Gå til innhold

Onkel Blaa

gsk
 Del

Anbefalte innlegg

sanne ord.

har ikke noe imot aa ta en-to öl paa onkel graa för og/eller etter kampen. men da maa puben blir litt mer inviterende til oss som er gjester. og det betyr et fortere ölsalg og at man ikke gaar tom for ölen för kampen er ferdigspilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet har vel kanskje vel så mye vært bemanningen, så kanskje en idé å gjøre noe med det også.. Venter man mye folk kan man ikke ha samme personer til å ta kasse og til å tappe øl, man er nødt til å ha en person per tappetårn som kun tapper øl..

Problemet blir stort når 50% av bemanningen skal løpe frem og tilbake til kjølerommet for å hente flasker.

Det har også vært vikarer/nyansatte noen av disse gangene.

Vi har kommet med forslag til konkrete endringer slik at serveringen vil gå raskere i fremtiden.

Dette skal jeg ta opp på styremøte 25/8.

Så får vi se hvordan det fungerer på torsdag hvis kjølerommet er i orden.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Eller at de har nok folk på jobb, å nok øl?
Etter spesielt FCK kampen så kom det jo en del kritiske komentarer til Onkel Graa, spesielt med henblikk på bemanningen. Bemanningen har vel ligget rundt 8 pers på de siste kampene, og jeg synes det har vert tilstrekelig, litt ventetid må vi leve med på en pub som bare har omsetning i ca 1 time. Dessverre litt problemer ved en anledning, med kjøle anlegget, men ellers synes jeg det har fungert tilfredstillende etter FCK kampen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det "løsnet" sist kamp. Rask servering samt salg av pølser. Kjøleanlegget blir nok til et kjølerom på sikt.

De kan ikke vise 4 forskjellige kanaler samtidig som på Bekkestua, så sykkel er vel greit hvis det ikke er andre som vil se fotball.

Veldig ok med arr. der etter kamp. Det er mye bedre å ta en øl enn å vente på busser. Uansett er det vel kortere å gå fra Graa til vanlig bussholdeplass enn til bussene langt langt unna på andre siden av stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvor tidlig er det lov å servere øl på en søndag?

I utgangspunktet kan man servere øl/vin og sprit under 22% fra klokken 0600 hver eneste dag hele året. Men hver kommune har lov å innskrenke dette mellom 0600 og 1300.

Sprit over 22% kan serveres fra klokken 1300.

All servering må avsluttes senest klokken 0300 og være drukket opp innen 30 minutter.

Hver Kommune kan også innskrenke avsluttingstid, men kundene har kun 30 minutter å drikke opp etter de har handlet drikken.

Dette gjelder også ved uteservering. Hvis de har uteservering til klokken 2300 har kunden lov å ta ut drikke før denne tid (2259) og den må da være drukket opp innen klokken 2329. Kunden har ikke lov til å gå inn og ut i løpet av denne tiden.

Når det gjelder Bærum kommune vet jeg ikke hvilke regler som gjelder. Og heller ikke Onkel Blå hvilke retningslinjer de har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inviterer med dette alle $$ medlemmer til å delta på Jam Session på Onkel Blaa i morgen, torsdag 15/10-09 klokken 2000.

Her blir det full rulle og masse gøy.

Det er vår alles kjære Tom Stenvoll som er primus motor bak dette arrangementet.

PS, det er selvsagt vanlig aldersgrense på Blaa.

Ta med deg venner og kjente og kom- dette er moro!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det tatt høyde for at det mest sannsynelig kommer veldig mye mennesker på søndag?

Selvsagt er det ikke det...

"Nei jøss, er det siste seriekamp i dag? Det visste vi ikke gitt. Jaja..."

Gled deg til kø

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det tatt høyde for at det mest sannsynelig kommer veldig mye mennesker på søndag?

Selvsagt er det ikke det...

"Nei jøss, er det siste seriekamp i dag? Det visste vi ikke gitt. Jaja..."

Gled deg til kø

Er så håpløst det stedet, merker jeg bare blir forbanna av å tenke på det. Husker veldig godt da vi kom 3 busser fra drammen i 2007 og møtte et fullsatt onkel blaa og omtrent samtlige måtte ta turen hjemover.

Syns det er ganske så rart at man ikke er keen på å tjene penger og arrangere noe med enten support eller stabæk fotball. Eller skal vi bare si takk for i år, sees i mars når vi går av bussen etter sandefjord kampen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt skal medaljene feires på søndag.  Vi er ikke så bortskjemte ennå at vi avslutter festen (og sesongen) straks dommeren blåser av kampen i Sandefjord.

Detaljene kommer snart ut i epost til dem som får sånn fra Stabæk (tror jeg).  Men grovt sett blir det feiring i Bekkestua sentrum fra ca kl 19.00 og utover.  Da snakker man nok med heltene fra lørdagen også, før gutta kommer med buss direkte fra Sandefjord.

Supporterbussene slipper sine passasjerer av omtrent oppå scenen.

Men før det er det jo feiring på lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så håpløst det stedet, merker jeg bare blir forbanna av å tenke på det. Husker veldig godt da vi kom 3 busser fra drammen i 2007 og møtte et fullsatt onkel blaa og omtrent samtlige måtte ta turen hjemover.

Syns det er ganske så rart at man ikke er keen på å tjene penger og arrangere noe med enten support eller stabæk fotball. Eller skal vi bare si takk for i år, sees i mars når vi går av bussen etter sandefjord kampen?

ja, det husker jeg godt. jeg stod ute i 2007 (var med i drammen) og i 2008 (kom ikke inn selv da det var etter kl.1!).

skulle jeg bli tvunget til aa feire ogsaa det tredje aaret med medalje utendörs er jeg mer enn skuffet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkreste måten å komme seg inn på Blaa på, etter kampen, er å ikke dra på kamp, men møte på Blaa når de åpner. Desverre er det de som ikke er med på kampene som får gleden av å feire på blaa etterpå.

Så får vi bare håpe de også har nok øl til feiringen, og ikke går tom.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv vært skuffet over Blaa ved flere anledninger. Jeg er enig at mye har vært dårlig på Blaa.

Men det jeg er enda mer irritert over er kunder som stiller opp på lokalpuben 1-2 ganger pr. år når det er en stor anledning for så å vente at stedet er stort nok til å ta 1.500 mennesker og servere disse samtidig, for så og kritiserer hvis det ikke fungerer knirkefritt.

Er dere klar over hva husleien til et så stort sted ville blitt?

Klart det blir håpløse køer når alle skal feire laget den ene gangen etter sesongen. Halloen, hvis vi har en buss disp. til Bergen og 75 melder seg på, ja da blir det trangt.

At Blaa/SF tidligere ikke har samkjørt dette godt nok er en helt annen sak.

Planlegging eller mangel på sådan har vært veldig dårlig tidligere. Har selv stått på utsiden.

Dette er ikke et angrep på enkelte som kritiserer Blaa, bare et lite hjertesukk fra en som har tilgang til regnskapet og skulle ønske flere stakk innom en gang i blant etter arbeid/studier og bidratt til å holde omsetningen oppe.

Vi er 2.000 medlemmer i SS, men bare en håndfull personer som frekventerer der jevnlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjönner hva du mener bendix. men: blir man skuffet gang etter gang er det vanskelig aa finne veien til selveste skuffelsen en gang til.

marius: ja, det er det jeg fryktet...og egentlig daarlig reklame til supporterklubben vaar...hvem har lyst til aa bli med paa slike turer naar man kan se kampen paa storskjerm, sitte varmt og drikke öl og saa har - i tilleegg - gleden av aa feire med laget...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er 2.000 medlemmer i SS, men bare en håndfull personer som frekventerer der jevnlig.

det kan jo ha noe med stedet å gjøre. Er rett å slett et dårlig sted for supportere, Becks er slettes ikke bra, men milevis forran Blaa

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå en gang slik at det er veldig få steder i kongeriket, som har plass til 2000, selv når vi trekker fra de som er under 18, for ikke si 20 og så trekker vi fra de "gamle" som uanset ikke ville gått på blå, så kommer vi ned i 1000, og det antallet er det fremkdeles få steder som klarer, vi må derfor, dessverre bare bite i de sure eplene og akseptere at det er de som ikke er med på tur som fester på Blaa, selv er jeg redd at jeg ikke kommer inn på lørdagen, da jeg skal en ekstra tur ned til TA å hente damene, før jeg parkerer, og så komme meg inn, jeg er redd at det da er fullt :(

Men en ting er uakseptabelt, og det er dersom de går tomme for ØL

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt føre var...

Igår når vi feiret damenes sølv på Onkel Blaa var det en episode som ikke alle var helt fornøyde med. Dere som var der vet hva jeg prater om. Er det noen som ønsker å ta opp dette så ta det gjerne direkte med meg da det var jeg som tok beslutningen i den saken.

Endret av Turid-Laila
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Onkel Blaa viser håndball EM for herrene, (du kan se fotball, håndball og ski samtidig)

Onkel Graa (Blaa på TA) åpner ikke før kampen mot Moss 22/1

Onkel Blaa & Graa åpner kl 11:00 søndag 31/1 kamp mot ManU

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Onkel Blaa
  • Opprett ny...