minimal ved stenging hverdager når det likevel er fast ansatte som skal ha lønn og ikke permitteres. Variable kostnader på hverdager (med unntak av ørlite energibruk og noe renhold) dekkes jo gjennom omsetningen. Kalkyle: 68 for 0,6 gir vel et visst bidrag,, tror dere ikke? :-)

og dersom de ikke skal ha lønn?? de skal vel ha ferie sån som alle andre slappfisker, så da må de ha ekstrahjelper, og da sparer man de penga.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå synes jeg du drar unødvendig mye av 2.klasse bedøk inn her. Flesteparten av de ansatte på Onkel Blaa har sannsynligvis timelønn, dermed sparer du de utgiftene ved å stenge stedet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt feil bl.a. pga lønn. Utesteder og vanlige bedrifter er ganske forskjellige vedr. både lønn og drift.

Skulle ønske du hadde rett, da hadde de ikke stengt :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blaa på FA er under bygging, bardisk med tappekraner er oppe, og hele lokalet er under oppføring

Etter det jeg har hørt var de helt klare for å servere øl allerede på Tina Turner, med sjengetillatelse og alt. De manglet bare brukstillatelse...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blaa på FA er under bygging, bardisk med tappekraner er oppe, og hele lokalet er under oppføring

Etter det jeg har hørt var de helt klare for å servere øl allerede på Tina Turner, med sjengetillatelse og alt. De manglet bare brukstillatelse...

tittet inn der idag, så baren sto der med alt tilbehør!l lokalet så stort ut, men manglet interiør, stoler,bord etc. men så ut som man var klare til åpne om ikke lenge!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som alltidblaa sier - Onkel Blaa på Fornebu har vært klar til åpning siden Tina Turner.  Det mangler bare noen papirer fra kommunen.

Bra det ikke er interør, vi trenger bare et stort åpent hull i veggen med noen tappetårn. Helst ingen musikk heller, det får rallerne ta seg av med stemmebruk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som alltidblaa sier - Onkel Blaa på Fornebu har vært klar til åpning siden Tina Turner. Det mangler bare noen papirer fra kommunen.

Bra det ikke er interør, vi trenger bare et stort åpent hull i veggen med noen tappetårn. Helst ingen musikk heller, det får rallerne ta seg av med stemmebruk.

Egentlig hadde en ølfontene gjort samme nytten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe som er elendig hos oss så er det stemningen på pub før kamp.

Enig, der har vi en jobb å gjøre.

Jeg var litt sliten før kamp i går, så jeg savnet egentlig ikke musikk.

Neste kamp derimot skal det være fult trøkk med Stabæk musikk, engelsk fotball er totalt ikke eksisterende vedr prioriteringer på kampdager.

Men hvor er medlemmene våre Kl 14:30 var vi vel 10-15 stk.

Blir ikke mye ralling hvis det er flere på bingo enn på puben

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neste kamp derimot skal det være fult trøkk med Stabæk musikk, engelsk fotball er totalt ikke eksisterende vedr prioriteringer på kampdager.

En ting har ikke forandre Blå selv om sjappa er pusset opp og eierne er nye. Kommer det en fyr med LFC-skjerf og poden på 6 i drakta til Gerrand, så kan man bare glemme å få spille musikk. De folka kjøper 1 kaffe og 1 pepsi Max, men oppfører seg likevel som om de eier stedet. Jeg forstår godt at betjeningen synes det er lettere å få oss de kjenner til å tilpasse seg. Jeg synes jo heller ikke det er særlig moro å være DJ når det stadig kommer folk å klager og heller vil ha lyden fra toppkampen Hull-Stoke.

Det er få ting som dreper stemningen mer enn englesk forball på TV når man lader opp til kamp.

På lørdag er det damekamp kl 1600 på Nadderud. Etter kampen kommer flere av spillerne bortom Blå. BENDIX; du kan kanskje si til Blå alt nå at de får annonsere med at cupkampen til Enga (som begynner 1800) og det som måtte være av englesk fotball den kvelden, går uten lyd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting har ikke forandre Blå selv om sjappa er pusset opp og eierne er nye. Kommer det en fyr med LFC-skjerf og poden på 6 i drakta til Gerrand, så kan man bare glemme å få spille musikk. De folka kjøper 1 kaffe og 1 pepsi Max, men oppfører seg likevel som om de eier stedet. Jeg forstår godt at betjeningen synes det er lettere å få oss de kjenner til å tilpasse seg. Jeg synes jo heller ikke det er særlig moro å være DJ når det stadig kommer folk å klager og heller vil ha lyden fra toppkampen Hull-Stoke.

Det er få ting som dreper stemningen mer enn englesk forball på TV når man lader opp til kamp.

På lørdag er det damekamp kl 1600 på Nadderud. Etter kampen kommer flere av spillerne bortom Blå. BENDIX; du kan kanskje si til Blå alt nå at de får annonsere med at cupkampen til Enga (som begynner 1800) og det som måtte være av englesk fotball den kvelden, går uten lyd

Har allerede "kommandert" Blaa til å prioritere Stabæk sanger istedenfor lyd til engelsk fotball. Det gikk relativt greit. Som sagt var jeg sliten før kamp i går og savnet ikke noe lyd. Hadde noen derimot nevnt det, hadde jeg selvfølgelig ordnet opp.

Tar info med Blaa i kveld, det skal gå greit.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Onkel Blaa
  • Opprett ny...