Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Hvem spiller venstraback mot VIF?

Holter var kaptein i går, så det er vel ganske åpenbart at Gaute ikke deler synet til noen av deltagerene på forumet (Meg selv inkludert) som synes Holter har vært under pari i år. Uansett nå er han ute, men hvem starter da?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Hvem spiller venstraback mot VIF?

Et litt dristig valg, jeg vil omskolere Stenvoll til venstre bekk jeg. Han har spilt god kamper på høyre bekk før i tillegg har han spilt på venstre flanke. Mao, kan han både bekk og venstre. Jeg liker Tom, han er en kjempe kar med 100% innsats i hver kamp i motsetning til noen andre. Han er relativt rask og kan utgjøre en løsning på venstresiden sammen med Sammy. Forestiller meg et mye bedre samarbeid mellom Tom og Sammy enn Christian og Sammy. I tillegg er han ung nok til at han kan ha mange år på venste bekkplass i forsvaret til Stabæk. Det blir jo tross alt veldig trangt på midten når Martin kommer tilbake. Martin, Sammy, Jørgensen, Tommy, Ohr, Henning, Clausen, Peter, Samir (i min rankede rekkefølge) og evt Tom.

Tom er altså mitt svar (jeg har også foreslått han på spiss i år - så dere burde ta alt med en klype salt - mao vil jeg ha Tom på banen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Helt Enig Markus, jeg vil også se Tom på banen! Det er slett ikke noe dårlig valg å prøve han på venstre back. Jeg tror han har prøvd det før (I andre omgang mot hønefoss før sesongstart), men det var for kort tid til å danne seg et inntrykk... Spennende forslag!!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markus: Kult med "bekk" i stadet fo back. Har forresten alltid lurt på hvorfor vi på norsk uttaler back som "bekk", når det vitterlig er "bæk"

Bekk minner jo litt om Stabekk, og gjør vi det helt korrekt med norsk skrivemåte av engelske ord blir det

Bæk som i vår kjære klubb Stabæk.

Vi tar en rask håndsopprekning: Alle de som er i mot at back/bekk fra nå av er bæk (uttalt litt rask æ-lyd) rekker en hånd i været.

Det stemmes.

Jeg ser ingen hender i været og det er vedtatt at fra nå av er

IA/Morten høyrebæk og Christan/Bjørnar venstrebæk.

Ellers er jeg helt enig i ressonnementet rundt å sette Tom på venstrebæk-plass. Synes laget fikk et løft mot Moss da Peter kom inn for Tom: Peter traff med pasningene og de gikk FRAMOVER.

Hvis Mike er klar burde det gi følgende lag mot enga:

Jon

IA-Mike-André-Tom

Stian-Tommy-Peter-Sammy

MadsJ-Thomas

Og Veigar SKAL innpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spissene kan få beskjed om at den/de som ikke har scora eller målgivende etter 45 minutter blir bytta 10 minutter ut i 2. omgang hvis han ikke scorer til da.

Så er det duka for Veigar og Eirik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide å finne en fast plass for Mads Jørgensen snart...

sentral midtbane, høyreving og nå sist spiss! :blink:

Hans beste kamp var på sentral midtbane mot Sogndal.

Han burde drilles enten sentralt eller på høyresiden permanent!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig i at Tom kan brukes med hell som venstreback for Holter.

men mener også at Stenersen burde være et alternativ. han startet vel opprinnelig opp som venstreback/kant.. han er viktig på midten, men har vel ikke levert topp i år. mener Tom ikke vil få brukt innsatsen sin i lik måte på en backplass. vi trenger et rivjern på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Martin er det rivjernet.

Mao, bort med Tom fra sentral midtbane.

tenkte på kampen mot enga..

men på lang sikt kan nok Tom være et fint alternativ.

personlig har jeg sansen for Roberto Carlos.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh,

Jeg håper så inderlig på seier i denne kampen! Det hadde vært så digg å gitt de arrogante fansene til Enga en liten nedtur på søndag!!!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i løpet av natten spillt match for annetlaget. Scoret to og fikk beskjed av Gaute at jeg går rett inn på laget mot Vålerenga. Hvem bør jeg erstatte?

2 mål på rekruttlaget gir deg lite spilletid - det er et par foran deg som har scora en god del flere mål som ikke får spille på a-laget... Sorry

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke huske å ha hatt en værre følelse foran en kamp mot Enga på Nadderud siden 95. Holter er ute og jeg håper Tom tar hans plass, Peter inn sentralt med Tommy og ettersom Veigar faktisk scora mot Moss, bør han og Thomas starte mot Enga. På den annen side kan Mads være god å ha om vi ikke kommer oss igjennom forsvaret deres, han putter jo fra 20 meter. Eller forresten, det er det jo Tommy som gjør. Flere enn meg som husker de to vanvittig deilige langskuddene hans på Ullevaal i fjor? Hadde vært fett om noen hadde det på video. Anyone?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaaaa, jeg har funnet løsningen på scoringsproblemet vårt til søndag!!!

Danmark ryker jo ut av EM mot tsjekkia på lørdag. Noen setter Ebbe Sand på første fly til Oslo på søndagen. Vi skyver han inn på spissplassen mot enga og skriver Peter i kampprogrammet. Er jo ingen som ser forskjell på dem allikevel.

Genialt og enkelt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan vi like gjerne ta med Martin Jørgensen, som holder høyere standard enn Ebbe. Udineses lynving ville vært sinnsyk i tippeligaen.

Men, sånnne dagdrømmer stinker. Hverdagen blir ikke noe lettere av slikt, og vi trenger 3 poeng mot Enga. Vi skal vinne. Men, obsobs, lagene som spiller møkkafotball vinner omdagen (Hellas, nesten England, Vif...?).

Jeg blåser egentlig i hvem som spiller på søndag, det som er mye viktigere er innsats, og vilje til å vinne.

Kom igjen gutta, hvis at dere kan.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Stabæk - Enga
  • Opprett ny...