FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 21. August 2023 Del Skrevet 21. August 2023 Kostadinov skadet igjen? Haugen-kjøpet virker som en total fiasko pga skadene 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 1. September 2023 Del Skrevet 1. September 2023 Hva er skade status på Høgh? Virker som usikkerhet mtp lengde ute hos Bjarmann og LB! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 1. September 2023 Del Skrevet 1. September 2023 Da tipper jeg det er usikkerhet mtp lengde. (sorry, måtte bare) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 1. September 2023 Del Skrevet 1. September 2023 1 time siden skrev M-A-N: Da tipper jeg det er usikkerhet mtp lengde. (sorry, måtte bare) Kan dem ikke bare måle da? (Sorry, kunne ikke la være) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 287 Del Skrevet 1. September 2023 Del Skrevet 1. September 2023 Akkurat nå skrev Kaizer Alphonse: Kan dem ikke bare måle da? (Sorry, kunne ikke la være) - Synes du dette var et konstruktivt innlegg, som bidro til en bedre debatt rundt skadesituasjonen til Høgh, Kaizer Alphonse? - Nei, absolutt ikke, og jeg kan ikke gjøre annet enn å beklage på det sterkeste. Om jeg lover at det ikke skjer igjen, sier du? Nei, det kan jeg dessverre ikke love. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 449 Del Skrevet 1. September 2023 Del Skrevet 1. September 2023 1 time siden skrev blaasoldat: Hva er skade status på Høgh? Virker som usikkerhet mtp lengde ute hos Bjarmann og LB! Er nok litt touch and go. Trent hele uken. Men ikke med på spilløktene. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 2. September 2023 Del Skrevet 2. September 2023 8 timer siden skrev Marandinho: Er nok litt touch and go. Omfanget av touching kan kanskje påvirke @Kaizer Alphonses lengdemåling? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 2. September 2023 Del Skrevet 2. September 2023 Så ingen av dere vet hva slags skade han har mao? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 2. September 2023 Del Skrevet 2. September 2023 24 minutter siden skrev blaasoldat: Så ingen av dere vet hva slags skade han har mao? Mener de har sagt strekkskade. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 2. September 2023 Del Skrevet 2. September 2023 På fantasy står det lår - tilbake 17 september…sikkert derfor vi hentet Luca på tampen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Mai Greit nok at detaljert info om tilstand og skade ikke lenger er like in å dele med offentligheten. Men en liten statusrapport må det da kunne være mulig å gi fra klubben?? Diabate Opseth Kay Ellegård Veum Abu Bawa Hva skjer, er alle langtidsskadd eller er noen på vei tilbake? Alle disse er savnet! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Del Skrevet 23. Mai Del Skrevet 23. Mai 20 timer siden skrev M-A-N: Greit nok at detaljert info om tilstand og skade ikke lenger er like in å dele med offentligheten. Men en liten statusrapport må det da kunne være mulig å gi fra klubben?? Diabate Opseth Kay Ellegård Veum Abu Bawa Hva skjer, er alle langtidsskadd eller er noen på vei tilbake? Alle disse er savnet! Kunne ikke vært mer enig! Litt angst hvis de to på topp er ute en lengre periode. Fysikk og obos. Føkk meg. Trenger positive nyheter nå! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai Litt vage oppdateringer her: https://www.budstikka.no/det-er-selvfolgelig-ikke-optimalt/s/5-55-1717299 Oppsummert: Diabate: Lyskestrekk, ute noen uker til men vanskelig å si. Forhåpentligvis klar for noen kamper før ferien, men i verste fall ikke tilbake før etter ferien. Opseth: Kneskade, fortsatt under utredning. Ellegaard: Lyskeskade, fortsatt noen uker igjen. Veum og Kostadinov: Ikke noe mer info enn at de er ute med skader de også. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 398 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai 50 minutter siden skrev Petter: Litt vage oppdateringer her: https://www.budstikka.no/det-er-selvfolgelig-ikke-optimalt/s/5-55-1717299 Oppsummert: Diabate: Lyskestrekk, ute noen uker til men vanskelig å si. Forhåpentligvis klar for noen kamper før ferien, men i verste fall ikke tilbake før etter ferien. Opseth: Kneskade, fortsatt under utredning. Ellegaard: Lyskeskade, fortsatt noen uker igjen. Veum og Kostadinov: Ikke noe mer info enn at de er ute med skader de også. Siden vi har skader på viktige spisser så bør vi ta opp Victorio til A-stallen om det går an å få registrert han som spiller nå i Obos. Det er viktig at vi har noen rene spisser og ikke kanter som blir brukt som spisser. Gjør at vi får mer dynamikk og dybde i spillet. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 27. Mai Del Skrevet 27. Mai 1 time siden skrev fexter: Siden vi har skader på viktige spisser så bør vi ta opp Victorio til A-stallen om det går an å få registrert han som spiller nå i Obos. Det er viktig at vi har noen rene spisser og ikke kanter som blir brukt som spisser. Gjør at vi får mer dynamikk og dybde i spillet. Victorio er i stallen som «b-spiller». Dvs at han kan spille 4 kamper før han evt må tilbys proffkontrakt. Ekorness startet sesongen som «b-spiller», før han nå fikk kontrakt. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jørg1 1 955 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mai Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Mai https://www.stabak.no/nyheter/skadeoppdatering-fra-nadderud Skadeoppdatering fra klubben 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Operasjon på både Opseth og Riise.... https://www.stabak.no/nyheter/operasjon-for-riise-og-opseth Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 754 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni 3 minutter siden skrev kristh0707: Operasjon på både Opseth og Riise.... https://www.stabak.no/nyheter/operasjon-for-riise-og-opseth Godt å få ut litt info, men her må det nok handles inn i sommer. Ny høyreback (en eldre en med erfaring?) og en ny spiss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Synd for begge to, også at det har tatt såpass lang tid fra Opseth sin skade til beslutning om operasjon. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 346 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Er det faen meg mulig… Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Ikke akkurat marginer når vi har prioritert Opseth og Ellegaard på overgangsmarkedet, og så blir begge ute en halv sesong. På toppen er Diabate ute ganske mange kamper samtidig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSpanjol 1 135 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Kanskje på tide å ta en litt grundigere helsesjekk på spillerne før vi signerer dem? Føler dette skjer hvert år 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni 50 minutter siden skrev kristh0707: Operasjon på både Opseth og Riise.... https://www.stabak.no/nyheter/operasjon-for-riise-og-opseth Ang Riise så har jeg advart mot akuratt dette mtp spilletid, belastning og slitasje på unggutta! Det er bare tidsspørsmål før andre på laget i vekstfase kan få liknende eller mer alvorlige skader, om en ikke tar hensyn! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Kostadinov tilbake på benk. Viktig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 12. Juni Del Skrevet 12. Juni Veum for en kjeks. Men Nysveen klarte seg godt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 13. Juni Del Skrevet 13. Juni 14 timer siden skrev blaasoldat: Ang Riise så har jeg advart mot akuratt dette mtp spilletid, belastning og slitasje på unggutta! Det er bare tidsspørsmål før andre på laget i vekstfase kan få liknende eller mer alvorlige skader, om en ikke tar hensyn! Var det alder eller vekstfase som gjorde at Diabate, Ellegaard og Opseth røyk ut? Joda, det er lov å være bekymret, men vet du noe mer enn andre om årsaken til skaden til Riise? Eneste jeg har sett var at det skjedde en skade på trening. Belastningen kan vel så mye styres på trening dagene etter kamp som i selve kampene. For Riises del var det én kamp ca hver 6. dag (pga 16. mai og pinse osv ble det ikke vanlig program med kamp hver helg) siden starten av mai. Vi har latt spilleren i denne alderen spille helg etter helg for 2. laget uten at det nødvendigvis er et problem? Jeg sier ikke at vi ikke skal være forsiktige. Jeg forventer egentlig at når vi har et medisinsk støtteapparat som er ansatt spesifikt i en fotballklubb, så er det på jobb. Er det signaler som spillerne ikke en gang sier fra om, bør de varsle. For meg virker det som at vi tar individuelle hensyn. Spiten har feks spilt 90 minutter i to kamper frem til gårsdagen. Olderheim har ofte spilt mer enn 80 minutter, men ikke spilt helt ut mer enn 4 kamper så langt. Den første han spilte helt ut var 16. mai. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 13. Juni Del Skrevet 13. Juni 11 minutter siden skrev odd: Var det alder eller vekstfase som gjorde at Diabate, Ellegaard og Opseth røyk ut? Joda, det er lov å være bekymret, men vet du noe mer enn andre om årsaken til skaden til Riise? Eneste jeg har sett var at det skjedde en skade på trening. Belastningen kan vel så mye styres på trening dagene etter kamp som i selve kampene. For Riises del var det én kamp ca hver 6. dag (pga 16. mai og pinse osv ble det ikke vanlig program med kamp hver helg) siden starten av mai. Vi har latt spilleren i denne alderen spille helg etter helg for 2. laget uten at det nødvendigvis er et problem? Jeg sier ikke at vi ikke skal være forsiktige. Jeg forventer egentlig at når vi har et medisinsk støtteapparat som er ansatt spesifikt i en fotballklubb, så er det på jobb. Er det signaler som spillerne ikke en gang sier fra om, bør de varsle. For meg virker det som at vi tar individuelle hensyn. Spiten har feks spilt 90 minutter i to kamper frem til gårsdagen. Olderheim har ofte spilt mer enn 80 minutter, men ikke spilt helt ut mer enn 4 kamper så langt. Den første han spilte helt ut var 16. mai. Har aldri uttalt meg om de 3 du trekker frem! Jeg uttaler meg ved viktigheten av at vi som klubb ikke må drive rovdrift på disse unge spillerne, en må tørre å gi dem pauser selv om de er våre beste! Da akuratt dette er det jeg jobber med hver dag, så har jeg litt erfaring på området! Så kan du velge å vri/vrenge på det jeg har sagt slik du vil! Det medisinske i Stabæk, og jevnt over alle norske fotballklubber er langt under pari! Det er dessverre ikke der de velger å legge pengene sammenliknet med resten av kontinentene! Klubber som ei heller trener og spiller kamper på kunstgress, noe som igjen øker belastningen på våre spillere, sammenliknet med andre land! Og da Spesielt de i vekstfase. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 13. Juni Del Skrevet 13. Juni Jeg tror alle er enige om at det er viktig å la dem få pause når de trenger det osv. Hvis det stemmer at det medisinske apparatet vårt er for dårlig er det skummelt. Hva skyldes det? For lite penger til å lokke til seg bedre kvalifiserte? Når det gjelder de tre: De ble selvsagt nevnt som et billig poeng at det blir for enkelt å diagnostisere Riises skade som forårsaket av kombinasjonen unge alder og belastning uten videre informasjon. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 13. Juni Del Skrevet 13. Juni 1 time siden skrev odd: Jeg tror alle er enige om at det er viktig å la dem få pause når de trenger det osv. Hvis det stemmer at det medisinske apparatet vårt er for dårlig er det skummelt. Hva skyldes det? For lite penger til å lokke til seg bedre kvalifiserte? Når det gjelder de tre: De ble selvsagt nevnt som et billig poeng at det blir for enkelt å diagnostisere Riises skade som forårsaket av kombinasjonen unge alder og belastning uten videre informasjon. Jmf det klubben skriver har han fått en meget typisk skade jmf alder, belastning og spilletid! Så jeg trakk min konklusjon basert på det! De 3 andre er voksne ferdig utvokste spillere, de sliter som regel med annet! I Europa er det mer og mer vanlig med fullkropp MR ved signering av spillere, spesielt de eldre! Da det er relativt mange plager en spiller skjuler, eller en ikke finner på en klinisk undersøkelse! Ved tidligere arbeid i en norsk toppklubb, var det vanskelig å diagnostisere skader/plager/slitasjer, spesielt på afrikanske spillere! Da de skjulte/dekket over dette! Jeg synes personlig at vi bør bruke mer penger på det medisinske apparatet i klubben, spesielt med tanke på det ungdomsarbeidet vi gjør! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 383 Del Skrevet 13. Juni Del Skrevet 13. Juni 18 timer siden skrev blaasoldat: Ang Riise så har jeg advart mot akuratt dette mtp spilletid, belastning og slitasje på unggutta! Det er bare tidsspørsmål før andre på laget i vekstfase kan få liknende eller mer alvorlige skader, om en ikke tar hensyn! For en spiller i Opseths alder, så er kneoperasjoner definitivt begynnelsen på slutten. Kanskje til og med midten på slutten. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå