Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Markus, må ha 2 spisser på topp! Dessuten heller Andresen sentralt, og Mads som en indreløper.

Da har jeg mer tro på et 3-5-2 system. Det er et høyrisiko system, men med full innsats har vi tidligere feid over det meste av motsand når har gått over til 3 mann bak på tampen av matchene.

Enig Ringo - må ha alternativer på venstreback. OG de må få prøve seg. Kan ikke vente til Holter enten blir skadet, eller passerer 40 før vi i hvertfall prøver andre alternativer der.

----------------Knudsen----------------

--------IA-------Muri------Mike--------

Ohr----Jørgensen---Andresen---Stenersen----Sammy

-------------Veigar----Finstad---------------

Eventuelt Ohr fremfor Veigar, og Stenvoll i Ohr sin posisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus, må ha 2 spisser på topp!

Enig med du og hvis vi teller over oppsettet mitt så var det bare 10 spillere... Derfor setter jeg inn Finstad på topp. Løsningen blir da litt nærmere Steel sin, men med litt mer deffensiv kontroll...

----------------Knudsen----------------

--------IA-------Muri------Mike--------

-------Tom/Tommy---Martin-------------

Ohr----------Jørgensen----------Sammy

--------Finstad---------Veigar-------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg mener vi bør holde oss til 442(4411) formasjonen det er den vi behersker best! Aller helst med en diamant på midten. Så kan vi variere med en 4231 formasjon på bortebane (f.eks. i UEFA cupen.)

442 gir seg langt på vei selv.... Prioritert/rekkefølge

I.A/Skjønnsberg/Stenvoll, Kjølø, Muri/I.A., Holter/Clausen/Holmvik

Jörgensen/Ohr/Henning. Andresen/Stenvoll/Clausen, Steners/Stenvoll/Henning/Sand, Wowoha/Stenvoll/Samir

Veigar/Ohr/Branmir, Finsi/Markergård

Jepp... kjedelig...., jeg vet... men best????

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ringo, du er min fotball-mentor, så jeg er enig med deg.

Men hva med de svenskene i går? Nok en gang viser det seg at det er smart å ha en spiller som løper inn i bakrommet samtidig som ballen spilles over den bakre fireren. Det samme viste Monaco i CL. Hvorfor prøver vi ikke dette oftere? Thomas har jo masser av fart. I eliteserien ville nok minst 40% av slike oppspill blitt stoppet av inkompetente linjemenn. Men like vel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva med de svenskene i går? Nok en gang viser det seg at det er smart å ha en spiller som løper inn i bakrommet samtidig som ballen spilles over den bakre fireren. Det samme viste Monaco i CL. Hvorfor prøver vi ikke dette oftere? Thomas har jo masser av fart. I eliteserien ville nok minst 40% av slike oppspill blitt stoppet av inkompetente linjemenn. Men like vel.

Hepp,

Jepp, det er alltid trøbblete å forsvare seg mot lag hvor en angriper møter og en annen stikker i rom.

Thomas er en gjennombruddspiss med stor toppfart men ikke alvedrdens akselerasjon. Han trenger et par - ti meter på å sette igang. Derfor er det viktig å time gjennombruddspasningen til Finstad riktig. Han skal ha pasningen i rom idet han bryter gjennom forsvaret og nærmer seg toppfart. Rettvendt og rett på mål og han ville scoret uendelig flere mål enn det han gjør nå. Med ryggen mot mål og forsvarspillere rundt seg er ikke Finstad mer en en høyst ordinær angriper. Rettvendt og i fart er han livsfarlig....

Når det gjelder Sverige i går så lignet de mye på Arsenal synes jeg, men de har jo en hel haug med offensive spillere som er i form samtidig... Da går ting på skinner!!! Mye å lære av sverige i går!!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt lag er:

------------Knutsen------------

I.A.----Muri-------Kjøle-------Holter

Ohr-----Sand-----Martin------Tom

------Veigar--------Sammy----------

Sorry Thomas, Tommy, Mads

Ohr og veigar er tatt inn forutsatt at de viser mye mer enn hittil i år.

Spillet var helt kanon i går, alt var bra med unntak av 2 ting: Spissene.

Med normale spisser hadde vi vært et helt annet sted på tabellen.

Når vi år etter år etter år sliter med at spissene scorer lite har det jo nærmest blitt en vanesak!

Takk til alle som bidro på tribunen i går. Ikke værst å holde trøkket oppe når sjanse på sjanse blir missbrukt og fotballen er alt for rund

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt snodig å flytte Sammy bort fra den posisjonen han har briljert i 2-3 kamper på rad. Det er vel ingenting som tyder på at han er noe mer effektiv foran mål enn de spissene vi allerede har. Derimot er det ingen som erstatte hans evne til å pumpe inn innlegg fra venstrekanten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye fine forslag gutter, og det er mange å ta av gitt. Likte mannskapet vi mønstret i går, selv om jeg synes det er synd at Stian ikke riktig presterer på et litt høyere nivå. Allikevel har jeg tro på gutten, og mener han vil blomstre med Martin tilbake på laget. En som kan si fra litt til han, og som han respekterer.

Jeg er litt usikker på Holter om dagen, og vil veldig gjerne at Holmvik skal få sjansen når det finnes mulighet for det. Vi har veldig mange midtbanespillere når Martin kommer tilbake, men intet skikkelig alternativ på f.eks venstreback. Eneste alternativet bakover er per i dag Morten. Jeg synes forøvrig at Morten har visst prov på god innsatsvilje forover, og har litt tro på han og Ohr på samme side. I mangel av en ordentlig goalgetter, så feier jeg inn hurtige, og en-mot-en -sterke, Branjimir. Enorme offensive kvaliteter i denne formasjonen, og den sentrale V-formasjonen, med Martin, Mads og Veigar kan by på samba-galskap ( Vi har forøvrig også snappet opp broren til Mads der og ser jeg....hehe)

Derav :

---------------------J----------------------

--Skjønsberg - Kjølø - Muri - IA Olsen--

-----------Martin------Jørgensen---------

-----Ohr-------Veigar----------Sammy---

----------------Branjimir-------------------

Hva innbyttere gjelder, så har jeg et ønske om flest mulig bytter for Hauger, Clausen, Holmvik og Tanum. Vi må ikke la de bli en ny Andreas Hauger, som ble skviset ut pga en sinnsvakt dyr midtbane. La de gutta få sjansen, og ikke la utviklingen stagnere. De er fremtiden for pokker, og det er noen andre som ikke representerer den. Jeg synes det er så utrolig viktig, og skjønner ikke at ikke flere engasjerer seg i nettopp det. Se på EM, se de unge spillerne briljere. Senest ikveld satt tyskeren innpå en vanvittig artig unggutt, og på Nederland er jo Van Der Vaart et godt eksempel. Gutta spiller jo fast på Ajax fra de er 20!!! Jeg har tidligere nevnt eksempelet Kaka vs Rui Costa.

Laget vårt ser nå veldig sterkt ut på papiret, og jeg håper papiret viser seg.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Overkjøring Av Rosenborg!
  • Opprett ny...