Turid-Laila 32 Del Skrevet 27. April 2011 Del Skrevet 27. April 2011 På mandag åpner vi 2 timer før kamp på både Bekkestua og Fornebu. Kun 2 timer før er jo alt for dårlig. Blir ikke noe pubkultur av det... Da blir det grillparty istedet Har skjønt at jeg gjorde en feilvurdering der...my bad. Nå har jeg lært til neste gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 27. April 2011 Del Skrevet 27. April 2011 På mandag åpner vi 2 timer før kamp på både Bekkestua og Fornebu. Kun 2 timer før er jo alt for dårlig. Blir ikke noe pubkultur av det... Da blir det grillparty istedet Har skjønt at jeg gjorde en feilvurdering der...my bad. Nå har jeg lært til neste gang. Vi hjalp dere hvertfall med omsetninga etterpå, ifølge kontoutskriften min... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 3. Mai 2011 Del Skrevet 3. Mai 2011 På mandag åpner vi 2 timer før kamp på både Bekkestua og Fornebu. Kun 2 timer før er jo alt for dårlig. Blir ikke noe pubkultur av det... Da blir det grillparty istedet Har skjønt at jeg gjorde en feilvurdering der...my bad. Nå har jeg lært til neste gang. Vi hjalp dere hvertfall med omsetninga etterpå, ifølge kontoutskriften min... HERLIG!! Sånt liker jeg å høre...selv om jeg skjønner at kontoen din ikke setter like stor pris på det Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 3. Mai 2011 Del Skrevet 3. Mai 2011 Norges Fotball Forbund har gitt meg tillatelse til å bruke Sumo for å vise alle Stabæk-kamper som ikke blir vist på TV! Så på søndag kan de som ikke har muligheten å dra til Haugesund sitte på puben og drikke pils, spise pizza og se favorittlaget sitt på storskjerm. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 4. Mai 2011 Del Skrevet 4. Mai 2011 CHAMPIONS LEAGUE!! I kveld 20.45 avgjøres det om det er Man. United eller Schalke som skal møte Barcelona i finalen. Onkel Blaa viser kampen på to storskjermer og flere småskjermer. Her blir det stemning med fotball, pizza og øl. :0) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 4. Mai 2011 Del Skrevet 4. Mai 2011 Resterende av uken: Onsdag 4. mai 20.45 Man. United - Schalke (alle skjermer) Torsdag 5. mai 21.00 Villarreal - Porto (1) 21.00 Braga - Benfica (2) Lørdag 7. mai 16.00 Vålerenga - Brann (1) 16.00 Everton - Man. City (2) 16.00 Newcastle - Birmingham (småskjermer uten lyd) 18.30 Spurs - Blackpool (1) Søndag 8. mai BLAA DAG!! Denne dagen er Stabæk i fokus. Stabæk-musikk, supporterpriser, pizza, synging og ralling! 15.00 Stoke - Arsenal (2) 17.10 Man. United - Chelsea (Antall Stabæk-supportere avgjører hvilke skjermer og evt lyd) 17.45 Haugesund - STABÆK (1 og 2) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 12. Mai 2011 Del Skrevet 12. Mai 2011 Lørdag 14. mai 13.45 Blackburn - Man. United (1) 13.45 Blackpool - Bolton (småskjermer uten lyd) 13.45 Sunderland - Wolves (småskjermer uten lyd) 16.00 Man. City - Stoke (1) Søndag 15. mai 14.30 Chelsea - Newcastle (1) 17.00 Liverpool - Spurs (1) 17.00 Arsenal - Aston Villa (2) 17.00 Wigan West Ham (småskjermer uten lyd) 20.45 Napoli - Inter (1) Mandag 16. mai BLAA DAG! Stabæk-musikk og ralling på Bekkestua fra kl. 13.00 til langt ut på natt 17.45 Stabæk - Sogndal på alle skjermer! På Telenor Arena varmer vi opp til kampen fra kl. 16.00 Norges nasjonaldag 17. mai Vi holder åpent kl 13.00 - 22.00 Til og med denne dagen er det fotball for de som ønker det. 19.45 Man. City - Stoke Torsdag 19. mai BLAA DAG 18.00 Odd Grenland - Stabæk Med tillatelse fra NFF bruker vi Sumo til å vise kampen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 16. Mai 2011 (endret) Del Skrevet 16. Mai 2011 (endret) VI HOLDER IKKE ÅPENT PÅ ONKEL BLAA TELENOR ARENA I DAG! VI SAMLES PÅ BEKKESTUA OG LAGER STEMNING! Endret 16. Mai 2011 av Turid-Laila Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 "Graa" finnes ikke mer... Fra nå av finnes det kun ett Onkel Blaa, og det ligger på Bekkestua! Nå som "Graa" er borte satser vi mer enn noen gang før på å få tilbake den gode stemningen som var i gamle dager på Blaa. Det betyr at hjemme- og bortesupportere må leke pent sammen før og etter kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 En av tingene som ble lovet før sesongen var at Blaa skulle være en ren hjemmepub. At noen gamle tanter gjerne vil leke med bortesupportere før kamp er greit det, men da kommer ikke jeg. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Det er noe som heter økonomi vettu mikki, går ikke driften rundt er man nødt til å ta grep, og det virker jo som om det er det som blir gjort nå. Bedre med 1 pub enn ingen pub! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Enig. Men å blande supportere gjør man helst ikke, hverken på pub eller stadion, uavhengig av hvordan det var tidligere. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 En av tingene som ble lovet før sesongen var at Blaa skulle være en ren hjemmepub. At noen gamle tanter gjerne vil leke med bortesupportere før kamp er greit det, men da kommer ikke jeg. Når vi spilte på Nadderud var da ikke Blaa en ren hjemmepub. Richard satte til og med på enkelte bortesupportersanger. Og likevel var det et bra sted og møtes og varme opp før kamp! La oss ikke nekte puben vår å unngå konkurs! Det er jo uansett ikke Glasgow eller Nord-Irland dette her. Fiendskapene er jo høyst innbilte (man kan kanskje hate en klubb, men ikke alle som støtter den). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Enig. Men å blande supportere gjør man helst ikke, hverken på pub eller stadion, uavhengig av hvordan det var tidligere. Forsåvidt enig det, men vi vet jo ikke om bortesupporterne er interessert i å komme engang... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Dette er jo uansett et løftebrudd fra OB sin side, da det ble avtalt at OB på Bekkestua skulle være en ren hjemmepub og at dette skulle danne grunnlaget for å bygge opp pubkulturen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Det er jo uansett ikke Glasgow eller Nord-Irland dette her. Fiendskapene er jo høyst innbilte (man kan kanskje hate en klubb, men ikke alle som støtter den). Eh? Det var ikke få ganger det var tilløp til/forsøk på bråk på Onkel Blaa da vi spilte på Nadderud. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Jeg tror og håper at de fleste bortesupportere velger ikke å legge turen om Bekkestua før kamp. I de tilfellene de dog velger å gjøre det vil det sikkert gå greit, selv om det absolutt ikke er en ønskesituasjon. Det som dog er verre er bortesupportere som tar turen til Blaa etter kampen. Sånn som den lille Sogndal-gjengen uten antenner som tok turen på mandag og syns det var rasende festlig å lage kreative obskøne gester og utstøte lyder på en uforståelig dialekt. Det kunne fort blitt bråk, og hadde nesen garantert blitt det på et hvilket som helst annets lag supporterpub. Dersom Onkel Blaa blir for begge lags supportere bør dette kun være før kamp, og dørvakter og bartendere bør sørge for å gjøre det mest mulig hjemmesupportervennlig. Hvis ikke kan Blaa etterhvert risikere å bli mer bortepub enn hjemmepub. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Regner med at noen her inne hadde ment det var løftebrudd om OB hadde havnet i skifteretten også. Det hadde vært dårlig gjort av dem, det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Regner med at noen her inne hadde ment det var løftebrudd om OB hadde havnet i skifteretten også. Det hadde vært dårlig gjort av dem, det. Ja, det var akkurat det jeg mente Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Jeg tror og håper at de fleste bortesupportere velger ikke å legge turen om Bekkestua før kamp. I de tilfellene de dog velger å gjøre det vil det sikkert gå greit, selv om det absolutt ikke er en ønskesituasjon. Det som dog er verre er bortesupportere som tar turen til Blaa etter kampen. Sånn som den lille Sogndal-gjengen uten antenner som tok turen på mandag og syns det var rasende festlig å lage kreative obskøne gester og utstøte lyder på en uforståelig dialekt. Det kunne fort blitt bråk, og hadde nesen garantert blitt det på et hvilket som helst annets lag supporterpub. Dersom Onkel Blaa blir for begge lags supportere bør dette kun være før kamp, og dørvakter og bartendere bør sørge for å gjøre det mest mulig hjemmesupportervennlig. Hvis ikke kan Blaa etterhvert risikere å bli mer bortepub enn hjemmepub. Det hadde nok fort blitt bråk om ikke "en eller annen" tok ansvar og fikk de kasta ut etter først ha bedt de pent om gå... Bare de siste sesongene på nadderud hadde man trøbbel med bortelagets kosing i forbindelse med FFK, LSK, VIF, Brann, HamKam og Viking hvor det var tilløp til bråk... Det er bare de jeg kom på i farten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Det ser jo ikke ut til at HamKam rykker opp igjen med det første, så fullstendig krise er det vel ikke. Man bør kanskje stille med noen ekstra vakter slik at ikke "enkelte" "er nødt" til å bedrive borgervern. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Ser ingen grunn til å invitere bortefans til OB. Om de ønsker å komme dit før match er det greit, forutsatt at de oppfører seg som folk med utdannelse og normalt god mental- og kroppslig hygiene. Og at de stiller med egne vakter. Etter match har bortefans ingenting å gjøre på OB. Bortefans er ingen målgruppe. De kommer maks 1 gang hvert år - er ferdig dritings og lager ofte masse pes og krever ekstra vakthold. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Drar ikke de fleste av borstefansen hjemover etter kamp? Til sin egen pub hvis det er snakk om at av lagene i nærheten, og bussen hjem hvis de har en lang tur. Om de ønsker å komme til Blaa før kamp er vel ikke akkurat ideelt, men ikke veldig krise. Det er jo ekstra penger i kassa på kampdag, og for store problemer skal det litt til før det blir. Det er ihvertfall mye bedre enn om puben skulle bli borte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Støtter Mikki 100 % her. Å invitere bortefans til Blaa er bare tull. De få som eventuelt dukker opp får man bare forholde seg til, men om Blaa skal være puben vår kan vi ikke drive med dette. Enten er puben vår, eller så er det en bortesupporterpub! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 569 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 Etter vi flyttet til telenor er jeg en av de som har falt av pubkulturen i forbindelse med kamp, men i gode gamle dager synes jeg det var herlig med begge lags supportere på pub. Både på onkel blaa og på bortebane - ikke minst på bortebane da man ofte er litt mer i slaget og dermed litt mer sosial Har hatt mange gode diskusjoner og humoristiske mobbesituasjoner med andre lags supportere på pub! Syntes det var mye av det som var gøy både på Blaa og bortetur! Dessverre er det noen kronidioter som skal ødelegge en slik kultur! Da mener jeg ikke dere som vil ha Blaa som ren hjemmepub, men de som lager bråk, ypper og provoserer! De ødelegger så jævli mye for fotballen (riktignok ikke så ille i Norge da) og dette er et element de ødelegger! Forøvrig utrolig synd med Onkel Graa! Da jeg bor i Oslo var det der jeg tok en eventuell øl før kamp! Håper det er muligheter for gjenåpning i fremtiden! PS fuck hele boligutbyggingsopplegget på Fornebu. Ting kunne vært så mye mer rosenrødt for vår blaa klubb om alle involvert i fornebu hadde spilt på lag!! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 19. Mai 2011 Del Skrevet 19. Mai 2011 helt enig med deg m-a-n. jeg har mange gode minner da det var hjemme- og bortesupportere paa blaa för kamp (kakeservering til bryne supportere ). og jeg har minst like mange gode minner da jeg var paa bortetur og kunne sitte sammen med hjemmelags supportere og stabaek supportere paa en eller annen supporterpub. ble mange hyggelige prat. jeg har ikke noe problem med at blaa blir en ren hjemmesupporter pub. men skulle noen faa bortesupportere dukke opp (som kan oppföre seg) saa burde man ikke jage dem bort. etter kampen har jeg derimot ikke noe imot at puben er og blir blaa. haaper bare at det blir flere folk som velger aa stikke innom blaa för/etter kampen naa da graa er stengt. hadde vaert bra med gjenoppliving av den gamle pubkulturen. masse stabaek folk, höy stabaek musikk, gode ölpriser - jeg trenger ikke mer enn aa ha det göy för/etter kamp. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 20. Mai 2011 Del Skrevet 20. Mai 2011 Onkel Graa: Det har vært møter siden budstikka gikk i trykken. Så snart en avtale mellom partene er signert kommer det ut informasjon. Sabina vil informere på denne tråden i løpet av dagen Alltid sur og kritisk Mikke? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Turid-Laila 32 Del Skrevet 20. Mai 2011 Del Skrevet 20. Mai 2011 Onkel Graa Idag har vi ingått en endelig avtale om å overdra Graa til arenaeierne som kommer til å fortsette drive pub der. Altså...det blir fortsatt servert øl der, men ikke i vår regi. Jeg antar at det er dit mesteparten av bortesupporterne drar, uavhengig av om de er invitert eller ikke. Siden det ble så stor diskusjon om hvorvidt bortesupporterne skal komme til Onkel Blaa eller ikke, så vil jeg først av alt spesifisere at det har aldri vært snakk om at de skal inviteres til Onkel Blaa. Skjønner at jeg skulle presisert dette i mitt første innlegg. Tanken min er at risikoen for at flere av de kommer til Bekkestua er mye større enn før, og da håper jeg at dere klarer å leke pent sammen. Hvis ikke blir både jeg og dørvaktene veldig grinete med påfølgende konsekvenser. Hvis bortesupportere kommer til Onkel Blaa etter kamp, så kan vi dessverre ikke nekte de inngang på grunnlag av at de holder med feil lag, da det vil gå under rasisme. Det vi eventuelt kan gjøre er å bruke kleskode til å hindre bruk av supporterutstyr når de er her. Jeg er veldig interessert i at vi følger opp møtet vi hadde før sesongstart både for å se på hvordan vi synes ting har fungert så langt, og hvordan vi skal samarbeide fremover. Er det flere som er interessert i det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 20. Mai 2011 Del Skrevet 20. Mai 2011 vet ikke om kleskode hjelper. da kommer de med ultras-skjorte eller noe annet som ikke ser "offisiell" ut, eller gjemmer alt under jakken. jeg kunne ogsaa tenke meg at bortelagsupportere uten fotballeffekter kan like godt provosere som de med effekter paa. holder vel med aa slenge drit mot naboen som er ifört stabaek drakt og saa har vi full krangel. saerlig naar folk er litt berustet og kampen ikke gikk helt som forventet. jeg for min del kan leve med aa ha noen enkelte bortesupportere paa blaa etter kampen. saa lenge det ikke blir en haug som ödelegger "hjemmekamp"-fölelsen er det ok. folkeskikk og respekt er vel ordene som er viktig her. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 20. Mai 2011 Del Skrevet 20. Mai 2011 Skjønner at jeg blir sett på som veldig kritisk og sutrete. Jeg mener selvsagt ikke at man skal jage vekk folk som holder med andre lag så lenge de kan oppføre seg som folk. Det jeg reagerte på er at jeg hørte at Godset-supporterne var invitert til Blaa på søndag, noe som isåfall strider mot det vi ble enige om før sesongen. Har også tidligere i år rettet kritikk mot at Blaa åpnet kun 2 timer før matchstart mot Fredrikstad, noe jeg synes er synd på bakgrunn av det samme møtet vi hadde før sesongen der også styret var positive til samarbeid. Synes det er positivt at du vil følge opp møtet, Sabina, så slipper jeg å "sutre" videre her på åpent forum 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå