Snæss 1 675 Del Skrevet 10. Januar 2019 Del Skrevet 10. Januar 2019 Jeg har fornyet sesongkort.. Alltid.Uansett var det vel? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 580 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar 2019 1 time siden skrev inkognito: Siste hilsen fra en på hovis for denne gang (...) Er så hjertens enig med det du skriver! Ikke at jeg kommer til å slutte å følge klubben, det gjør jeg uansett, men tingene du påpeker er så sant! Det deiligste med å være Stabæksupporter er jo at vi er den evige underdog samtidig som vi ikke ter oss som en. Vi opptrer som om vi er best uansett hvem vi er opp mot og det skinner gjennom spillerne og laget på banen, som ikke nøler med å vise sin finesse og overlegenhet. Når Stabæk reiser til Lerkendal så sier gjerne kommentatorer før kamp at Rosenborg kommer til å ha mest ball og styre kampen, men må se opp for farlige enkeltspillere. Men det er ikke det som skjer, i stedet er det _laget_ Stabæk som dominerer og ikke lar RBK låne ballen de første 30 minuttene. Det er Stabæk og er grunnen til at vi elsker dem. Det er jo også grunnen til at vi er gode mot de beste og dårlige mot de dårlige, som er en del av klubbens sjarme. Stabæk er også klubben som møter opp borte mot Vålerenga hvor Kassi hælsparker til Brochmann som med den største selvfølgelighet skrur ballen fra hjørnet av 16 med utsiden av foten rett i krysset. Vi er også klubben som får frem nye profiler fra egne rekker (unge innkjøp) som utvikles bedre hos oss fordi vi lar spillerne bruke sin kreativitet i ung alder, gir unge spillere ansvar og frihet - som er grunnen til at spillere som Andresen, Chippen Poljac, Alan,Mix, Stengel, Kassi, Boli, Meling, Vetlesen m.fl er blitt fargerike, gode spillere med identitet/egenart. Vi kan ikke la Berg ødelegge dette og jeg lever i håpet om bedring når man nå får mer ro og en hel oppkjøring. Høsten var ganske grusom. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar 2019 Bra inlegg INkoGnitO. Bortsett fra det der med sesongkortet selvsagt. Morsomt med en nostalgia trip. Er enig med det meste, men er i motsetning til deg villig til å gi "Berg og co" mer tid enn han har fått. Vi beholdt plassen, så får vi se hva han finner på til våren. Vi kommer aldri til å bytte trener nå, så da gjelder det å støtte klubben og gutta. Var det ikke Alltid Uansett? ? 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
YoungFishCostaFortune 101 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Januar 2019 Jeg synes også Berg må få mer tid. Det er for tidlig å vurdere hvordan han vil spille etter en halv sesong med kamp mot nedrykk. Jeg er spent på hva han få til etter en vinter med laget. Er vi så sikre på at HB har en mer «kynisk» stil enn f.eks. Bradley som de fleste var ganske fornøyde med? Jeg ønsker en noe mer kynisk spillestil velkommen. Jeg vil heller at vi skal være suksessfulle som Sarpsborg eller Haugesund enn å tviholde på en stil som vi ikke får god nok uttelling for. I mine øyne er det et sunnhetstegn for klubben at man våger å hente inn en erfaren trener som kan utfordre den etablerte tekningen i klubben. Støtter klubbens akademisatsing 100% og jeg elsker å se de unge lokale spillerne, men i fjor ble det kanskje for mye av det gode. Jeg håper HB kan bidra til en bedre balanse som gjør at vi kan utnytte de spillerne vi får opp fra akademiet enda bedre. Jeg har fornyet sesongkortet og i tillegg kjøpt et ekstra sesongkort som jeg har tenkt til å tilby til familie og venner som er litt interessert, men som neppe ville dratt på kamp uten at jeg pusher dem litt. Så verden jevner seg ut... Håper vi får en bra sesong og at du vil finne glede (eller kanskje spenning) ved å dra på kamp igjen INkoGnitO! 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 129 Del Skrevet 10. Januar 2019 Del Skrevet 10. Januar 2019 Er det da slik at en i styret ønsker supporternes hjelp med å få byttet ut Berg? Hvorfor refereres det til brukeren "inkognito" som "INkoGnitO"? Slum, her må du ta grep! ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Enig i mye du skriver, og uenig i noe du skriver. Men velge og ikke fornye sesongkort er ikke veien å gå! Håper for alle dere som velger dette at vi i 2019 spiller fin fotball, og at vi får en knakendes god sesong. Det viktigste er å støtte klubben uansett hvordan vi spiller, hvem som spiller, hvor vi spiller og i hvilken divisjon vi spiller. Om Arne erlandsen hadde tatt over og Arild sundgot vært assistent, og babacar sarr hadde vært midtstopper skulle jeg fortsatt hatt sesongkort og gått på kamp. (Okey, skulle vurdert å gjort noen tiltak om babacar sarr hadde kommet inn men) ikke glem at Berg tok over et nedrykkslag, og jeg tror ikke det er enkelt å snu skuta midt i sesong. Er 100% sikker på at vi får se et annerledes lag i år. Poenget er at vi må støtte og møte opp uansett på stadion! Så får vi si ifra på andre måter ved bannere eller møter osv til klubben om det skulle bli for galt. alltid.uansett 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stugu 17 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 8 timer siden skrev inkognito: Siste hilsen fra en på hovis for denne gang Jepp da er sesongoppkjøringen snart igang igjen og eliteseriekontrakten er fornyet (er selvfølgelig glad for det) og spørsmålet er om sesongkortet også skal fornyes. Har gått i tenkeboksen og kommet frem at det ikke skjer for min del. Vil takke alle i klubben, spillere og supportere for en fantastisk tid. En klubb som har spilt og prestert etter mitt hjertet. Alltid med offensiv, kreativ, pasningsbasert spillestil. Der individuelle ferdigheter fikk spillerom sammen med gode pasningskombinasjoner. Det som slår meg er alle de gangene jeg har sittet på Nadderud og gledet meg over spillet hvor vi pusher på for en utlikning, en ledelse og spiller motstanderen lave. Med ferdigheter de andre ikke har. Hvor Stabæk er det førende laget, det er vi som spiller mens de andre løper imellom og prøver å ødlegge mest mulig. Det førte ikke alltid til poeng eller seier, vi tapte for knokkel lagene men slo de beste, Vi var de som turte og ta ned ballen og sende den videre med hovedmål og spille ut de andre. Mulig det er naivt og kan kalles romantisk men er overbevist om at det gir best betalt på lang sikt. Blir deppa når Brasil rykker ut av VM og ergrer meg når Barca blir slått ut av CL, det er disse lagene som gjennomsnittelig kommer lengst og vinner mest. Slik er det i Norge også, Rosenborg vinner 10 år på rad fordi de har det beste spillet, det samme kan i høyeste grad sies om oss i 2008. Hovedgrunnen til at vi kunne, og tildels lykkes med vårt spill er at vi har hatt eminente ballsentraler på midten. Svindal Larsen og Jeppe, Tobben og Martin, Hauger og Farnerud og i 2017 Lumanza og Vetlesen. Kunne sikkert ha tatt med Edu, Jacobsen og Stengel (Trondsen har ikke en nøyaktig nok pasningsfot til mye ballkontakt på midten så Bradley hadde rett med å plassere han på backen). Nå virker det som vi har godt bort fra Stabæks bibel å spille gjennom midtbanen, ryggraden og sentralnervesystemet i laget. Vi spiller over midtbanen for å unngå ”farlige” brudd imot. Vi selger/gir bort eller vraker de beste ballspillerne Brochmann og Vetlesen. Undrer hvordan det vil gå med Kassi. Det resulterer at vi får altfor mange balltap med unøyaktige langpasninger, vi gir bort initiativet i kampen og selvtillit i eget spill til andre. Her sist mot Vålenga så jeg etter kampslutt et helt lag som la seg rett ned med krampe. Det ble altfor kraftkrevende å løpe imellom. Det er ikke tilfeldig at vi slipper mange mål på slutten. I kampen mot Glimt blir vi rundspilt av en gjeng jeg aldri har hørt om, med unntak av onkelen til han ene innbytteren. Kan ikke huske en kamp i hele høst hvor vi har hatt vedvarende spillemessig overtak. Og det er greit hvis man ikke er bedre som sesongen 2012. Men har ingen tro at ikke dagens stall har bedre ferdigheter. Var ikke negativ til ansettelsen av Berg uten at jeg så helt grunnen til å sparke Ordinas. Men denne Morinho aktige taktikken med å invitere motstanderen til å ta initiativet, ikke ha eget spill, men satse på kontringer. Det er lite utviklende for spillerne og trist å se på for publikum. Kan ikke se forskjell på hvordan Stabæk spiller idag og det Lillestrøm har spilt de siste 30 årene. Når ble det greit? De gulsorte fra Romerike ved Lennartson har annonsert at de skal bli mer spillende. 2019 kan bli det året hvor Stabæk fremstår som det mest kyniske og kjipe laget i Eliteserien. Det rennomeét kan komme før vi aner. Har vært med siden 95, med cupgull, nedrykk og opprykk, festspill og seriegull, flytting og nesten konkurs, nedrykk og rettsak og opprykk igjen. Har noen fantastiske minner, hvem husker ikke Flem som vant alle hodedueller, om det så var mot Jostein Flo eller John Carew. Eller Mike Kjølø som ingen klart å komme forbi. Tommy Svindal med en mest følsomme foten og de beste pasingene og med en fantastisk spent og timing vant ”alle” hodeduellene sentralt. Martin som tar en Cruyff finte i egen sekstenmeter og hilser opp til hovis, mens 4000 gærne tyskere står i svingen på Nadderud for å hylle Fjøra. Henning Hauger som sleit og jobba og som aldri fikk kred nok for sitt gode kortpasnings spill. Skjønsbergs årgangsvin karriere hvor han blir bedre og bedre jo eldre han blir. Eller driblingene og raidene til Chippen og Alanzinho. Europacupen med scoring av Finstad mot Deportivo, Nesten avansement mot Anderlecht og København. Eller mot Valencia i 2009 hvor jeg trodde at forskjellen kan da ikke være så stor, men det var den. Treneren var Emery (PSG ifjor og nå Arsenal). De stilte med da stjernespillerne David Silva, David Villa (toppscorer i EM 2009 og delt toppscorer i VM 2010) og Joaquin (Før VM 2006 sa N. J. Semb at han var en av 3 spillere han hadde størst forventninger til i hele mesterskapet) . Og noen andre Carlos Marchena 69 landskamper for Spania, Miguel 59 landskamper for Portugal, Albelda 51 landskamper Spania, Nikola Zigic 57 landskamper og tre ganger kåret til Serbias beste spiller) og up and coming Jérémy Mathieu (senere Barcelona), Éver Banega 65 kamper for Argentina og Juan Mata (Man U). Fy flate for et lag. Silva var helt rå i den kampen, leste i budsikka at Mix hadde bare løpt etter og glist. Mange som burde vært nevnt her og kunne sikkert ha skrevet en bok om alle heltene som Nannskog og resten av gjengen. Hvis man tar for seg spillertyper som Alanzinho, Veigar og Brochmann så er det kreative driblefanter som både kan avslutte og sentre. De leter alltid etter en bedre muligheter og holder og holder på ballen. Jada det blir ofte en vending eller dribling som ikke lykkes og rommet de kunne spilt i ikke er der lenger. De trekker gjerne på seg 3/4 mann før de får opp blikket og trer igjennom til en medspiller som får mye bedre tid og rom på seg enn ved et en touch pasnigsspill. Det har en verdi for det offensive spillet som enhver trener bør se fordelen av. For motstanderen så er det spillere som kanskje er det værste du kan møte, du vet aldri hva som skjer. Det er langt enklere å forholde seg til en ren dribler som har blikket plantet kun på ballen. Vi skal være klar over at Alan og Veigar kunne vært spillere få her inne hadde husket. Veigar hadde så og si ingen tillit når han kom av Gaute Larsen og sleit med å komme inn igjen på laget etter skade i konkurranse med Eirik Markegård året etter. Alan fikk heller ikke mye tillit i starten. Han kom vel sommeren 2005 og var ikke mye innpå banen den høsten. Han startet sesongoppkjøringen bra i 2006 og var i mine øyne som man of the match i i siste trengingskamp mot Vålenga. Så kom første seriekamp og han ble takla i filler på en ujevn gressmatte. Mer så vi ikke til Alan før langt ut på høsten. Disse to kunne like godt ha bli sendt hjem eller videre, karakterisert som bomkjøp, ikke passet inn i spillergruppen og ikke gode nok. Det er ikke småpenger de gutta bidro med i spillersalg, ekstra billett inntekter og kred for god underholdning. Hadde vi vunnet serien i 2008 uten disse 2 spillerne? Mange går rundt og tror at det var Jönsson som fikk skikk på Alan. Han hadde alt av teknikk før han kom og han løp i alle retninger utpå banen. Han spilte på seg selv bedre og bedre selvtillit så den oppfatningen deler ikke jeg. Men Jönsson kom ihvertfall frem til (1 år for sent) å gi han sjansen. Det som irriterer mest er gjentatte vrakingen og feilbruken av Vetlesen. De bør se at han tilfører laget en rytme og presisjon i pasningspillet som vi trenger sentralt. Frykter at en så god spiller kommer til å tenke på sin egen fremtid og rusle ut porten til spotpris. Spillere som Birger Meling, Næss, Vetlesen og Kassi har en så god grunnteknikk at de i langt høyere grad enn mange andre treffer på pasningen og de spiller de andre gode. Ved å trekke på seg flere spillere, kamuflere pasningen så neste mann får bedre tid og overblikk i neste trekk. Du ser det på måten de mottar ballen og hva de tenker for å gjøre det best mulig for lagkameratene. Det er det som gir grunnlaget for hva som skjer lenger fremme på banen. Det kommer aldri frem i noen statistikk. Hvilepulsen til oss på tribunen faller 10 slag og forventningen og mulighetene til hva som kan skje videre på banen øker. Stabæk har satset mye på akademi noe som støttes fullt og helt. Det kan imidlertid virke litt optimistisk å tro at vi kan avle frem nok tallent til å hevde oss i Eliteserien. Overgangen fra junior til senior fotball er et kvantesprang og overgangen til øverste nivå er enorm. Se også litt lenger ned i divisjonene, mener det ligger ganske mye uforløst potensiale der. Noen ser null, der andre kan finne gull. Chippen kom fra Mjällby bl.a. Skjønte aldri hvorfor Samuel Wowoah og Diogo aldri fikk mere spilletid. Eller at Gaute Larsen vraket Chippen i sin første seriekamp som trener og satte inn Christian Michelsen, ikke et vondt ord om han forøvrig. Han vraket også Somen i Odd og satset på en anonym tsjekker, noe vi i Stabæk kunne være veldig fornøyde med Skjønner ikke valgene og taktikken til trenerteamet. Berg og Co har tatt over Stabæk, ikke Mjøndalen, Haugesund eller LSK. Vi på tribunen er bortskjemte, ja det har vi blitt etter alle disse fine årene. Man kan håpe på et bedre spill men ser ikke store muligheter til å endre tankegangen til de som bestemmer. Hvordan vi presterte og fremsto i høst ligger langt unna den spillestilen klubben så lenge har vært en fanebærer for. Vi bør ta frem kartet og se hvor vi er på vei. Hvis spillet i sesongene 07 og 08 er et steg på veien vi bør nærme oss, men kan ikke se at vi beveger oss i den retningen. Ber en stille bønn om at Stabæks DNA kommer tilbake på Nadderud. At vi igjen prøver å spille den feteste fotballen og blir den klubben de beste teknikerne ønsker å spille for, Alltid. Uansett. Lykke til og med håp om en god spillemessig stabæksesong Ikke sisten hilsen fra en på hovis for denne gang. Å basere sin siste hilsen, etter mer enn ti år, med grunnlag av noen måneder med Berg er ikke noe jeg ville gjort. Helt enig at vi kunne spilt bedre fotball, men Berg hadde en jobb, og det var å redde plassen, og det klarte han! Hvis vi fortsatt spiller fotball som i høst neste sesong, så er det mulig jeg prøver å hjemme meg litt, men sittende (eller stående) på plassen min blir jeg uansett! 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 11. Januar 2019 Del Skrevet 11. Januar 2019 Jeg kan ikke si meg enig i beslutningen til Inkognito, men jeg kan forstå den. Jeg og en del andre har jo vært redde for at dette skal begynne å skje. Jeg er også villig til å gi Berg mer tid, men om han er villig til å spille noe a la Bradley blir det en ekstremt positiv overraskelse, med vekt på overraskelse. Vi har jo et større grunnlag å basere dette på enn de få månedene han har fått her i Stabæk - vi kan også se på hva slags fotball han fikk Lyn og Lillestrøm til å spille. Sånne kamper som 7-0 i TA var unntaket heller enn regelen, for å si det sånn. Jeg håper jeg blir positivt overrasket. Jeg frykter at vi ligger i bunnen når vi nærmer oss sommeren, og IA påpeker hvor lite ressurser vi tross alt har i annenhver setning, mens det forsvinner 10-15 tilskuere mellom hver hjemmekamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Jeg nekter å ta del i denne apokalyptiske stemningen, så da kontrer jeg heller med min egen spådom: Det blir flaut å oppdage at setet er tatt av noen andre når du skal prøve å fornye i september, fordi vi spiller glimrende angrepsfotball og snuser på medalje. ? 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Januar 2019 Hmm kkh94 da husker du og jeg forskjellig med tanke på måten Berg spilte fotball på i Lyn. Hørte akkurat på en podcast med Horneland på vei inn til jobb. I midtnorge er det også en viss skepsis til hvordan RBK kommer til å fremstå under Horneland. I fjor ledet han et Haugesund lag som av mange spillere i eliteserien ble betraktet som det laget som minst ønsker ball og som var mest vriene å spille mot - nærmest en antitese av hvordan det forventes at RBK skal fremstå. Defensiv fotball har vært forsøkt før - under Hamren, med det resultat at de mistet i snitt 3000 tilskuere og det ble buet mot eget lag selv etter at de vant. Hamren er visstnok litt sår for det fremdeles. Horneland parerte da med å si "Hver klubb - sin identitet." I denne sammenhengen så handler det vel litt om at vi forventer at LSK fremstår på ett sett - Stabæk på et annet. Jönsson var også innom det da han ble ansatt hos oss. Han startet trenerkarriæren i Ljungskile SK (LSK!) en klubb som var/er kjent for å spille en litt kynisk og kiip fotball og fikk kritikk for det også mens Jönsson var der - så gikk han til Landskrona BOIS som hadde en annen identitet og fikk skryt for offensiv og attraktiv fotball - men i følge Jönsson så var det samme fotballen som ble spilt! Identiteten er så sterk at det trumper hva som faktisk skjer utpå banen. Drillo sa også en gang for lenge siden - "Stabæk liker å beskrive seg selv som en spillende klubb, men er statistisk sett den klubben som slår mest langt". Jeg husker Bergs Lyn som et lag som spilte god og underholdende fotball, med en veldig solid blokk på midten med Lüstü, Berntsen, Gislason og Sokolowski og det er nøkkelen - spillermateriale. En god trener tilpasser spillet etter de ressursene han har. Det er her Toni falt litt gjennom i fjor - han var for uerfaren og ambisiøs på vegne av hvilken fotball han realistisk kunne oppnå resultater med basert på det spillermaterialet han hadde til rådighet. Så velger IA og Jon å bytte trener istede for å putte flere ressurser inn i spillertroppen, jeg tror lik flere andre at det ville vært mye smartere i et lengre perspektiv å bruke fler ressurser på spillere og latt Toni fortsette. Men det ble som det ble. Så den fotballen vi får se i år avhenger nok i større grad av hvilke spillere vi får inn - særlig sentralt i banen (stopper og sentral midtbane), enn at Berg er hovedtreneren vår og da hjelper det i allefall ikke å droppe sesongkortet! 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 11. Januar 2019 Del Skrevet 11. Januar 2019 Heldigvis bare en som nevner dropp av sesongkort her inne. Det er i det minste godt å se. Lyn var et offensivt og spillende lag med blant annet godt vingspill så de var nok ganske langt unna å bli satt i samme bås som LSK. La oss heller ha fokus på å få inn de riktige spillerne og det er der vi bør legge presset på IAO. Hvis det ikke forsterkes der de fleste her inne mener det bør gjøres ref sentral midt og forsvar bør IAO ha en MEGET god forklaring på hvorfor den rutinen ikke trenges i vår klubb. Vi tar gjerne HB sine tanker rundt dette og den diskusjonen som klubben helt sikkert ser foregår her på Norges nest mest aktive forum og definitivt det desidert største hvis vi ser forum aktivitet opp mot antall tilskuere på hjemmekampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 11. Januar 2019 Del Skrevet 11. Januar 2019 La oss se. Jeg har ikke signert opp nytt sesongkort, og flere med meg. Selvsagt er det dumt for klubben, men jeg synes ærlig talt det er vakkert at inkognito går til det skrittet. Det er jo i bunn og grunn et tegn på et brennende engasjementet, men hvis ikke bålet får påfyll, dør flammene ut. Det er bra at folk sier i fra hva de mener, og hva som er viktig for dem. Jeg tror Stabæk trenger å bli utfordret på evnen til å engasjere, hvis klubben skal ha håp om å trekke den oppvoksende generasjon til stadion. Jeg tror Stabæk anno 90-tallet og tidlig 2000, i langt større grad var påvirket av at Ingo og co, var prime time i forhold til tidsånden. Ingen klarer å holde seg oppdatert i all evighet, og kreftene som gjorde klubben så spennende, trenger muligens fornyelse? Er drømmene og galskapen, frakoblet organisasjonen? Tiden får vise om høstens fotball, og trenerens evne til å engasjere gjennom utvikling, og spill, er en del av morgendagens Stabæk. Hvis så, så er det jo digg med noe Premier League på hytta i helgene 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 11. Januar 2019 Del Skrevet 11. Januar 2019 Det vil vel bestandig være slik at noen er medgangssupportere, vi andre er ALLTID-UANSETT! 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 7 timer siden skrev guttensindet: Det vil vel bestandig være slik at noen er medgangssupportere, vi andre er ALLTID-UANSETT! Medgangssupporter fordi du har vært med lenge nok til å huske spillere mange her ikke har hørt om en gang? Ta deg sammen. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 18 timer siden skrev superblaa: La oss se. Jeg har ikke signert opp nytt sesongkort, og flere med meg. Selvsagt er det dumt for klubben, men jeg synes ærlig talt det er vakkert at inkognito går til det skrittet. Det er jo i bunn og grunn et tegn på et brennende engasjementet, men hvis ikke bålet får påfyll, dør flammene ut. Det er bra at folk sier i fra hva de mener, og hva som er viktig for dem. Jeg tror Stabæk trenger å bli utfordret på evnen til å engasjere, hvis klubben skal ha håp om å trekke den oppvoksende generasjon til stadion. Jeg tror Stabæk anno 90-tallet og tidlig 2000, i langt større grad var påvirket av at Ingo og co, var prime time i forhold til tidsånden. Ingen klarer å holde seg oppdatert i all evighet, og kreftene som gjorde klubben så spennende, trenger muligens fornyelse? Er drømmene og galskapen, frakoblet organisasjonen? Tiden får vise om høstens fotball, og trenerens evne til å engasjere gjennom utvikling, og spill, er en del av morgendagens Stabæk. Hvis så, så er det jo digg med noe Premier League på hytta i helgene Kjøp medlemskap i Stabæk support i det minste da, om det ikke er gjort alt, så hjelper dere hvertfall oss som vil på kamp 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 301 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 Syns det er utrolig at noen i det hele tatt vurderer å ikke kjøpe sesongkort, hadde jeg bodd i nærheten så hadde ikke det vært ett tema en gang å ikke kjøpe. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 129 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 19 timer siden skrev superblaa: Jeg tror Stabæk anno 90-tallet og tidlig 2000, i langt større grad var påvirket av at Ingo og co, var prime time i forhold til tidsånden. Ingen klarer å holde seg oppdatert i all evighet, og kreftene som gjorde klubben så spennende, trenger muligens fornyelse? Er drømmene og galskapen, frakoblet organisasjonen? 100% enig!!!! Jeg tror nok også at de som leser og skriver på forum ikke er de med størst fare for "frafall". Det er dessverre medgangssupporterne klubben må begeistre for at de skal stille på kamp, og de klubben må gjøre alt for å please. Ikke idioter som meg. Jeg blir bare mer og mer avhengig. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Januar 2019 Om man er oppriktig glad i Stabæk og ønsker å ha et lag i Eliteserien så kjøper man sesongkort - og protesterer ved å ikke bruke det. Vi har nok alle kjent på følelsen av å ikke gidde mer, om så bare for en kamp eller to, men for min del har jeg lovet meg selv å ha sesongkort så lenge jeg fysisk er i stand til å gå på kamp og det står jeg ved. Forøvrig er det alt, alt for tidlig å vende Stabæk ryggen pga spillestil, som denne nissen over her gjør. Vi har hatt stor suksess med forskjellige måter å spille på. Backe og Linderoth spilte mer omstendelig og ballbesittende, som var det vi så på som idealet på den tiden, så kom etterhvert Jönsson med en mye mer gjennombruddshissig måte å spille på, og det funka jo det også... Gir Berg litt mer tid og et bedre og mer balansert lag, så er jeg sikker på at vi får se morsom fotball på Nadderud. Kanskje til og med med færre støttepasninger, horrible balltap og muligens fler dødballmål fremover enn de vi får imot, men det siste er vel ønsketenkning i STB. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 708 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 12 timer siden skrev ShermanCostello: Medgangssupporter fordi du har vært med lenge nok til å huske spillere mange her ikke har hørt om en gang? Ta deg sammen. Så det mener du! Nå har jeg også vært med siden 90 tallet, så jeg har nok hørt om de spillerne det refereres til i tråden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 Det er vel like håpløst å hevde man er medgangssupporter når man har støttet laget sitt i over 20 år, som det er å plutselig slutte å støtte laget man har støttet i over 20 år bare fordi man ikke liker trener'n. Jeg skjønner ikke helt hva som skjer her nå, må jeg tilstå... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 12. Januar 2019 Del Skrevet 12. Januar 2019 Trenger ikke ha noe med hverken medgang eller motgang det vel. Hvis man ikke blir underholdt og engasjert lenger, så er det en naturlig følge at man ikke gidder å betale for det heller. Personlig kjøper jeg fortsatt sesongkort, men jeg kommer ikke til å bruke det like ofte hvis Stabæk med HB skal spille LSK fotball. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dal1 12 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. Januar 2019 Jeg var en av de som var litt for ung til å oppleve cupgullet i 98, men akkurat i riktig alder til å være på Nadderud da vi vant serien for snart 11 år siden. Likevel så er det slik at jeg husker årene før 2008 best. Årene da vi måtte spille på Ullevaal mot Deportivo og Anderlect og da vi hentet broren til Ebbe Sand og Martin Jørgensen, nesten bare fordi de var brødre av mye mer kjente spillere. Jeg tror faktisk det hadde mye med identiteten vår å gjøre. Selvfølgelig støtter jeg Stabæk alltid, uansett, men jeg tror det har en del for seg å være den annerledes-klubben. Den klubben som lager en sang for alle anledninger eller en sang om hvordan vi gjør narr av alle lagene som blir knust på Nadderud. Det betød hvertfall mye for meg at Stabæk var klubben som prøvde å skille seg ut. Den klubben som turte å drømme. Derfor tror jeg det er viktig å kunne drømme nå også, selv uten all verdens penger. Sett noen hårete mål, vær annerledes-klubben, så vil ikke kidsa fra Bærum begynne å heie på RBK eller Vålerenga. Stabæk er mye fetere! https://m.youtube.com/watch?v=2IxaNZr1g7U&index=6&list=PLYfQExkWUAcqQsM_CohyX4ZqiPS3_CpcX 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 13. Januar 2019 Del Skrevet 13. Januar 2019 Paul Scholes hadde en fantastisk analyse på tv2 på hvorfor vi desperat trenger en defensiv midtbane nå. La oss håpe alle i klubben så den seansen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Januar 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. Januar 2019 Tenker å gå litt tilbake til det Ingo spurte om, for det er et punkt som er litt viktig for meg som ikke har kommet frem enda. 1.Hva vil vi se rent sportslig? Et lag og en klubb som har satt trening og treningskultur i høysete. Jeg er hellig overbevist om at hvilken som helst klubb i Norge kan bli best dersom man har en treningsgruppe som faktisk er gal nok til å legge inn det arbeidet som skal til for å bli best. Dvs nøye planlagte dager hvor alt fra måltidstidspunkter og hva de skal inneholde, til avsatte tider for trening, hvile og arbeid/studier. Det er spillerne selv som kommer med treningsiver og jobben til støtteapparat blir nesten å holde spillerne igjen. Rett og slett så bør det være slik at når så en spiller blir solgt til utlandet og får spørsmål om hvordan treningshverdagen er nå kontra da han var i Stabæk, så skal svaret være at det ikke er noe betydelig forskjell annet enn at fasilitetene kanskje er litt bedre. Resten av punktene er allerde svart godt på. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Philip 105 Del Skrevet 16. Januar 2019 Del Skrevet 16. Januar 2019 Takk for herlig initiativ og invitasjon Ingo, det gjør meg stolt og glad å føle tilhørighet til en klubb der det åpnes opp for innspill fra alle hold. Litt synd det utviklet seg til en avsporing om spillestilen høsten 2018, men initiativet var så bra at jeg ønsker komme med et par kommentarer selv nå et par uker senere. For punkt 1, 2 og 4 er mye bra sagt, og der kan andre mer enn meg. Hva gjelder punkt 3 - grep for å trekke flere tilskuere - har jeg et par kommentarer. Jeg tror ikke det er et enkelt grep som kan gjøres, men flere faktorer samlet. Det er også greit å ha i minnet under denne diskusjonen at tilskuertallene rundt om i hele fotballnorge er fallende. Som allerede nevnt av andre vil jeg tro sportslige resultater, fokus på unge med tanke på skolebesøk og salg av effekter er viktige momenter. Og jeg tror det er mange der ute som også vektlegger spillestil, men det kan på motsatt side gå på bekostning av sportslige resultater, sånn våren 2018 kanskje var et eksempel på. Men jeg ønsker ingen lang diskusjon på sistnevnte nå. Videre har jeg et par, i noen grad gjennomtenkte, forslag. For det første: merker jeg selv at det er morsommere å dra på kamp når det mye folk og bra trøkk. Å få en god start med mange tilskuere tenker jeg derfor er viktig for interessen for de neste kampene. Kommer folk og det er gøy, kommer de gjerne igjen. Jeg håper derfor det jobbes på spreng for å få flest mulig folk til Nadderud når vi valser over Lillestrøm 7-0 1. april. Så blir jo neste spørsmål hvordan vi skal få til det, og her har jeg noen nye forslag. For det andre: Mange av mine kamerater og deres foreldre vet jeg kunne dratt på Stabækkamp, men de vet ikke når de går og trenger et spark i ræva. En idé kan derfor være å spre kampbudskapet i nye kanaler. Får vi 20-30 frivillige (eller gjerne mer) til å dele ut flyers på viktige tog-, buss- og t-banestasjoner i nærområdet fredag 29. mars (fredag før første kamp) fra kl. 15-18 med info om første kamp og billettkjøp, får mange "nye" med seg at det blir kamp på mandagen. Om de frivillige får delt ut 300 flyers hver, er det 7 500 som får med seg en lapp om Stabækkamp hjem som de kan diskutere med familien til fredagstacoen. 7 500 familier, der mange av de aldri har vært klar over når stabækkamper pleier å gå. Sleng gjerne på en rabattkode om at 2 voksne kan ta med barn gratis på første kamp. Burde i alle fall være et par hundre ekstra tilskuere der, kanskje mye mer. Og om dette funker, kan det jo gjøres igjen neste år, eller foran en viktig kamp. For det tredje: Bærum er stor kommune, med med en nettoinnflytting på rundt 1000 innbyggere årlig. Legger man til at mange flytter ut, er det i alle fall et par tusen nye Bæring hvert år, kanskje betydelig mer. Hva om alle som har meldt flytting til Bærum i 2019 får et velkomstbrev i posten fra Stabæk med kampinvitasjon og 50% rabattkode på valgfri stabækkamp i 2019? På den måten bidrar både annerledesklubben Stabæk til at våre nye bærumsborgere "integreres", samtidig som det kan føre til at vi får flere på stadion. Dette kan være en "greie" før første serierunde, men også noe Stabæk kan ha som en løpende ordning, om ikke administrasjonskostnadene blir for høye. Vil forøvrig tro Bærum kommune gledelig sender navne- og adresseliste over nyinnflyttede. For det fjerde: Som mange har vært inne på, tror jeg barn og ungdom er lettest å få stabækfrelst. Skolebesøk fanger interesse for de yngste, men trolig ikke for ungdommen. Kunne det vært mulig å bedt alle VGS i Bærum (og kanskje Asker) om å videresende en mail eller legge ut en post på deres digitale plattform om at alle VGS-studenter er invitert til første hjemmekamp for kun 50 kr på felt 300. Selv om det har vært en mulighet lenge, er det nok mange som ikke er klar over det. Kanskje også slenge på at de kan stå på $$ for en hundrings, hvis det vurderes å kjøre åpent felt første kampdag? Og nei, dette er ikke en oppfordring til en lang diskusjon om bruk av åpent felt og om vi burde gjøre det første kampdag. Noen forslag her i alle fall, så kan det godt tenkes noen av de ikke vil fungere særlig godt i praksis, men nå er det i hvert fall oppe for diskusjon. Igjen takk for pasningen Ingo, du er uvurderlig for klubben. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 16. Januar 2019 Del Skrevet 16. Januar 2019 1 time siden skrev Philip: Takk for herlig initiativ og invitasjon Ingo, det gjør meg stolt og glad å føle tilhørighet til en klubb der det åpnes opp for innspill fra alle hold. Litt synd det utviklet seg til en avsporing om spillestilen høsten 2018, men initiativet var så bra at jeg ønsker komme med et par kommentarer selv nå et par uker senere. For punkt 1, 2 og 4 er mye bra sagt, og der kan andre mer enn meg. Hva gjelder punkt 3 - grep for å trekke flere tilskuere - har jeg et par kommentarer. Jeg tror ikke det er et enkelt grep som kan gjøres, men flere faktorer samlet. Det er også greit å ha i minnet under denne diskusjonen at tilskuertallene rundt om i hele fotballnorge er fallende. Som allerede nevnt av andre vil jeg tro sportslige resultater, fokus på unge med tanke på skolebesøk og salg av effekter er viktige momenter. Og jeg tror det er mange der ute som også vektlegger spillestil, men det kan på motsatt side gå på bekostning av sportslige resultater, sånn våren 2018 kanskje var et eksempel på. Men jeg ønsker ingen lang diskusjon på sistnevnte nå. Videre har jeg et par, i noen grad gjennomtenkte, forslag. For det første: merker jeg selv at det er morsommere å dra på kamp når det mye folk og bra trøkk. Å få en god start med mange tilskuere tenker jeg derfor er viktig for interessen for de neste kampene. Kommer folk og det er gøy, kommer de gjerne igjen. Jeg håper derfor det jobbes på spreng for å få flest mulig folk til Nadderud når vi valser over Lillestrøm 7-0 1. april. Så blir jo neste spørsmål hvordan vi skal få til det, og her har jeg noen nye forslag. For det andre: Mange av mine kamerater og deres foreldre vet jeg kunne dratt på Stabækkamp, men de vet ikke når de går og trenger et spark i ræva. En idé kan derfor være å spre kampbudskapet i nye kanaler. Får vi 20-30 frivillige (eller gjerne mer) til å dele ut flyers på viktige tog-, buss- og t-banestasjoner i nærområdet fredag 29. mars (fredag før første kamp) fra kl. 15-18 med info om første kamp og billettkjøp, får mange "nye" med seg at det blir kamp på mandagen. Om de frivillige får delt ut 300 flyers hver, er det 7 500 som får med seg en lapp om Stabækkamp hjem som de kan diskutere med familien til fredagstacoen. 7 500 familier, der mange av de aldri har vært klar over når stabækkamper pleier å gå. Sleng gjerne på en rabattkode om at 2 voksne kan ta med barn gratis på første kamp. Burde i alle fall være et par hundre ekstra tilskuere der, kanskje mye mer. Og om dette funker, kan det jo gjøres igjen neste år, eller foran en viktig kamp. For det tredje: Bærum er stor kommune, med med en nettoinnflytting på rundt 1000 innbyggere årlig. Legger man til at mange flytter ut, er det i alle fall et par tusen nye Bæring hvert år, kanskje betydelig mer. Hva om alle som har meldt flytting til Bærum i 2019 får et velkomstbrev i posten fra Stabæk med kampinvitasjon og 50% rabattkode på valgfri stabækkamp i 2019? På den måten bidrar både annerledesklubben Stabæk til at våre nye bærumsborgere "integreres", samtidig som det kan føre til at vi får flere på stadion. Dette kan være en "greie" før første serierunde, men også noe Stabæk kan ha som en løpende ordning, om ikke administrasjonskostnadene blir for høye. Vil forøvrig tro Bærum kommune gledelig sender navne- og adresseliste over nyinnflyttede. For det fjerde: Som mange har vært inne på, tror jeg barn og ungdom er lettest å få stabækfrelst. Skolebesøk fanger interesse for de yngste, men trolig ikke for ungdommen. Kunne det vært mulig å bedt alle VGS i Bærum (og kanskje Asker) om å videresende en mail eller legge ut en post på deres digitale plattform om at alle VGS-studenter er invitert til første hjemmekamp for kun 50 kr på felt 300. Selv om det har vært en mulighet lenge, er det nok mange som ikke er klar over det. Kanskje også slenge på at de kan stå på $$ for en hundrings, hvis det vurderes å kjøre åpent felt første kampdag? Og nei, dette er ikke en oppfordring til en lang diskusjon om bruk av åpent felt og om vi burde gjøre det første kampdag. Noen forslag her i alle fall, så kan det godt tenkes noen av de ikke vil fungere særlig godt i praksis, men nå er det i hvert fall oppe for diskusjon. Igjen takk for pasningen Ingo, du er uvurderlig for klubben. Her var det mange gode, og ikke minst, konkrete forslag, Phillip! Tar dem med inn i neste styremøte, der sesongkortoppdatering alltid står på agendaen. Det samme gjelder essensen av alle gode og konstruktive innlegg i denne tråden. Kortversjonen min er: - Gjør oss stolte! Vær annerledeslaget med høye målsettinger og positiv fotball - uten at vi skal definere konkret spillestil. Som det jo er påpekt tydelig, vant vi med Janne som trener uten å være veldig ballbesittende, snarere evne å slå om fra possession til kontringer og baller i bakrom. Stabæk-stilen handler mer om tæl, kreativitet og glede enn om spillemønster. - Dyrk egne, unge talenter, men husk på balansen. Bare unge spillere holder ikke og skaper ikke nødvendig utvikling for dem heller, vi trenger en kombinasjon av egenutviklede talenter, som kan blomstre fordi det finnes rutine og holdninger fra erfarne spillere å lene seg på. - Lytt til og involvér supporterne tidlig og kontinuerlig i alt som skjer med vår nye arena. - Tenk offensivt på publikum. Fokus på ungdom som skal finne sitt favorittlag og bli evig blaa. Klubbesøk og skolebesøk. I tillegg; invitér gjerne nye fans til kamper der vi kan forvente mye folk og trøkk fra før. Vi har jo to herlige kamper hjemme i 1. og 3. serierunde med LSK og Rosenborg. Fullt hus her og 6 poeng, så er mye etablert for resten av sesongen. Pliis gjør det mulig å kjøpe en Stabækdrakt (og annet supporterutstyr) på en enkel måte. Noe viktig som er glemt her? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 16. Januar 2019 Del Skrevet 16. Januar 2019 Det eneste er vel at klubben kan bli mye bedre på sosiale medier og med hjemmesida. Tok seg bra opp rundt kvalikken , men må holde koken gjennom hele sesongen. Feks poste tilbakeblikk, vi har prestert mye fett gjennom alle disse åra og koster så lite å dra det frem. Om det er et klipp av Kjell Roar Kaasa som dunkern i vinklen eller det er en av hattricka til Ohi. I år har det blitt postet feil resultat på hjemmesidene, brukt bilder fra to andre lag enn de som spilte, og resultat blitt postet flere timer etter kampslutt på FB osv...det er bare flaut. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 360 Del Skrevet 16. Januar 2019 Del Skrevet 16. Januar 2019 1 time siden skrev nichb: Det eneste er vel at klubben kan bli mye bedre på sosiale medier og med hjemmesida. Tok seg bra opp rundt kvalikken , men må holde koken gjennom hele sesongen. Feks poste tilbakeblikk, vi har prestert mye fett gjennom alle disse åra og koster så lite å dra det frem. Om det er et klipp av Kjell Roar Kaasa som dunkern i vinklen eller det er en av hattricka til Ohi. I år har det blitt postet feil resultat på hjemmesidene, brukt bilder fra to andre lag enn de som spilte, og resultat blitt postet flere timer etter kampslutt på FB osv...det er bare flaut. Det er jeg helt enig. Før brukte klubben flittig Twitter, Snapchat og Facebook + Youtube med stor hell. Savner oppdasteringer her. I tillegg er jeg veldig enig med at klubben kan gjøre grep på hjemmesiden. Oppdatere om smått og stort. Særlig er jeg enig i å ha tilbakeblikk på de kule opplevelsene man har hatt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
YoungFishCostaFortune 101 Del Skrevet 16. Januar 2019 Del Skrevet 16. Januar 2019 Det var veldig gøy med stappfullt felt på Strømsgodset kampen! Hvordan skjedde det? Ble de nye rekruttert av oss som pleier å stå der? Kan vi få disse til å komme oftere? Kan man se for seg en vervekampanje til Stabæk support hvor nye medlemmer får kjøpe sesongkort til rabattert pris? F. eks. 500 kroner. Bør være såpass lite at det ikke er noen stor avgjørelse å ta, men samtidig nok til at det gir en «forpliktelse» til å møte opp for å utnytte sesongkortet. Hvordan er rekrutteringen blant de unge? Er kostnad en viktig faktor for denne gruppen? Man vil vel ikke få inn så mye penger på dette, men flere stående supportere vil kunne skape bedre stemning og forhåpentligvis vil mange av dem fornye sesongkortet til ordinær pris neste år. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 17. Januar 2019 Del Skrevet 17. Januar 2019 Konkret forslag for å få flere til å komme på "neste hjemmekamp" : Be speaker en IKKE om å minne om det. Eller resultatene til j12, Man U eller gatelaget. Eller at man kan betale med app eller at Stabæk støtter hjemløse hunder. (eller resultater i Ranheim-Haugesund for den saks skyld) Det virker som han er mer opptatt av at vi skal få hørt alle punktene hans enn å se fotballkamp. Hvis jeg lurer på resultater i andre kamper har jeg en sånn fancy smarttelefon som gjør meg i stand til å sjekke selv. Og om noen ikke klarer å finne neste hjemmekamp, så bør vi nok uansett henvende oss til vedkommendes verge... Om vi skal informere om neste kamp kan det gjøres visuelt ved utgangene. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå