Gjest Del Skrevet 30. Mai 2022 Del Skrevet 30. Mai 2022 Tidenes turnoppvisning på Nadderud Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. Juni 2022 Kunne vel havnet flere steder men dette er positivt! https://www.budstikka.no/vil-selge-ol-pa-kamp/s/5-55-897134 – Vi hadde planer om dette til 16. mai, men det rakk vi ikke. Nå søker vi om bevilling til to kamper i høst, bekrefter Stabæks daglige leder, Jon Tunold. Kampene det søkes om skjenkebevilling til er Brann 7. august og til Mjøndalen 29. oktober. Den siste kan bli opprykkskamp. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 129 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. Juni 2022 Ingenting slår en øl (eller to) på Blaa før kamp! I tillegg er Blaa avhengig av noen dager med litt ekstra trøkk for å kunne være et sted for supportere også i fremtiden. Jeg kommer derfor ikke til å benytte meg av telt-ølet utenfor stadion. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 15. Juni 2022 Del Skrevet 15. Juni 2022 Trist hvis det konseptet skal tyne ut marginer fra Blaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 15. Juni 2022 6 timer siden skrev mbh: Ingenting slår en øl (eller to) på Blaa før kamp! I tillegg er Blaa avhengig av noen dager med litt ekstra trøkk for å kunne være et sted for supportere også i fremtiden. Jeg kommer derfor ikke til å benytte meg av telt-ølet utenfor stadion. Men hva hvis det er onkel Blaa som får bevilgningen til å ha teltet? Klubben bøt vurdere dette, mtp viktigheten av Onkel Blaa! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 129 Del Skrevet 15. Juni 2022 Del Skrevet 15. Juni 2022 2 timer siden skrev blaasoldat: Men hva hvis det er onkel Blaa som får bevilgningen til å ha teltet? Klubben bøt vurdere dette, mtp viktigheten av Onkel Blaa! Det må Blaa svare på selv, men det vil jo føre til at de må ha bemanning på to steder samtidig. I tillegg til at teltet kun skal være åpent en time eller to før kamp. Jeg har gått på Blaa før kamp i årevis (flere tiår). Det samme har også en del av de mer hyggelige bortesupporterne. Den atmosfæren kan ikke byttes ut med et telt, for min del. Jeg synes heller klubben skal prioritere å heve kvaliteten på hovedproduktet; fotballen som spilles inne på stadion. Så slipper man å være drita for å ha det gøy. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 497 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Sånn som vi nordmenn drikker vil vel dette bare lokke flere til kamp, enn vekk fra Blaa. De som liker blaa vil fortsatt dra dit, det handler om mer enn ølen de får. Hvis en kompis lokker med øl og grilling før kamp, øker bare dette sannsynligheten mer for at vi vil dra på blaa iløpet av sesongen pga rammen vi skaper. Vi vil søke flere varianter av kos iløpet av sesongen etter lysten av gjentagelse😄 Så jeg tror ikke vi skal frykte dette for mye. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 13 timer siden skrev mbh: Jeg synes heller klubben skal prioritere å heve kvaliteten på hovedproduktet; fotballen som spilles inne på stadion. Jeg skulle til å skrive at det neppe er sånn at Kjønø bruker tid bak tappetårn i stedet for i garderoben. Så kom jeg på at noen kanskje vil tenke at dette i så fall ville vært en måte å forbedre fotballen 🙂 Spøk til side. Er det noe som helst som tilsier at dette går på bekostning av det sportslige? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 129 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 17 minutter siden skrev odd: Spøk til side. Er det noe som helst som tilsier at dette går på bekostning av det sportslige? Overhodet ikke! Poenget var at folk kommer på fotballkamp hvis fotballen som spilles er underholdende. Ønsker man å trekke flere folk, bør man først og fremst konsentrere seg om det sportslige. Etter min mening. Jada, jada, man kan gjøre begge deler. For min del er det underholdningen av fotballen som spilles som avgjør om jeg ser en kamp. Slik tror jeg de fleste tenker. Bare se hvor enkelt det har vært å fylle Ullevål under landskamper de siste årene, før det nå går bedre sportslig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 Det var kun 800 pers innenfor portene på siste hjemmekamp. All verdens øl bøter ikke på det. Se på aktivitetsnivået på formet også - det er en likegyldighet som er i ferd med å bre seg. Det bøter heller ikke øl på. Sikkert et ok forslag, men jeg heller ikke noe tro på at øltelt aleine bidrar med noe som helst om ikke fotballen vi spiller på hjemmebane blir MYE bedre. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Er det noen som på noen som helst måte har signalisert at ølteltet skal gjøre at vi fyller Nadderud? Det må da for svingende (for å bruke et godt, bærumsk kraftuttrykk) være mulig å ha mer enn én tanke i hodet om gangen. Skal vi kanskje like godt legge ned kioskene også? (Hvem går på Nadderud for å spise pølse, liksom). 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 32 minutter siden skrev @ringo: Se på aktivitetsnivået på formet også - det er en likegyldighet som er i ferd med å bre seg. Ja, de fleste opplever jo at annet hvert innlegg de leser er at du forteller hvor forbanna dårlig alt er, så ikke rart folk ikke gidder mer. 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 27 minutter siden skrev odd: Ja, de fleste opplever jo at annet hvert innlegg de leser er at du forteller hvor forbanna dårlig alt er, så ikke rart folk ikke gidder mer. Haha, du er ikke sann! Skyld på meg du for at laget ikke leverer - nydelig! Ikke alle kan gjøre som deg Odd og stikke hode i sanden eller late som om vi ikke ser hva som skjer - i min bok er det samme sak som å gi faen. 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 401 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 9 minutter siden skrev odd: Er det noen som på noen som helst måte har signalisert at ølteltet skal gjøre at vi fyller Nadderud? Nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 17 minutter siden skrev @ringo: Haha, du er ikke sann! Skyld på meg du for at laget ikke leverer - nydelig! Nå misforsto du, og det vet du. Jeg skrev om hvorfor folk er likegyldige her. Først: Skal vi være enige om at engasjementet ville vært større om vi ledet Eliteserien? Så kan vi legge den død? Mitt poeng er at gitt den sportslige situasjonen (Vi er et Obos-lag..) så kunne engasjementet vært større om det var litt mindre dommendagsstemning. Og ja, jeg mener du er en av dem som bidrar til å skape en følelse av at alt er ræva. Nå sist altså at det er unødvendig å prøve å skape en god atmosfære rundt Nadderud (som man må anta er målet med ølteltet) fordi det ikke gjør at Wernersson treffer på åpent mål. Hva nå enn sammenhengen er. Kanskje kunne det vært OK å av og til innse at NOE er OK, selv om du tydeligvis har bestemt deg for at Kjønø er en minst like dårlig trener som Bob Bradley? Det er mye som skranter, men om diskusjonen kunne vært på et saklig nivå ville den kanskje vært bedre? 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 35 minutter siden skrev odd: Jeg skrev om hvorfor folk er likegyldige her. Tilskuertallene kan jo fort indikere at likegyldigheten ikke nødvendigvis stopper her på forumet, da..? Vi er ikke gode nok sportslig som selvsagt gjør sitt med interessen, men hva har egentlig administrasjonen/medieavdelingen/klubben gjort for å stoppe likegyldigheten eller å lokke folk til stadion? Ikke nok i hvert fall, det MÅ vi alle være enige om. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 2 minutter siden skrev Torres: Tilskuertallene kan jo fort indikere at likegyldigheten ikke nødvendigvis stopper her på forumet, da..? Vi er ikke gode nok sportslig som selvsagt gjør sitt med interessen, men hva har egentlig administrasjonen/medieavdelingen/klubben gjort for å stoppe likegyldigheten eller å lokke folk til stadion? Ikke nok i hvert fall, det MÅ vi alle være enige om. De har ikke gjort noen verdens ting føles det ut som, det er mitt inntrykk! Har flere generasjoner av familien på hovis, de mister gradvis interessen! Fra tidligere var kamp ukens høydepunkt, den interessen faller uke til uke, og det pga lite/ingen tegn på endring i klubben. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 1 time siden skrev odd: Ja, de fleste opplever jo at annet hvert innlegg de leser er at du forteller hvor forbanna dårlig alt er, så ikke rart folk ikke gidder mer. Haha. Heldigvis veier du opp det rimelig greit, med overveldende og uforbeholden ros og skryt uansett hvordan ståa er. (Og det er greit det altså, det må være lov med ulikt syn på et fotballforum) 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 2 timer siden skrev @ringo: Se på aktivitetsnivået på formet også - det er en likegyldighet som er i ferd med å bre seg. Det er 17 dager siden forrige kamp, spillerne har hatt ferie, det har ikke skjedd all verden... Under kampene er det da greit med engasjement. Særlig blant de som ikke "gidder" å gå på kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 3 timer siden skrev odd: Ja, de fleste opplever jo at annet hvert innlegg de leser er at du forteller hvor forbanna dårlig alt er, så ikke rart folk ikke gidder mer. Så lenge annethvert innlegg her forteller hvor bra alt er, går det fint👍 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 129 Del Skrevet 16. Juni 2022 Del Skrevet 16. Juni 2022 Kan ikke se noe galt når det kommer til øltelt med aldersgrense på de to viktigste hjemmekampene vi har i høst. Både skjenking og tidligere oppmøte før kamp er blitt etterlyst på forumet tidligere! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 9 timer siden skrev kuk: Haha. Heldigvis veier du opp det rimelig greit, med overveldende og uforbeholden ros og skryt uansett hvordan ståa er. (Og det er greit det altså, det må være lov med ulikt syn på et fotballforum) Forslag: Gå tilbake og se på x antall innlegg der noen synes det er spennende å utfordre meg av typen "synes du førsteomgangen mot Grorud var bra nok?" og se hva jeg svarer på det. For nei, den var ikke bra nok. Som et eksempel. Men spør meg om det var sånn at Sandnes Ulf vant fortjent etter å ha parkert bussen i 90 minutter og sleivet inn et lykketreff fra 20 meter, i samme kamp der feks Wernersson bommer på åpent mål. Da sier jeg nei. Spør @@ringo om det samme, og han svarer noe sånt som at Sandnes Ulf var smartere enn oss, og at statistikk som posession, avslutninger og foventete mål bare er statistikk og egentlig ikke kan brukes til å få en indikasjon på kampbildet. Eller spør de som mente i vinter at det var skandaløst at vi ikke fikk satt det defensive på plass først som sist i treningskampene, fordi det tross alt er ganske lett. Spør dem nå om de synes resultatet så langt har vært OK defensivt og om kritikken kanskje var litt i hardeste laget? Også er jeg ikke alltid mest positiv. Jeg mener feks at Brann har en sterkere tropp enn oss. (ja, en ny midtspiss hadde gjort seg!) Det er ironisk nok det mest positive enkelte andre klarer å finne om situasjonen, men jeg antar mange klarer å se at å hause troppen er en fin anledning til etterpå å kritisere treneren. Eller ta denne tråden. Det lanseres en tanke om å gjøre kampopplevelsen litt bedre for noen av tilskuerne. (Ikke alle. Noen liker ikke øl. Noen foretrekker Blaa. Noen har ikke au-pair til å kjøre dem hjem etter kamp osv) Og responsen fra noen er at det er meningsløst så lenge vi ikke vinner fotballkamper. Jeg forstår jo at mange har administrasjonen langt opp i halsen og ønsker dem dit peppern gror, men kunne man ikke i hvert fall vært rause nok til å holde kjeft når det skjer noe positivt? Ikke stemple det som sløsing av tid og penger fordi det uansett er viktigere å vinne fotballkamper enn å tappe øl. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Juni 2022 11 timer siden skrev @ringo: Ikke alle kan gjøre som deg Odd og stikke hode i sanden eller late som om vi ikke ser hva som skjer - i min bok er det samme sak som å gi faen. Ja, hva er det som skjer? Vi er i praksis ca 2 poeng bak direkte opprykk, med et poengsnitt som i 90% av sesonger vil holde til opprykk. (Mjøndalen foran oss satte jo ny rekord i antall 1-mål-seiere en stund, og ser nå til å ha mistet flyten.) Vi har tettet igjen bakover (Din pri 1 i vinter om jeg husker rett) Vi har betydelig bedre intensitet på trening (Kilde: Erik Botheim) Vi har bedre samhold i gruppa (Kilde: Var det Wangberg?) Vi har fått ut et par spillere som tappet gruppen for energi (Her trenger jeg kanskje ikke gå i detaljer?) Vi ser ut til å få opp tempoet litt offensivt (Min observasjon. Forklar meg gjerne at dette var bedre under Berg eller JJ, men du får ikke lov til å bruke eksempler på hvor bra det fungerte da vi ga ballen til Boli eller Nusa og lot dem løpe rett på mål.) Hva er ikke bra? Det offensive sitter fortsatt ikke Vi mangler engasjement rundt klubben Ref diskusjonen rundt ølteltet her, så er det jo så enkelt at sportslige resultater teller aller mest her. Etter mange år med middels/dårlige resultater er det ikke rart dette er på vei nedover. Skulle vi klare å snu dette og ligge på opprykksplass utover høsten skal man vel ikke se bort fra at vinnerlag + øl er nok til å få litt liv i Hovis igjen. (Jeg er enig med deg i en ting her: Jeg stakk hodet i sanden og trodde JJ var riktig mann etter den første høsten. Jeg husker konkret en treningskamp mot Odd (?) første våren, der vi fremsto helt planløse og jeg lurte på hvorfor vi ikke tok mer sjanser på å prøve siden det bare var treningskamp. Ikke en gang da forsto jeg at det var sånn vi kom til å fremstå de neste 1,5 sesongene.) Så aktivitet 1 for å snu det er selvsagt å begynne å skape resultater. Er vi ikke på vei? Vi vinner ikke alt, så vi er ikke fremme. Langt unna. Men ta en ting som frustrerer mange på tribunen: Alle de dårlige innleggene fra Ottesen. I mitt strusehode virker det å være en tanke bak dette. Vi spiller oss til de innleggssituasjonene, men vi er ikke gode nok hele veien. Vi har ikke kombinasjonen av presisjon fra back og trykk i boks til å få uttelling på det. Da tenker fuglehjernen at det tross alt er biter i puslespillet som er lettere å få på plass enn å starte med å finne ut hva vi gjør når Sandberg får ballen. Man kan skyld på coaching, mental trening osv, men er vi ikke der at vi hadde hatt betydelig flere poeng dersom vi hadde hatt litt bedre individuelle ferdigheter hos enkeltspillere? (Ta poenget vi mistet da Wernersson bommet mot Sandnes eller poengene Azemi har kostet oss) Dette er mye enklere å justere inn enn de problemene vi har sett de siste sesongene. 26 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 129 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Juni 2022 Jeg er enig med deg, @odd. Noen ganger må man ta det positive, og la det være med det. Jeg håper også på en positiv effekt av ølsalget. Det har jo allerede ført til litt aktivitet på forumet. Det pleier verken du eller jeg å ha noe imot. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 17. Juni 2022 Del Skrevet 17. Juni 2022 Det er også positivt at gutta har sin første ilddåp på søndag mot Start for å henge med i opprykkskampen! Det gir engasjement👍 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 17. Juni 2022 Del Skrevet 17. Juni 2022 10 timer siden skrev odd: Man kan skyld på coaching, mental trening osv, men er vi ikke der at vi hadde hatt betydelig flere poeng dersom vi hadde hatt litt bedre individuelle ferdigheter hos enkeltspillere? Nei, det er omvent - vi tar stort sett poeng fordi vi har bedre enkeltspillere enn de lagene vi møter - og det er isolert sett positivt. Men spørsmålet er om det holder i lengden. Vi er ikke der vi bør være kvalitetsmessig som lag, forsåvidt ikke individuelt heller selv om det har vært godt nok til å holde oss flytende så langt. Vi spiller uten glød, ærgjerrighet, selvtilitt og energi på hjemmebane og det er det som gjør at publikum forsvinner. Ikke at Ottesen misser på innlegg. Han har forøvrig flest nøkkelpasninger for oss (7), sammen med KNH så lang i år.(14. plass i ligaen). Så må Kjønø jobbe med å bli bedre taktisk, han blir overlistet gang på gang. Særlig når motstanderen gjør grep i pausen og vi ikke klarer å finne mottrekk. Nå skal vi opp mot litt tøffere motstand fremover, så får vi se hvordan det bærer - det er lov å håpe. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 17. Juni 2022 Del Skrevet 17. Juni 2022 La oss kjøre en ny start og stille opp alle i morgen å backe damene mot LSK. De har overrasket positivt i år å trenger all mulig support. Ville vært episk om de klarte å slå gutta ift antall faktiske tilskuere tilstede. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 942 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Juni 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Juni 2022 Alle som vet LITT om branding og markedsføring vet at det er miksen av mange virkemidler som får folk engasjert. Det vil si at kombinasjonen sport, øl, mat, stadion, profiler, PR, sosiale medier, skolebesøk, transparans, whatever - alt bidrar på sin måte. Så å si at "fokuser heller på det sportslige" da har man misforstått helt. Jeg vil absolutt tro at det sportslige har den største påvirkningen, det har jo landslaget vist. Men det er nok av folk som lar seg påvirke av de andre tingene også, kanskje så lenge det sportslige er på et visst nivå. Og nå er vi jo tross alt laget som slipper inn minst så så gærnt er det jo ikke. 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 18. Juni 2022 Del Skrevet 18. Juni 2022 Damene leverer årets Stabæk prestasjon. Kan noen fra AS’et nå aktivt gå ut å si at disse støtter vi IKKE opp gjennom årskullene så får vi se hvor lenge de overlever som mørkemenn i 2022. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 19. Juni 2022 Del Skrevet 19. Juni 2022 Nå trenger vi optimismen til odd, oddismen, for dagens kamp er viktig! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå